![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Poate că nu am folosit cuvântul potrivit. Mă refeream la dilema enunțată în primul topic: cadou sau răsplată?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tot Apostolul Pavel zice undeva că aleargă ca să ia cununa.
Este și răsplată. Sau este un dar pentru care trebuie să vii la întâlnire. Sau să te pregătești de sărbătoare; să-ți faci curat în casă, să te îmbraci corespunzător. Și mai e un dar care obligă, în sensul că trebuie lucrat, întreținut.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mantuirea este de la Dumnezeu, este un dar. Nu se afirma ca este rezultatul unui efort comun Dumnezeu-Om, unei cooperari umano-divine. Credinta insasi, prin care ne mantuim, nici acest efort minimal nu este de la noi. Este insuflata de Dumnezeu. Suntem alesi, nu alegem. ("aceasta [credinta] nu este de la voi") Credem pentru ca Dumnezeu vrea sa credem. Deci Mantuirea nu este niciun "cadou nemeritat" nicio "rasplata pentru efortul nostru". Este un cadou, prin cadoul credintei, pe care Dumnezeu decide unilateral cui il da.
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
O lae, domnu' budist. Crezi pentru că vrei să crezi. Crezi pentru că, la un moment dat, te-ai deschis Duhului și L-ai lăsat să-Și înceapă lucrarea.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca mantuirea vine prin credinta, atunci vine prin vointa noastra de a crede (in cazul in care credem daca vrem sa credem). Apostolul Pavel nu afirma asa ceva in Efeseni 2.8. Sf. Pavel afirma ca nici credinta [aceasta] nu este de la noi, ci de la Dumnezeu. Cine are dreptate in aceasta chestiune? Pe cine sa credem?
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu este nici o contradicitie, dar atat timp cat esti prins in vraja "dilemei" neoprotestante nu poti pricepe asta. Iacov a spus-o foarte bine, doar Luther n-a avut destula minte sa priceapa, vroind musai sa creze un fals contrast cu practica curenta, romano-catolica unde facerea de bine ajunsese un soi de act mercantili: da banul, gata pacatul. O curvie - 30galbeni, o hotie 20, o crima 50 si etc. Ori, stim ca pentru iertare conditia primara si arhisuficienta este pocainta sincera. Spre deosebire de pocainta a carei radacini sta in liberul arbitru al omului, iertarea tot cadou ramane, pentru ca omul nu si-o poate procura de unul singur in nici un fel, insa pe de alta parte, fara acest exercitiu pozitiv al liberului arbitru, nu ii este oferita. Pricepusi acum?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 11.01.2017 at 19:28:25. |
|