![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Ortodoxia a validat apofatismul si l-a incorporat in fibra sa teologica. Din cate cunosc, cultele crestine protestante nu angajeaza o asemenea cunoastere a divinitatii. Perspectiva lor se limiteaza strict la textul biblic.
__________________
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Florin, cunosc câțiva protestanți care totuși se roagă...:) Și postesc și toate celelalte... Și care practică o înaltă comuniune în comunitatea lor.
Caz în care s-ar putea să îi găsim foarte cufundați în apofatism...:) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu si atat timp cat refuza Una Biserica. Macar de ar fi din ignoranta.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Aceste două modalități de cunoaștere sunt practicate de când lumea, în grade diferite. Faptul că Ortodoxia deține cea mai înaltă și bogată cunoaștere nu înseamnă că a pus exclusivitate pe aceste demersuri. Toate culturile, toate religiile cunosc pe Dumnezeu, în grade diferite. Atât catafatic cât și apofatic. Mai răsfoiește și tu o carte, un ziar, o fițuică, ceva.... |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poti sa-mi recomanzi vreo una care face apologetica cunoasterei lui Dumnezeu bine mersi si fara ortodoxie? :)
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
E multă ortodoxie și în afara Ortodoxiei, după cum e multă erezie și țicneală printre așazișii ortodocși, în biserici.
Dreapta credință se poate înțelege și practica foarte strâmb, precum bine se știe. După cum, strâmbii au adeseori multă dreaptă credință și dreaptă viețuire și avem foarte, foarte mult de învățat de la ei. Dacă nu suntem cucoane proaste și fudule, desigur. Last edited by ioan67; 04.01.2017 at 14:22:43. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca o definesti ca deplinatate a harului, valoarea ei de adevar devine foarte indoielnica.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
|