![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Am dat in trecut un articol in care era o analiza detaliata a folosirii cuvantului yom in Sfanta Scriptura. Nu-l mai gasesc, dau doar cateva scurte consideratii. Cuvantul "yom" este folosit in Sfanta Scriptura ca "zi" in 1200 de locuri, iar pluralul yamim (zile) apare in 700 de locuri. In timp ce este folosit cu intelesul de timp de doar 65 de ori. In cazul cand e vorba de o perioada indelungata este folosit cuvantul "olam" (care inseamna chiar "era" sau "timp indelungat"), iar cuvantul yom, cand apare folosit in acest sens, este urmat de un adjectiv, "rab" (care inseamna "lung"), expresia "yom rab" avand intelesul de "timp indelungat". Dupa cum se vede, nu poate fi nicio confuzie. Dar acesta e doar aspectul lingvistic, celelalte argumente nu lasa loc niciunui dubiu. Astfel, faptul ca in fiecare zi scrie ca era seara si dimineata nu are nicio legatura cu vreo era, doar cu o zi. Sfintii spun ca atunci cand nu era creat soarele lumina era retrasa seara si reparea dimineata (ca sa nu mai existe discutii legate de faptul ca nu era soare dar era dimineata). De asemenea, o dovada si mai clara (daca poate fi ceva si mai clar decat atat), in decalog Domnul spune ca omul sa munceaca sase zile, pentru ca tot in sase zile a creat lumea. Lunea, martea, etc., nu pot fi ere, nu poate munci omul atat. :) Totul e clar. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Pacat ca n-ai fost contemporan cu Sf. Chiril, sa-i fi clarificat si lui chestiunea.
__________________
"If you take the Christian Bible and put it out in the wind and the rain, soon the paper on which the words are printed will disintegrate and the words will be gone. Our bible IS the wind and the rain." Herbalist Carol McGrath as told to her by a Native-American woman. "Laudato si, mi Signore, per frate Uento et per aere et nubilo et sereno et onne tempo, per lo quale, a le Tue creature dài sustentamento" - Sfântul Francisc de Assisi |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Intre timp am raspuns si acelui mesaj, dureaza mai mult sa cautam si adevarul, nu doar sa credem tot ce citim.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Unde era retrasa lumina?
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Pana la crearea Soarelui nu era lumina solara, evident, era lumina data de Dumnezeu (care se spune ca era lumina harului, adica acea lumina care este si in Rai).
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Am mai auzit asta, numai ca nu poate fi vorba despre lumina harului care e necreata.Ori lumina de care scrie-n Geneza a fost creata in prima zi dupa ce fusesera create mai intai cerul si pamantul.Deci daca a fost creata e vorba de o lumina materiala, chiar daca nu e solara.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Menirea omului pe pamant nu este de a manca si de a-si face nevoile ci sa ajunga asemenea lui Dumnezeu Tatal. «τὸ γὰρ μυστήριον ἤδη ἐνεργεῖται τῆς ἀνομίας, μόνον ὁ κατέχων ἄρτι ἕως ἐκ μέσου γένηται·» |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
34. Atunci va zice Împăratul celor de-a dreapta Lui: Veniți, binecuvântații Tatălui Meu, moșteniți împărăția cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. Creația ar fi o anarhie îngrozitoare dacă n-ar avea de parcurs un făgaș evolutiv preconceput în decursul complet al celor ”șase zile”, care se încheie cu Mântuirea/Învierea din ziua a șaptea. De aceea a fost creată din prima zi pentru ca orice se petrece pe parcursul zilelor creației să nu degenereze, ci doar să evolueze spre mântuire, care nu e rezultatul hazardului, ci al chemării lui Dumnezeu. Eu zic că această lumină face parte din creație ca destinație a lumii, dar nu e materială (neavând legătură cu particulele luminii - fotonii), ci simbolică. Altfel spus, lumina aceasta este mântuirea;cu ea a început creația. 5. Și lumina luminează în întuneric și întunericul nu a cuprins-o.(In1,5)
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) |
|
|