Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Pocainta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.06.2017, 01:33:51
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit Din minunile Sfintei Cuviosei Parascheva

A stăzi a venit fotograful Eriæ să ne rоаgе pentru fratele său Marko, ca să fie primit în Școala monahală. „Deși Marko al meu – ne spuse – a fost totdeauna evlavios, anul acesta a păcătuit în Vinerea Mare și s-a apucat să repare un drum. Imediat după aceea i s-a anchilozat mâna stângă, de nu a mai putut s-o miște. Asta a durat timp de trei luni. A mers la medic și medicul i-a spus că în știința medicinei nu există nici un leac și nici o modalitate să fie ajutat ca mâna să i se îndrepte. Marko era în mare necaz. A început să se roage fără încetare lui Dumnezeu. În somn i s-a arătat un om, i-a spus de unde i se trage aceasta, și i-a spus că la oameni nu poate afla leac. Tocmai în ziua Sfântului Petru am mers eu cu Marko la biserica RuŸica, iar după Liturghie – la apa Sfintei Parascheva . A băut Marko din apa aceea și și-a stropit mâna anchilozată. Imediat anchilozarea a cedat, iar a doua zi a putut să miște mâna liber. Iată-l, acum este teafăr de tot. A făgăduit că nu va mai lucra niciodată în zi de sărbătoare.”
Relatarea despre tămăduire la apa Sfintei Parascheva a Ohridei . În Ohrida este bine cunoscută casa familiei Fortomanoviæ. Răposata Efimija Fortomanoviæ a născut mai mulți copii, băieți și fete. Ea a murit în anul 1927. Fiicele sale ne-au povestit cum mama lor, Efimija, fusese odată grav bolnavă cu nervii. S-au străduit s-o ajute toți din jurul ei, și fiii, și ginerii. Au cheltuit, au tratat-o, dar nu era de folos. Odată, când s-a vorbit în prezența ei de locurile sfinte de la Ohrida, s-a hotărât Efimija să meargă până la Sfânta Parascheva de lângă Ohrida. Acolo există Apa sfântă (aghiasmă), de la care mulți au dobândit ajutor ceresc. Cum Efimija nu putea merge pe picioare, au pus-o pe cal. Și pentru că o apuca des amețeala, au legat-o la ochi, și așa, sprijinită de băieți de ambele părți, a venit călare până la Apa sfântă de sub Mănăstirea Sfintei Parascheva . Acolo a băut apă și s-a spălat pe față. A stat până spre seară, a băut de câteva ori apă și s-a spălat pe față. Spre seară a călărit pe cal fără să se lege la ochi. Amețeala i-a trecut, iar apoi și nervozitatea a dispărut de tot. Acestea ni le-a relatat, în prezența și a altora, doamna Hrizija Æirkoviæ, fiica răposatei Efimii, care – după cum spunea – o însoțise pe mama bolnavă la Sfânta Parascheva și la întoarcere.
Minunea Sfintei Parascheva în Cetatea Belgradului. Cele ce urmează ni le-a relatat renumitul medic doctor Kolesnikov (a absolvit Medicina și a fost medic la Belgrad):
Într-o zi a venit la consultație o femeie și mi-a arătat ambele mâini acoperite de negi de mărimea bobului de fasole. Îngrozitor, niciodată nu văzusem boala aceea într-un asemenea hal. Cugetam ce să-i propun ca leac. Iar ea m-a întrebat: cred, oare, că ar fi bine să meargă la
aghiasma Sfintei Parascheva din cetate? I-am răspuns că este bine, dacă are credință puternică. Ea s-a dus. După numai cinci zile, a venit din nou și mi-a arătat ambele mâini complet curate, fără nici un neg; mai mult, fără cea mai mică cicatrice sau urmă de negi. După aceea, a venit un coleg de-al meu mai tânăr și mi s-a plâns cum l-au năpădit negii. I-am relatat, în treacăt, cazul femeii aceleia. El zise că ar vrea și el să încerce. I-am spus că pentru aceasta este nevoie de credință. El nu a zis nimic și a plecat. Când ne-am revăzut, mi-a relatat că a fost în Cetate, dar că nu i-a fost de nici un folos. Desigur, neavând credință, a rămas nevindecat.
Din scrisoarea către Cercul Surorilor Sârboaice din Duluth (Minnesota) . S-au scris cărți despre minunile Sfintei Parascheva și nimeni dintre muritori nu le-ar putea enumera și reda în scris. Dar eu voi menționa aici două sau trei minuni care s-au petrecut în vremea noastră.
În Cetatea Belgradului există biserica Sfintei Parascheva (Sfânta Vineri), în care cândva s-a aflat chivotul cu trupul ei. Trupul a fost strămutat în România, dar a rămas biserica și izvorul Apei sfinte în biserică. În fiecare vineri, acolo se adună belgrădenii și se aduc bolnavii pentru vindecarea cu ajutorul acelei Ape sfinte. Într-o vineri am văzut acolo în fața bisericii o evreică din Panciova. Multe femei stăteau în juru-i și o întrebau. Și ea povestea cum orbise de tot, cum medicii nu au putut-o ajuta de fel; și la sfatul unei creștine din vecini, a fost adusă la biserica Sfintei Parascheva . De îndată ce s-a spălat cu Apă sfântă, a început să zărească puțin. După trei vineri, a redobândit vederea complet. Când am văzut-o eu, ochii îi erau deschiși, doar la marginea albului din ochi se vedeau rotocoale roșii subțiri. Atunci a spus ea de față cu toți: „Eu am făgăduit Sfintei Parascheva că mă voi boteza imediat ce mă voi însănătoși de tot, și am s-o fac zilele acestea”.
Un colonel de aviație din Kraljevo m-a invitat de ziua Sfântului, ocrotitor al casei, ziua Sfintei Parascheva, și mi-a relatat cazul său:
În Primul Război Mondial fusesem încercuit de trupele austriece. M-am apărat până am putut. La urmă am căzut la pământ, și zăceam pe spate, rănit. Un ofițer austriac s-a apropiat furios ca o fiară, ridică cuțitul și mă prinse de grumaz ca să mă înjunghie. Eu strigai doar: „Sfântă Paraschevo, scapă-mă!”. Și în momentul acela mi-am pierdut cunoștiința. Când mi-am revenit, eram la spital. Am aflat că acel ofițer care vroia să mă înjunghie s-a speriat deodată de vocea cuiva care a zis: „Zurück!“ (Înapoi!). Și astfel, el a fugit, iar pe mine m-a lăsat în viață. De atunci eu serbez ca sfânt ocrotitor al casei pe Sfânta Parascheva, mult mai festiv și mai bucuros, decât o făcusem vreodată până atunci .
Toate popoarele ortodoxe serbează pe Sfânta Parascheva ca pe o mare sfântă. Iar pentru sârbi ea este și slavă, și fală, și mândrie, căci este din sângele și din neamul lor. Și este mai ales pentru femeile sârboaice, căci Sfânta Parascheva este cea mai mare povățuitoare a poporului sârb dinaintea Sfântului Sava. De aceea este foarte de înțeles că sârboaicele din Duluth au luat ca patron al Cercului lor pe Sfânta Parascheva. Fie-le de ajutor tuturor, și lor și musafirilor lor. Amin.
În Sinaxarul grecesc este consemnat și cazul ajutorului miraculos al Sfintei Parascheva dat insulei Hios în anul 1442. Un călugăr pe nume Amvrosie oficia slujba vecerniei în biserica Sfintei Parascheva. În biserică nu era nimeni. Spre sfârșit se puse o ploaie strașnică, cu vuiet mare, și a plouat toată noaptea. Amvrosie nu putea să iasă din biserică. Gândind că insula toată se va prăpădi de potop, el începu să se roage Sfintei Parascheva să salveze țara lui și să mijlocească milostivirea lui Dumnezeu cel mâniat cu dreptate. Spre dimineață îl apucă somnul și văzu acoperișul de pe biserică parcă dispărut, iar în înaltul cerului un nor luminos și în nor o femeie frumoasă la chip stătea la rugăciune către Dumnezeu. După isprăvirea rugăciunii, ea îi spuse ieromonahului: „Amvrosie, nu te înfrica, îți este salvată țara” . Și ploaia imediat conteni. De atunci, pe insula Hios se prăznuiește foarte festiv ziua Sfintei Parascheva.
(texte preluate din ediția de Opere, vol. VII, Belgrad, 1961, pp. 818-819; vol. X, Himestier, 1983, p. 496; vol. XIII, Himestier, 1986, p. 152-Sfântul Nicolae Velimirovici )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 18.06.2017, 22:19:13
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

O tânără deznădăjduită a mers la Părintele Sofronie Saharov și i-a cerut cu durere: “Părinte, rugați-vă pentru mine, că sunt în noroi!” Părintele i-a răspuns cu blândețe: “Nu-i nimic, soră, din noroi cresc nuferii!”
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.06.2017, 05:29:15
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Deșertul egiptean nu a fost monocrom, ci destul de mozaicat din perspectiva convingerilor teologice ale asceților. Marea dispută care a divizat lumea monahilor a fost cea între origeniști și antropomorfiști, cu variațiile și cu nuanțele ei. Ereticii menționați cel mai des în apoftegme sunt tocmai acești origeniști, despre a căror doctrină nu ni se spune prea mult. Adesea ei ar putea fi socotiți imaginea generică pentru doctrinele eterodoxe, iar bătrânii în câteva apoftegme ne oferă un mic cod al comportamentului față de cei care gândesc și cred altfel decât noi.
O istorisire de acest tip se găsește la Avva Lot (pe care Biserica îl pomenește la 22 octombrie), care asemenea multor părinți ai deșertului este de o rară gentilețe și atenție. La acesta vine un bătrân, care îi cere o chilie, iar avva i-o dă și îl lasă să se odihnească în ea. Apoi, când primește vizitatori, îi trimite și la bătrânul nou venit. Atunci însă află că bătrânul vizitator predică învățătura lui Origen. Dintr-o dată, Avva Lot se vede prins într-un conflict interior: pe de o parte, datoria de a împlini porunca dragostei, iar pe de altă parte, fidelitatea față de credința pe care o profesează. De aceea nu putea să îl alunge, pentru că asta ar fi însemnat o încălcare flagrantă a cuvântului lui Hristos, a cărui poruncă nu e diferențiată, dragostea nu se împarte în funcție de confesiune. În același timp nu putea să stea alături de el, pentru că asta ar fi presupus o confirmare implicită a credinței lui eretice.
Mai mult decât atât, acceptarea bătrânului origenist ar fi produs sminteală, de aceea „Avva Lot se întrista și zicea: «Să nu creadă părinții că și noi suntem așa»”. În mijlocul acestei tulburări, ascetul nu încearcă să își rezolve problema singur, autonom, ci merge să caute sfatul unui alt monah, Avva Arsenie, care este foarte practic: „Să nu-l gonești, ci spune-i: «Uite, mănâncă și bea ce vrei dintr-ale Domnului, dar nu mai vorbi aceste lucruri», și dacă vrea, se îndreaptă. Iar dacă nu va vrea să se îndrepte, el însuși va cere să plece de acolo, nu va trebui să-l silești tu”. Pus în practică, gândul acesta a avut consecințe neașteptate. Expus la dragostea comunității, care nu i-a negat suportul material, adică nu a rupt legăturile cu el, bătrânul a cerut în cele din urmă să plece, pentru că nu a mai putut suporta pustiul. Atunci bătrânii l-au condus cu toată dragostea, fără acuze și conflicte inutile.
Modelul Avvei Lot este cât se poate de potrivit pentru a exemplifica funcționarea practică a relațiilor cu cei de alte credințe. Porunca iubirii pe care o dă Hristos nu are granițe confesionale sau de alt tip (ba, mai mult, Domnul pune și un accent cu totul aparte: dragostea de vrăjmași). În același timp, conviețuirea cu eterodocșii nu este o confirmare și nici o acceptare a credinței lor.
Singurul pericol ține de posibilitatea smintelii, dar nu altceva. Nu frica unei contaminări a purității credinței îl face pe Avva Lot să se delimiteze de bătrân, ci precauția față de alți părinți care ar putea crede eronat că a primit credința celuilalt. Erezia este în primul o formă de autoexcluziune, iar în urma rugăciunii lucrurile se aleg de la sine, fără să fie nevoie de vreo acțiune brutală care să contravină legii dragostei. Ba chiar atunci când se produce separarea dragostea nu încetează, pentru că judecata este a Domnului, iar al nostru doar efortul de a iubi după porunca Lui.
( Siladi Paul)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 03.07.2017, 02:22:30
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

„Este vara anului 2011. Într-o seară, am un vis straniu. Eram la o mănăstire ce avea și o bisericuță, iar aici urmăream un botez. Le vedeam pe toate acestea stând sub un măslin, pentru a nu mă bate soarele. Era amiază. Am observat cum preotul a scos din cristelniță un băiețel, însă bebelușul nu era dezbrăcat, ci deja îmbrăcat în haine întru totul albe. Cum l-a scos preotul din cristelniță afară, a spus: «Și numele acestuia, Rafail!». În vis știam că acest copil era al meu. Eu însă pe atunci aveam doar o fetiță în vârstă de doi ani și nu citisem nimic despre
Sfântul Rafail, nici nu vizitasem vreo mănăstire care să semene cu cea pe care o văzusem în vis.
În luna februarie 2012, soția mea a rămas însărcinată. Înainte de a afla acest lucru, i s-a întâmplat ceva straniu. Pe atunci lucra într-o cofetărie. Într-o dimineață, a intrat în magazin o femeie bătrână, necunoscută, și, fără să premeargă vreo discuție sau să salute, femeia i-a zis: «Crezi?». Soția mea i-a răspuns atunci: «Ce să cred? Nu vă înțeleg». «Au fost aduse Sfintele Moaște ale Sfântului Rafail. Vei merge să te închini pentru a-ți da un copil sănătos», a completat femeia. Soția mea se afla în prima lună a sarcinii, dar nu știa acest lucru încă. Nu mai știa ce să zică și nu i-a răspuns nimic. Bătrâna a plecat, iar soția mea, după două zile, a mers și s-a închinat Sfintelor Moaște . În continuare, când mi-a spus despre cele întâmplate la cofetărie, mi-am adus aminte de visul pe care-l avusesem vara trecută. Puțin mai târziu, am aflat că soția era însărcinată.
Pe durata sarcinii, soția mea a avut multe probleme, mai ales psihologice. În noiembrie 2012 a născut un băiețel. Știam ce gen va avea copilul din primul moment al aflării veștii sarcinii. Știam că era băiat, înainte de a ne descoperi acest lucru și doctorul. Bebelușul a suferit o infecție și a rămas în incubator pentru 22 de zile, dar toate au mers bine.
În concluzie, visul pe care-l avusesem s-a transformat în realitate. Botezul copilașului s-a săvârșit la Mănăstirea «Sfântului Rafail» de la Ano Suli Maraton, în curtea mănăstirii, între mulți măslini. Băiatul a primit numele de Rafail și a purtat haine întru totul albe. Cristelnița a fost așezată exact în locul unde o văzusem în vis. Prin harul Sfântului Rafail, avem astăzi un băiețel sănătos”. (Nikos și Fotini N., Grecia)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 06.07.2017, 00:04:50
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Se povestește în Pateric că în Egipt era un păcătos care după spovedanie și Sfânta Împărtășanie nu se păzea defel, ci îndată ce se ivea prilejul cădea din nou în păcatele dinainte. De vreme, însă, ce nu păcătuia din răutate, ci îl biruia neputința, Domnul S-a milostivit de el și, pentru a-l învăța minte, i-a trimis vedenia următoare:
Pe când mergea undeva de unul singur, a văzut că se apropia de el o arătare grozavă, asemenea unui om foarte înalt, păroasă, slută, necurată, cu ochii de văpaie. Aceasta s-a apropiat și, bătându-l pe piept, i-a zis: „De ce te temi? Noi doi suntem prieteni, vom fi împreună în același loc!”. Păcătosul s-a speriat cumplit, dar a găsit putere să întrebe: „Cine ești tu?”, iar acela a răspuns: „Eu sunt cel care L-am lovit peste obraz pe Iisus Hristos; însă și cei care păcătuiesc din nou după spovedanie și Sfânta Împărtășanie se află în rând cu Iuda și cu ceilalți chinuitori și răstignitori ai Domnului”. Spunând aceasta, a plecat. Vedenia l-a izbit atât de tare pe păcătos, că, lăsând toate, îndată a plecat în pustie și acolo și-a plâns păcatele sale până la sfârșitul vieții, în nevoințe aspre.
Din această întâmplare ia încredințare că cei ce păcătuiesc din nou după pocăință și primirea Sfintei Împărtășanii se pun în rând cu răstignitorii Domnului – și prin această încredințare sperie-ți sufletul ca să îndepărtezi de la el orișice aplecare spre păcat, care apare în poftele inimii și tulbură hotărârea ta cea bună de a te păzi curat și fără de căderi.
( Sfântul Teofan Zăvorâtul , Pregătirea pentru Spovedanie și Sfânta Împărtășanie, Editura Sophia, 2002, pp. 196-197)
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 15.07.2017, 01:05:59
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

În urmă cu mai multe zile, o prietenă mi-a adus o icoană a Sfântului Efrem la mine acasă. Am primit-o din politețe, deși întru mine gândeam s-o arunc pentru că, de când eram tânără, nu credeam în nimic. În final am așezat-o provizoriu pe masa din sufrageria mea. După puține zile, pe la 12 noaptea am văzut speriată dintr-o dată o lumină roșie stând în fața icoanei Sfântului. La în*ceput m-am înfricoșat. Apoi însă am simțit
bucurie . Toată noaptea am văzut la icoană acea lumină roșie, care lumina ca o candelă.
În ziua următoare am spus minunea vecinelor mele și toate s-au uitat mirate la mine pentru că știau că sunt necredincioasă. Au trecut câteva zile. Nu am mai văzut lumina roșie lângă icoană. Nu îndrăzneam însă să mă apropii de ea de teamă. Mi-am pus însă în minte să dau icoana ca să n-o mai văd. Îmi era teamă. În aceeași seară l-am văzut în somn pe Sfânt foarte înalt și aspru. Purta un veșmânt până la pământ. Îmi amintesc în amănunt sandalele lui bizantine și foarte vechi. Nu am putut eu păcătoasa să-i văd fața. Atunci mi-a vorbit cu glas impunător: „Nu vei mai vedea lumina pentru că ai vorbit despre ea. Ia aminte! Chiar și dacă vei scoate icoana mea, eu aici voi fi ”. Îmi amintesc că avea la gât la mijloc șiragul de metanii și un ciucure atârna lângă șirag, până la picioare. Îi mulțumesc Sfântului pentru că prin harul lui cred și eu, cea care am fost necredincioasă!
Ecaterina Kalogheratu
Neos Kosmos-Athena
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 17.07.2017, 00:36:05
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

"O minune recentă a Sfântului Paisie Aghioritul în Argolida – Grecia"

Vasileios Vathis din Drepano, Navplios, un tânăr de 27 de ani, rezervist din forțele speciale și combatant în forțele Sistemelor Interbancare, a avut acum câteva zile, pe 3 octombrie dimineața, un accident cu o motocicletă de mare capacitate cilindrică, în regiunea Navplios (localitatea Ag. Eleousa), provocat de starea proastă a drumului.

Motocicleta s-a făcut bucăți, fiarele s-au îndoit, dar Vasilis a scăpat doar cu un mic traumatism. „În momentul în care am căzut – după cum ne-a mărturisit – spuneam în gând Acatistul Buneivestiri a Născătoarei de Dumnezeu și mă aflam, din câte îmi amintesc, la locul în care se spune „Vrând Împodobitorul tuturor să mântuiască lumea”…”

Este însă și mai cutremurător faptul că în seara de dinaintea accidentului, mama lui a văzut în vis că Vasilis a fost ucis cu motocicleta, dar mai apoi a venit Starețul Paisie și l-a readus la viață.

Într-adevăr, Vasilis purta asupra lui în momentul accidentului, deodată cu evlavia pentru Starețul Paisie, și o cruciuliță dăruită de mâinile acestuia cu trei zile înainte de a adormi în Sfânta Mănăstire Suroti.

Iată că sfinții sunt cei mai buni prieteni ai noștri, purtători de grijă și ocrotitori prin harul Domnului nostru Iisus Hristos.

Să avem binecuvântarea și ocrotirea Starețului Paisie.

Pr. Dionisios Tambakis. Sfânta Biserică a Preasfintei Născătoare de Dumnezeu, Navplios (traducere: Frăția Ortodoxă Misionară „Sfinții Trei Noi Ierarhi”

Sursa: Pelerin Ortodox
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde