![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Eu recunosc tainele ambelor Biserici, ma refer, bineinteles, la Biserica Ortodoxa si Biserica Catolica. Biserica Ortodoxa ma exclude, clar, nu stiu daca, Biserica Catolica ma accepta. Poate un catolic sa ma lamureasca? Multumesc!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Cum si de ce?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ma intrebi de ce ma exclude Biserica Ortodoxa? Pentru ca recunosc tainele Bisericii Catolice.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu exista un raspuns unic in ortodoxie pentru statutul sacramentelor bisericilor "high-church", cum ar spune anglicanii, sau anatema pentru cei care recunosc validitatea lor. Citeste asta: https://blogs.ancientfaith.com/ortho...ges-florovsky/ Acest text l-am descoperit, in mod ironic de pe blogul unui calugar benedictin pasionat de spiritualitatea ortodoxa si catolica si de vindecarea Marei Schismei.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://www.angelfire.com/linux/viata...od_gergia.html Citez: "Fericitul Augustin spune cã :" Ei (ereticii) primesc harul botezului numai dupã revenirea lor în sînul bisericii. Afarã de granitele Bisericii poti avea orice, cu exceptia mîntuirii. În afara se poate sã ai trepte ierarhice, taine, Aliluia si Amin (liturghie), Evanghelie, credintã si sã propovãduiesti pe Dumnezeu în trei ipostasuri, dar mîntuire poti sã ai exclusiv în Biserica universalã dreptmãritoare". În afara Bisericii dreptmãritoare, sãvîrsirea Tainelor chiar în cele mai mici amãnunte nu se poate întelege decãt ca formã exterioarã lipsitã de harul sfintilor si mîntutor. Aceste fore exterioare, golite însã de har, îsi recapãtã valabilitatea numai dupã întoarcerea în Biserica ortodoxã." |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Acum, daca vroiai sa zici romano-catolici, atunci tu nu esti in masura sa le recunosti. Cel mult poti sa incalci dispozitiile canonice care spun ca n-ai voie sa apelezi la asa ceva. De altfel, regula este aceeasi si pentru romano-catolici in majoritatea situatiilor. Indiferent ce "recunosc", n-au voie sa faca uz de ele decat, probabil, in situatii exceptionale - exceptie care nu exista in Biserica Ortodoxa care crede mai mult in Providenta. Adica daca esti ortodox si esti vrednic, cu siguranta nu vei ajunge intr-o astfel de situatie "exceptionala" in care sa fii in nevoie imediata si sa nu ai access la Tainele Bisericii.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 03.04.2017 at 13:59:12. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Dar nu vei avea o problema sa spui „care de la Tatal si de la Fiul purcede”? Si celelalte invataturi de credinta specifice catolicilor. Practic, pentru a le imbratisa pe unele trebuie sa le parasesti pe celelalte, ca nu se potrivesc, iar uneori chiar se ciocnesc.
Deci intrebarea este, practic, cum si ce crezi.
__________________
Știu, vom muri. Dar cîtă splendoare! (Daniel Turcea) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Biserica Catolica ia drept valide Sfintele Sacramente savarsite in cadrul Bisericilor ortodoxe, precum si in cazul Bisericilor non-calcedoniene (=pre-calcedoniene), stiliste, a unei parti a Bisericii Anglicane (numita "High Church") si peste tot unde preotia autentica si descendenta apostolica s-au pastrat. Imprejurarea ca un preot este pacatos, aderand cu deplina intelegere si intentie la schisma, nu afecteaza validitatea sacramentelor, in care Gratia Sfintitoare actioneaza independent de starea sufletului ministrului care o savarseste ci prin lucrarea lucrarii insasi (=ex opere operato).
Conditiile de validitate a unui Sacrament sunt: 1) savrasitorul (=minsitrul) sa fie potrivit 2) sa aiba intentia de a savarsi sacramentul si 3) sa existe materia prescrisa. Iar conditia pentru ca Gratia transmisa prin Sacrament sa fie eficace este ca cel care il primeste sa fie in dispozitie necesara. Exemplificand prin Taina Euharistiei: conditiile de validitate sunt: savarsitorul sa fie presbiter sau episcop, sa aiba intentia prefacerii si materia asupra careia isi exercita aceasta intentie sa fie paine si vin. Conditiile pentru ca Gratia transmisa sa fie eficace sunt: sa nu fi mancat o perioada de timp prescrisa de Biserica si constiinta sa sa fie descarcata de pacate. In ceea ce priveste comunitatile ecleziale in care nu exista preotie sacramentala, ori descendenta apostolica este intrerupta, asa cum sunt comunitatile protestante, neoprotestante, adventiste etc) sunt valide numai cele doua sacramente pentru care savarsitorul nu trebuie neaparat sa fie preot ordinat prin Taina Hirotoniei (Sacramentum Ordinis), ci isi poate exercita oficiul in baza preotiei sale de obste: Botezul si Casatoria.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 03.04.2017 at 13:57:47. |
|