![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Cum crezi orice spune parintele mi-e teama ca o sa te iei tot dupa domnia sa daca iti dau link-ul. Nu spune ca in mod sigur nu e o minune, doar ca se indoieste. Si se indoieste pentru ca atunci cand a fost s-a rugat si nu i s-au aprins lumanarile direct. Vezi si tu ca problema parintelui este mandria, n-am auzit pe nimeni sa se roage sa i se aprinda lumanarile. http://forum.teologie.net/viewtopic....46da3&start=80 Citat:
Molitfelnicul a fost alcatuit prin adaugarea de rugaciuni de-a lungul timpului, incepand cu secolul IV. Molitfelnicul sfantului Petru Movila era cel mai bogat si complet din epoca, de aceea este citat. http://www.crestinortodox.ro/liturgi...ul-128430.html Abia in secolul XIII apare cartea separata cu rugaciunile din Molitfelnic. Nu spune ca la catolici erau aceste rugaciuni in sec. VII, daca e asa nici nu mai aveam ce discuta, catolicii erau in Biserica atunci. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
"Convingerea mea ortodoxă îmi spune că la Paști Hristos înnoiește luminile din toate Bisericile Ortodoxe și dacă 2000 de ani am putut sluji de Paști fără a aduce acea lumină de la Ierusalim, nu înțeleg de ce se face atât haz de necaz acum. Eu nu exclud că acea lumină se aprinde în mod minunat, dar nici nu mă interesează dacă este așa sau nu. Alte minuni mă interesează: aducerea mea pe lume, botezul, călugăria, preoția mea și, mai ales, posibilitatea de a mă împărtăși cu Trupul și Sângele lui Hristos. Ce-mi mai trebuie?" |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Se smintesc cei smintiți, dacă nu-ți convine, nu mai citi (nu mă refer la tine). Citat:
Citat:
Că nu există minune mai mare! Last edited by simpllu; 03.10.2017 at 22:17:32. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Stiu aproape toti ortodocsii, de aceea am zis ca e surprinzator ca spune acele lucruri.
Citat:
Citat:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Am impresia că tu trăiești pe lună. Înțelege că sunt preoți care dau binecuvântare la mai multe împărtășiri (2-4) cu o singură spovedanie celor care au o așezare duhovnicească și care sunt nelipsiți de la biserică, mai ales când sunt sărbători mai multe într-o perioadă scurtă de timp.
Termină cu prostiile, sunt atâția părinți, chiar și în sinaxare, care se împărătășeau zilnic. Vezi Sf. Ioan de Kronstadt. Înțelege că nu e nimic greșit dacă sunt alții care au o altă rânduială decât cea pe care o știi. Citește și te luminează și lasă prostiile: Pr. Macarie Simonopetritul - Despre Spovedanie: http://www.teologie.net/2016/10/01/i...nie/#more-5088 Din contră, e tocmai invers! Citat:
Sincer, chiar nu mă interesează părerea ta despre subiecte atât de sensibile. O gândire rigidă nu poate să înțeleagă că se poate și altfel. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
"Sfintele Icoane nu trebuie a se unge cu Sfântul Mir, sau a se sfinți cu rugăciuni de preot: Pentru că noi nu ne închinăm lor pentru că sunt miruite, sau pentru că sunt sfințite cu rugăciuni, ci îndată ce vedem chip Sfânt, fără a cerceta măcar despre Mir și rugăciune, ne închinăm lui, și pentru numele Sfântului, și pentru asemănarea ce are cu acela a căruia este chipul. Pentru aceasta în a 6-a praxă a sinodului acestuia, sinodul luptătorilor de Icoane cel din vremea lui Copronim au prihănit pe Sfintele Icoane zicând, că numirea Icoanelor nici sfințită rugăciune au, care să le sfințească; ca din aceasta către sfințenie să se mute din lucru obștesc, ci rămâne o obștească și necinstită, precum o a făcut zugravul. Iar către acestea sfântul al 7-lea sinod răspunzând prin Epifanie diaconul, nu a zise că s-a făcut rugăciune asupra Icoanelor, ci a zis că, precum multe sfințite lucruri, rugăciune sfințită nu primesc, ci de la însuși numele lor sunt pline de dar și de sfințenie... Asemeni dar se cuvine să aibă și pe cinstitele Icoane ca sfinte și cinstite și sfințite, deși nu au rugăciune." |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Notele de la subsol din Pidalion sunt comentariile Sf. Nicodim Aghioritul la Canoanele Sinoadelor și Sf. Părinți. Dar Sinoadele au emis și hotărâri dogmatice, numite "horos" și care nu se regăsesc în Pidalion. A se înțelege că Sf. Nicodim nu a visat peste noapte toate aceste cometarii.
Last edited by simpllu; 03.10.2017 at 02:39:27. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|