![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Chiar nu inteleg unde doriti sa ajungeti. Am crezut ca sunteti ateu agnostic ca si mine dar se pare ca ati fost atins de flacara credintei. Si sincer nu vreau sa va sting aceasta licarire. Dar daca tot ati venit cu "dovezi" ce ar sprijini acest sacrificiu care nu are un sens logic din orice unghi ar privi un observator. Atunci va rog sa ma iertati pt ca o sa fac o exceptie.
Aceste profetii din Isaia nu se pot aplica realitatii lui Iisus pentru ca din start Iisus a fost adus in existenta prin slabiciunea destinului sau si nu prin puterea "dumnezeirii" sale. Respectiv toata experienta sa a fost una a iertarii, umilintei si a milei(compasiunii) ce este contrar puterii unde judecata este alegerea si perfectarea propriului destin. Chiar si in momentul mortii Iisus a rostit celebrele cuvinte "Iarta-i Tata ca nu stiu ce fac" simbolizand slabiciunea neputintei. Deci unde a vestit Iisus judecata cand toate revelatiile sale au fost despre iertare si indurare? Chiar moartea sa a fost inchinata rugaciuni de indurea a Tatalui ceresc de a nu pedepsi umanitatea. Judecata inseamna pedeapsa...Si cand a fost Iisus lumina neamurilor? Din moment ce crucea a stins lumina sa iar invierea nu a fost observata de nimeni. Mai mult decat atat dupa inviere este vazut doar de cativa care faceau parte din cercul lui restrans de ucenici. Si daca aceasta profetie s-ar referi cumva la religia crestina atunci cum se face ca sunt atatea curente crestine ce mereu sunt in dezacord. Intunericul salasluieste in popoarele crestine nu lumina. Poate evreii au avut dreptate... |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Domule Nietzsche, am început câteva discuții unde puteți observa și alte puncte de vedere ale mele, sa zicem "agnostice", unele "atee". Le puteți găsi în topicul "Cărțile Bibliei vs Cărțile neamurilor" și "Căderea creștinismului instituționalizat", tot aici la generalități dați vreo 2,pagini în urmă și le găsiți, chiar va invit la niște opinii asupra lor.
Îmi place mereu sa fiu "avocatul diavolului", nu plec de la nicio permisa clasica, îmi pun problema atât din punctul de vedere al unui credincios, al unui spiritualist, al unui căutător, al unui sceptic etc. Și chiar trec prin aceste stări uneori, de, credința, necredința etc. Dacă din start îți impui sa crezi sau sa nu crezi deja ești cumva la adăpost, fiindcă gaseti un sprijin solid în ambele tabere, atât în religie cât și în ateism.... Eu prefer calea căutătorului.... Sa zicem scepticism, agnosticism cu tendințe și înclinații spre ocultism, esoterism. Și va rog sa nu va simțiți ofensat sau jenat, iritat de "exagerările" din postarea anterioara, uneori abuzez de "ironii inofensive",dar nelalocul lor.... Spre ca pot avea în continuare un partener de discuție în dvs.... Îmi cer scuze pentru modul prea elastic prin care am făcut referire la Nietzsche, și dvs indirect...
__________________
Cheamă-Mă, și-ți voi răspunde și îți voi vesti lucruri mari, lucruri ascunse, pe care nu le cunoști.(Ieremia 33:3) Last edited by Seraphim7; 15.07.2021 at 21:19:57. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Toti căutăm putere în final. Problema este dacă o și găsim. Și în conceptul de putere nu trebuie să se regăsească neapărat adevărul absolut cât mai degrabă adevărul subiectivismului propriei puteri inclusiv "minciuna". Și aș putea continua așa la nesfârșit scriind o carte însă sunt pe un forum așa că trebuie să fiu succint:))). Deci pericolul cel mai mare se află acolo unde esti lipsit de putere. Adică dacă intelectul tău este precar este de preferat sa fii preot, dacă ești cât de cât inteligent de preferat este să te orientezi spre metafizică, și în ultima instanță ești geniu de preferat cunoașterea "ateista" dar sub nicio formă să fii simplu credincios pentru că pierzi orice fel de putere și ajungi sclav
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
Cum deci ar trebui inteles acest nou concept filozofic de ateu-agnostic? Sunteti deci un filozof modern ce nu vrea sa cunoasca... adevarul?
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa Last edited by Moroco; 16.07.2021 at 15:50:18. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Citat:
Te-ai informat oare de la alte ”genii” ateist-agnostice care te-au pacalit ca stiu ei adevarul mai bine ca oricine? Te-ai informat de la tine insuti? Te-ai gandit tu cum e si ne zici si noua? Ce adevar ar trebui sa intelegem de la tine? Ca tu, conform filozofiei prin care te definesti, nu crezi in existenta unei divinitati si ca daca ea ar exista atunci tu nu ai avea cum s-o cunosti? Asta vrei sa ne explici? Vrei sa ne explici adevarul asta in care crezi tu ca si cum ar fi adevarul universal al tuturor oamenilor? Pai sunt destui martori care au marturisit invierea Domnului! Sunt mii sau milioane de marturii scrise sau verbale ale unor bolnavi care s-au vindecat crezand Domnului si ale unor morti care au revenit la viata. Le negi? Nu ti seama de aceste informatii? Nu vrei sa te informezi si cu aceste informatii ca sa respecti adevarul in filozofia ta? Cauti adevarul sau vrei sa ne impui adevarul filozofiei tale?
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa Last edited by Moroco; 19.07.2021 at 15:10:40. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Chiar este atat de greu sa observati ca nu vreau sa discut cu dvs? Aveti probleme si nu se pot rezolva prin cuvinte. Luati exemplul rivalului cu care ati tot clevetit aici ce s-a retras incercand sa se lecuiasca de microbul discutiilor inutile. Asa cum este in patologie prin medicamentatie un creier tulburat se poate calma. Sau un miracol din partea bunului Dumnezeu, prin defectarea serverului sau a cablului utp. Speranta moare ultima...
Si da, o sa analizez filozofic invierea cat si inaltarea lui Iisus. Cand o sa am chef si timp. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
"Sfântul Grigorie de Nyssa vede în Avraam imaginea omului care călătorește în profunzimile tainice ale lui Dumnezeu fără să pună întrebări. Ori, tocmai că oamenii pun întrebări și vor mai ales dovezi, cu toate că Domnul le refuză, întrucât rănesc Adevărul. Meditativ,Pascal notează: âRevelația este un văl care se ridică, dar întruparea învăluie și mai mult chipul lui Dumnezeuâ. Optimismul dovezilor privitoare la existența lui Dumnezeu degajă o âplictiseală substanțialăâ, uitînd că Dumnezeu nu este evident și că tăcerea este una din calitățile Sale, pentru că orice dovadă constrîngătoare ar viola conștiința umană. Iată de ce Dumnezeu își limitează atotputernicia, renunță la ominisciență, șterge orice urmă și se închide în tăcerea iubirii sale patetice. Și a grăit prin prooroci, după Cincizecime, cînd vocea lui se face auzită doar prin răsuflarea Duhului Sfânt. Prin această tăcere, spune Nicolae Cabasilas, Dumnezeu își arată filantropia, manikos eros, iubirea nebună a lui Dumnezeu pentru om, dimpreună cu nepătrunsul său respect față de libertatea umană. âFelul în care Dumnezeu ne întinde mâna este cel care face ca această mână să fie nevăzutăâ7. Mâna lui Hristos răstignit ne acoperă ochii, dar prin crăpăturile ei ochii pot să zărească. Credința** este** răspunsul** nostru** la** atitudinea kenotică (v. Filipeni 2, 7) a lui Dumnezeu. Pentru că omul poate să spună NU, DA-ul său se așează în același registru cu DA-ul lui Dumnezeu. Și, tot de aceea, Dumnezeu acceptă să fie refuzat, nerecunoscut, alungat sau evacuat din propria lui creație. Pe Cruce, Dumnezeu a ținut partea omului împotriva lui Dumnezeu, sau cum spune PÄguy, âa fost de-al omuluiâ. Nicolae Cabasilas o spune admirabil: âDumnezeu se arată, dezvăluindu-Și iubirea⊠Respins, el așteaptă la ușă⊠Pentru tot binele pe care ni l-a făcut, El nu ne cere, în schimbul ștergerii datoriei, decît iubireaâ. Creștinul este un ins mizerabil, dar el știe că există Cineva și mai mizerabil, acest Cerșetor de iubire care stă la poarta inimii: âIată, stau la ușă și bat; de va auzi cineva glasul Meu și va deschide ușa, eu voi intra la el și voi cina cu el și el cu Mineâ (Apocalipsa 3, 20). Fiul vine pe pămînt pentru a se așeza la âmasa păcătoșilorâ. Dragostea este jertfelnică pînă la moarte. Dumnezeu moare pentru ca omul să trăiască în El. Paul Evdochimov - Iubirea nebuna a lui Dumnezeu
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#9
|
||||
|
||||
|
""Biblia răspunde formulei atee “dacă Dumnezeu există omul nu este liber” prin afirmația: “dacă omul există, Dumnezeu nu mai este liber”. Iar dacă omul îi poate spune Nu lui Dumnezeu, Dumnezeu nu-i poate spune NU omului, căci – după Sfântul Pavel “în Dumnezeu toate sunt DA” (2 Corinteni l, 19). Este DA-ul Legămîntului pe care Hristos îl înnoiește pe Cruce. Atunci, “sunt liber” vrea să spună: “Dumnezeu există”. Dumnezeu însuși garantează libertatea îndoielii, pentru a nu violenta conștiințele.
Dumnezeu a creat “libertatea secundă” și își ia supremul risc al unei libertăți emergente, capabilă să-L înfrîngă, să-L facă să se pogoare în moarte și în iad.: El se lasă cu bună știință ucis, pentru a le dărui ucigașilor iertarea și învierea. Omnipotența lui constă în locuirea libertății umane, cu prețul voalării propriei preștiințe și în scopul de a dialoga cu celălalt: Dumnezeu îl iubește pînă la această nemărginită patimă care așteaptă un răspuns liber, ca și crearea nesilită a unei comunități ființiale între Dumnezeu și copilul Său. Adagiul patristic o spune: “Toate îi sunt cu putință lui Dumnezeu, afară de puterea de a-l sili pe om să-L iubească”. Omnipotența lui Dumnezeu îl face să devină Cruce de viață făcătoare, ca unic răspuns la procesul ateismului în fața libertății și a răului. “Împărăția lui Dumnezeu se află înăuntrul vostru”; asta înseamnă că și iadul se află înăuntrul oamenilor, lucru pe care îl spune, în felul său, și Marcel Jouhandeau: “De unul singur aș putea ridica împotriva lui Dumnezeu un imperiu în fața căruia Dumnezeu însuși e neputincios: iadul… Dacă omul nu pricepe iadul înseamnă că nu a înțeles nimic din propria lui inimă…” Iadul tuturor disperaților care explorează** profunzimile** lui** Satan** proiectându-și blasfemiile către un cer gol. Ori, pînă și disperarea infernală este veștejită de Hristos care Și-a asumat personal tăcerea lui Dumnezeu: “Dumnezeul Meu, de ce M-ai părăsit?” (Matei 27, 46). La acest nivel se așează exigența iadului care vine din libertatea omului de a-L iubi pe Dumnezeu. Tot ea zămislește iadul, căci se poate spune: “Să nu se facă voia Ta” și Dumnezeu Însuși nu are ce face în fața unei asemenea dorințe. Dumnezeu vrea ca libertatea de a-L refuza să nu aibă limite. Destinul libertății umane este condiționat prin acesta opțiune suspensivă. Aceasta este, ca să spunem așa, infernul iubirii divine, dimensiunea celestă a iadului, viziunea divină a omului scufundat în bezna singurătăților sale. Concepția** “teroristă”** și** “penitenciară”** despre Dumnezeu se cere de urgență corectată.* Nu mai . poți crede într-un Dumnezeu nemilos și impasibil. Singurul mesaj care îl poate atinge pe ateul de azi este mesajul lui Hristos pogorîndu-se la iad. Cu cît infernul în care se găsesc deja oamenii este mai adînc, cu atît mai aprofundată va fi așteptarea lui Hristos. Căci El nu-i cere omului nici virtutea, nici moralismul, nici supunerea oarbă, ci un strigăt de iubire și încredere purces din adîncul iadului în care se află. Nu în disperare trebuie să cadă omul, „ci în Dumnezeu, care nu este niciodată disperat. Paul Evdochimov - Iubirea nebuna a lui Dumnezeu
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
|
#10
|
||||
|
||||
|
""Ideea unui Dumnezeu atotputernic este limitată de neajunsurile lucrului prefabricat. Răul devine un fel de umbră care sporește lumina, un inevabil defect al creației pe care Dumnezeu îl tolerează, fără a Se recunoaște responsabil…
Pericopa din Filipeni (2, 6-11) este cheia de boltă în ceea ce privește adevărata înstrăinare a lui Dumnezeu față de El însuși: “Ci S-a deșertat pe Sine chip de rob luând… ascultător făcându-Se până la moarte, și încă moarte pe cruce”. Omnipotența divină se “deșartă” de bună voie, renunță la orice putere, dar mai ales la voința de putere. “Am venit ca să vă slujesc” exprimă o alteritate radicală în raport cu concepțiile omenești. Dumnezeu este cu mult mai mult decît Adevărul, pentru că prin întrupare El devine altul, golindu-Se de Sine. Omnipotența acelui manikos eros – “nebuneasca iubire” a lui Dumnezeu nu ajunge doar să distrugă răul și moartea ci, mai mult, le asumă: “cu moartea pre moarte călcînd”. Lumina Sa țîșnește dintr-un Adevăr răstignit și înviat. Față de suferința nevinovaților, a copiilor anormali, a accidentelor absurde, acesta este contextul în care lui Dumnezeu I se poate aplica super-paradoxala noțiune a unei slăbiciuni de neînvins. Singurul răspuns adecvat este acela de a spune că “Dumnezeu este slab”, că El nu poate decât să sufere împreună cu noi și că suferința este “pîinea pe care Dumnezeu o împarte cu oamenii”. Slab, desigur, dar nu în sensul omnipotenței Sale formale, ci în acela al Iubirii de dragul căreia renunță în mod liber la puterea Lui: această slăbiciune exprimă, pentru Nicolae Cabasilas, “iubirea nebună a lui Dumnezeu pentru om”. Dumnezeul redutabil și impasibil al unor teologi rătăciți printre noțiunile Vechiului Testament se dovedește a fi Tatăl care suferă: “Tatăl este Dragostea care răstignește, Fiul este Dragostea răstignită, Sfântul Duh este puterea de neânvins a Crucii”. Mister al Dragostei răstignite îmbăiat de lumina dimineții de Paști, “slăbiciune” care triumfă asupra morții și a iadului. Paul Evdochimov - Iubirea nebuna alui Dumnezeu Evreii nu au dreptate. Pentru ca refuza Dragostea rastignita si puterea de neinvins a Crucii, ramanand astfel la un dumnezeu redutabil si impasibil. Incremeniti in timpurile Vechiului Testament au ramas la nivelul omului Vechiului Testament, tare de cerbice.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Combinatele energetice si industria strategica cedate gratis | Laura19 | Stiri, actualitati, anunturi | 14 | 04.02.2012 14:00:41 |
| Biserica Ortodoxa despre alte biserici | catalin2 | Despre Biserica Ortodoxa in general | 26 | 26.08.2011 21:17:11 |
| Despre Biblia Ebraica si alte carti | Evreulcelales | Iudaismul | 18 | 27.12.2009 15:06:57 |
| Alte profetii despre Romania si Europa | florinrusu | Intamplari adevarate | 1 | 20.04.2009 23:29:22 |
| well , daca tot e despre alte religii | Nitro | Alte Religii | 7 | 14.06.2007 14:18:16 |
|
|