![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Care în accepțiunea blogurilor care o inspiră se pare că e una și aceeași persoană.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Antonia, tipul ala care va panicheaza pe voi, nepomentor-cipofob-schismatoizii, e cumva asta?
http://xmenmovies.wikia.com/wiki/Apocalypse Acum, serios, ai idee cine, in istoria crestinismului, mai erau obsedati de Paramesianic? Rascolnicii. Indeosebi cei care spusesera "pa si pusi" ierarhiei sacramentale, bez-popovtii. Pentru ei, toata lumea, in primul rind societatea rusa, era sclava lui Anti, fara ca Paramesiancul sa fi aparut! Adica la fel ca voi: frica fara motiv! Paranoia mistica, cu alte cuvinte.
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oamenii își fac numărul lor, iar Dumnezeu ne va arata ca Lui I se cuvine toată slava, cinstea și închinăciunea. Acest sinod vrea sa ne deprindă cu închinarea la om, ca sa fim deprinși sa ne închinăm și lui Antihrist. E atât de simplu. Ar înțelege și curcile, dacă ar vrea. Dar omul modern e atât de ocupat și atat de mândru, încât numai mania lui Dumnezeu il mai poate potoli. Împotriva ereziei , fiecare duce lupta după puterile sale. În aceste vremuri, e bine dacă ne salvam măcar propriul suflet. Căci vrand sa mai salvezi pe cineva, exista riscul sa cazi și tu împreună cu el. Dacă eu, citind ce scrii tu, cad și accept și eu teoria ramurilor și relativismele de tot felul, tu trebuie sa mai pe conștiința. Și vei primi pedeapsa mai mare, nu doar pentru păcatele tale, ci și pentru ca m-ai influențat negativ. Deocamdata, cei care susțin teoria ramurilor au fost anatemizatI de către părinții rusi din Athos. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Cătălin, am cerut răspunsuri simple din cauza experiențelor nefericite anterioare în dialogul cu tine, care nu este posibil, din păcate. Iar apoi n-am mai așteptat răspuns.
Însă voi preciza, nu ca răspuns ție, ci pentru cei care eventual citesc ce am scris mai sus, că nu doar că nu contest sau resping dogmele, ci le consider izvoare vii și inepuizabile de cunoaștere a Dumnezeirii. Sunt porți deschise către cunoașterea de Dumnezeu, care este nesfârșită ca și El, și care este vie, căci Viu este Dumnezeu. Asta e ceea ce încerc să subliniez, că în toate trebuie să avem caracteristicile viului - și în cunoaștere, și în iubire (ca formă de cunoaștere) - flexibilitate, creativitate, creștere, dezvoltare etc. Cădem adesea în dezbateri sterile în jurul dogmelor, uitând de fapt în ce constă adevărata cunoaștere; uitând de Hristos, la cuvintele spuse direct de El raportându-ne adesea mai puțin. Ca dovadă, nu suntem preocupați de pildele pe care le comentează în fiecare duminică teologii la biserică, ci de divergențe dogmatice și canonice; despre care Hristos n-a vorbit explicit. Nu suntem capabili să adoptăm genul de gândire pe care ni l-a lăsat, îndeosebi în pilde și parabole, încercând să sistematizăm gândirea, limitând-o în felul ăsta și chiar omorând-o, în consecință. Învățătura Lui nu este limitativă, ci deschisă ca lumina Soarelui. Nici n-a venit doar ca să ne lase o învățătură - greu de înțeles atunci de către apostoli și lămurită în veacurile următoare de Biserică -, ci, mai ales, ca să-L cunoaștem. A venit să trăiască viața noastră, ca noi să o trăim pe a Lui. A venit cu tot ceea ce este El, inclusiv cuvintele pe care ni le-a dat și care vin de la o Persoană către alte persoane, nu sunt niște idei de sine stătătoare, lipsite de viață. Când tu (oricine) îmi spui ceva pentru mine e foarte important ceea ce îmi transmiți din tine prin cuvântul pe care mi-l adresezi; mai mult decât ideea abstractă, ce poate fi, eventual, evaluată ca adevărată sau falsă. O astfel de analiză o poate face mai bine un computer, nu e nevoie să fii om. Cred că asta e și problema cu unitatea Bisericii și faptul că ne acuzăm atât de des unii pe alții de erezii și schisme: Ne amăgim cu ideea că suntem în comuniune cu Hristos pentru că din când în când ne împărtășim cu Trupul și Sângele Său, dar nu ne împărtășim cu inima și cu mintea, nu-L cunoaștem și nu-L iubim deopotrivă. Și, ca atare, nu ne iubim nici noi între noi și nici nu ne cunoaștem. Suntem mai curând o adunătură decât o comunitate; ne lipsește relația.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) Last edited by CristianR; 22.02.2017 at 09:30:43. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Legat de ultima parte, in inatatura ortodoxa Iisus a venit ca sa vindece firea omeneasca, unind-o cu cea divina. In protestantism ideea este ca a venit ca sa traiasca viata noastra, sa ne fie un exemplu, iar jertfa Sa a dus la iertarea pacatelor, El patimind in locul nostru. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Cine sunt acei unii care sustin enormitatea asta?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() nu-ti bate capul, e delir. probabil ca stau in cerc si pun de-o exorcizare acum. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Nu, mai degraba cred ca aglutinarea repectiva, daca sta in cerc, face ca in bancul porcos cu "hora asta nu e buna!".
__________________
Don't think of yourself as an ugly person. Think of yourself as a beautiful monkey. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ortodoxia crede că harul este energie necreată izvorând din Persoanele Sfintei Treimi așa cum lumina se împrăștie din Soare, de el beneficiind cei care se deschid acestei energii/lumini dumnezeiești și care ni se comunică îndeosebi (dar nu exclusiv) prin Sfintele Taine, într-o măsură care depinde, bineînțeles, de conlucrarea noastră.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
|