![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De ce permite Dumnezeu așa ceva?
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Întrebarea asta i-a ispitit pe mulți. Nouă ni se pare că asta ar fi culmea nefericirii: suferința fizică a copiilor. Cred că Dumnezeu vede mai adânc și știe că nefericit cu adevărat este cineva sănătos și îndestulat dar care nu-L cunoaște pe El și, ca atare, nu are viață în sine.
Pe când un prunc din aceștia, trecând încă de la naștere prin durerile crucii, poate atinge înălțimi amețitoare pentru unii ca noi.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
.............................
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 13.04.2018 at 17:15:45. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Surprinzator, dar modul de gandire iudeo-crestin va evita intotdeauna sa priveasca aceasta situatie tragica din perspectiva copilului. Dreptului copilului. Este evident ca daca avem o cauza de natura fiziologica sau un parinte abuziv, copilul va suferi (chiar un Adam care a corupt natura umana). Asa cum apa evident ca este uda. Problema insa este una de natura morala, nu cauzala. Cum este posibil ca o fiinta nevinovata sa se nasca in suferinta sau intr-un mediu pervertit care o perverteste? Iar alt copil nevinovat beneficiaza de sanatate, parinti afectuosi, sansa la educatie religioasa? O nevinovatie este superioara sau inferioara altei nevinovatii? Un copil se naste in "poporul ales" iar altul se naste in "popor idolatru". Exista totusi o explicatie la lipsa unei explicatii iudeo/crestine. Un raspuns rational la aceasta problema de natura morala ar presupune o revolutie dogmatica. Un demers de neconceput. Asa ca este mai simplu sa se apeleze la o "ratiune de neinteles". Dumnezeu nu ne invata sa avem grija ca altii sa nu pacatuiasca pentru ca nu cumva sa suportam consecintele pacatelor lor, ci eventual sa-i ferim pe ei insisi de ei insisi.
__________________
|
|