Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa si Massmedia
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 24.02.2019, 14:12:50
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Reflectând asupra pildei Întoarcerii Fiului Risipitor, Patriarhul Daniel a semnalat un aspect important în omilia duminicală, și anume că Dumnezeu așteaptă ca noi, prin pocăință, să facem câțiva pași înspre El și imediat ne iese în întâmpinare să ne ofere ajutorul Său.
„Văzând de la distanță mare această dorință a tânărului de a se pocăi”, a spus Patriarhul Daniel, „din departe Tatăl fiului risipitor a ieșit în întâmpinarea lui. Nu l-a așteptat să bată la ușă, ci când a văzut că fiul risipitor face primii pași spre El ca să ceară iertare, Tatăl a ieșit în întâmpinarea lui”.
Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a explicat celor prezenți în Catedrala Patriarhală „că atunci când Dumnezeu Tatăl vede că un păcătos vrea să se întoarcă, iese în întâmpinarea lui și îl primește cu iubire părintească milostivă și iertătoare”.
Iubirea mai mare decât dreptatea
Pilda Fiului Risipitor evidențiază iubirea părintească nemărginită și necondiționată a lui Dumnezeu față de păcătosul care cere iertare pentru păcatele sale și se pocăiește.
Iubirea aceasta, a spus Patriarhul Daniel, este mai mare decât dreptatea.
„După dreptate fiul trebuia pedepsit, dar după iubirea părintească mai presus de orice calcul material e primit cu multă bucurie”, a afirmat Conducătorul Bisericii Ortodoxe Române: .
„Tatăl nu i-a cerut un inventar al bunurilor risipite, al averilor cheltuite, ci mai presus de orice calcul de ordin material Tatăl s-a bucurat pentru că persoana este mai important decât toate averile materiale”.
„Sufletul unui păcătos care se întoarce la Dumnezeu are o valoare infinită, de aceea nu au mai fost calculate pagubele materiale produse de viața dezordonată, egoistă și pătimașă a fiului rispitor”, a precizat Părintele Patriarh.
Pocăința înviază sufletul din moarte spirituală
Pocăința a fost subiectul central al omiliei pe care Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a rostit-o în Catedrala Patriarhală cu prilejul Duminicii întoarcerii fiului risipitor.
El a remarcat că pocăința reprezintă „schimbarea modului de a gândi și de a trăi” și a explicat că prin acest proces „sufletul înviază din moartea spirituală”.
Părintele Patriarh l-a oferit ca exemplu pe fiul risipitor.
Aflat în „drama libertății ca înstrăinare de Dumnezeu” departe de Tatăl său, „într-un moment de conștientizare a stării sale decăzute”, fiul risipitor „și-a venit în sine”, a spus Patriarhul Daniel explicând că aceasta este prima treaptă a pocăinței.
„Atunci el începe să se ridice din starea nefirească a îndepărtării omului de Dumnezeu, la starea firească, la starea de comuniune și de împăcare cu Dumnezeu, de comunicare cu Dumnezeu prin rugăciune de pocăință”, a spus părintele Patriarh Daniel.
Reprimirea în iubirea lui Dumnezeu
În acest sens, Preafericirea Sa a explicat că atunci când oamenii se pocăiesc și doresc să își schimbe viața, își mărturisesc păcatele prin Taina Spovedaniei, „înviază din moartea spirituală pricinuită de păcat” și devin „oameni primiți în iubirea lui Dumnezeu Tatăl”.
Părintele Patriarh a făcut referire la cele patru simboluri din evanghelie care evidențiază primirea omului în iubirea lui Dumnezeu Tatăl.
Haina cea dintâi – primită ca urmare a pocăinței și a regretului pentru viața păcatoasă, această haină arată simbolic „legătura dintre Taina Botezului și Taina Pocăinței, numită adesea Botezul Lacrimilor.Inelul cel de aur simbolizează reprimirea omului care se pocăiește în „iubirea deplină, neîntreruptă, nediminuată și neschimbătoare a lui Dumnezeu”;Încălțimintea nouă primită după pocăință semnifică „harul sau ajutorul lui Dumnezeu ca omul să calce peste spinii ispitelor când merge pe calea mântuirii”Vițelul îngrășat este Sfânta Euharistie primită de cei care se pocăiesc, fiind arvuna vieții veșnice.Dumnezeu respectă libertatea omului
Totodată, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a evidențiat că „Dumnezeu respectă libertatea omului chiar și atunci când libertatea aceasta poate deveni potrivnică voii lui Dumnezeu”, însă a precizat că Tatăl Ceresc intervine atunci când omul se îndreaptă spre pierzare.
„Când constată că libertatea omului a devenit irațională și autodistructivă și îl duce pe om la pierzare, atunci Dumnezeu intervine adesea în mod neașteptat, nu direct, ci prin împrejurări materiale exterioare care determină pe omul păcătos la o schimbare spirituală interioară”, a spus Părintele Patriarh.
În finalul omiliei, Părintele Patriarh Daniel a spus că „Pilda fiului risipitor este dată ca un model de pocăință, dar și ca o chemare la pocăință ca o pregătire a noastră pentru a intra în Postul Sfintelor Paști, care este o perioadă de rugăciune smerită, de pocăință sinceră, de milostenie generoasă pentru a putea să primim bucuria cea mare a Învierii Domnului”.
În duminica a doua din perioada Triodului, alături de Patriarhul României au slujit episcopii vicari patriarhali Varlaam Ploieșteanul și Ieronim Sinaitul.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #2  
Vechi 03.03.2019, 21:26:44
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Lasata secului de carne pentru Postul Sfintelor Pasti are loc in duminica numita a "Infricosatei Judecati" (3 martie 2019). Dupa aceasta duminica, intram in "saptamana branzei", in care consumul de origine animala este oprit pana la Sfintele Pasti.
Zilele de miercuri si de vineri din "saptamana branzei" au dezlegare la produsele lactate si la peste.
De regula, cuvantul sec, din sintagma "lasata secului", este inteles ca fiind sinonim cu uscat, fara grasime, de post. Insa, la Sfintii Parinti, accentul nu cade numai pe mancare. Secul pe care il cere postul ortodox este seclum (saeculum), adica lumea impatimita. Omul cel vechi, omul pacatos trebuie sa dispara treptat. Primul pas pe aceasta cale este sentimentul unei nespuse cainte. "De unde voi incepe a plange faptele mele ticaloase?" Aceste cuvinte ce deschid "Canonul Pocaintei" al lui Andrei Criteanul, caracterizeaza aceasta stare spirituala. "Desfatandu-ma in adancurile pacatului, strig catre milostivirea Ta cea fara de margini... da-mi lacrimi, Hristoase, spre curatirea inimii de patimi... usile pocaintei (metanoia), deschide mie, Datatorule de Viata." Aceasta idee continua, cu intensitate mereu crescanda, in cantarile Bisericii si in rugaciunile liturgice, in special in perioada Postului Mare.
Insa, ceea ce se cere nu este doar plangerea rautatilor personale, ci "o lupta nevazuta" impotriva gandurilor rele si pacatoase.
Sfintii Parinti au atras atentia ca postul inteles doar ca efort alimentar, nu are nici o valoare: "De mancare postind, suflete al meu, dar de pofte necuratindu-te, in desert te lauzi cu nemancarea... Ca un mincinos vei fi urat de Dumnezeu si demonilor celor rai te vei asemana, caci nici ei nu mananca pururea...".
De multe ori ne este dat sa auzim ca nu postul alimentar este important, ci cel spiritual. Insa, nu este asa. Ambele forme sunt importante. De vreme ce Sfintii Parinti au randuit sa ne infranam de la anumite bucate pentru o vreme, au facut-o cu buna stiinta. Credinciosul nu trebuie sa se multumeasca cu jumatati de masura. Nu cu o parte din el trebuie sa-L intampine pe Hristos, ci cu intreaga sa natura: trup si suflet.
Mentionam ca Postul Sfintelor Pasti este asezat in cinstea Patimilor Domnului si ne aminteste de postul de patruzeci de zile al Mantuitorului in pustie, inainte de a iesi in lume pentru propovaduirea Evangheliei (Matei 4, 2 si Luca 4, 2).
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 07.03.2019, 23:36:02
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Patriarhul Ecumenic Bartolomeu a transmis tradiționalul mesaj catehetic cu ocazia începutului Postului Mare 2019 cu scopul de a atrage atenția că asceza ortodoxă nu se referă doar la un grup restrâns de persoane ci este „un eveniment bisericesc” și o vocație comună pentru toți credincioșii fără excepție.
„Ascetism este creștinismul întreg”, afirmă Patriarhul Constantinopolului în mesajul făcut public de Patriarhia Ecumenică.
În mesaj, Sanctitatea Sa subliniază faptul că nevoințele ascetice nu sunt un scop în sine, ci ele ajută pe creștini să depășească voința proprie și să mute centrul vieții de la dorința individuală spre iubirea care „nu caută ale sale”.
El reamintește tuturor că „perioada postului este adăpată de bucuria Crucii și a Învierii”, îndemnând la o nevoință dusă cu bucurie, la rugăciune stăruitoare, la sprijin concret al celor în nevoi și la recunoștință față de Dumnezeu.
Mesajul catehetic al Patriarhului Ecumenic Bartolomeu la începutul Postului Mare 2019
†Bartolomeu
Prin mila lui Dumnezeu Arhiepiscop al Constantinopolului – Noua Romă și Patriarh Ecumenic,
Către plenitudinea Bisericii,
Harul și pacea Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos să fie cu voi cu toți, iar de la noi rugăciune, binecuvântare și iertare
Cu harul lui Dumnezeu, Dătătorul tuturor darurilor, am ajuns și anul acesta Sfântul și Marele Post, arena nevoințelor duhovnicești, pentru a ne curăța cu ajutorul Domnului prin rugăciune, post și smerenie și pentru a ne pregăti pentru trăirea în Dumnezeu a cinstitelor Pătimiri și a sărbătorii purtătoare de lumină a Învierii Mântuitorului Hristos.
Într-o lume cu multiple confuzii, experiența ascetică a Ortodoxiei reprezintă un bun duhovnicesc inestimabil, un izvor nesecat de cunoștință dumnezeiască și înțelepciune omenească.
Asceza cea binecuvântată, duhul căreia adapă întru totul modul nostru de viețuire – „ascetism este creștinismul întreg” – nu reprezintă privilegiul celor puțini sau al celor aleși, ci „un eveniment bisericesc”, un bun comun, o binecuvântare comună și o vocație comună pentru toți credincioșii fără excepție.
Desigur, nevoințele ascetice nu sunt un scop în sine. Principiul că „asceza există de dragul ascezei” nu este valid. Scopul ascezei este acela de a depăși voia proprie și „cugetul trupului”, mutarea centrului vieții de la dorința individuală și de la „drept” spre iubirea care „nu caută ale sale”, în conformitate cu mesajul biblic: „Nimeni să nu caute pe ale sale, ci fiecare pe ale aproapelui.” (1 Corinteni 10:24).
Acest duh domină întregul și lungul parcurs istoric al Ortodoxiei.
În Noul Materic întâlnim o minunată descriere a acestui etos al renunțării la „ale mele” în numele iubirii: „Venit-au odată niște schiteni la maica Sara, iar ea le-a pus lor înainte un paner cu poame. Ei lăsând cele bune, mâncau pe cele putrede. Și le-a zis lor: adevărat, schiteni sunteți”!
Această înțelegere și utilizare jertfelnică a libertății este străină spiritului epocii noastre, care identifică libertatea cu revendicări și drepturi individuale.
Omul „autonom” contemporan nu ar fi mâncat fructele putrede, ci pe cele bune, fiind convins că astfel își exprimă și utilizează libertatea în mod autentic și responsabil.
Aici își are locul suprema valoare a concepției ortodoxe despre libertatea omului contemporan.
Este vorba despre o libertate care nu solicită, ci se împărtășește, nu insistă, ci se sacrifică.
Credinciosul ortodox cunoaște că autonomia și autosuficiența nu îl eliberează pe om de lanțurile egoului său, ale auto-realizării și auto-justificării.
Libertatea „cu care Hristos ne-a făcut liberi” (Galateni 5:1) activează puterile creative ale omului, se realizează ca negare a închiderii în sine, ca iubire necondiționată și comuniune a vieții.
Etosul ascetic ortodox nu cunoaște diviziuni și dualism; el nu respinge viața, ci mai degrabă o transformă. Viziunea dualistă și negarea lumii nu este un concept creștin. Adevăratul ascetism este luminos și filantropic.
Reprezintă o caracteristică a conștiinței de sine ortodoxe că perioada postului este adăpată de bucuria Crucii și a Învierii.
Nevoințele ascetice ale ortodocșilor, precum și întreaga noastră spiritualitate și viața liturgică transmit mireasma și lumina Învierii.
Crucea se află în centrul evlaviei ortodoxe, însă nu este punctul final de referință a vieții Bisericii. Aceasta este bucuria de negrăit a Învierii, iar calea către aceasta o reprezintă Crucea. În mod corespunzător, în perioada Postului Mare, chintesența experienței creștinilor ortodocși rămâne dorul după „învierea cea de obște”.
Rugați-vă, așadar, preacinstiți frați și surori, fii și fiice în Domnul, să ne învrednicim, cu harul și sprijinul de sus, cu mijlocirile Născătoarei de Dumnezeu, cea mai presus decât toți sfinții, și ale tuturor Sfinților să alergăm cursa Sfântului și Marelui Post într-un mod bineplăcut lui Hristos și cu bucurie în Hristos, nevoindu-ne cu bucurie, în ascultare față de canonul tradiției Bisericii, „nevoința comună” a postului ucigător de patimi, stăruind în rugăciune, ajutând pe cei care suferă și sunt în nevoi, iertând unii altora, „dând mulțumire pentru toate” (1 Tesaloniceni 5:18), ca să ajungem să ne închinăm cu bunăcuviință „Sfintelor și Mântuitoarelor și Înfricoșătoarelor Pătimiri” și Învierii celei purtătoare de viață a Domnului și Dumnezeului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos, a Căruia fie slava și puterea și mulțumirea în vecii nesfârșiți. Amin.
Al vostru rugător fierbinte către Dumnezeu,
†Bartolomeu al Constantinopolului
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 13.03.2019, 00:11:47
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Biserica „Sfânta Cuvioasă Parascheva” din Sibiu-CFR Triaj a primit un veșmânt de la racla care păstrează moaștele Sfintei Cuvioase Parascheva de la Iași, oferit de Mitropolitul Teofan al Moldovei și Bucovinei.
Sâmbătă, Mitropolitul Laurențiu al Ardealului a oficiat în biserica din Sibiu slujba Acatistului Sfintei Cuvioase Parascheva, la care au participat numeroși clerici și credincioși, informează Mitropolia Ardealului.
La finalul slujbei, Mitropolitul Laurențiu le-a vorbit celor prezenți despre Sfânta Cuvioasă Parascheva de la Iași, despre mijlocirea ei înaintea lui Dumnezeu pentru cei care o cinstesc, iar mai apoi i-a îndemnat să parcurgă perioada Postului Mare în rugăciune și cu fapte bune.
Potrivit Părintelui paroh Bunescu Bogdan, comunitatea parohială și-a dorit un veșmânt al Sfintei Cuvioase Parascheva de la Iași, întrucât este „singura biserică din Sibiu ocrotită de Sfânta Parascheva”.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 13.03.2019, 14:41:53
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Postul este un timp de sporire duhovnicească în care intensificăm rugăciunea zilnică și prezența noastră în biserică la sfintele slujbe specifice acestei perioade.
În prima săptămână din Postul Sfintelor Paști avem rânduiala liturgică numită Pavecernița Mare în cadrul căreia în primele patru zile se citește Canonul Sfântului Andrei Criteanul.
Pavecernița Mare este una dintre slujbele specifice Postului Mare, fiind săvârșită în toate zilele, cu mici excepții (zilele de sâmbătă și duminică, când se face Pavecernița Mică; miercuri și vineri în săptămâna a cincea a postului; miercuri, joi și vineri în săptămâna Sfintelor Pătimiri).
Canonul cel Mare a fost alcătuit de Sfântul Andrei Criteanul, fiind un canon de pocăință, un lung imn liturgic (peste 250 de tropare), alcătuit din 9 cântări bogate, compuse la rândul lor din stihiri scurte de pocăință, ritmate de invocația „Miluiește-mă, Dumnezeule, miluiește-mă!”, care amintește de rugăciunea vameșului din prima duminică a perioadei Triodului.
Astăzi este prima zi din Postul Mare în care se săvârșește Liturghia Darurilor înainte sfințite sau a Sfântului Grigorie Dialogul. Această Liturghie se săvârșește în Postul Mare de luni până vineri, cu excepția zilelor aliturgice, adică luni și marți din prima săptămână a Postului Mare și Vinerea Mare, când nu se săvârșește nici o Liturghie din cele trei ale cultului creștin ortodox.
Prin aceste rânduieli liturgice din Postul Sfintelor Paști vedem cum Biserica ne îndeamnă să împletim rugăciunea cu postul, pentru că omul rugător ajunge prin nevoință și post, unite cu rugăciunea, la sfințenie, adică la desăvârșire și la bucuria vieții veșnice. Nu avem alt mijloc de a comunica cu Dumnezeu și de a fi în comuniune cu El decât rugăciunea.
Acum, în perioada Postului Mare, să oferim mai mult timp rugăciunii în viața noastră pentru ca urcușul nostru duhovnicesc spre sărbătoarea Învierii Domnului să fie unul plin de bucurie și lumină duhovnicească.
( Parintele Ciprian Florin )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.03.2019, 00:35:40
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

În Duminica Ortodoxiei, Biserica sărbătorește triumful adevărului credinței creștine formulate la al șaptelea Sinod Ecumenic, din 787 (Niceea), ca apărare a închinării și venerării sfintelor icoane și moaște, după decenii de prigoană. Era o încununare a întregului șirag de șase Sinoade Ecumenice anterioare și a întregii învățături dogmatice a experienței Bisericii transpuse în „monumentele” scrise ale Sfintei Tradiții, printre care se vor număra ulterior și sinoadele de la Constantinopol din 879-880 și cele isihaste, din 1341-1352, în care este validată învățătura despre energiile necreate a Sfântului Grigorie Palama.
Al șaptelea Sinod Ecumenic, celebrat la Duminica Ortodoxiei, include implicit învățătura de credință anterioară formulată la celelalte sinoade cu caracter ecumenic, rezumând importanța Întrupării celei de-a doua Persoane a Sfintei Treimi, a Fiului lui Dumnezeu, Logosul născut din veșnicie din Tatăl, trimis de Acesta pentru a Se naște ca om de la Duhul Sfânt din Sfânta și Pururea Fecioara Maria, Născătoarea de Dumnezeu, pentru a noastră mântuire și îndumnezeire. Este esențială în evlavia credincioșilor, aflați pe calea Postului Mare, această profundă învățătură creștină, întru totul folositoare și mântuitoare, a distincției între adorarea Ființei Celei neapropiate a Sfintei Treimi, pe de o parte, și venerarea sfinților, îngerilor, Sfintei Cruci, moaștelor și obiectelor sfinte, prin care ni se comunică nouă, oamenilor, harul dumnezeiesc mijlocit de sfințenia aleselor ipostasuri pictate. Ele călăuzesc, mijlocesc și constituie modele atât pentru noi, cât și pentru cei care s-au atins în timpul vieții lor de materia în care noi găsim azi semnele sfințirii și urmele impregnate de har ale prezenței divino-umanității sfințitoare, care ne înrâuresc, ne ajută și ne dau putere.
Formularea dogmatică în cadrul Sinoadelor Ecumenice a fost un remarcabil și inovator efort de transpunere a Revelației semitice despre Unicul Dumnezeu creator, Legiuitor și Iubitor deopotrivă, în cadrele îndelung-rafinatei, încă din Antichitatea precreștină, gândiri și limbi grecești, un instrument providențial și vehicul exemplar pentru universalizarea mesajului creștin. Paul Evdokimov afirma că „dogma este substanța ebraicii desenată cu scriitura infinit rafinată a grecilor”, iar părintele Georges Florovsky afirma în Căile teologiei ruse că elenismul, ca expresie a dogmei, icoanei și Liturghiei, a devenit o „categorie eternă a experienței creștine”, iar elenismul creștin „nu poate fi de aceea nici ignorat, nici eliminat”, ci rămâne „o dată invariabilă” pentru întreaga teologie viitoare. Fără nici o conotație naționalistă sau filetistă, „a renunța la patrimoniul grec echivalează cu suicidul eclesial”; „elenismul a fost integrat în Biserică” și „când un teolog începe să creadă că «categoriile grecești» sunt demodate, aceasta înseamnă că a pășit în afara ritmului comuniunii. Teologia nu poate fi universală (catolică) decât prin elenism”.
Această duminică ne aduce aminte de strânsa legătură și interdependență dintre conținutul credinței ca dogmă și evlavia nevoinței ascetice a etosului liturgic în Biserică. Dogma este piedestalul pe care se eșafodează întreaga viețuire tainică în Hristos a întregii Preasfintei Treimi de către om.
( Parintele Florin Calin )
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 23.03.2019, 21:58:46
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.330
Implicit

Mii de bucureșteni au participat sâmbătă la Marșul pentru viață 2019, organizat cu scopul de a apăra dreptul la viață al copiilor nenăscuți, dar și pentru a susține femeile aflate în criză de sarcină. Printre invitații care au susținut discursuri la acest eveniment s-a aflat și o mamă care a purtat trei sarcini, deși este imobilizată într-un scaun rulant.
Marșul pentru viață 2019, organizat anul acesta sub genericul „Unic din prima secundă”, a avut loc în peste 600 de localități din România și Republica Moldova.
În București, evenimentul a fost organizat de Asociația „Studenți pentru viață”, iar traseul pe care l-au urmat susținătorii pro-viață a fost Parcul Unirii – Parcul Tineretului.
În Parcul Tineretului, mai mulți invitați special la acest eveniment au susținut discursuri și au cântat în cadrul Concertului „Live for Life 2019” care a fost prezentat de Ioana Picoș.
Prima persoană care a fost invitată să urce pe scena amenajată în Parcul Tineretului a fost Eliza-Maria Cloțea, Președinta Asociației „Studenți pentru viață”.
Tânăra, care este studentă în anul V la Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” din București, le-a încurajat pe femeile în criză de sarcină și le-a transmis că evenimentul de astăzi înseamnă că „suntem alături de tine și copilul tău” prin „miile de glasuri recunoscătoare pentru darul vieții”.
Eliza-Maria Cloțea și-a exprimat recunoștința față de Dumnezeu și părinții ei pentru că i-au dat viață și a subliniat, mai ales în calitate de viitor medic, faptul că bătăile inimii care apar de la aproximativ 16 zile de la concepție reprezintă „cel mai liniștitor semnal că acolo este viață”, iar la 8 săptămâni „este format tot corpul copilului”.
La finalul discursului, Președinta Asociației „Studenți pentru viață” a făcut un apel la societate pentru oferirea de sprijin în direcția înființării de noi centre care să vină în ajutorul femeilor aflate în criză de sarcină.
Alexandra Nadane, Președinta Asociației „România pentru viață” și Directorul Executiv al Centrului de consiliere și sprijin „Sfânta Alexandra Împărăteasa”, a explicat încă de la început că prezența la acest eveniment denotă că „suntem aici din respect pentru viață”.
Ea a atras atenția că „în spatele fiecărui avort este o lipsă de sprijin” și a îndemnat ca fiecare dintre noi „să facă ceva pentru femeile aflate în criză de sarcină”, întrucât „nu este vina unui copil pentru criza de sarcină generată de un adult”.
„Să fiți pro viață și omul potrivit atunci când o femeie în criză de sarcină are nevoie de ajutor. Așa se pot salva multe vieți”, a insistat Alexandra Nadane.
A urmat mesajul europarlamentarului independent Cătălin Ivan care a organizat recent evenimentul „Babies Go to the European Parliament” – „Copiii merg la Parlamentul European”.
„Am ales să mă implic. Nicio temă nu este mai importantă decât tema crizei de sarcină”, întrucât „avem o datorie față de generațiile care vor veni”, a spus Cătălin Ivan.
Un loc aparte în cadrul sesiunii de discursuri l-a ocupat Monica Radu, femeia care a născut și crește trei copii, deși se află imobilizată într-un scaun rulant.
Cu o voce puternică și convingătoare, Monica Radu le-a spus participanților la Marșul pentru viață că „orice este posibil: în care le faci pe ale lui Dumnezeu toate celelalte se adaugă”.
Monica Radu a mai subliniat, oferind curaj în mod practic viitoarelor mămici, că „nu e atât de greu să crești un copil”.
Accidentul în urma căruia a rămas paralizată a avut loc acum 21 de ani, a relatat ea.
Atunci a realizat că ce o definește ca om este „capacitatea femeii de a naște” și și-a asumat nașterea propriilor copii, deși doctorii i-au dat slabe șanse ca sarcinile să ajungă la termen.
„Dacă aveți inima deschisă vă puteți da seama că o mămica are lumina harului în jurul ei. Pentru mine, harul acesta continuă să se simtă atunci când copiii mei mă îmbrățișează”, a spus cu emoție Monica Radu.
Au mai susținut discursuri:
Claudia Ilinca – voluntar al Asociației Down Plus București care a prezentat mesajul Georgetei Bucur, președintele Asociației Down Plus București și mamă a unui copil cu Sindrom Down;Lavinia Stan – trainer, coach, mamă pentru prima dată în studenție, mamă a șase copii;Liviu Mihăileanu – președintele Alianței România Fără Orfani. El și soția lui, Mirela Mihăileanu, au adoptat doi copii și s-au dedicat recuperării fizice si emoționale a copiilor instituționalizați;Ozana Barabancea – artist, o femeie curajoasă care în criza de sarcină a spus „Da!” vieții fiicei ei;Dorin Popa – directorul medical al Clinicii Fiziohealth. Kinetoterapeut; din studenție sprijină copiii cu dizabilități și a spus că aceștia i-au schimbat viața;Ivona Boitan – regizor;Manuela Hărăbor – actriță, mamă a unui copil cu autism.
În timpul concertului au cântat artiștii Robert Patai, Raluca Blejușcă, Dumitrița Sinița și Ioana Picoș.
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
O hotararea noua publicata pe www.basilica.ro mihailt Generalitati 6 14.01.2011 23:11:54
Activitatile saptamanii la Centrul de Formare si Consiliere fragmente Stiri, actualitati, anunturi 0 13.09.2010 10:25:35
Centrul Academic International Eminescu ( 121 de ani in eternitate ) cristiboss56 Resurse ortodoxe on-line 0 14.06.2010 18:59:31
Am noutati: cred ca stiu cine e NOI mq Generalitati 19 02.09.2009 14:54:01
Noutati uimitoare la Altermedia!Tesla a fost roman!Parol! mihailt Generalitati 3 21.05.2009 22:43:39