![]()  | 
	   ![]()  | 
       
| 
 | 
  
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Legat de ecumenism, despre Serafim Joanta spune chiar un pastor luteran ca e unul dintre cei mai deschisi ierarhi spre ecumenism. Am gasit pe net si ce a spus la o sinaxa de la Manastirea Oasa, dupa Sinodul din Creta (de mentionat ca e manastirea udne staret este parintele pe care il citezi in al doilea mesaj): "A venit ÎPS Serafim J. și a ținut o sinaxă la noi în măn. (Oasa). A zis că ce a început în Creta se va continua, lumea trebuie să înțeleagă că trebuie să fim uniți. Nu se pune problema unirii la o singură religie, ci o singură Biserică comună în care fiecare ține rânduiala lui și aceasta se întâmplă datorită necesității de a se mântui și cel deznădăjduit. Ce ar însemna ca cel bolnav și neputincios cum e homosexualul, să îl situezi în afara Bisericii, nu se poate, să crezi dacă ești ortodox, numai tu te mântuiești. E nevoie de înțelegere, să-l iubim pe celălalt, așa cum e." Adica toate cultele ar forma o Biserica, fiecare cu invatatura sa, e conceptia de baza a ecumensimului de azi.  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			apropo de vest si est, de bizant si roma, de catolicism si ortodoxie, de educatie si ignoranta, etc etc 
		
		
		
		
		
		
			fara pretentii, fara influente, doar un punct de vedere personal, de cautator si nu de credincios, eu cred ca daca e ceva gresit in ortodoxie totul a pornit de la grigore palama si de la rugaciunile de la athos. de acolo pleaca toate, obedienta fata de stapanire, indiferenta fata de celalalt, tendinta de sacrificare a prezentului, lipsa de interes pentru educatia maselor, pt ca deh, "mai usor ajunge la mantuire un ignorant decat unul educat", atatea si atatea altele. inventiile mistice nascute in manastirile atonite au avut pentru ortodoxie un efect mult mai grav decat cele ale catolicilor precum purgatoriul in catolicism. ps.acum imi dau seama ca intre isihastii lui palama si penticostalii care sustin ca vorbesc cu dumnezeu este o mare asemanare. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Dar Duhul spune lămurit că, în vremurile din urmă, unii se vor lepăda de credință, ca să se alipească de duhuri înșelătoare și de învățăturile dracilor, abătuți de fățărnicia unor oameni care vorbesc minciuni, însemnați cu fierul roșu în însuși cugetul lor. Ei opresc căsătoria și întrebuințarea bucatelor pe care Dumnezeu le-a făcut ca să fie luate cu mulțumiri de către cei ce cred și cunosc adevărul.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Citat: 
	
 Last edited by catalin2; 07.05.2018 at 17:48:53.  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			În concluzie, cei din vest au adoptat concepții ecu. :)) 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Cum se face că nu sunt luați la bani mărunți, deși ”propovăduiesc altceva decât propovăduiește Biserica”? Last edited by simpllu; 06.05.2018 at 20:01:10.  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			   Am spus de vreo zece ori la ce m-am referit, doar tie trebuie sa-ti repet de fiecare data. Mai mult, ti-am spus si datile trecute cand am vorbit despre impartasanie. Si am dat si analiza unui alt parinte, care arata ca parintele Schmemann are influente catolice si protestante in lucrarea sa. Mai mult, datile trecute am dat si ce spune Parintele Calciu, care vede tot influente catolice. Moda aceasta a impartasirii dese a luat amploare de la cartea parintelui Schmemann, care a trait in Paris si apoi in USA, deci in vest. Acolo a inceput sa fie pusa in practica impartasirea deasa fara spovedanie. Se ajunsese in unele locuri chiar sa fie impartasiti catolici sau protestanti sau ortodocsi sa se impartaseasca la ei (si la noi in tara se intampla, cineva de la Timisoara de pe forum spunea ca s-a impartasit si la catolici). Aceste practici au fost luate in considerare, Sinodul BOR din 2008 interzicand impartasirea la alte culte, cel ce o face este exclus temporar de la impartasire.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
![]()  | 
	
	
		
  | 
			 
			Subiecte asemănătoare
		 | 
	||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari | 
| Lumina sfanta de la Ierusalim | mihai_1991 | Intamplari adevarate | 195 | 06.05.2011 00:34:45 | 
| Lumina de la Ierusalim | Baciu Ciprian | Intrebari utilizatori | 0 | 03.04.2010 17:04:00 | 
| Sfanta Lumina de la Ierusalim | ileana61 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 40 | 17.01.2009 18:56:11 | 
| 
 |