Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Istoria bisericii
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.01.2024, 16:46:08
Moroco's Avatar
Moroco Moroco is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.04.2019
Locație: Crestin Ortodox cu Calea ✝ Apocalipsa
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.844
Implicit Alte mesaje moralizatoare ale purtatorului de Cuvant, VB.

Citat:
Recenta vandalizare cu graffiti a câtorva biserici din București ar putea trece neobservată dacă mesajele autorului/ autorilor nu ar fi fost deliberat sacrilege prin asocierea pornograficului și satanicului cu spațiul sacru în care se oficiază Taina Sfintei Liturghii.
Cea care îl răscolește mereu pe „cel viclean”.
Fanaticii progresismului anticreștin, fie ei și de cartier, care își aleg ca țintă instituțiile rămase fidele valorilor morale și culturale stabile, fără de care o societate se destramă, dar pe care ei au fost învățați să le perceapă ca opresive (familia, școala, Biserica), fac ceea ce le dictează ideologia lor incontinent „revoluționară”:
vandalizează, profanează, expectorează mesaje injurioase, mărșăluiesc pe străzi crăpând de mândria de a fi altfel, dându-se în spectacolul obscenității publice și, în accese de supremă inteligență, ca oameni ușor alfabetizați, scriu cuvinte vulgare pe ziduri și pe toate gardurile.
Inclusiv pe zidurile bisericilor.
Soluția plurală rămâne mereu aceeași:
cultivarea timpurie a bunului-simț (datoria părinților),
educația școlară reverențioasă față de morala elementară și ferită de orice tip de ideologizare (datoria statului),
mijlocirea accesului la tradiția culturală creștină - națională și europeană - (onorantă datorie a tuturor celor fideli bunului-simț, Educației și Tradiției).
Acestea, dar nu doar ele, ne pot feri de ratare și precoce degenerare.
Artistii isi gasesc ziduri...

Citat:
Cuvintele…
sunt revelatoare pentru cei care le scriu sau rostesc public. Odată cu ele se aruncă ei înșiși în lume. Dezgolindu-se.
Cuvintele, paradoxal, nu îmbracă, ci dezbracă. Masca lor demască. Mai devreme sau mai târziu. Uneori imediat.
Siluirea brutală sau perversă a cuvintelor, abuzarea lor în numele Cuvântului, spune totul despre violatorul în serie trecut de limita fatală a excesivei siguranțe de sine.
Tot cuvintele pot purta în ele roadele gândirii și simțirii oneste, mângâind sau mărturisind. Adevărul.
Trebuie sa avem grija de ele ca de niste fiinte vii.

Citat:
Cacofonia sacrilegă
În zona manifestării publice a credinței, în sfera eclezială, orice inadecvare la realitatea al cărei miez sunt „cele sfinte” devine o stridentă notă falsă. Percepută de „auditoriul” credincioșilor în grade diferite sau chiar deloc, în funcție de nivelul de educație și de cultură religioasă, de înțelegere a partiturii creștinismului și ortodoxiei sale, de „urechea muzicală” a fiecărei persoane din comunitatea Bisericii.
Cei care au urechi, dar nu aud, ochi, dar nu văd, aceia doar vor crede că cred și vor asista mereu pasiv, neparticipând. Ca spectatori neangajați.
Deoarece calea largă și ușoară, inclusiv în Biserică, e cea a formalismului și respingerii libertății care solicită intens și responsabilizează.
Perseverarea diabolică în inadecvarea la „cele sfinte” a celor cărora mult li s-a dat și, în mod drept, mult li se (va) cere, inadecvare crescută din impostură morală și intelectuală devenită stil de viață, produce prin acumulare o imensă cacofonie vecină cu „urâciunea pustiirii” care pângărește locul cel sfânt. Cu cât mai sus manifestată, cu atât mai crunt.
Cacofonia, ca orice rău, se definește printr-o absență. Absența e nimicul, iar cel care ni-l oferă nu e Dumnezeu. E chiar cel care ne desparte de El. Cel care substituie adevărul prin minciună, conținutul prin formă goală și ritualism, rugăciunea prin formală recitare cu glas mare, slujbele sfinte prin spectacole de prestidigitație care îl încântă la culme pe „Sfredelin” sau pe „profesorul Woland” și sinistrul său alai.
„Omul fărădelegii, fiul pierzării” care-i inspiră pe cei ce recidivează în insolență și sfidarea adevărului, găsind plăcere în nelegiuirea sacrilegă, nu se face că lucrează. E neadormit și ultrasilitor.
Să ne amintim însă gândul realist profetic al Apostolului, să nu deznădăjduim și să nu ne lăsăm amăgiți:
„Dumnezeu nu Se lasă batjocorit; căci ce va semăna omul, aceea va și secera.”
Cacofonia ca cacofonia, insa daca apare dezbinarea... si apare mereu, caci barfa bine manipulata iti pune rau la inima dandu-ti idei, sa vrei sa le faci rau, si-i blestemi pe oameni in loc sa-i binecuvantezi. Omul manipulat se lasa batjocurit prin faptul ca devine un batjocuritor trufash ce calca totul in picioare batjocurind dupa cum a fost manipulat scotand din ce a pus la inima, rautatea=razbunare=rezultat crima, lasata acolo de barfitorul lingusitor ce-ti baga sperante desharte in suflet si vise smintite in capatzana.

Citat:
Cultura ca profilaxie pentru organismul comunitar
Ziua culturii naționale nu ar trebui să fie încă una saturată de festivism, ci, în contextul marginalizării programatice a educației și culturii, una a îngrijorării critice.
O utopie, desigur.
Pentru că sănătosul spirit critic răsare chiar în omul educat, realist și cultivat. Nu în opusul lui, impostorul locuit de un gol ascuns sub pletora cuvintelor zgomotos aniversare, menite să ne adâncească în reveria măgulitoare a înrudirii adamice cu marii noștri poeți și eroi care refuză, totuși, să lucreze în locul nostru la edificarea prezentului și viitorului din trecutul lor glorios.
Ce ar gândi azi și ce ar scrie, oare, într-unul dintre ziare, Mihai Eminescu pe generoasa temă „națională”?
Poate nu ar ignora funcția esențial protectoare a culturii în vremuri de restriște pentru ea, deci și pentru ființa morală a omului asaltat în fiecare epocă de demonii acesteia.
A respecta cultura națională presupune probabil nu doar a o invoca, ci și a reflecta responsabil și fertil la rolul ei profilactic, a o promova convingător și a crea condițiile în care ea poate rodi în spațiul public.
Doar așa capătă noimă și putere rezistența prin cultură față de bacterii și viruși care ne îmbolnăvesc societal.
Rezistența față de Ideologie, întotdeauna poziționată pe polul opus acestuia. Față de ideologii.
Azi, neomarxismul și corectitudinea politică pentru care nu s-a găsit încă o cămașă de forță suficient de mare, toate -ismele deconstructiviste și ifosele agresive ale ideologizării liberticide folosite ca detergent mental.
Rezistența prin cultură față de impostură, manipulare, populism cu gura mare.
Educația și cultura ca surse ale rezistenței la analfabetismul funcțional, banalizarea studiilor superioare, a noțiunii de doctorat, a furtului prin plagiat și a corupției ca deziderat.
Putem crede că Eminescu ar fi adânc îngrijorat.
Si astfel ne ingrijoram de ingijorare si ne facem griji suplimentare... uitand de grija de suflet, singura mantuitoare.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa

Last edited by Moroco; 15.01.2024 at 17:17:23.
  #2  
Vechi 15.01.2024, 23:47:55
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.089
Implicit

Iulian Capsali: INTELECTUALUL CREȘTIN poartă în raniță bastonul de reformator

Ortodoxia nu-l încape, e mult prea strâmtă. Pentru că Predania/Tradiția e vetustă, nu e adaptată la "viață", el are vocația înnoirii.

Fie că vrea să schimbe calendarul, fie vrea să simplifice ritualul, fie vrea să comaseze religiile sau măcar pe toți creștinii pe principiul "avem cu toții un singur Dumnezeu" sau "un singur I(i)sus", după caz, intelectualul creștin propune mereu ceva deosebit.

În general, vrea o Biserică adaptată la noile tendințe ale "societății deschise". Ar trebui să fie o teologie diferită, epurată, dar eșuează invariabil în ideologie cu iz teologic sau chiar în geopolitică drapată eclezial.

Intelectualul creștin reformator este doar un alt cap al unei noi secte - secta al cărui mesaj este unic și îl reprezintă pe el, adevăratul purtător al intelecției cu vocație evanghelică. Iar unde poți găsi un public pentru noua ta mărturisire de credință mai lesne decât pe Facebook?

Cea mai mare varietate de mici comunități ad-hoc în jurul unui intelectual creștin cu aer marțial de mare maestru și mic hristos o găsiți chiar aici.

Scot panglici pe gură zilnic, reformează de zor pentru că au o mică sau mai măricică comunitate de amețiți și amețite care-i creditează. Fără țuțeri, ar pieri.

Dar nici Facebook nu ar avea haz lipsit de energia risipită și ebuliția acestor creatori de (nou) conținut religios.
_______________
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.
  #3  
Vechi 18.01.2024, 11:02:06
Moroco's Avatar
Moroco Moroco is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.04.2019
Locație: Crestin Ortodox cu Calea ✝ Apocalipsa
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.844
Implicit

Citat:
Vasile Banescu a scris:
„Iubește smerenia! Ea îți va acoperi toate păcatele.”
Sfântul Antonie cel Mare (251 - 356).
Mare, pentru că era smerit. Smerit, pentru că era lucid. Lucid, pentru că era deplin credincios. Credincios, pentru că întâlnise Adevărul căruia i se încredințase trup și suflet.
Un monah care luase lumea la sân (nu cred!), rugându-se pentru ea, care ardea ca o flacără în pustiul devenit grădină a credinței și arenă a luptei concrete cu diavolul înfuriat.
Părinte al monahismului creștin. Unul dintre acei giganți pe umerii cărora stau azi cocoțați pitici.
Pana la blanda smerenie-smerita tainica specifica inimilor sfintilor fara de pacat ar fi bine sa iubim umilintza pentru pacatele noastre si pentru neputintele patimase trufash cugetatoare.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa

Last edited by Moroco; 18.01.2024 at 17:32:16.
  #4  
Vechi 22.01.2024, 16:45:47
Moroco's Avatar
Moroco Moroco is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.04.2019
Locație: Crestin Ortodox cu Calea ✝ Apocalipsa
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.844
Implicit De pe FB, copiat de la domnul Vasile Banescu

Citat:
Obscenitatea imposturii și opulenței impertinent afișate, a negării reflexe a realității, a sfidării în formă continuată, a cinismului viclean, nestânjenit de propriul trecut sau de contradicția între mască și chip.
De cealaltă parte, credulitatea manipulată, sărăcia (nu cu duhul) din mers și populist salutată, suferința ipocrit mângâiată. Adâncirea în formalism care nu schimbă și nu vindecă.
Smintirea.
Peste toate și toți, mâna îndelung, dar nu infinit răbdătoare a lui Dumnezeu, mâna care ține căderea noastră, a tuturor, nesfârșit de blând, cu sensul clar de a ne trezi și a ne întoarce. Desigur, nu pe partea cealaltă.
Ipocrismul pro pacat si trufie, pilit si obladuit de mana mangaietoare a lui Dumnezeu? De hipocrism trufash ar trebui sa ne pocaim daca vrem sa ne pocaim insa nu cazand mai jos, in idealuri de hipihoti naturisti ce se cred ajunsi in raiul drogurilor si placerilor.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa

Last edited by Moroco; 22.01.2024 at 17:12:38.
  #5  
Vechi 31.01.2024, 17:44:02
Moroco's Avatar
Moroco Moroco is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.04.2019
Locație: Crestin Ortodox cu Calea ✝ Apocalipsa
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.844
Implicit

Citat:
Logoreea din jurul Logosului, respingerea adevărului, datoria de a-L mărturisi
Dacă (doar) zicem că avem împărtășire cu Dumnezeu, dar umblăm în întuneric, mințim și nu săvârșim adevărul.
Sfântul Apostol Ioan
...
Să spui adevărul celor care nu sunt capabili să-l înțeleagă înseamnă să-l trădezi.
Să-l spui celor care sunt dispuși să îl prigonească înseamnă să-l profanezi.
Lord Shaftesbury
Rămâne, de neclintit, datoria de a-L mărturisi.
Datoria de a-L... E-li-E-li-bera.. cuvios... ascultandu-L, crezandu-L!

Citat:
Reprezentanții utopiei sociale aseptice spiritual și religios, aceea din care religia e total evacuată și în care umanitatea e, în sfârșit, eliberată de sub „jugul moralității”, sunt captivii unei mentalități ermetic antireligioase care refuză pur și simplu prezența sacralității, a respectului pentru ea și pentru simbolurile ei în sfera publică.
Ca și cum această sferă nu ar fi locuită de persoane umane a căror conștiință conține structural „sacrul”, „chipul” lui Dumnezeu în om, ci de simpli bipezi augmentați transumanist.
Mentalitate care refuză, de exemplu, în numele unei „arte” alergice la spirit, al „artei” care terfelește programatic simbolurile religioase, existența unor limite dictate inexorabil de legea morală și a bunului-simț, limite care protejează lucrurile cele mai adânci din om. Invocându-se ideologic libertatea decuplată aberant de responsabilitatea care îi include inevitabil pe ceilalți.
Există, și nu pot fi rațional contestate, limite care ne împiedică, din fericire, să călcăm în picioare orice. Limitele între care ființa umană se mișcă liber. Este însăși condiția ei.
P.S.
Bineînțeles că sfidarea sau depășirea acestor limite nu trebuie și nu poate să declanșeze o cenzură în zona artei, care e fondată pe libertatea creatoare a artistului.
Fiecare dintre noi se onorează sau se dezonorează pe cont propriu. Cu sau fără talent.
Fiecare isi poate da talente peste talente... insa talantzii fericirii vin de la Dumnezeu, din bucuria Stapanului.
__________________
MoroncEkUlaș înVaț leppăd∈maiLUMEUjUglu(fivrEhoț-șcaUsLEUz∈u=sminț∈E-=nEbUParv∈grozînș∈= pripIS∈xpuUnga+cârâmErid-fugid-logivina-stiEsin∈rEUtU-antisimțidur-lăudobasculaș-trădățol-scopbârf-tUt∈u-trufhus=altvisgrij-strescapoSS-f∈ciUkUxklacUj-ghinorokkciospădosdă-ter∈sUșefhUț-fant∈zis-progr∈xit=victiviclUadicdol t∈iasia∈ picUpic n facinatia gogoș∈rporkd∈luvulps sat∈ plâplaci sascapi d T sal∈faci tlaba mudara poftarmorE-pliktisU c@luatu-droghipocrițU-fakE) sascult iubimca ucemici CuvânteuL si FataTa

Last edited by Moroco; 31.01.2024 at 17:49:59.
  #6  
Vechi 01.02.2024, 23:14:29
Iorest Iorest is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.08.2016
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.089
Implicit

https://www.activenews.ro/stiri/Vasi...u-VIDEO-187215

Interesant, Vasile Bănescu critica manualele de liceu în 1998,

Potrivit acestuia, Manualele de Religie „conțin doze mari de penibil și criticabil”, au „un limbaj hiper-pravoslavnic” ș.a.m.d...

Petele de întuneric masiv se mențin însă, în biografia cețoasă a Cancelarului Patriarhului. Astfel, într-un document încărcat chiar de către Vasile Bănescu pe platforma Scribd (foto captură mai jos), reprezentând un articol de-al său din revista Vatra, în care, de asemenea, critică în termeni extrem de virulenți preoțimea română, purtătorul de cuvânt al Patriarhului Daniel scrie „cu mânuța lui” că a absolvit Facultatea de Teologie din Cluj, pe care a urmat-o între 1988 și 1992 (!).

Numai că în istoricul Facultății de Teologie Ortodoxă din Cluj-Napoca se arată că, după căderea regimului comunist, la începutul anului 1990, „un grup de profesori de la Seminarul Teologic Ortodox din Cluj-Napoca (Pr.Prof.Dr. Alexandru Moraru, Pr. Prof. Dr. Valer Bel, Pr. Prof. Dr. Vasile Stanciu, Pr. Prof. Dr. Stelian Tofană) au înaintat în ianuarie 1990 Centrului eparhial al Arhiepiscopiei Vadului Feleacului și Clujului un memoriu prin care cereau reînființarea Institutului Teologic Universitar din Cluj-Napoca. Centrul eparhial Cluj a aprobat acest memoriu și l-a înaintat Patriarhiei Române, solicitând reînființarea Institutului. Institutul Teologic Universitar Ortodox din Cluj-Napoca a fost reînființat în data de 1 iulie 1990.”

Rămâne așadar deschisă întrebarea asupra pădurii în care a învățat Vasile Bănescu între anii 1988 și 1992: de prin împrejurimile Clujului sau ale Bucureștiului?

Cunoscând cum are loc trierea invitaților la TVR se mai poate pune și întrebarea ce îl recomanda la acea oră pe profesorașul de liceu să comenteze tocmai el la Televiziunea națională demersul de extindere a orelor de religie la liceu. La vremea aceea conducătorul redacției TVR „Viața Spirituală” era Radu George Serafim, cunoscut în mediile jurnalistice pentru „cochetarea” sa cu Securitatea, totodată viitor Mare Maestru al Marii Loji Naționale din România. La decedare a fost incinerat.
__________________
„Că s-a întărit mila Lui peste noi și adevărul Domnului rămâne în veac.” Ps.116, v.2.
  #7  
Vechi 02.02.2024, 01:08:45
RappY's Avatar
RappY RappY is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.10.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 950
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iorest Vezi mesajul
https://www.activenews.ro/stiri/Vasi...u-VIDEO-187215

Interesant, Vasile Bănescu critica manualele de liceu în 1998,

Potrivit acestuia, Manualele de Religie „conțin doze mari de penibil și criticabil”, au „un limbaj hiper-pravoslavnic” ș.a.m.d...
M-am uitat la video-ul de pe site, nu e nimic incriminator acolo. Se poate să aibă dreptate, zice că vorbește din experiența sa de profesor de religie. Este adevărat că generația nouă este mai puțin familiară cu cuvintele din slavonă și sunt mai bine știute cele din latină. De fapt, s-ar putea ca manulale de azi chiar să fi luat în considerare asta și să fie mai accesibile. Cuvintele slave au frumusețea și bogăția lor duhovnicească, dar nu trebuie să devină o piedică pentru copii, să li se pară ortodoxia ceva străin de țara noastră. Eu chiar am întâlnit mulți oameni care aveau impresia că Ortodoxia a venit la noi de la ruși!

Nu e nevoie să sape nimeni în trecutul lui, derapajele lui sunt frecvente și actuale astăzi, pentru asta trebuie sancționat că este incompetent. Avem purtător de cuvânt dar știe cineva planul BOR pentru „reîncreștinarea creștinilor” cum ar zice Valeriu Gafencu? Eu văd că secularizarea e în creștere, cenzura împotriva sfinților închisorilor e în floare, religia e batjocorită, și BOR se ceartă la fiecare sărbătoare între ei, avându-l pe „purtător de cuvânt” capul răutăților.
__________________
„Nu e rău televizorul ci e rău ascultătorul dacă rău îl folosește și rău vremea-și cheltuiește” - Părintele Cleopa

Last edited by RappY; 02.02.2024 at 19:52:08.
Subiect închis

Tags
biserica romana, comunicare