![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă nu cunoașteți despre ce e vorba, mai ales în problema asta, vă recomand cu tărie să vă abțineți de la comentarii absurde. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Aș propune și o listă de subiecte pentru dezbateri întru clarificare:
1. Domeniul Psihologiei; limite. Este acesta o provocare sau o stânjenire a Bisericii? 2. Motivele și scopurile activității psihologilor. 3. Metode (căi) de cunoaștere și intervenție în Psihologie. Comparație cu activitatea Bisericii. 4. Problema sensului vieții - comparație și relații între abordarea Bisericii și cea a psihologiei. 5. Moartea - comparație și relații. 6. Mântuirea - este, oare, de competența psihologilor??? 7. Păcatul - este oare de competența psihologiei? 8. În ce fel și în ce măsură Psihologia poate fi o slujitoare a Bisericii? Exemple concrete.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar nițel cam târziu, totuși... Trecînd peste asta, puteți deschide un topic separat și particip cu plăcere la dezbatere. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In primul rand nu stii de unde si daca a primit asistenta. Poate a fost si un pshilog dar credinta in Dumnezeu i-a fost mai de ajutor (cum a si confirmat). De altfel, poate ne lamuresti tu ce abordare poate avea un psiholog vizavi de un om care se afla in pragul mortii si nu se poate impaca cu asta? Are psihologia o solutie pentru moarte? Ia lumineaza-ne tu. In al doilea rand din ce a postat nu se vedea o lipsa de gratitudine asa cum insinuezi. Deci niste scuze ar fi fost binevenit, ca de la un om asa titrat in cele ale psihologiei umane ..ca si crestin nu mai vorbesc.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Să te lumineze Bunul Dumnezeu, nu eu!
Cât privește întrebarea ta, ai la îndemână mii de cărți profesioniste (nu fițuici de popularizare care umplu piața pe la noi) pentru a vedea cum abordează psihologii problema oamenilor copleșiți de perspectiva morții. Începe cu vreo lucrare legată de anxietate și apoi treci la terapia bolnavilor incurabili, dacă ai vreme și interes. Amintește-ți și de logoterapia lui Frankl, evreul acela care a traversat experiența lagărelor naziste. Eu nu pot, din păcate, să rezum aici toate abordările pe care le practică terapeuții în lucrul cu bolnavii respectivi. Și nu e locul pentru astfel de discuții. Îți mai sugerez să răsfoiești, alături de psihoterapie, și câteva pagini din psihanaliza clasică. De pildă o lucrare de pionierat, naivă acum, intitulată "Eros și Thanatos". Spor la studiu, supremă înțelepciune! |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Credințe autentice sunt multe. Precum mulți sunt și dumnezeii.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Autentice adica mantuitoare, adica stii tu, in sensul "Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi."
Stii mai multe? Ia zi-ne si noua.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Logic, nu?
ÎhÎ.... Să te văd mai departe. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Si cuvintele astea eu cred ca arata clar ca ,,botezul,, este precedat de credinta si nu invers,,,,
|
|