![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Împotrivire de dl Theodoros Gheorgopoulos, teolog Fostul Mitropolit al Florinei, Augustin Kandiotis, prin deceniile 1950 și 1960 slujea ca predicator al Arhiepiscopiei Atenei. Predica în fiecare duminică și sărbătoare mare la diferite biserici din zona Arhiepiscopiei. Însă în seara fiecărei duminici predica în săli ale unor asociații religioase („Trei Ierarhi”, Menadru 4 și la cele două asociații religioase ale lui). Predicile din sfintele Biserici începeau de obicei de la pericopa evanghelică. La predicile de duminică seara dezvolta cu o rară putere a cuvântului, bogăție de sensuri și combativitate înflăcărată diferite teme religioase și moralo-sociale. Condamna obișnuințe și evenimente păcătoase (carnavalurile, concursuri de frumusețe, spectacole și publicații imorale etc.), diferite erezii (precum ecumenismul), scandaluri bisericești, trădări ale Credinței Ortodoxe, fapte anticanonice ale Episcopilor, trufia clericilor, probleme naționale etc. Ca student, eram pe atunci un ascultător fidel al predicilor sale care provocau un adevărat seism duhovnicesc. După fiecare predică a părintelui Augustin, mă simțeam nemulțumit cu mine însumi. Cândva l-am întrebat: „Părinte Augustin, credeți că prin marile lupte pe care le duceți, va veni momentul când vor înceta carnavalurile, concursurile de frumusețe, spectacolele imorale, cărțile și revistele anticreștine, scandalurile din spațiul bisericesc și că clericii noștri vor deveni asemenea Sfinților Părinți ai Bisericii?” Mitropolitul Augustin ( primul din stanga imaginii) aflat la una dintre primele conferințe ale Uniunii Grecilor Ortodocși de Pretutindeni ( P.O.E ) împreună cu conducătorul duhovnicesc al P.O.E. și alOrtodoxos Typos ( O.T. ) Arhimandritul Haralambos Vasilopulos (al treilea din stanga imaginii), Starețul Mănăstirii Moni Petrachi a Sfântului Sinod al Greciei. Eram foarte curios ce va răspunde. Și părintele Augustin, un om prin excelență realist, mi-a răspuns. „Nu sunt atât de naiv să cred că răul cu multe chipuri din societate și din Biserică va înceta, oricât de multe predici am ține. Altul este scopul meu: Prin predică, oral și în scris, mă lupt să trezesc conștiința religioasă a credincioșilor și săînțeleagă că au drepturi și în societate, și în Biserică. Trebuie să învețe, spre exemplu, căau dreptul să ceară ca clericii și mai ales episcopii să fie aleși prin votul clerului și al poporului. Să învețe că au dreptul și datoria de a striga «nevrednic»la hirotonia unui nevrednic. Săconștientizeze că în spațiul Bisericii creștinii nu sunt o masă mută de oi necuvântătoare, ci au cuvânt în alegerea păstorilor lor și în administrarea Bisericii. Să învețe că trebuie să îi combată pe trădătorii credinței și să se lupte pentru curățirea Bisericii. Creștinii laici pot încă să afurisească sinoade locale și ecumenice, când sinoadele acestea nu exprimă adevărul Credinței Ortodoxe. Avem mari sinoade locale și ecumenice care au fost afurisite de poporul credincios ca tâlhărești. Cu alte cuvinte, urmăresc prin predici și prin luptele împotriva răului ca poporul evlavios să dobândească o vie conștiință bisericească și să învețe că nu este responsabil să-și mântuiască doar «suflețelul său», dar este împreună-răspunzător cu toți credincioșii, clerici și laici, pentru ce se întâmplă în Biserică. Adică, este nevoie stringentă ca poporul evlavios să învețe să se împotrivească! (Acesta a fost răspunsul părintelui Augustin, însă nu cuvânt cu cuvânt).” O, dacă această sfântă durere și intenție a marelui Episcop Augustin ar deveni reale în spațiul bisericesc, mulți trădători ai credinței și provocatori de scandaluri ar fi scoși afară din Biserică și nu ar putea să vatăme pliroma Bisericii. Avem exemple de asemenea rezistență și în epoca noastră. DIN CADRUL ACELEIAȘI CONFERINȚE P.O.E. Clerici nevrednici și chiar Mitropoliți ar fi nevoiți să demisioneze și să plece din pricina împotrivirii poporului credincios. În octombrie 2009 în Pafos (Cipru), papistași și filopapiști ai diferitelor Biserici Ortodoxe au discutat despre primatul Papei. Aproape 100 de clerici ortodocși și laici au protestat afară. Împotrivire! Rezultatul? S-au amânat discuțiile și s-a anunțat pentru mai târziu o altă întâlnire la Viena (20-27 septembrie 2010). Episcopii filopapiștii ai Ciprului însă și-au arătat despotismul față de clericii jurisdicției lor care au participat la manifestații: s-au tăiat salarii și s-au făcut destituiri. Dacă însă în afara sălii unde aveau loc discuțiile și rugăciunile cu papistașii s-ar fi adunat nu 100 de credincioși, ci 100 000, ce ar fi făcut Episcopii filopapiști? Atunci s-ar fi rugat ei să nu-și piardă tronul și să nu fie caterisiți. Patriarhul Ecumenic Bartolomeu a ajuns la culmea sincretismului ecumenist și a oferit directorului Coca-Cola „Sfântul Coran”! Dacă Sfântul Munte ar fi întrerupt pomenirea patriarhului și ierarhia Bisericii Grecești ar fi înștiințat că încetează dialogurile ecumenice eterodoxe și inter-religioase, atunci este sigur că nu ar îndrăzni să-și continue tactica de azi. În loc de asta însă mulți Mitropoliți ai Bisericii Grecești l-au invitat la Mitropoliile lor și împreună cu primarii i-au acordat distincții și l-au ridicat în slăvi. Pentru ceea ce face Patriarhul Ecumenic nu este doar el responsabil: sunt coresponsabili și Episcopii tuturor Bisericilor Ortodoxe și mai ales ai Bisericii Greciei. Arhiepiscopul Hristodul l-a adus pe Papa în Grecia. Dacă s-ar fi adunat în afara arhiepiscopiei câteva, să zicem, zeci de mii de credincioși și i-ar fi dezaprobat zgomotos pe Papă și pe Arhiepiscop, ce ar fi făcut acești domni? Dacă în următoarele Duminici credincioșii l-ar fi dezaprobat pe Arhiepiscopul Hristodul, ar fi fost nevoit să demisioneze sau, cel puțin, nu ar mai fi îndrăznit să facă ulterior o vizită la Vatican. De ce se întâmplă acestea? Pentru că poporul credincios, păzitor al Ortodoxiei nu se împotrivește. Cei care se împotrivesc sunt puțini. Cei mulți sunt indiferenți sau au ideea eronată că trebuie să ne luptăm doar ca să mântuim sufletul nostru. Ce fac ceilalți și mai ales clericii, nu este treaba noastră să îi judecăm. Astfel zic și se liniștesc. Cu o asemenea mentalitate și fără împotrivire, răul se va întinde ca o cangrenă. Ecumeniștii își vor impune voința peste tot și puținii credincioși vor fi ponegriți ca talibani, ca limitați, fanatici și oameni ai urii etc. Și nu e de mirare: „Dacă pe stăpânul casei l-au numit Beelzebul, cu atât mai mult pe casnicii lui?” (Mt. 10, 25). Câțiva credincioși și preoți tradiționaliști s-au adunat și au publicat o „Mărturisire de credință împotriva ecumenismului”. Au semnat-o câteva mii de preoți și laici credincioși. Nu este suficient. Semnează și tu acumpalimpce@otenet.gr . Dacă ar fi semnat-o toți Mitropoliții Bisericii Grecești, toți stareții Mănăstirilor Athonite și ai celorlalte Mănăstiri din Grecia, toți teologii, atunci ecumeniștii ar fi tăcut și Biserica s-ar fi liniștit de orăcăielile lor. Acum însă cei ce se opun sunt puțini, o minoritate. De aceea, ecumeniștii, sprijinindu-se pe mulțimea lor și pe sprijinul conducătorilor lumești ai acestui veac, nu se retrag și își continuă lucrarea lor de surpare. Ce se va întâmpla? Se pare că e nevoie de Mărturisitori și Mucenici. Ὀρθόδοξος Τύπος, 30-7-2010, pp. 1, 7. Traducere Anna Theodorou (G.O.) Graiul Ortodox
__________________
![]() ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]()
raspunsul era pt SIMPLU ,iertare
__________________
![]() ![]() ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
<<<<„Ispita neamului celui de pe urmă a și sosit mai grozav acum” - scrie Sfântul Ioan Iacob
Hozevitul (+1960) - „cu apropierea venirii lui Antihrist, încât amenință să-i piardă pe cei aleși. Și nu-i atât de primejdioasă ispita care vine de la vrăjmașii lui Dumnezeu, de la atei, de la cei cu grija numai la cele pământești sau de la destrăbălați care nu pot ușor să vatăme pe Creștini. Pericolul vine de la frații cei mincinoși, care sunt dușmani ascunși, cu atât mai primejdioși cu cât cred că sunt frați curați. Predică și ei Ortodoxia, dar oarecum schimbată și prefăcută după placul lumii acesteia și a stăpânitorului acestei lumi. Predica lor e ca o hrană care a început să se strice și, în loc să hrănească, otrăvește pe cei care o mănâncă. Ei aduc tulburare în rândurile Creștinilor. Aceștia sunt ispita cea mare a neamului celui de pe urmă. Despre ei a profețit Domnul că vor fi în veacul de apoi: Mulți vor veni întru numele Meu și pe mulți vor înșela (Mt. 24,5). Vorbesc și frații mincinoși de sfânta și preadulcea Ortodoxie, de dragoste, de curăție, pentru fapta bună, de smerenie și de virtute, și ajută obștile creștinești. Cât e de greu pentru ortodocșii cei curați și simpli să înțeleagă pe cine au înaintea lor! Cât este de ușor să fie atrași de ideile lor cele filosofice și să îi creadă. Dacă răscolește cineva adânc în sufletele acestor oameni, va găsi nu dragostea cea fierbinte pentru Dumnezeu, ci închinarea la un idol care se numește OM”
__________________
![]() ![]() ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
CONSISTORIILE EPARHIALE SUNT ILEGALE. JUDECAREA ȘI CATERISIREA NOASTRĂ POATE ADUCE SANCȚIUNI PENALE ASUPRA ECUMENIȘTILOR CELOR FĂRĂ-DE-LEGE
de Graiul Ortodox Ca un ne-specialist în domeniul juridic voi face un rezumat a ceea ce tocmai am aflat: 1. Conform studiului făcut de doamna avocat Iulia Tipa, cu care deja am luat legătura, cei care ne-au judecat și caterisit, precum și cei care vor să caterisească alți preoți români au o mare problemă legală, căci Regulamentul Instanțelor de Judecată al BOR NU a fost aprobat vreodată de statul român. 2. Legea cultelor în mod imperativ cere ca orice regulament de organizare al unui cult, precum și normele lui canonice să fie aprobate în mod expres prin Hotărâre de Guvern. 3. B.O.R. nu a cerut aprobarea decât a Regulamentului ei de funcționare, nu și al celui de Judecată. Așadar legea sau regulamentul după care noi am fost judecați și caterisiți este ILEGALĂ în România, nefiind aprobată de statul român. 4. În consecință, episcopiile nu au dreptul legal sau mai bine zis săvârșesc o faptă penală dacă judecă pe cineva potrivit unui Regulament neaprobat de stat. În fapt, DEJA s-a săvârșit ilegalitate pasibilă de pedeapsă penală prin judecarea și caterisirea mea și a ieromonahului Onisim Banu. 5. Dacă judecau după legile Sfinților Părinți, Canoanele erau de partea noastră, deci pierdeau oricum ecumeniștii, dar ne-au judecat după Regulamentul Instanțelor de Judecată al BOR, care este ILEGAL, nefiind aprobat de stat. Pe baza lui NU AVEAU VOIE să organizeze consistorii, să facă judecăți și să ia hotărâri de pedepsire a noastră. Asta este ce am înțeles eu pe scurt. Cred că cel mai simplu este anularea hotărârii de caterisire. În caz contrar vorbim – în cazul nostru, primii doi ”caterisiți” de ecumeniști – de posibilitatea clară de deschidere a unui dosar penal la adresa episcopului Andrei și a întregului Consistoriu Eparhial care a judecat și decis în mod ilegal. Doamna avocat m-a asigurat că încă bomba cea mare contra ecumeniștilor nu a fost scoasă la iveală. Aceștia sunt fărădelege și înaintea lui Dumnezeu, dar și înaintea LEGILOR României. Slavă Domnului pentru toată binecuvântarea pe care ne-o dă! Să o miluiască și să o umple de harul Său pe doamna Iulia și pe toți apropiații și colaboratorii ei! Lupta de-abia începe, iar cel mai important este că Hristos este cu noi! pr. dr. Ciprian-Ioan Staicu ________________
__________________
![]() ![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
sofiaiuga, am impresia ca-ti fileaza cipul, fos-mu!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
n-am cip ,dar cind ma grabesc ,apas pe tastatura ....
__________________
![]() ![]() ![]() |
|