![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mihnea, ma necajeste mesajul asta al tau si nu-ti inteleg nelamurirea. E randul meu sa-mi fie ceva (un lucru) mai clar de cat altora? Nu stiu latina (am facut putin in scoala si nu mi-a placut). Stiu italiana unde se spune: resurrezione si assunzione. Dar si in alte limbi exista doi termeni diferiti pentru doua situatii/evenimente diferite. Interesanti si clari sunt termenii din limba germana: Auferstehung si Himmelfahrt. Invierea este revenirea dupa moarte. In medicina se foloseste si termenul resuscitare - readucere la viata. Inaltarea la cer este altceva. Iisus a murit (in fire umana) si a Inviat. Ce inseamna exact in teologie, nu stiu. Fenomenul mortii nu exista in teologie si este derutant asta. Invie din ce anume? Nu exista morti, nu exista moarte. Sa explice cine stie asta. Inaltarea se refera la ridicare la cer. Iisus se duce la cer, in Imparatia Tatalui. Eu nu stiu si nu scrie nicaieri ce a facut in alea 40 de zile de la Inviere la Inaltare. Unde a fost si in ce stare? Stim doar ca i-a vizitat pe Apostoli. In trup omenesc chiar. Aici este nebulos. Si nu statea nici in Cer si nici pe pamant. Dar unde atunci? Despre Maica Sa se spune doar ca s-a ridicat la cer, a fost luata de Fiul Sau. EA nu a Inviat, doar s-a dus la cer. Intrebarea grea este cum se produce ridicare la cer si in ce stare. Se intelege ca se ridica si trupul, din moemnt ce mormantul ramane gol, in ambele cazuri. Poate ar fi nimerit ca pentru aceasta discutie sa se deschida subiect separat. In Italia si in tarile de limba spaniola exista Madona Assunta. Si de aici si nume de femeie - Assunta. Uite si niste explicatii catolice interesante: https://it.wikipedia.org/wiki/Assunzione_di_Maria In ortodoxie mai exista si notiunea de Adormirea Maicii Domnului. Sarbatoarea asa se numeste de fapt. Nu spune in titlu Inaltare. O intrebare la comentariul tau lingvistic de la finalul mesajului: De ce spui ca Inaltarea este ceva facut cu ajutorul altcuiva? Cum iti imaginezi ca s-a petrecut? In icoane nu arata ca altcineva ridica pe Iisus sau pe Maica Sa. Ingerii arata diafani, ei doar inconjoara si insotesc. Se spune pe undeva ca Maica Domnului este luata de Fiul Ei la cer. Dar in ce mod, ca in icoane nu apara asa?
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape Last edited by sophia; 19.08.2017 at 13:34:05. |
#2
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Iisus are doua firi sau naturi:umana si divina.Persoana lui Iisus Hristos a murit si a inviat:deci amblele sale firi au participat atat la moarte cat si la inviere.Si e foarte important de clarificat asta , altfel se poate ajunge la deraieri, chiar la eresuri.Nu doar firea umana a participat la moarte, a trait moartea, ci si firea divina:tocmai de aceea Rastignirea sa are validitate soteriologica.Nu doar firea divina a biruit moartea ci si firea umana:de aici atat unicitatea eveniomentului Invierii cat si valoarea soteriologica:daca El a inviat, atunci vor putea invia si sfintii lui, cu ajutorul lui, la sfarsitul istoriei. Citat:
Moartea clinica este cea mai profunda zona a subconstientului.Cel aflat in moarte clinica este inca viu, tocmai de aceea aceasta stare este considerata reversibila.Deosebirea dintre moartea clinica si starile de coma :in coma de gradul 4 inca exista respiratie si circulatie sanguina (care pot deveni chiar imperceptibile), pe cand in moartea clinica singurul semn de viata este o minima activitate cerebrala.Insa nu trebuie confundata moartea clinica a omului obisnuit , cu moartea clinica prin care trec sfintii cand mor. Moartea cerebrala este considerata in medicina nu o stare, pt ca din punct de vedere medical nu se poate sti nimic despre aceasta stare, ci e considerata un fenomen sau un moment:oprirea completa si definitiva a activitatii cerebrala (deci a intregii activitati biologice , cu exceptia cazului cand aceasta este mentinuta artificial).Moartea cerebrala este considerata un fenomen ireversibil in medicina deoarece se produce decerebrarea celulelor creierului, dar eu nu inteleg bine aceasta decerebrare, neavand studii de medicina. Moartea teologica este momentul in care sufletul paraseste complet si definitiv trupul.Dupa acest moment urmeaza, in cazul sfintilor, „vamile vazduhului” de a caror intensitate (scrie Ghelasie de la Frasinei) „ se tem si sfintii cei mai mari”. Este clar ca moartea cerebrala nu e doar un fenomen sau un moment ci si o stare sau o succesiune de stari:deci e vorba de un proces de desprindere a corpului subtil de corpul fizic:ce anume se desprinde si modul cum se deruleaza acest proces depinde de nivelul de propasire duhovniceasca la care a ajuns cineva.Nu putem sa apreciem durata acestui proces. Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() ![]() ![]() |
|