Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Sfanta Scriptura > Rugaciuni
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.01.2017, 15:55:58
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Se copiaza cele trei rugaciuni de 24 de ori, apoi se spune:

Cuvine-se cu adevărat să te fericim, Născătoare de Dumnezeu, cea puru*rea fe*ricită și prea nevinovată și Maica Dumne*zeului nostru. Ceea ce ești mai cinstită decât Heruvimii și mai mărită fără de ase*mănare decât Serafimii, ca*re fără stri*că*ciune pe Dumnezeu-Cu*vântul ai născut, pe Tine, cea cu ade*vărat Năs*cătoare de Dumnezeu, te mărim.


Slavă Tatălui și Fiului și Sfântului Duh. (o închinăciune)


Acum și pururea și în vecii vecilor. Amin (o închinăciune)


Doamne, miluiește! Doamne, miluiește! Doamne, blagoslovește!



Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Tale și ale Tuturor Sfintilor, miluiește-ne pe noi. Amin.


Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.01.2017, 19:58:25
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

1.
Mai bine te-ai duce la duhovnicul tau si i-ai cere pravila sau binecuvantare pt aceasta pravila.
Vezi tu, sa fii civil si sa incerci sa faci antrenamentul unui sportiv care este olimpic, te poate baga in spital.
Fiecaruia dupa puteri iar duhovnicul iti stie cel mai bine puterea duhovnicesca.
Deci lasam ce ne spune secta, si mergem la duhovnic, da ? Bine.

2.
De obicei pravila este un secret inte duhovnic si fiul sau duhovnicesc.De multe ori nici monahii frati intrei ei nu-si stiu
pravila, deoarece este o chestie personala.Inteleeeeegi ?

Last edited by Copacel; 14.01.2017 at 20:00:43.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.01.2017, 19:32:16
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
1.
Mai bine te-ai duce la duhovnicul tau si i-ai cere pravila sau binecuvantare pt aceasta pravila.
Vezi tu, sa fii civil si sa incerci sa faci antrenamentul unui sportiv care este olimpic, te poate baga in spital.
Fiecaruia dupa puteri iar duhovnicul iti stie cel mai bine puterea duhovnicesca.
Deci lasam ce ne spune secta, si mergem la duhovnic, da ? Bine.

2.
De obicei pravila este un secret inte duhovnic si fiul sau duhovnicesc.De multe ori nici monahii frati intrei ei nu-si stiu
pravila, deoarece este o chestie personala.Inteleeeeegi ?
Eu am adus aceasta pravila în atenție. Atât. Am greșit chiar așa de mult?
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.01.2017, 20:30:12
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Eu am adus aceasta pravila în atenție. Atât. Am greșit chiar așa de mult?
Dar nu este vorba daca ai gresit sau nu.

Ideea e ca pravila este strans legata de ascutlare.Pravila ti-o da duhovnicul.
Daca ajungem sa "imprumutam" diverse pravile este ca si cum am incerca
diverse tratemente luate de altii pt aceiasi boala fara sa mergem intai la medic.


Asa cum doi oameni care au aceiasi boala si merg la medic vor avea categoric tratamente diferite, asa este si cu pravila. Doi oameni care vor merge la duhovnic cu acelasi probleme vor primi categoric pravile diferite.
De ce ? Pentru ca asa cum fiecare petec isi are sacul sau asa si fiecare pacatos isi are pravila sa.

In Biserica lui Hristos daca nu faci lucrurile cu ascultare degeaba le face.De aceea rolul duhovnicului in stabilarea pravilei este CRUCIAL.Nu faci dupa regulile ascultarii duhovnicesti nu esti in Biserica Vie a lui Hristos.SI uite asa apar
sectele si te trezesti ca nu vei avea ulei in candela cand va veni Mirele.
Intelegi ?

Last edited by Copacel; 15.01.2017 at 20:33:15.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.01.2017, 10:41:15
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Dar nu este vorba daca ai gresit sau nu.

Ideea e ca pravila este strans legata de ascutlare.Pravila ti-o da duhovnicul.
Daca ajungem sa "imprumutam" diverse pravile este ca si cum am incerca
diverse tratemente luate de altii pt aceiasi boala fara sa mergem intai la medic.


Asa cum doi oameni care au aceiasi boala si merg la medic vor avea categoric tratamente diferite, asa este si cu pravila. Doi oameni care vor merge la duhovnic cu acelasi probleme vor primi categoric pravile diferite.
De ce ? Pentru ca asa cum fiecare petec isi are sacul sau asa si fiecare pacatos isi are pravila sa.

In Biserica lui Hristos daca nu faci lucrurile cu ascultare degeaba le face.De aceea rolul duhovnicului in stabilarea pravilei este CRUCIAL.Nu faci dupa regulile ascultarii duhovnicesti nu esti in Biserica Vie a lui Hristos.SI uite asa apar
sectele si te trezesti ca nu vei avea ulei in candela cand va veni Mirele.
Intelegi ?
Teoretic, ai dreptate. Însă, practic, lucrurile nu stau chiar așa. Un astfel de canon, dacă a fost dat de un sfânt, adică tot de un duhovnic, în situații similare ar trebui sa fie de folos. Crestinul poate merge la duhovnic si cu dorinta de a citi acest canon. Creștinul nu trebuie sa fie ca un pacient, ci sa se implice activ în mântuirea lui.

Nu cred ca au greșit cei care au scris astfel de marturii. Sfântul Lavrentie n-a dat acest canon cu interdicția de a fi dat mai departe.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 16.01.2017, 12:21:05
Copacel Copacel is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.08.2015
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.139
Implicit

Citat:
În prealabil postat de antoniap Vezi mesajul
Teoretic, ai dreptate. Însă, practic, lucrurile nu stau chiar așa. Un astfel de canon, dacă a fost dat de un sfânt, adică tot de un duhovnic, în situații similare ar trebui sa fie de folos. Crestinul poate merge la duhovnic si cu dorinta de a citi acest canon. Creștinul nu trebuie sa fie ca un pacient, ci sa se implice activ în mântuirea lui.
Pai si ai impresia ca un pacient nu se implica in vindecarea sa ? Pai fara implicarea pacientului , nu poate sa existe vindecare.

Citat:
Nu cred ca au greșit cei care au scris astfel de marturii. Sfântul Lavrentie n-a dat acest canon cu interdicția de a fi dat mai departe.
Eu cred ca au gresit fara voia lor.Fiecaruia ii trebuie o pravila, binecuvantata
de duhovnicul sau.Nu ne apucam sa facem X metanii de Y ori, pt ca asa
a facut "sfantul", nu ne apucam sa zicem de Z ori psalmul X, pt ca asa a facutl sfantul.Cel mai probabil acesta pravila a sfantului, tinea cont si de harisemele pe care sfantul le are.

Ceea ce spune si sustin eu, sunt reguli care tin de educatia duhovniceasca.
Exemplu: daca dupa ce spui de 40 de ori psalmul X, chestia loveste in draci asa de tare incat dau navala asupra ta.
Ei bine sfantul mai mult ca sigur are o harisma care sa-l apare de acest atac.
Insa tu, care nu esti sfanta , ai harisma necesara sa te aperi de acest atac ?
Ca daca nu ai, ghici ce se va intampla, te va juca dracul in picioare ca o carpa de spalat pe jos.

Acum intelegi de ce pt sfantul, i se potriveste sa rosteasca de 40 de ori psalmul X si sa aiba efect total diferit fata de tine care rostesti de 40 de ori psalmmul X ?
Ca numarul ala de 40 nu este ales intamplator sa stii.

Uite chiar in randul preotilor: sunt unii monahii carora nu le este frica sa faca molifitele Sfantului Vasile si alti monahi carora le este frica (si aceasta frica are un motiv foarte intemeiat).
Reply With Quote
  #7  
Vechi 16.01.2017, 19:14:58
antoniap
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Copacel Vezi mesajul
Pai si ai impresia ca un pacient nu se implica in vindecarea sa ? Pai fara implicarea pacientului , nu poate sa existe vindecare.


Eu cred ca au gresit fara voia lor.Fiecaruia ii trebuie o pravila, binecuvantata
de duhovnicul sau.Nu ne apucam sa facem X metanii de Y ori, pt ca asa
a facut "sfantul", nu ne apucam sa zicem de Z ori psalmul X, pt ca asa a facutl sfantul.Cel mai probabil acesta pravila a sfantului, tinea cont si de harisemele pe care sfantul le are.

Ceea ce spune si sustin eu, sunt reguli care tin de educatia duhovniceasca.
Exemplu: daca dupa ce spui de 40 de ori psalmul X, chestia loveste in draci asa de tare incat dau navala asupra ta.
Ei bine sfantul mai mult ca sigur are o harisma care sa-l apare de acest atac.
Insa tu, care nu esti sfanta , ai harisma necesara sa te aperi de acest atac ?
Ca daca nu ai, ghici ce se va intampla, te va juca dracul in picioare ca o carpa de spalat pe jos.

Acum intelegi de ce pt sfantul, i se potriveste sa rosteasca de 40 de ori psalmul X si sa aiba efect total diferit fata de tine care rostesti de 40 de ori psalmmul X ?
Ca numarul ala de 40 nu este ales intamplator sa stii.

Uite chiar in randul preotilor: sunt unii monahii carora nu le este frica sa faca molifitele Sfantului Vasile si alti monahi carora le este frica (si aceasta frica are un motiv foarte intemeiat).
Ce importanta are dacă sunt sfântă sau nu? Atat imi trebuie sa cred ca sunt sfanta! Pe de alta, parte, lupt cum pot pentru mantuire. Da, caut sfintenia, caut Duhul Sfant. E datoria oricarui crestin sa faca asta.

Acestea sunt nis™te rugăciuni obis™nuite, până la urmă. Rugăciunea Sfintei Cruci face parte din pravila zilnica, adică din rugăciunile de seara. Ce fel de cres™tini suntem dacă ne e frica de rugăciuni?

,, Apărătoare, Doamnă " la fel. De ce ar trebui sa ne temem? Treaba noastră este sa spunem rugăciunile cu bucurie, fără sa fim încrâncenatI împotriva nimănui. De restul, se ocupa Dumnezeu.

Psalmul 90 este un psalm optimist.

Eu mă simt excelent când fac aceasta pravila. Lupt mai us™or cu gândurile. Citesc rugăciunile gandindu-mă la mine, la patimile mele, la păcatele pe care le pot face zilnic, dacă nu mă ajuta Dumnezeu.

Last edited by antoniap; 16.01.2017 at 21:21:47.
Reply With Quote
Răspunde