![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu nu intelegi pentru ca unele invataturi le intelegi prin prisma invataturii protestante. Tocmai de aceea am scris la inceputul mesajului de invatatura protestanta si diferenta fata de invatatura ortodoxa. De exemplu ce este Botezul, de ce S-a intrupat Iisus, cum beneficiaza credinciosii de lucrarea Mantuitorului. Astfel, in protestantism lucrarea lui Iisus a avut efect asupra fiecarui om, el trebuie doar sa creada in Iisus si lucrarea are efect asupra lui. In ortodoxie lucrarea lui Iisus nu are efect direct asupra oamenilor, are efect doar atunci cand credinciosul se boteaza. La fel, in ortodoxie Iisus a venit sa aduca harul pierdut, fara de care nimeni nu se putea mantui. Iar harul il primeste omul prin Botez, numai prin Botez (dupa acea trebuie sa conclucreze cu el prin fapte si credinta). Daca omul putea primi harul prin faptele sale nu mai era necesara venirea lui Iisus si oamenii se puteau mantui. Daca ai inteles bine ceea ce spui tu ca sustin ecumenistii nu e ceva nou, se numeste pelagianism. Dupa aceasta introducere, chiar in acel canon scria si despre primirea harului, dar eu am citat doar anumite pasaje. Iar in canonul Sf. Vasile e descris si mai clar. Dar mult mai clar e scris in catehism, am dat de multe ori pasajul din catehism despre har si mantuire. Il mai dau inca o data, de observat ca acolo scrie doua lucruri importante: 1. Omul nu se poate mantui fara har; 2. Harul nu poate fi primit prin faptele sale, nu poate obtine harul oricate fapte bune ar face. Harul se primeste prin Botez (si Mirungere). "Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. Inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca. Omul poate face anumite fapte bune, dar nu le face asa de statornic si dintr-un cuget asa de curat, incat sa se sfinteasca prin ele si sa se mantuiasca. Omul are libertatea de a face binele si cata vreme e in robia pacatului stramosesc, dar aceasta e o libertate slabita. Ea e marita tocmai de harul care vine la inceput fara nici un merit al omului." |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Episcopia Severinului, cateheza despre Sfanta Biserica: http://www.episcopiaseverinului.ro/s...a-biseric.html
Citez: "- mântuirea are două aspecte esențiale: obiectivă și subiectivă; cea obiectivă se mai numește și răscumpărare, cu trei dimensiuni: de jertfă, recapitulativă și ontologică; cea subiectivă se numește și îndreptare, fiind lucrarea de însușire personală a mântuirii obiective, cu ajutorul harului, prin credință și fapte bune; - mântuirea subiectivă (sau personală) nu se poate realiza decât în Biserică, pentru că aici se dobândește harul, prin Sfintele Taine, începând cu Botezul ("De nu se va naște cineva din apă și din Duh, nu va putea să intre în împărăția lui Dumnezeu" - Ioan 3, 5), căci în afara Bisericii nu există mântuire ("Extra Ecclesia nulla salus", a spus Sf. Ciprian[1] și tot el a afirmat: "Cine nu are ca mamă Biserica, nu poate avea pe Dumnezeu ca tată"[2]). " Biserica este darul lui Dumnezeu în care și prin care dobândim mântuirea. Acest adevăr incontestabil a fost exprimat într-un mod deosebit de inspirat de către Fericitul Augustin: "În afara Bisericii poți avea totul în afară de mântuire. Poți avea cinstire, poți deține Evanghelia, poți avea credință și să predici în numele Sfintei Treimi, dar niciodată nu vei putea găsi mântuire decât în Biserică!". |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
daca e asa cum zici tu protestantii au dreptate. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Evident ca este un dar pentru toti oamenii. Dar cum beneficiaza oamenii de acest dar? Are vreun efect acest dar asupra unui hindus? Nu, doar daca se boteaza. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
IIsus ne-a dat un cadou, tu spui ca oamenii bisericii ni-l iau pentru a ni-l inapoia dupa Botez daca vrem sa beneficiem de el. Iisus s-a botezat pentru pacatele noastre, nu? e posibil ca ceea ce zici tu sa faca parte dintr-o veche politica a bisericii crestine, chestie de ev mediu, sa santajeze si totodata sa atraga credinciosi. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Un chinez sau un aztec care au trăit în primul secol după Hristos, tu spui că au fost excluși de la mântuire ?!
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Explicația a dat-o însuși Mântuitorul, când a zis că doar cine se va naște din apă și foc se va mântui.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Din apa și din Duh!
|
|