![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Sigur ca e si un fel de santaj emotional asa ca la nunta... care da mai mult in vazul tuturor se dovedeste cel mai gospodar si e cel mai invidiat in sens bun de toti asa ca un bun exemplu de urmat. Dar sa nu uitam ce zicea Domnul Hristos vazand ultimul ban al vaduvei aruncat in cutia milei. „Și privind cu luare-aminte, a văzut pe cei bogați aruncându-și darurile în cutia milelor. Și a văzut-o și pe o văduva săracă aruncând acolo doi bănuți și a zis: . Fiindcă toți aceștia, din prisosul lor au aruncat la daruri; aceasta însă, din sărăcia ei, a aruncat tot ce avea, totul de la gura ei“ (Evanghelia după Matei)
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈LUMEjuglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasiamin∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Scaunul se concesionează AN de AN și totuși taxele cresc, deși practic un scaun strană poate sta neclintit și 50 de ani, se mai lăcuiește din când în când și atât. Un om care vine la Biserică 50-60 de ani și se plătește cultul de la 100 de lei în sus și mai ia și un scaun, își plătește cu vârf și îndesat și înmormântarea și orice slujbă importantă cununie, botez care ar trebui să i se facă fără alte taxe. Biblia vorbește despre darul lăsat la altar, deci unii înțeleg prin asta să dea un pomelnic. Sfânta Evanghelie după Matei 23.Lasă darul tău acolo, înaintea altarului, și mergi întâi și împacă-te cu fratele tău și apoi, venind, adu darul tău. Dacă un creștin dă un pomelnic deja, nu ar mai trebui să i se bage sub nas niște tăvi, coșuri, discuri, tasuri, cred că e dreptul lui să aleagă dacă pune pe tas, pune în cutia milei, dă la altar un pomelnic cu bani și vin și prescură, sau ia mai multe lumânări, sau cumpără cărți Bisericești sau se duce la epitropia* responsabilă financiar a parohiei și lasă acolo pe chitanță un cuantum, toate sunt donații, nu trebuie omul constrâns. Totuși dacă sunt 8 sărbători cu cruce roșie într-o lună grea financiar, deci nu una de vară când lucrurile se așează, faptul că nu dă o dată, sau o sărbătoare dă și la una nu, nu e nici treaba preotului, nici a altor enoriași cu sau fără atribuții în Consiliul Parohial.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 04.01.2022 at 23:30:26. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
În fine, treaba cu tasurile/tăvițele era doar cu titlu exemplificativ, pe lângă altele, cor, predici, plus elemente noi pe care mai vreau să le spun pe măsură ce le descopăr.
Practic ce vreau să fac în acest thread e un jurnal de analiză comparată head-to-head - h2h - ca în tenis între parohii. Eu doar atrăgeam atenția să nu se lase deznădăjduiți oamenii care trec prin dificultăți de orice tip, nu merită să renunți la Biserică pt că în unele se pune accent până la enervare pe adunare de contribuții. Se mai poate întâmpla și un alt fenomen interesant, să evaluezi pozitiv parohia ta după ce vezi delăsarea din altele, sau să-ți placă unele elemente la alte parohii dar să nu-ți placă altele și să fie practic ceva mixt, din ce se întâmplă în 2-3 parohii disipate ar trebui adunat elementele bune ca să dea un întreg despre cum ar trebui să arate o parohie.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Asta cu tavita mi se pare un gest neortodox. A da bani ca sa cumperi lumanari e tot aceeasi ca si cand dai bani la tavita, sau daca donezi pur si simplu la biserica tot acolo ajung banii....obiceiul cu tavita ar trebui scoasa prin lege la Ortodoxi.
Nu se ia nimeni de cineva care cumpara lumanari, si daca te intreaba cineva de ce nu pui si tu la tavita, pai "Eu am cumparat lumanari in timpul slujbei, la sosire in biserica, sau inainte de slujba! Tot aia e"
__________________
"Not all those who wander are lost. All we have to do is decide what to do with the time that is given to us. It is the small things, everyday deeds of ordinary folk that keeps the darkness at bay, simple acts of love and kindness." |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unii ziceau că e de la catolici preluat obiceiul. Am găsit un thread vechi de prin 2008 pe temă: https://www.crestinortodox.ro/forum/...ead.php?t=3318 Citat:
Citat:
Cu cât sunt mai puțini credincioși, cu atât povara fiscală cade pe cei rămași și până la urmă se lasă aproape toți că nu mai pot duce cât pentru 10. Deci cine e la sat e mai nașpa de el dacă preotul e dificil sau brutal, sau atmosfera e apăsătoare, la oraș ai de unde alege, minim 10-15 dacă nu chiar 30 de parohii și tot atâția slujitori. La București sunt 200 de parohii fără să socotim mănăstirile. De aia cine stă la orașe are mare avantaj, că se vor închide ultimele parohiile din oraș, dar se vor închide și în oraș cam în 20 de ani când populația va ajunge la sub 16 milioane și din alea 16 mulți nu vor fi ortodocși ci asiatici și alții aduși pe aici strămutați din alte părți.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. Last edited by Iorest; 05.01.2022 at 20:15:01. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Observații după ce am fost pe la mai multe parohii ortodoxe, încă n-am ajuns la toate care sunt în orașul meu.
1. Nu-mi place că nu e programul afișat peste tot adică și pe net și la avizierul bisericii, sau nu e actualizat. Ajută mult să știi programul pentru că în funcție de distanța între locul unde te afli în oraș și Parohie poți calcula distanța și ora când ajungi, prinzi slujba de la început, sau măcar calculezi cât durează și mai apuci să te închini și să iei ungerea la maslu de exemplu.. Programul e o formă de informare și de fidelizare al credincioșilor, e prima carte de vizită, dacă nici să faci informarea săptămânală a programului nu poți, mă întreb ce mai neglijezi. Și dacă-ți crește cu 1% prezența la Biserică pt că ai afișat programul, e un plus un câștig nu un minus. 2. Nu-mi place că în același oraș Taina Maslului e pusă în unele locuri de la ora 17 în altele de la 18, adică trebuie o oră fixă, inițial scuza era că ora de vara impune 18 că se întunecă mai târziu și 17 e ora de iarnă, dar tot nu mi se pare plauzibil, dacă pui ora 18 știi măcar că ajung mai mulți de la servici. 3. Nu-mi place că majoritatea parohiilor nu au site sau pagină de facebook, adică măcar programul să-l vedem comunicat actualizat, ne scutește și de drumuri aiurea până acolo. Ce-mi place e că într-un oraș poți să prinzi zilnic taina Sfântului Maslu la câte o Biserică, adică luni la câteva parohii se face, marți la altele, poți să mergi 5 zile din 7 la Maslu, la câte boli sunt și pericole chiar electromagnetice plus vrăjitorii și alte legături, cine ignoră maslul pierde.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ar trebui ca fiecare Biserică nouă care se construiește sau se repictează, sau se renovează din temelii să aibă un Hram secundar măcar Unic, adică nu să fie 40% din Biserici cu Hramul Adormirea Maicii Domnului, sau Sfântul Nicolae, iar restul sărbătorilor cu cruce roșie sau sfinți locali să rămână neacoperite.
Dacă ar fi Hramuri diferite oamenii dintr-un oraș sau județ s-ar putea duce la Hram la fiecare Biserică, dacă sunt la 5 biserici hram în același timp într-un oraș de nivel mediu ca populație în afară de mun București, deja e greu de ales la care să participi. Hramul ar trebui aprobat de o comisie din episcopie cu calendarul în mână și cu lista hramurilor parohiilor mai vechi.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2. |
|