![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Sa zicem ca femeia se inchina la Zeus si Dumnezeu, gelos, ii imbolnaveste de moarte copilul. Asta este un exemplu mai aplicat pe a doua porunca, si genul asta de pedeapsa mi se pare nedreapta. Last edited by Alex89; 17.02.2017 at 02:07:49. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Se imbolnavesc si copii crestini si pagani. Suferintele vin si peste cei buni si peste cei rai. La fel si binecuvantarile. Intradevar, acest algoritm e imposibil de descifrat omului cu exactitate. Dumnezeu cand pedepseste, nu o face cu patima, ca intr-o clipa am fi praf si pulbere. El doar isi retrage ocrotirea. Si unde Dumnezeu se indeparteaza se degradeaza armonia trupeasca si spirituala.
Dar zi despre tine. Prin ce greutati ai trecut ca sa te faca sa crezi ca Dumnezeu te-a pedepsit? Sau la ce nenorociri ai fost martor? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
E un Tată iubitor și milostiv, care, din dragoste pentru toți oamenii, Îl trimite pe Fiul Său ca jertfă, să-i scape de moartea veșnică. E Tatăl care iese în întâmpinarea fiului risipitor, iertându-i păcatele chiar înainte ca acesta să apuce să le mărturisească, doar pentru că s-a întors acasă. E un Dumnezeu care îi vindecă pe copii la rugămintea părinților și care se îndură mai mult decât pedepsește (și în VT îndurarea Lui se întindea pe mai multe generații decât pedeapsa). Iar când pedepsește o face pedagogic, tot spre mântuirea celui pedepsit. Dacă înainte de Hristos omenirea era sub Lege - care era menită îndreptării și, oricât de aspră ne pare nouă astăzi, era mai bună decât modul de viață pe care îl instituiau societățile care nu-L cunoșteau pe Dumnezeu - după învierea Sa și după ce S-a pogorât Duhul Sfânt, trăim în har, prin care cunoaștem mila și mângâierea lui Dumnezeu. Pedeapsa poate fi înțelească acum ca o consecință a depărtării de harul lui Dumnezeu, care se petrece când păcătuim ș persistăm în păcat. Atunci ne îmbolnăvim, suferim, iar păcatele noastre afectează și familia, copiii, în diverse moduri: fie că îi concepem, îi naștem ori îi creștem în această stare lipsită de har. Revenind la VT, trebuie să înțelegem că Dumnezeu se adresează omului pe ''limba'' pe care acesta o pricepe. Omul e cel care gândește în termenii geloziei, însă pentru Dumnezeu aceasta înseamnă altceva, care în zilele noastre s-ar traduce altfel, după cum în zilele generaților următoare iarăși altfel s-ar înțelege. Ca să înțelegem limba lui Dumnezeu, însă, trebuie să parcurgem un drum ce nu are sfârșit, pentru că se înaintează necontenit pe el. Pentru asta trebuie să începem să Îl cunoaștem pe El, curățindu-ne, luminându-ne, deschizându-ne inimile pentru lucrarea Sa în noi. Vorbind și gândind despre El este cu totul altceva decât a vorbi cu El. Iar vorbind cu El (în rugăciune, se înțelege), trebuie să și tăcem, și abia atunci vom putea auzi ''glasul'' Lui în inima noastră. Încă o dată, nu în cuvinte omenești, ci într-un mod tainic, pe care numai rugătorii îl cunosc și au încercat să ni-l facă și nouă cunoscut.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 17.02.2017 at 11:29:12. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|