Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.11.2016, 18:58:34
suslik suslik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 25.10.2016
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.045
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ortodoxia_e_Adevarul Vezi mesajul
esti ortodox ?
Mai mult sau mai putin. :)
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.11.2016, 20:57:41
ortodoxia_e_Adevarul ortodoxia_e_Adevarul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.10.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 70
Implicit

Citat:
În prealabil postat de suslik Vezi mesajul
Mai mult sau mai putin. :)
cred ca mai putin daca nu crezi in sfinti,in pidalion...
Reply With Quote
  #3  
Vechi 20.11.2016, 21:56:07
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ortodoxia_e_Adevarul Vezi mesajul
cred ca mai putin daca nu crezi in sfinti,in pidalion...
Mai omule, nu realizezi ca esti ratacit ? Las la o parte faptul ca vii sa dai cu mucii tai in fasolea topicului deschis de mine, fasole care e pentru cardinali, nu pentru cat de ortodox este un frate sau altul. Cand spun ca esti ratacit, ma refer la ratacit fata de Biserica Ortodoxa, pe care o dezonorezi. Ce-i aia "sa crezi in pidalion?". In Domnul Isus, da. In Sfanta Scriptura, si in Sfanta Traditie, da, cred sau s-ar cuveni sa creada ortodocsii. Si in sfinti, intrucat il inconjoara pe Dumnezeu. Dar sa crezi intr-o compilatie de canoane mi se pare aberant. Crestinii nu cred in ceva, ci in Cineva. Daca eu as spune "nu esti catolic daca nu crezi in Codex Iuris Canonici" m-ar rade si curcile. Daca un judecator ar spune "eu cred in Codul Penal", colegii lui l-ar privi cu ingrijorare. Asta spui dumneata ca fac ortodocsii, asta ii defineste: ei cred in Pidalion ? Acesta este criteriul dumitale, dupa care cineva este sau nu este ortodox ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #4  
Vechi 20.11.2016, 22:07:49
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Daca un judecator ar spune "eu cred in Codul Penal", colegii lui l-ar privi cu ingrijorare.
Firește. Le-ar periclita cariera...:))
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.11.2016, 00:58:01
ortodoxia_e_Adevarul ortodoxia_e_Adevarul is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.10.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 70
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Mai omule, nu realizezi ca esti ratacit ? Las la o parte faptul ca vii sa dai cu mucii tai in fasolea topicului deschis de mine, fasole care e pentru cardinali, nu pentru cat de ortodox este un frate sau altul. Cand spun ca esti ratacit, ma refer la ratacit fata de Biserica Ortodoxa, pe care o dezonorezi. Ce-i aia "sa crezi in pidalion?". In Domnul Isus, da. In Sfanta Scriptura, si in Sfanta Traditie, da, cred sau s-ar cuveni sa creada ortodocsii. Si in sfinti, intrucat il inconjoara pe Dumnezeu. Dar sa crezi intr-o compilatie de canoane mi se pare aberant. Crestinii nu cred in ceva, ci in Cineva. Daca eu as spune "nu esti catolic daca nu crezi in Codex Iuris Canonici" m-ar rade si curcile. Daca un judecator ar spune "eu cred in Codul Penal", colegii lui l-ar privi cu ingrijorare. Asta spui dumneata ca fac ortodocsii, asta ii defineste: ei cred in Pidalion ? Acesta este criteriul dumitale, dupa care cineva este sau nu este ortodox ?
-tu esti ratacit si toti papistasii pt ca sunteti in erezie

-pai pidalionul are legatura cu sfintii si traditia,este scris de un sfant si sunt prezentate dogmele si canoanele hotarate de sfinti la sinoade ecumenice,deci clar ca trebuie sa tinem cont si de pidalion

-Tradiția sfântă este "învățătura dată de apostoli primilor episcopi, iar aceștia celor de după ei până astăzi, prezentă în definițiile sinoadelor ecumenice, în scrierile Sfinților Părinți și în cărțile de slujbă ale Bisericii"

-"Prin Corabia aceasta [pidalionul] se închipuiește Soborniceasca Biserică a Lui Hristos, a cărei temelie este
Credința cea Ortodoxă în Sfânta Treime. Iar scândurile și grinzile sunt dogmele Credinței și tradițiile. Catargul este Crucea. Vântrelele, nădejdea și dragostea. Cârmuitorul, Domnul nostru Iisus Hristos. Prorari și marinari, Apostolii, și Diadohii Apostolilor, și toți Clericii. Gramaticii și notarii, învățătorii cei după vremi. Călătorii, toți Ortodocșii Creștini. Marea, este viața aceasta. Suflarea cea lină și zefirul, sunt suflările și harurile Sfântului Duh. Vânturile, ispitele cele împotriva ei. Iar cârma ei, prin care se îndreptează către limanul Ceresc, este cartea aceasta a Sfintelor Canoane."

Pidalionul sau Cârma Bisericii este o carte publicată la anul 1800 în limba greacă de ieromonahul Agapie și sfântul Nicodim Aghioritul, și care cuprinde canoanele Sfinților Apostoli, ale Sinoadelor Bisericii și ale Sfinților Părinți și dascăli ai Ortodoxiei

Pentru cei care sunt în demnitatea preoțească, ținerea poruncilor canonice este mărturia unei bune rânduieli și a oricărei unimi duhovnicești. De aceea noi primim cu toată inima dumnezeieștile canoane și întărim în întregime și fără vreo schimbare conținutul lor, așa cum a fost învățat de alăutele sfinte ale Duhului, întru toți slăviții Apostoli, de cele șapte sfinte Soboare A-toată-lumea și de Sinoadele locale întrunite pentru a proclama astfel de porunci, și de Sfinții noștri Părinți – căci toți, până la unul, luminați de Duhul Sfânt, au statornicit ceea ce este spre folosul și mântuirea sufletelor noastre.

Pidalionul readuce prospețimea și veșnica-folosință a Canoanelor apostolice la urechile celor îndoielnici în dreapta credință, îndemnându-i deopotrivă pe mireni, călugări, teologi, preoți și episcopi:
„Dacă le veți păstra întru totul, veți fi mântuiți și veți avea pace; dar dacă nu le veți asculta, veți fi pedepsiți și veți avea o luptă continuă, unii contra altora, primindu-vă astfel plata cuvenită pentru neascultarea voastră.” (Epilogul canoanelor apostolice).
„Cei ce pun întru defăimare pe sfințitele și dumnezeieștile canoane ale sfințiților părinților, care și pe sfânta biserică o trec cu vederea, anatema fie. Fiindcă sfinții noștri părinți creștineasca viețuirea împodobesc, și către dumnezeiasca evlavie o povățuiesc.”

-voi papistasii v-ati rupt de Biserica,nu aveti taine,nu sunteti botezati,sunteti anatema
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.11.2016, 01:39:04
ioan67 ioan67 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2016
Mesaje: 1.458
Implicit

Colegule, noi am mai avut în trecut unele dispute (nu știu cât de folositoare, însă mie mi-au dat de lucru, m-au făcut să reflectez ceva mai serios la chestiunile astea) pe tema dogmelor și a canoanelor.
Îmi amintesc că îți repetam: dogmele sunt vii, canoanele sunt fapte de viață încifrate în slove etc.
Toate ale Bisericii s-au fixat în scris și în ritual tocmai pentru că au fost validate de viața concretă a credincioșilor. Ceva care s-a dovedit folositor pentru pocăință și, implicit, pentru mântuire și devenire întru Hristos - orice ar fi fost acesta nu s-a pierdut, ci s-a transmis mai departe urmașilor. Dogmele sunt expresia cea mai înaltă a sfintei viețuiri.
Ca urmare, dacă vorbim de dogme și canoane, să nu ne închinăm la ele (cum bine cred că zice Mihnea) ci la viața sfântă a celor care au dat mărturie prin ele. Și astfel, cuplîndu-ne noi la viața de dincolo de slove (iar nu rămânînd la litera moartă, la semn și la logica ei formală), ne îmbunătățim propria viață și lăudăm pe Dumnezeu.
Dacă vedem sfințenie în canoane, asta cred că e mai întâi pentru că sfântă a fost viața celor care le-au fixat în scris.
Dacă vedem sfințenie în dogme, asta e pentru că viața sfântă a dus la formularea dogmelor.
Nimic din ale Bisericii nu a fost fixat dacă, mai întâi, nu a fost trăit și dovedit ca lucrare a Domnului în oameni.
S-a spus "anatema" nu prin raportare la textele respective, ci datorită respingerii de către unii a vieții care se fixase, cumva, în slovele acelor texte...
Deci, de voim să reaprindem duhul vieții care luminează dogmele și canoanele, cred că mai întâi trebuie să fim străvăzători prin acele texte, ajutîndu-ne de lumina propriei noastre vieți îmbunătățite ca să întrezărim măcar un crâmpei din viețile sfinților acelora, autori...
Reply With Quote
Răspunde