![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Totusi acolo in sala nu au tipat toti in cor. Sunt multi care au nedumeriri sincere fata de cele petrecute in Creta, chiar si eu am intrebarile mele si marturisesc ca nu am gasit un raspuns satisfacator la unele dintre ele ( de exemplu problema casatoriilor interconfesionale sau problema reprezentarii acolo in Creta ). De asemenea cred ca se procedeaza absolut gresit acum cu acele procese care li se fac rasculatilor, pentru ca desi cred ca rasculatii au gresit si trebuiesc sanctionati ( sau iertati dar trebuie sa recunoasca si ei ca au gresit pentru asta ), nu cred ca sunt judecati de catre "instante" competente sa judece cazurile lor. Pentru ca eu daca te acuz pe tine de erezie, nu e normal sa ma judeci tu ci e normal sa ajungem amandoi in fata unei instante impartiale. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cum adica, nu mai exista nici consistorii, nici procese canonice in BOR ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Am spus doar ca in momentul in care un episcop este acuzat de erezie normal ar fi ca pricina respectiva sa fie judecata in cazul unui sinod. Nu sa judece tot oamenii episcopului. Ca poate chiar sunt situatii in care episcopul este eretic. Am avut situatii in trecut cand a fost dovedit ca invinuirile aduse unui ierarh au fost dovedite adevarate intr-un sinod. Si chiar daca ierarhul a fost iertat, iata ca aia care il invinuiau au avut dreptate. Nu spun ca aceasta este situatia si acum. Dar nu se procedeaza corect si in felul asta li se da apa la moara rasculatilor si se deschide calea proceselor civile.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
P.S. Am auzit la Pr. Necula o explicație cu căsătoriile. :) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pai eu nu am spus ca nu ar exista o explicatie, eu inteleg nevoia de a se reformula anumite dogme. Problema e ca nu se recunoaste asta in schimb avem parte de argumente schizofrenice - nu e voie dar e voie. :)
Uite Mihnea, chiar canonul pe care rasculatii il invoca ( gresit dupa parerea mea ) vorbeste despre cercetarea in cadrul unui sinod : "cei ce se despart pe sine de comuniunea cea cu întâiul stătător al lor pentru oarecare eres osândit de sfintele Sinoade, sau de Părinți, firește [de comuniunea] cu acela, care propovăduiește eresul în public, și cu capul descoperit îl învață în biserică, unii ca aceștia nu numai că nu se vor supune certării canonice, desfăcându-se pe sine-și de comuniunea cu cel ce se numește episcop [chiar] înainte de cercetarea sinodală, ci se vor învrednici și de cinstea cuvenită celor ortodocși. Căci ei nu au osândit pe episcopi, ci pe pseudo-episcopi și pe pseudo-învățători, și nu au rupt cu schisma unitatea Bisericii, ci s-au silit să izbăvească Biserica de schisme și de dezbinări. " Deci ce vedem aici ? Ca totusi nu pot fi dati afara inainte ca un sinod sa judece pricina. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Pr. Pruteanu:
Deși Biserica Ortodoxă n-a mai avut Sinoade serioase de mult timp și ar avea multe de spus credincioșilor săi și lumii întregi, Sinodul din Creta nu a reușit să spună nici măcar ceea ce și-ar fi dorit. Biserica Ortodoxă se laudă cu trecutul (fără să fi învățat lecțiile din trecut), vorbește într-un limbaj de lemn și se luptă pentru teritorii și scaune. Foarte multe probleme au rămas și vor rămâne nerezolvate pentru mult timp înainte. Iată, de exemplu, și anul acesta nou-calendariștii vor ține 2 zile de post în cinstea Apostolilor (contrar Tipicului), iar vechi-calendariștii – 15 zile… În altă ordine de idei, este foarte probabil ca patriarhii și episcopii care au avut curajul să se adune la Sinod și să spună ceva, vor fi considerați de unii ca „trădători ai Ortodoxiei”, iar cei care au lipsit de la Sinod, deși anterior au semnat toate documentele, acum vor fi tentați să se dea „mari apărători ai credinței”, atrăgând simpatia „conservatorilor”. La moment, chiar dacă Sinodul n-a fost panortodox, Ortodoxia nu este dezbinată și nu avem schisme vizibile între cele 14 Biserici Autocefale. Dar dacă ispita polarizării între „conservatori” și „liberali” va fi acceptată de unii ierarhi (în special dintre cei care au lipsit), aceasta ar putea deveni o mare problemă pentru unitatea și sinodalitatea Bisericii noastre. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mno, dar tu badea din deal și eu lelea din vale (mai nou voce stridentă în biserică) ar trebui să ne vedem de nasul nostru și să lăsăm problemele astea pe seama ierarhilor. Eu când văd țațele alea cum se răstesc la un preot îmi vine să-mi iau câmpii. :)
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|