![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Se smintesc cei smintiți, dacă nu-ți convine, nu mai citi (nu mă refer la tine). Citat:
Citat:
Că nu există minune mai mare! Last edited by simpllu; 03.10.2017 at 22:17:32. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Stiu aproape toti ortodocsii, de aceea am zis ca e surprinzator ca spune acele lucruri.
Citat:
Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Am impresia că tu trăiești pe lună. Înțelege că sunt preoți care dau binecuvântare la mai multe împărtășiri (2-4) cu o singură spovedanie celor care au o așezare duhovnicească și care sunt nelipsiți de la biserică, mai ales când sunt sărbători mai multe într-o perioadă scurtă de timp.
Termină cu prostiile, sunt atâția părinți, chiar și în sinaxare, care se împărătășeau zilnic. Vezi Sf. Ioan de Kronstadt. Înțelege că nu e nimic greșit dacă sunt alții care au o altă rânduială decât cea pe care o știi. Citește și te luminează și lasă prostiile: Pr. Macarie Simonopetritul - Despre Spovedanie: http://www.teologie.net/2016/10/01/i...nie/#more-5088 Din contră, e tocmai invers! Citat:
Sincer, chiar nu mă interesează părerea ta despre subiecte atât de sensibile. O gândire rigidă nu poate să înțeleagă că se poate și altfel. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Uite citate din parinti mai cunoscuti. Parintele Staniloae spune ca nici pe timpul parintilor colivari nu s-a ingaduit impartasania deasa fara spovedanie: https://doxologia.ro/viata-bisericii...a-impartasanie Citez: "O hotărâre a Sinodului din Constantinopol, la sfârșitul secolului XVIII, când se născuse o discuție, dacă e bine să se împărtășească cineva mai des sau mai rar, a hotărât că se poate și una și alta, dar totdeauna după spovedanie." "Cei mai râvnitori și cu o viață cât mai curată se pot împărtăși și mai des, dar totdeauna după spovedanie, și cu cel puțin patru zile de post anterior." Parintele Sofian Boghiu: "Daca luam Sfanta Impartasanie fara spovedanie, riscam sa fim pedepsiti de Dumnezeu, pentru ca am indraznit ca, in acest vas urat si murdar, care a devenit trupul nostru, sa punem acest margaritar de mare pret, Sfanta Impartasanie, Care este Trupul tainic al Domnului nostru Iisus Hristos." Parintele Arsenie Papacios: "– Sfanta Impartasanie nu iarta pacatele. Sfanta Impartasanie desavarseste. Iertarea pacatelor o primim in Taina Pocaintei: “…te iert si te dezleg…”. Deci nu se poate fara mergerea inainte la dezlegarea pacatelor, pentru ca Sfanta Impartasanie poate sa fie foc, sa te arda." E evident ca tu nu stii despre ce vorbim. Ai citit la parintele Pruteanu ceva si repeti ce spune, fara sa ai si cunostintele necesare. Citat:
Ca sa repet ce ti-am spus acum doua zile, tu cand ai stropit cu apa sfintita pe pereti ai sfintit casa, binecuvantarea este o rugaciune pe care o rosteste preotul. Iar legat de icoane, am scris ca un tablou sfintit nu devine sfant, sfintirea inseamna ce scrie acolo in articol, nu ca ar deveni sfant. Icoana nu poate deveni sfanta doar dupa sfintire. Toate aceasta discutie degeaba ar fi fost evitata daca citeai macar randuiala sfintirii icoanelor, acolo scrie ca se sfinteste icoana, deci era icoana dinainte, nu ca sa devina icoana se sfinteste icoana: https://ro.orthodoxwiki.org/R%C3%A2n...or_sfin%C8%9Bi |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
...:)) Nu, e monah athonit. Simonopetrinul vine de la Simons Petras, mănăstire din Sf. Munte. Uite aici altă sursă: https://sfantulmunteathos.wordpress....imonopetritul/ Sau invers. De exemplu la Essex este rânduiala de care vorbesc eu. Last edited by simpllu; 08.10.2017 at 00:24:54. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Daca ignoranta ar durea... ![]() Sinodul VII a fost in principal despre cinstirea icoanelor? Sa intelelg ca sfintirea icoanelor denota necinstirea icoanelor? ![]()
__________________
https://youtu.be/mvZARLkQmLk |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dacă ignoranța ar durea... nu ai mai râde ca prostu-n gară fără să argumentezi.
Citat:
Citat:
Da. Nu, nu s-a pus problema necinstirii icoanelor. Cei care nu le sfințesc, le cinstesc la fel ca cei care le sfințesc. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu spuneam de preotul din Portugalia, doar unul e. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
"Știu că sunt oameni care se împărtășesc zilnic. Și chiar și Părintele Sofronie, când îl întrebau oamenii: “Ce sunteți voi, călugării, ce faceți? Ce vreți voi, de ce deveniți călugări?”, Părintele Sofronie le spunea, le explica în cuvinte ca acestea: “Noi am vrea, dacă am putea, să începem fiecare zi cu Sfânta Liturghie.” Dar cum știți, Înalt Preasfințite, la noi o Sfântă Liturghie nu înseamnă doar o slujba la care zicem “Amin,” “Doamne miluiește!” La noi toți se împărtășeau, în principiu, la fiecare Liturghie. Aveam Liturghia de trei ori pe săptămână, de trei ori ne împărtășeam; aveam de patru ori, mai toți se împărtășeau de patru ori. Nu puteam mai des, dar dacă ar fi fost zilnic, ne-am fi împărtășit ca în Săptămâna Luminată, când toți ne împărtășim zilnic." (Pr. Rafail Noica) Citat:
Și eu ți-am dat un interviu cu un alt părinte, din Sf. Munte, care împărtășește aceleași idei. Asta ca să vezi că părintele Pruteanu nu este singurul, dar ție îți place să refuzi orice că exită altceva decât ceea ce se încadrează în șabloanele tale. |
|