![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
dar vedeti ca sf.apostol PAVEL spune ca aceia care se afla in erezie singuri de sine se osindesc si se situeaza in afaa bisericii.De aci rezulta ca cei aflati in erezie nu se mai afla in biserica ortodoxa adevarata,ei se afla in biserica ecumenista nemintuitoare. Exista o grupare a preotilor nepomenitori care sunt sub influenta monahului Sava lavriotul , care considera pe toti eretici si pe crestinii care merg la bisericile unde sunt pomeniti ierarhii eretici.Aceasta e o aberatie ,teoria vaselor comunicante promovata de monahul SAVALavriotul si pr.Ciprian Staicu anihileaza existenta ierarhiei ortodoxe in lume ..cea ce este neadevar.Chiar daca in Romania ierarhia a apostaziat de la dreapta credinta in alte tari exista ierarhie ortodoxa antiecumenista..Teologul grec TH.ZISIS mare teolog actual al ortodoxiei s-a delimitat de aceste fel de gindire a celor doi mentionati ,cit si gruparea IN CARE SE AFLA SI M.S.CHIRILA.Ei merg pe linia prof.TH.ZISIS,teolog cu indelungata experienta.
__________________
![]() ![]() ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Cei care iau citate după mintea lor și le extrag din context fac același lucru cu textele patristice ce au făcut neoprotestanții cu versetele Biblice. Mai multe ai de învățat dacă citești publicații pro B.O.R. - Familia Ortodoxă, Lumea Monahilor și vizionezi emisiuni pe trinitas tv despre diferite situații din contemporaneitate, decât citind la bloggări obscuri care împrăștie spaime colective. Tu ai citit vreodată un tratat întreg de Patristică să verifici citate din el ca să fii sigură că nu e extras din context?
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Numele tau e Sofia (daca e numele adevarat), care se traduce prin intelepciune. Trebuie sa fii inteleapta si sa nu te iei orbeste dupa ce spun unii, pentur ca tu acum doar repeti ce spun unii si copiezi citate din site-urile lor. Exact asa au inceput si stilistii, ca si ei sunt impotriva ecumensimului, dar la ce le foloseste? Au ajuns sa fie singuri in afara Bisericii, pentru ca nimeni nu vrea sa fie in comuniune cu ei. Sfanta Biserica Ortodoxa Romana este in comuniune cu toate Bisericile, nimeni nu a intrerupt comuniunea cu Ea. Deci nu poti spune ca sunteti in comuniune cu alte Biserici, pentru ca, implicit, esti in comuniune si cu BOR. Asa cum spun si teologii amintit de tine. Cu cine crezi tu ca o sa fie in comuniune acele Biserici, daca e vorba sa aleaga? Cu BOR sau cu un minuscul grup de nepomenitori? Dar tu cu cine vei alege atunci sa fii, cu BOR sau cu grupul care nu va fi cu nimeni in comuniune? Esti la un pas de a intra in schisma. In al doilea rand, e o falsa problema, chiar fara niciun discernamant. Sinodul din Creta a fost chiar un lucru pozitiv, a dat o lovitura ecumenismului. Pentru prima data s-a spus ca alte culte nu sunt biserici, in mod oficial. Pana acum s-au adoptat hotarari cu mult mai eronate, de exemplu tu stii ca acum vreo 25 de ani BOR a adoptat hotararile de la intrunirea cu monofizitii, la fel si hotararile de la Balamand, cu catolicii. Acolo erau formularile cu mult mai problematice. Dar nu s-a despartit nimeni si nu au aparut nepomenitori, desi au fost intens criticate ambele intruniri. Nepomenirea de acum mi se pare o aberatie, tinand cont de toate acestea. Critici aceste lucruri din interiorul Bisericii, asa cum s-a intamplat intotdeauna. Sa ne uitam ce s-a intamplat si cu alte ocazii, de exemplu Kalomiros a scris o lucrare impotriva catolicismului cand era in Biserica. Cand patriarhul ecumenic a ridicat anatemele s-a suparat si a devenit nepomenitor, apoi a trecut la stilisti, in final biserica unde era a ramas singura, in comuniune cu nimeni, nici macar stilistii, singura pastratoare a credintei. Mai rau, dupa ce s-a despartit de Biserica a adoptat evolutionismul teist tocmai de la catolici, scriind niste aberatii de nu-ti vine sa crezi. Am observat ca cei care au devenit nepomenitori, inclusiv pr. Vulcanescu si Zisis au adoptat niste lucruri care au fost preluate pe filiera catolica, adica impartasirea deasa si criticarea icoanelor Sfintei Treimi si a celor in care apare Dumnezeu Tatal. Impartasirea deasa a fost luata de la catolici de catre un calugar convertit de la iudaism in sec. XVIII, ca un argument in cearta colivarilor, el fiind unul din initiatorii acestei dispute, conceptie readusa in actualitate de unii in ultimii ani. In timp ce defaimarea icoanelor in care apare Dumnezeu Tatal este o ideea preluata de la Vladimir Lossky, bazata pe niste neadevaruri si hotararea unui sinod rus eronat din secolul XVII, ale carui hotarari au fost concepute de un greco-catolic. Renunta la aceasta grupare, revino in Biserica, o multime de credinciosi si din cei din cler sunt impotriva conceptiilor ecumeniste, nu sunt doar nepomenitorii. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
https://www.youtube.com/watch?v=veS9kGyfSRI
PS Iustinian Chira, impotriva ereziilor - ultima filmare https://www.youtube.com/watch?v=KIjK5WnR7Co
__________________
![]() ![]() ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
vezi linkurile de mai jos de interventia ta.ECUMENISMUL este PANEREZIE.,ne -au spus toti marii nostrii duhovnici si prof.D.STANILOAIE.
In vremurile din urma credintza va slabi multi isi vor gasi scuze pt.putina lor credintza. Citii vedenia sf.IOAN DE KRONSTRAT condus de SF.SERAFIM DE SAROV in care vede cum sfesnicele albe care cad cu miile sunt bisericile care cad si ramin doar sapte pe un nor. In legatura cu deasa impartasanie nu de la catolici porneste ci de la SF.NICODIM AGHIORITUL .Va recomand minunata lui carte DESPRE DEASA IMPARTASANIE,care a avut reactii negative in acel timp ,caci dracul cind aude de Impartasanie face tot ce poate pentru a inlatura lumea de la Ea.DECI Prof.T.ZISIS nu se afla in inselare.In mod sigur el stie si a citit aceasta carte. DOMNUL SA NE LUMINEZE . Vedeti si anatema celor 4 patriarhi de la 1848 si secventza despre crestini si atitudinea lor despre care scrie schimonahul roman de la ATHOS,ARSENIE COTEA.
__________________
![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eu am urmat sfatul par.IUSTIN PIRVU SI ARSENIE PAPACIOC aceea de a afla ce spun sfintii parinti ,adica sa ne punem la punct pt a nu fi luati de suvoiul apostaziei.SF.IGNATIE BRIANCIANINOV ne spune ca nu putem opri apostazia ,dar sa ne informama pt a nu fi luati de suvoiul apostaziei,si sa spunem si altora.
De ex .la spunsele SF.CIPRIAN AL CARTGINEI referitor la crestini ce alta interpretare ii puem da decit aceea enuntatza de sfint: Sfântul Ciprian al Cartaginei Pentru aceasta, mulțimea, supunându-se poruncilor Domnului și temându-se de Dumnezeu, trebuie să se depărteze de Ierarhul păcătos și să nu se lase amestecată în jertfele unui preot nelegiuit, mai cu seamă că ea (mulțimea, poporul) însăși are mare putere, atât de a alege Episcopi vrednici, cât și de a-i îndepărta pe cei nevrednici SAU *Sfântul Ciprian al Cartaginei:“Dacă episcopul care este pomenit in Biserica este eretic, dar oamenii nu-l consideră astfel, atunci o astfel de rugăciune Îl insultă pe Hristos Domnul, care nu poate fi parte din minciună. Oricine se împărtășește intr-o biserică unde este pomenit un episcop eretic, chiar dacă preotul acelei biserici învață ortodox, o astfel de împărtășire nu rămâne fără urmări. Acel om va avea parte la Judecata de Apoi cu episcopul eretic, in fundul iadului.” „ *Sfântul Grigorie de Nissa:”Cand credinciosii si preotii pomenesc un episcop eretic, ei nu se adreseaza Tatalui ceresc, ci lui satan insusi”. SAU SF.MAXIM MARTURISITORUL: Sfântul Maxim Mărturisitorul: ”Biserica Sobornicească nu este o anume Biserică sau adunarea Bisericilor locale, care s-au îndepărtat de Adevăr, ci este cea care păstrează ”mărturisirea dreaptă și mântuitoare a credinței în Hristos.” „Dacă, de dragul iconomiei, împreună cu credința cea rea este suprimată și credința mântuitoare, atunci o astfel de formă de pretinsă iconomie este de fapt o separare totală desăvârșită de Dumnezeu și nu o unire”. SAU ce rastalmacire se pote face la aceasta afirmatie Sf. Atanasie al Alexandriei: „Să ne ferim de pe calea cea ispititoare și să depărtăm de la noi ochiul cel duhovnicesc: dacă episcopul sau preotul, ei fiind ochii bisericii, au viață necuviincioasă și smintesc lumea, trebuie să îi depărtam de la noi. Mai bine oamenii să se adune fără dânșii în biserici pentru rugăciuni, decât împreună cu dânșii, precum cu Ana și Caiafa, să fie dați în gheena focului” sau Sfântul Grigorie Teologul: ”Prin tăcere îl trădăm pe Dumnezeu”. Nu se cade a tăcea despre ceea ce este de primă necesitate – salvarea sufletelor omenești! IPS.IUSTINIAN CHIRA A SPUS IN OCTOMBRIE CA PREOTII SA NU II POMENEASCA PE IERRHII ERETICI PT CA VOR INTRA IN DUHUL LOR MINCINOS,iar I.CHIRA era inainte vazator. Si eu nu vad nici o contradictie in ceea ce zic sfintii si ma uit ce au facut antecesirii ,iata Sfinții Vasile cel Mare, Atanasie și Chiril ai Alexandriei, Grigorie Teologul, Ioan Damaschin,Theodor Studitul, Grigorie Palama, Marcu al Efesului și mulți alții, pentru a păstra unitatea Bisericii, au rupt comuniunea cu ierarhii eretici ai timpurilor lor. Proslăvindu-i pe acești mărturisitori ca Sfinți, Biserica ne dă viețile lor drept pildă de urmat. cei care nu se separa de erezie se mint pe ei insisi . [COLOR=#111111][/COLOR]
__________________
![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
sinodul din creta a oficializat ecumenismul in biserica ortodoxa.
DAR ARHIM TAVRION ne spune in filmul SAREA PAMINTULUI CA HARUL SE AFLA IN BISERICA UNDE SE AFLA LUPTA PT.ADEVAR. ARHIMANDRITUL TAVRION ,un mare staret rus Ne vorbeste si predica despre ce inseamna adevarata credinta In filmul SAREA PAMINTULUI 4 ,partea a doua ,[ PREDICA Daca v-ati botezat ce inseamna ca v-ati botezat in apa Domnului?Inseamna sa muriti toti pentru Hristos.Apostolii ne predica in scrierile lor ca cei care s-au rastignit intru HRISTOS,vor fi si slaviti intru HRISTOS.Daca cu Hristos in suflet murim cu HRISTOS vom si invia.Alta cale nu exista! Valorile vietii si a propriei persoane omul poate sa le aiba…..doar daca se leapada de sine si urmeaza cu adevarat pe Hristos pe Golgota si pe cruce!Acesta este crestinism adevarat!Dar daca crucea asta tu nu o ai si te rogi ,ceri sa te mintuiasca,sa stii ca crestinismul nu este un monument,nu te pacali singur.Tu uita-te mai bine la tine insuti,vezi ce ti-ai facut,cum poti sa te corectezi.Poti sa te ierti?Nu?Constiinta ta te poate ierta dupa cite rautati ai facut,dupa ce ai pierdut darul DOMNULUI,ai pierdut timpul si cita rautate ai adus oamenilor…tu.Si cum sa uiti si sa ierti pur si simplu?Firea lui Dumnezeu este……...nu tu ti-ai creat singur pentru tine o fire aspra,inspaimintatoare,respingatoare?Adica cu propria fire…trebuie sa renunti la firea ta,va spun ca sa nu traiesti cu ea,iar firea ca sa o faci curata si fericita nu ai nevoie de altceva.Leapada-te de firea ta si urmeaza pe Hristos pe cruce si atunci prin Hristos slavit vei fii!Uitati in viatza noastra de crestini,noi pastram tot ceea ce este desertaciune…dar ce este a lui Hristos este lepadarea de sine si urmarea lui Hristos.Asa.Despre aceasta lepadare HRISTOS spune:nimeni nu poate fi ucenicul Meu daca nu se leapada de sine ,daca nu isi ia crucea si nu Ma urmeaza.Chiar si apostolii mergeau pe aceasta cale si ne-au lasat vietile lor ca un bun exemplu.Asa au facut si toti mucenicii,toti propovaduitorii Adevarului au mers pe aceasta cale.Si poate ca Dumnezeu ne arata astfel ca aceasta este lupta noastra crestineasca.Sunt multe greutati dar noi trebuie sa simtim si sa urmam valorile nemateriale,dumnezeiesti.Asa sa ne ajute Dumnezeu! Afirmatii ale ale marelui staret RUS,>TAVRION BATOSZKI Nu ii iubeste Dumnezeu pe cei cu suflete mici si fricoase.Reziststi ,credeti ,nadajduiti! Sa rugam pe Domnul sa ne dea suflet frumos,intrucit ii uraste pe cei fricosi si pe cei egoisti. Nu te certa cu nimeni si nu face reprosuri,nu judeca pe nimeni. In biserica in care va fi lupta pentru Adevar va exista har,in biserica care a suferit mult pentru Adevar si care nu si-a tradat credinta.Lupta trebuie dusa pina la sfirsit la fel ca si coada unui peste care nu mai are cap.Nu trebuie sa ne lasam ,sa lupte acele biserici ca sa curete din interior biserica .In biserica in care va fi lupta va fi har.Va exista har in Euharistie pina in ultima zi pentru cei care merg inainte. BISERICA inseamna poporul Biserica care va colabora cu puterea va fi urita de Dumnezeu.Dar multi dintre clerici vor accepta sa slujeasca puterii pamintene.Multi dintre ei vor pierde credinta in invierea Domnului.Nu vor mai fi nici arhierei adevarati ,nici mari duhovnici. In catedrale se vor face slujbe rapide ,frumoase,dar cei care vad adevarul vor stii care este diferenta.iar cei care urmeaza cursul apei nu vor intelege absolut nimic.Totul va fi frumos si bine .Chiar vor fi pastori care vor spovedi oameni fara sa le cerceteze constiinta si omul va lua impartasania fara sa fie spovedit. Vor aparea codificari la bisericilor si la preoti ,iar cei care vor avea telefon mobil si vor sta linga tronul imparatesc,apoi va urma o lovitura asupra EuharistieiDusmanii crestinismului vor cauta sa puna pecetea vrajmasului pe tot ce tine de Euharistie.Vinul va fi inlocuit cu spirt coloratDaca preotul savirseste Euharisria cu substante cu cod nu va exista har. ARH.TAVRION ,SAREA PAMINTULUI 4,PARTEA A DOUA [ 21 ani de puscarie in inchisorile comuniste,nu aputut fi episcop din cauza comunistilor ateisti].Cu 60 ani in urma a aratat care este semnul antihristului ,codul de bare cu cei 3 de 6 ,a vorbit despre bani electronici,computere,cipuri cartea vietii si cartea mortii pe care o are satana ,computerul de la BRUXELES.Spunea ca nu putem fi in ambele carti ci numai in una.
__________________
![]() ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Sfântul Grigorie Palama și delimitarea Ortodoxiei de erezie
[COLOR=black]Erezia nu înseamnă orice concepție teologică greșită, nici interpretarea greșită nici interpretarea greșită a unor citate din Sfânta Scriptură sau din Sfânta Tradiție.[/COLOR] Erezia nu înseamnă orice concepție Scriptură sau din Sfânta Tradiție. Erezia, așa cum sugerează și etimologia cuvântului, este alegerea unei părți a adevărului teologic și absolutizarea lui. Cu alte cuvinte, erezia fragmentează adevărul. Absolutizând o parte din adevăr, în esență deformează și falsifică întreg adevărul. Atunci când, de pildă, Arie învăța ca Hristos este un om perfect, nu spunea minciuni, ci mărturisea adevărul. Însă nu mărturisea întregul adevăr, adică faptul că Hristos este și Dumnezeu perfect, ci numai o parte din el. În felul acesta denatura și falsifica întregul adevăr creștin. Nu recunoștea unirea firii dumnezeiești cu firea umană în persoana lui Hristos, care reprezintă temelia unirii omului cu Dumnezeu, adică esența mântuirii și îndumnezeirii omului. Prin urmare, zdruncina temeliile Creștinismului prin această erezie. – Sf. Ioan Gură de Aur spune: ”Și eu, iarăși, vă voi spune cele asemănătoare: Vedeți să nu vă înșele careva, nici din cei dinăuntru (bisericii), nici din cei dinafară, nici episcopi, nici preot, nici diacon, nici citeț, sau oricare ar grăi cele strâmbe. Ei vor veni la voi în haine de oi, dar pe dinlăuntru vor fi lupi răpitori. Au înfățișarea dreptei credințe, dar tăgăduiesc puterea ei.” Povățuire și înaintevestire ale Sfântului Anatolie al Optinei: <<Fiul meu, să știi că în zilele de pe urmă vor veni vremuri grele, după cum spune Apostolul veivedea că din pricina împuținării credinței, rătăcirile și dezbinările vor apărea în biserici și,cum mai dinainte au spus Sfinții Părinți, pe scaunele ierarhilor șiîn mănăstiri nu va mai fiatunci niciun bărbat încercat în viața duhovnicească...Nu va începe prin lepădarea dogmelor despre Sfânta Treime, Dumnezeirea lui Iisus Hristos sau Născătoarea de Dumnezeu, ci pe nesimțite va începe a strâmba învățăturile SfințilorPărinți primite de la Duhul Sfânt– însăși învățătura Bisericii... Ereticii vor pune mâna pe Biserică, își vor numi peste tot slugile, iar viața religioasă va filepădată. Însă Domnul nu lasă pe robii Săi fără apărare și întru neștiință. El a spus: „Dupăroadele lor îi veți cunoaște...”(Mt. 7, 16-20) După lucrare, adevărata lor slujire este prigonirea adevăraților păstori, întemnițarea lor,căci fără această slujire, turma duhovnicească ar putea să nu fie prinsă. Drept aceea, fiul meu,când vei vedea în biserică batjocorindu-se lucrarea dumnezeiască, învățăturile Părinților șiorânduirea lăsată de Dumnezeu, să știi că ereticii au și apărut, chiar dacă pentru o vreme s-arputea să-și tăinuiască relele voiri sau vor strâmba pe nesimțite credința dumnezeiască pentru a izbuti mai bine, înșelându-i pe cei neiscusiți. slavă în vecii vecilor. Amin.>>31 Sfântul Ioan Maximovici (1896-1966) vorbind despre veacul nostru spune: „El [Antihristul] va crea condiții de viață Bisericii, îi va îngădui să slujească, va promite că va construi biserici splendide, cu condiția recunoașterii lui ca ființă supremă și ca lumea să i se închine. Va avea o ură personală față de Hristos. Va trăi din această ură și se va bucura de lepădarea oamenilor de Hristos și de Biserică. Va fi o apostazie generală și, pe deasupra, mulți episcopi vor trăda credința, iar ca justificare vor arăta spre starea strălucită a Bisericii. Căutarea compromisului va fi atitudinea caracteristică a oamenilor. Fermitatea mărturisirii va dispărea.>>
__________________
![]() ![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De fapt si nepomenitorii care pastreaza comuniunea cu alte Biserici sunt in comuniunea si cu BOR, pentru ca acele Biserici sunt in comuniune cu BOR. Sa presupunem, prin absurd, ca o Biserica ar fi in comuniune cu catolicii. Ortodocsii care ar respinge catolicismul, dar ar fi in comuniune cu acea Biserica ar fi, fara sa vrea si in comuniune si cu catolicii, automat. La fel si cu nepomenitorii, la fel si tu. Nu vor mai fi in comuniune cu BOR doar dupa ce nu vor sa mai fie in comuniune nici cu Bisericile cu care vor sa faca asta, adica atunci cand vor intra in schisma, efectiv. Stilistii au devenit schismatici cand au rupt comuniunea cu toate Bisericile. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iconomia și acrivia în relațiile cu ereticii în învățătura Sf. Teodor Studitul În ce caz ne putem împărtăși la un episcop ortodox ce nu a întrerupt comuniunea cu ereticii* „Dacă episcopul nu s-a aflat la sinodul preacurvar și îl numește adunătură mincinoasă, dar îl pomenește pe mitropolitul său care s-a aflat în acel sinod, dacă se cuvine deci să avem comuniune cu un preot al unui astfel de episcop ortodox? La aceasta am răspuns și în altă scrisoare, către Evodie, că se cuvine, din iconomie, numai dacă el nu a slujit împreună cu ereticii. Căci când episcopul ce se pomenește este ortodox, nimic nu înseamnă dacă el pomenește din frică pe mitropolitului său eretic.” [Epistola 49. Către fiul Naucratie]
__________________
![]() ![]() ![]() |
|