![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Cum pot face sa nu mai vad nunta ca pe o pierdere?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
La nunta dintre soți Hristos este de față și rămâne cu ei atâta vreme cât și ei rămân cu El. În căsătorie pe Hristos Îl cunoști mai ales din iubirea față de soț, în care El este prezent, pentru că Dumnezeu este Iubire.
Nunta nu numai că nu e pierdere, ci e chiar treaptă către Dumnezeu, pentru că este taină și este inepuizabilă. Toată viața poți (și chiar trebuie) urca, iubind mai mult și mai curat, pe măsură ce te curățești și te lepezi de tine ca să-i faci mai mult loc în inima ta celuilalt. Toate darurile lui Dumnezeu făcute nouă nu sunt statice, ci lucrătoare. Fecioria nu e dată ca să fie păstrată nelucrătoare. Fie o dăruiești lui Dumnezeu, fie o dăruiești omului pe care-l iubești și o transformi în maternitate, care este o treaptă superioară întructât e roditoare. Ne gândim la Maica Domnului. Pe ea o cinstim și ca fecioară, dar ca maică parcă și mai mult. Ea a rămas pururea fecioară, dar nu fără rod. Și încă ce rod! Fecioară în sensul că n-a avut soț pământesc; dar a avut nuntă cerească, mai presus de fire, din unirea cu Duhul Sfânt. Pentru că I s-a dăruit lui Dumnezeu cu toată ființa, suflet și trup, de aceea a rămas fecioară. Însă din nunta ei cu Dumnezeirea S-a născut Hristos. Așa încât este Mamă. Și ea este model tuturor fetelor sau femeilor, fie că aleg calea dăruirii totale lui Dumnezeu, fie că o aleg pe cea a căsătoriei și maternității. Amândouă sunt binecuvântate.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 22.12.2016 at 09:45:01. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
CristianR
(La un mesaj pot sa dau quote, la urmatorul nu...Am sa scriu totusi mesaj adminului) Ai scris foarte frumos. Totusi exemplul cu Maica Domnului este cam greu si derutant, mai ales pentru tinere. Tu ai dreptate si este un exemplu foarte frumos, deosebit. Dar este greu de inteles ca situatie si ca sens. Intrebarile adelinei mie mi se par foarte normale si serioase. Mai intai ca mie mi se pare ca se considera fecioria ca virtute, ca o dovada a curatiei fizice, duhovnicesti, morale. Acum nu stiu, nimeni nu te controleaza totusi la trup nici cand intri la manastire, nici la hirotonie (si nici pe viitoarea sotie de preot). Ar putea totusi sa ceara certificat de la medic. Inainte vreme si preotii ortodocsi nu aveau voie sa se casatoreasca si trebuiau sa traiasca in feciorie. Vreau sa spun ca totusi o caracteristica trupeasca nu te poate opri in mantuire, sau pe calea duhovniceasca. Sa nu uitam ca exista si sfinte care nu au fost fecioare, dar nici mame. Au pacatuit. Feciorie inseamna de fapt sa nu te atingi in anumite feluri de barbat/femeie. Dar poti sa pacatuiesti si singur fiind, fara partener(a). Si atunci? Care este importanta ei? Ca aspect fizic vorbesc. Exemplul Fecioarei Maria este complicat si nu se poate explica. Nu se poate. Fiindca omeneste nu este posibil sa fii fecioara si in acelasi timp sa porti o sarcina si sa nasti un copil. EA s-a daruit lui Dumnezeu intru totul. Dar a trait in lume, intr-o familie, cu un barbat alaturi. Cumva un monahism in lume, ca nici nu existau manastiri. Si care a fost atunci sensul lui Iosif in aceasta poveste? Trebuia sa arate totusi ca o familie omeneasca. In Scripturi se recomanda totusi viata in feciorie, dar este luata in calcul si neputinta/slabiciunea omeneasca si atunci se recomanda casatoria. Nu mai stiu, confund mereu cine spunea asta, Petru sau Pavel. Acolo monahismul nu exista inca. Insemna ca oamenii traiau singuri, dar in lume. Monahismul a fost infiintat probabil (ca institutie) ca sa aibe oamenii posibilitatea de a se izola de ispite, de a se dedica exclusiv rugaciunii. Ce-i face pe unii sa fuga de lume si casatorie, de instincte omenesti, dar mai ales ce le da forta de a trai fara ele, este intrebarea si ar trebui explicat. Fiindca totusi se pare ca sunt doua vieti incompatibile. Se pare ca se porneste de la inceput de la premiza ca familia, lumea, este ceva rau, care te impiedica in mantuire. Altfel ar trai toti asa si si-ar putea vedea si de credinta. Exista si cazuri cand pleaca oameni la manastire lasand familia, altii care se duc la vaduvie. Este un lucru care nu este lamurit totusi si dimpotriva produce deruta. Ba celibat, ba casatorie obligatorie la preoti, ba post trupesc, ba ideea ca anumite lucruri fiziologice omenesti sunt murdare, inclusiv relatiile intre soti, ba cununia ca taina (ceea ce de fapt o pozitioneaza mai sus decat monahismul). Este (prea) mult accent pus pe partea trupeasca in credinta. Pe mine ma impresioneaza mult povestile celor doua cupluri Ioachim si Ana si Zaharia si Elisabeta. Oare ei cum au trait? In feciorie? Si au primit prunc de la Dumnezeu cand nu erau fertili, si inca prunci sfinti. Iata, ca toate trei (si Maria cu Iosif) au fost familii omenesti, dar care au avut si parte dumnezeiasca, minuni. Familie sau manastire? De ce nu amandoua impreuna? De ce feciorie? Cine stie?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 22.12.2016 at 14:40:26. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am însă o reținere mică: dacă, supusă cum este ea soțului, mă ascultă și de data asta?... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Of, am gresit si eu din viteza.
Ma refeream ca se duc oamenii vaduvi la manastire. Si nu va duceti acum la manastire, dupa ce ati facut copii...
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cu multa consideratie va aduc la cunostinta ca spermatozoidul poate trece prin porii membranei vaginale(la fel cum trece si sangele menstrual) si in consecinta poate fecunda ovulul. Altfel spus, ca urmare a unui "joc erotic" o tanara virgina poate ramane insarcinata, dar nu mai e fecioara pentru ca a deschis in inima ei inseminarea barbatului. Tot acolo unde am citit demult aceasta informatie medicala, am mai citit si ca o fecioara violata ramane tot fecioara, chiar daca membrana vaginala e perforata. "Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei, 22,29) Citat:
Vedeti neamul lui Iisus Hristos, fiul lui David, fiul lui Avraam in cap (Mt1,1-25). Apelati cu incredere la ingerul Domnului, care l-a sfatuit pe Iosif sa n-o lase pe Maria, caci si losif la inceput a privit... "aparent" la Fecioara Maria.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Răspunsul tău dat lui Cristian este mai mult decât nebunie si nesimțire la un loc ! Reiese după "mintea " ta ca Fecioara Maria dintr un joc erotic poate sa rămână virgină , iar întruparea Duhului Sfânt poate fi doar o poveste , iar Dumnezeu sa fie rezultatul acestui joc erotic .Tu esti normal ??? Măi !!!!!!!!!! ![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) Last edited by cristiboss56; 24.12.2016 at 12:48:03. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Păi asta de aici și "deducția" trăsnită că Dumnezeu merge la psiholog (lucruri pe care le-am semnalat și eu pe alt topic) fac parte din jocurile lui Demetrius la sfârșit de an și de post.
El e dispus la originalitate, lucru bun până la un punct. Dar dacă sare gardul, ce să iasă? Uite, ce a ieșit mai sus. Eu însă cred că a vrut să spună altceva. A lăsat aerul unei blasfemii doar pentru că nu a formulat cu o minimă grijă. A lăsat mintea prea slobodă, nu neapărat cu rea intenție ci doar din neatenție. Așa cred. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Simt nevoia, Demetrius, să comentez și eu răspunsul tău la... răspunsul meu dat Sophiei. Cu referire la Maica Domnului, ea spunea că e greu de înțeles, pentru că omenește nu este posibil ca o fecioară să rămână însărcinată și să nască.
Eu am spus, referindu-mă, evident, la Maica Domnului, că omenește nu, dar dumnezeiește da. Pe de o parte, era dumnezeiește pentru că nu omenește s-a zămislit Hristos în ea, ci de la Duhul Sfânt. Pe de altă parte, ea și născând tot fecioară a rămas, după cum mărturisește Biserica. Iar asta tot în chip minunat. Tu ai coborât discuția în plan omenesc. Nu te-ai mai referit la Maica Domnului, evident, și ai argumentat că o femeie poate concepe chiar rămând tehnic fecioară. Deși este adevărat, răspunsul tău nu are legătură cu răspunsul meu, motiv pentru care simpllu ți-a zis că e ca nuca în perete.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|