![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
4. La început, Rabbi Shimon a spus: „Mugurii de flori au apărut pe pământ” (în ebraică,
cuvintele „pământ” și „planetă” sunt atribuite aceluiași cuvânt „Eretz”; Cântarea Cântărilor, 2:12). „Mugurii de flori” se referă la actul creației.; „au apărut pe pământ”. Când? În a treia zi, precum este spus: „Și iarba se va înmulți pe pământ” (Beresheet, 1:12). „Timpul cântării sosește” se refară la cea de-a patra zi, timpul stricteții, al judecății, al restricției. De aceea, în a patra zi, cuvântul „lumini” este scris cu o literă lipsă, ceea ce indică strictețea judecății și o ocară. „Și vocea turturelei se aude” se referă la cea de-a cincea zi, despre care se spune: „lasați apele să se învolbureze”, astfel încât ele să producă rezultate. Totuși, cuvintele „se aude” deja se referă la cea de-a șasea zi, despre care se spune: „Să creăm omul”, care, în viitor va pune acțiunea înaintea înțelegerii (vom face și vom auzi, Naaseh ve Nishmah). Pentru că aici este spus: „să creăm omul” și deasemeni: „vom face și vom auzi”. „În țara noastră” se referă la ziua de Shabbat, care este precum Meleagul Vieții, lumea ce va veni. Ne este total de neînțeles, cum compară Zohar cuvintele din Shir HaShirim (Cântarea Cântărilor, 2:12) cu ceea ce este scris în Tora, despre prima zi a creației. Cele șase zile ale creației simbolizează cele șase Sfirot HGT-NHY de ZA, pe care sunt construite toate cele zece Sfirot ale Nukva. Aceasta deoarece Nukva este doar voința de a primi (plăcere), în timp ce întregul său corp spiritual (dorințele de dăruire) sunt compuse din Sfirot-urile soțului ei, ZA, proprietățile altruiste pe care ZA le transmite către Nukva. Însăși Nukva (dorința creată de a primi plăcere) este un loc gol, neumplut cu Lumină (Creatorul). Aceasta se datorează faptului că Lumina poate să intre într-o dorință (Kli) doar dacă are proprietăți similare cu ea. De aceea, până la punctul similarității sale cu ZA, proprietățile pe care Malchut le primește de la ZA, acele proprietăți corectate ale lui Malchut, se transformă într-un Partzuf și se umplu cu Lumina ce corespunde corecțiilor lor. De aceea, cu cât mai mare este corecția făcută într-o anumită parte, cu atât mai mare este Lumina (celor cinci Lumini NRNHY) ce intră în acea parte. Partea corectată și umplută a lui Malchut se numește „lume”. De aici înainte, Zohar explică cum este construită Nukva înafara lui ZA, cum este creată lumea.Nukva este numită „pământ”. Mugurii de flori sunt Sfirot—proprietățile lui ZA care apar și cresc în interiorul lui Malchut în a treia zi a creației, care corespunde cu Sfira Tifferet (Hesed-1, Gvura-2, Tifferet-3). La început, Malchut a fost creată la fel ca ZA în înălțime; două corpuri celeste mărețe, egale, Soarele—ZA și luna—Malchut. De aceea le vedem ca fiind de aceeași mărime, atunci când este Luna plină. La urma urmelor, tot ceea ce se spune, se referă la om. În stadiul inițial ce a urmat creării sale, Malchut este un punct la picioarele lui ZA și crește ulterior odată cu el. Și astfel se spune că în a treia zi a creației, Malchut era egală în înălțime (avea aceleași proprietăți) cu Tifferet al ZA. Totuși, Malchut nu a fost capabilă să primească Lumina, în acel stadiu. De aceea, se spune: STRICTEȚEA (judecata) A APĂRUT PE PĂMÂNT (în Malchut); muguri de flori au apărut pur și simplu. Și după aceasta, TIMPUL CÂNTĂRII A VENIT, deja se referă la cea de-a patra zi a creației, când Malchut a fost diminuată, deoarece s-a plâns Creatorului: „Doi îngeri nu pot purta o singură coroană” – dacă Malchut este egală în înălțime cu ZA, ea nu poate primi de la el, Lumina Hochma. Motivul pentru acest lucru este că neprimind înainte Lumina Hassadim de la ZA, Malchut nu poate primi Lumina Hochma, deoarece Lumina Hochma poate fi primită doar în Lumina Hassadim, prin înveșmântarea Luminii Hochma (plăcere) în Lumina Hassadim (intenția de a se bucura „de dragul Creatorului”).
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Și Creatorul a răspuns lui Malchut: “Mergi și micșorează-te”. Cu alte cuvinte: dacă, în
concordanță cu proprietățile tale egoiste, nu poți primi independent Lumina, ci doar prin ZA, atunci diminuează-ți proprietățile, acceptă-le pe ale Lui (ZA—Creatorul). Toate acestea sunt descrise în Talmud (Hullin, 60:2), dar doar având explicațiile furnizate în Zohar putem sa încetăm să le percepem ca pe o poveste. Atunci Malchut a coborât sub Yesod de ZA, și cele nouă Sfirot inferioare ale sale, se simt sub Parsa în lumile BYA. Și doar Sfira Keter a rămas în Atzilut ca un punct aflat sub Yesod de ZA. Și de aici încolo, Malchut nu este construit pe propriile Sfirot (proprietăți) care există în BYA, ci pe Sfirot (proprietăți) Netzah și Hod de ZA. Deși anterior, Malchut a fost mai mare, ea nu a fost capabilă să primească Lumina, datorită lipsei Luminii Hassadim, în care ea va fi capabilă să primească Lumina Hochma. Chiar și așa, Malchut fiind la un nivel mai jos, va fi capabilă să o utilizeze, pentru că Lumina Hassadim respinge forțele impure care se agață de Nukva. Aceasta este semnificația cuvântului Zamir (cântând privighetoare). Totuși, există și o altă semnificație a acestui cuvânt, care se poate folosi aici – a tăia forțele impure de la Malchut (mugure de floare). VOCEA TURTURELEI: turtureaua este o Sfira, proprietatea lui Netzah de ZA, și vocea turturelei reprezintă Sfira Hod de ZA, a cincea zi a creației. Și din moment ce Malchut primește de la Yesod (care primește de la Hod, care este alăturat lui Netzah), o asemenea recepție a lui Malchut se numește „vocea turturelei”. De aceea, cuvintele „se aude” se referă la cea de-a șasea zi, din moment ce vocea turturelei (Malchut) este auzită doar cu ajutorul celei de a șasea zi, Yesod de ZA, care include atât pe Netzah cât și pe Hod, și transmite lui Malchut, Lumina acestora. De aceea, se spune că această voce este auzită în Malchut doar de la Yesod, în cea de-a șasea zi. Motivul pentru acest lucru este că, Malchut poate primi Lumina doar de la linia de mijloc a lui ZA: fie de la Yesod de ZA (ea primește gradul numit NHY, Ibur – embrion) fie de la Tifferet de ZA (ea primește gradul numit HGT = VAK, Yenika – alăptare sau Katnut – micime) sau de la Daat de ZA (ea primește gradul numit HBD = GAR, Mochin – creier sau Gadlut – măreție). SĂ CREĂM OMUL, PENTRU CĂ ÎN VIITOR EL VA PUNE ACȚIUNEA ÎNAINTEA ASCULTĂRII: vederea se referă la Sfira Hochma, auzul se referă la Sfira Bina. Acțiunea sau fapta este o proprietate a lui Malchut. Cu scopul de a corecta Malchut, singura creație a Creatorului (celelalte Sfirot sunt proprietăți ale Creatorului Insuși, cu care El a creat treptat Malchut), o a doua restricție a fost făcută—Malchut a urcat la Bina astfel încât să combine proprietățile sale egoiste, de recepție, cu proprietățile altruiste, de dăruire, ale lui Bina; Malchut a urcat la Aba-Hochma și Ima-Bina s-a regăsit pe sine sub Malchut (Parsa), unde a devenit similară în proprietăți, cu Malchut. Ochii se referă la Sfira Hochma sau Aba. Malchut s-a înălțat până la nivelul ochilor și stă la nivelul pupilelor. Malchut este numită Nukva; și Malchut care stă la nivelul ochilor este numită Nikvey Eynaim (pupile) sau NE. Acesta este motivul pentru care sunt doar Keter și Hochma în Rosh (cap) de AA: Bina a căzut din Rosh către Guf (corp) și Malchut este deasupra Bina, cu alte cuvinte, Malchut reprezintă o acțiune care este Sus, adică precede percepția și înțelegerea. Și la aceasta se referă afirmația: „vom face și vom auzi” – actul celei de a doua restricții, limitarea recepției doar la GE. Un asemenea stadiu este numit „întoarcerea” (în proprietățile cuiva, către cele ale Creatorului). „Întoarcerea completă” are loc atunci când AHP al lui Malchut obține corectarea și se alătură lui GE la acest nivel.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ca rezultat al înălțării lui Malchut către NE, ea își schimbă proprietățile (fiecare dintre noi are
nevoie doar de asta—să ne ridicăm până la nivelul proprietăților Creatorului, astfel încât să le primim și să devenim ca El) și acum este pregătită să se înalțe la AVI și să primească Lumina lui Haya. Lumina constantă a acestui nivel, este numită Primul Templu. Acesta este motivul pentru care când primește Tora, Israel alege să acționeze întâi și apoi să audă. Și din acest motiv ei au meritat primirea Torei (Talmud, Shabbat, 85:1), și acțiunea (Malchut) a urcat și a înveșmântat AVI și de aceea secretul celor cincizeci de porți ale lui Bina a fost revelat. Construcția Templului nu se referă la zidirea lui în această lume, ci mai degrabă la dobândirea nivelului Templului, nivelul lui AVI de Atzilut, Lumina Haya (Primul Templu) sau gradul lui YESHSUT de Atzilut, Lumina Neshama (al Doilea Templu). Aici, Zohar ne spune: “se aude” în cea de a șasea zi, pentru că în această zi (în acest stadiu), Malchut a fost corectată prin înălțarea sa deasupra Bina, numită ca: “punând acțiunea înaintea ascultării”, a face și a auzi, ca în timpul primirii Torei. Malchut în stadiul înălțării la Bina se numește Ținutul Etern sau Ținutul Vieții, pentru că ea moștenește viață de la Bina. “ÎN ȚARA NOASTRĂ” SE REFERĂ LA SHABBAT, CARE ESTE PRECUM ȚINUTUL ETERN AL VIEȚII: Ima-Bina este numit Ținutul Vieții sau Țara Eternă. Ca rezultat al acțiunii celei de a șasea zile, adică a acțiunii de Sus, a Creatorului (factorul timp este desemnat de o acțiune a Creatorului Însuși, care nu are nici o cauză în lumea noastră), Malchut s-a înălțat la Ima în cea de a șaptea zi a creației (Shabbat) și a devenit precum Ima, deoarece atunci când cel inferior urcă până la gradul celui Superior, ei devin egali (în proprietăți) De aceea, prin înălțarea la Bina și primirea acolo a Luminii Haya, Malchut este numită Țara Vieții Eterne.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#4
|
||||
|
||||
|
5. O altă explicație: mugurii de flori sunt Patriarhii, care au pătruns mintea și au intrat în
lumea următoare, Bina, unde rămân ascunși. De acolo ei se ivesc în tăinuire și se ascund în adevărații profeți. Iosif a fost născut și aceștia s-au ascuns în el. Când Iosif a pășit în Ținutul Sfânt, el i-a înălțat acolo, și apoi ei „au apărut pe pământ” și au fost acolo revelați. Când au apărut ei? Când un curcubeu a putut fi văzut, atunci ei au fost revelați. La acel moment, „timpul cântării a sosit”, cu alte cuvinte, timpul de a stinge nelegiuirile din lume. De ce au supraviețuit? Deoarece muguri de flori au apărut pe (din) pământ. Și dacă ei ar fi fost văzuți dinainte, nu ar fi putut rămâne în lume și lumea nu ar fi fost capabilă să existe.Aici, Zohar explică atingerea Luminii Haya de către ZA. NHY de ZA sunt numiți „fii” și HGT de ZA sunt numiți „patriarhi”, precum și „turtureaua”. Însuși ZA, este format din două părți: deasupra Chazeh al său, Sfirot HGT sunt numite marele ZON; sub Chazeh, Sfirot NHY sunt numite micul ZON. Sfirot HGT corespund lui Avraham, Ițac și Iacov, în timp ce NHY corespund lui Moise, Aaron si Iosif. Malchut corespunde Regelui David. Sfirot NHY sunt numite “profeți,” și Yesod este numit “cel drept”. Aici Zohar ne vorbește despre mugurii ce cresc treptat de la un stadiu mic, până la marele stadiu al ZON: prima oară ZON a fost mic, fiind alcătuit din Sfirot NHY cu lumina Nefesh și era numit Ubar (embrion). Apoi, cu ajutorul lui Yenika (alăptării), deci primind lumina de la Ima, ZON a crescut. În consecință, proprietățile Sfirot NHY au crescut ca să le egalizeze pe acelea ale Sfirot HGT, și Sfirot NHY au primit Lumina Ruach. De aceea, Partzuf este acum alcătuit din părți HGT și NHY cu Luminile Ruach și Nefesh. Treptat, prin primirea ulterioară a tăriei de la Cel Superior, și prin creșterea suplimentară, ele ating stadiul Gadlut Aleph, primul stadiu mare. În consecință, Sfirot HGT devine HBD cu Lumina Neshama, Sfirot NHY devine Sfirot HGT și primesc noi Sfirot NHY. Deci, Partzuf a crescut să includă trei părți: HBD, HGT și NHY cu Luminile Nefesh, Ruach și Neshama. Și este numit Gadol (mare—primul stadiu mare). Apoi, prin intermediul creșterii ulterioare, ele ating stadiul de maturitate (Gadlut Bet, al doilea stadiu mare) și Lumina Haya intră în Sfirot HBD.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Cuvântul „creștere” se referă la creșterea unui ecran al forțelor interioare anti-egoiste și a
dorințelor omului. Aceasta este singura diferență între un vas mare și unul mic, singura diferență între Partzufim. Proprietățile lor interioare se schimbă în funcție de magnitudinea ecranului. ACEȘTI PĂRINȚI AU INTRAT ÎN MINTEA CEREASCĂ ȘI AU URCAT ÎN LUMEA URMĂTOARE: această afirmație vorbește despre dezvoltarea prenatală a lui ZA, când acesta urcă la AVI (numit “Mintea Cerească” sau “Gândul Ceresc”). Aba-Hochma este numit “minte” sau “gând” și Ima-Bina este numită “lumea următoare”. Și împreună sunt numiți „părinți”—tată și mamă, AVI. Aici începe creația — conceperea lui ZA în stadiul inițial al unui embrion. Precum un embrion în lumea noastră este complet dependent de mamă, neavând absolut nici o dorință sau viață proprie și dezvpltându-se doar datorită acesteia, tot astfel poate fiecare om, să devină un embrion spiritual; dacă el a renunțat complet la toate dorințele și actiunile proprii și susține în totalitate voința Partzuf-ului Superior,el se va îndrepta către un embrion spiritual, ca și cum ar fi unul fiziologic. Diferența dintre embrionul fiziologic și cel spiritual, constă în faptul ca transformarea într-un embrion spiritual necesită o dorință personală imensă și un efort enorm, în timp ce conceperea embrionului fiziologic depinde doar de părinți. Drept rezultat a dezvoltării sale prenatale în interiorul Bina (ceea ce înseamnă că omul a stins complet toate dorințele și gândurile sale și precum un embrion. Este gata să accepte tot ceea ce mama îi dăruiește: toate gândurile ei și proprietățile (indiferent de cât de neînțelese și de ireale par esenței lui) și acest embrion atinge stadiul nașterii sale spirituale. Totuși, acesta este un stadiu de ascundere a Luminii Superioare, chiar și mai mare în ceea ce privește embrionul, pentru că acesta nu are încă un ecran pentru recepția Luminii. De aceea, acest stadiu este numit Katnut, ASCUNS ÎN ADEVĂRAȚII PROFEȚI, cu alte cuvinte în Sfirot Netzah și Hod, pe care ZA îi atinge ca rezultat al procesului de alăptare, de primire a laptelui, a Luminii Hassadim de la Ima (mama) Bina.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lumina alăptării vine la NHY de ZA și ZA atinge VAK (Lumina Nefesh-Ruach), stadiul de
Katnut. În timpul alăptării, ZA atinge Sfira Yesod și acesta este motivul pentru care se spune că Iosif este născut. După ce se termină perioada de alăptare, ZA urcă la AVI pentru a primi Lumina Neshama și aceasta formează starea Gadlut, numită “Iosif.” ZA este format din trei părți: HBD, HGT și NHY. Procesul creșterii lui Zeir Anpin, al dobândirii unui ecran peste dorințele sale, începe cu partea cea mai pură și mai lipsită de egoism—Sfirot HBD, în care el primește prima oară Lumina Nefesh. Ulterior, ZA dobândește un ecran peste dorințele grosiere—Sfirot HGT; Lumina Nefesh trece de la HBD la HGT și Lumina Ruach intră în HBD cel gol. În final, ZA dobândește un ecran peste cele mai egoiste Kelim—Sfirot NHY; Lumina Nefesh trece de la HGT la NHY, Lumina Ruach se mută de la HBD la HGT cel gol, iar Lumina Neshama intră în HBD cel gol. Dobândirea marelui stadiu de către ZA, este numită nașterea lui Iosif, pentru că acolo apar Sfirot NHY, din care ultima Sfira, Yesod, este numită “Iosif.” Totuși, din moment ce Lumina Haya nu este încă prezentă, acest stadiu este numit “ascundere.” CÂND IOSIF A INTRAT ÎN ȚARA SFÂNTĂ ȘI I-A RIDICAT ACOLO PE EI: adică, după atingerea primului stadiu mare, recepția Luminii Neshama, ZA continuă să crească, dezvoltându-și ecranul pânp când Lumina Haya îl pătrunde. Într-un asemenea stadiu, Malchut de ZA se separă într-un Partzuf independent, numit ȚARA SFÂNTĂ, după cum Lumina Haya este numită sfințenie. De aceea se spune că Iosif a intrat sau mai degrabă A URCAT ÎN ȚARA SFÂNTĂ în stadiul Gadlut al lui ZA. ZA și Nukva devin egale în mărime, în stadiul PBP (Panim be Panim, față în față), care este stadiul ce determină Zivug între ZON. ȘI IOSIF I-A RIDICAT PE EI ACOLO: Luminile Haya sau Hochma umplu Partzuf doar în timpul unui Zivug, când ZON (ZA și Nukva) fac un Zivug împreună. Și această Lumină rămâne în Malchut, pentru că doar ea (ecranul acesteia) poate să o reveleze. Precum AVI sunt GAR de Bina, YESHSUT este ZAT de Bina și Lumina Hochma se găsește doar în YESHSUT, relația dintre Malchut și ZA lucrează pe aceleași principii, iar Lumina Hochma este revelată doar în Malchut. De aceea, doar când Lumina Hochma umple Nukva, se poate spune că Lumina a fost revelată și până când aceasta se întâmplă, se consideră a fi ascunsă. CÂND SUNT ACESTEA VĂZUTE? ATUNCI CÂND UN CURCUBEU POATE FI VĂZUT ÎN LUME: ZA este numit un “curcubeu,” lumea este Malchut, iar unirea lor se numește “curcubeul din nor.” A SOSIT TIMPUL PENTRU A ANULA TOATE NELEGIUIRILE DIN LUME—pe măsură ce numarul nelegiuirilor crește, forțele impure se agață de ZON. Aceste forțe impure îl pot influența atât de mult pe ZON încât întreaga lume ar putea fi adusă la distrugere, așa cum s-a întâmplat in timpul Potopului. Dacă s-ar ajunge la asta, atunci nu ar exista altă salvare pentru om, decât prin intermediul revelării Luminii Superioare, a Luminii Haya. Acesta este motivul pentru care Zohar ne spune că lumea este salvată de mugurii de flori ce apar din pământ, cu alte cuvinte Lumina Haya anulează forțele impure de pe pământ, ale omului (dorințele sale, Malchut) și acestea nu se pot agăța de ea, ca să încurce omul. ȘI DACĂ EI NU AR APAREA, ATUNCI NU AR EXISTA SALVARE PENTRU OMENIRE— pentru că inițial, Nukva este construită la fel de mare precum ZA. Si aceasta se numește “cele două corpuri cerești,” în care Malchut are același grad ca ZA, dar stă în spatele acestuia, spate în spate, nefiind capabilă să primească Lumina Hochma în absența Luminii Hassadim. Acesta este motivul pentru care Malchut se plânge în legătura cu lipsa Luminii Hassadim și de aceea nefiind capabilă să primească Lumina Hochma. Chiar dacă Luna crește la fel de mare precum Soarele, ea nu poate străluci independent, ci doar dacă Soarele (ZA) îi dă Lumină. Și din moment ce lui Malchut lîi lipsește Lumina Hochma, un asemenea stadiu este numit inversat (Achor-spate). Și un Zivug nu poate avea loc în poziția spate-în-spate (Achor be Achor). Totuși, după ce Nukva se naște și crește (primește proprietăți) de la Guf de ZA, după cum este scris în Tora (Beresheet 2) că Chavah (Eva) s-a născut din corpul lui Adam, ea devine egală cu ZA și intră într-un Zivug față-în-față (Panim be Panim, PBP) cu acesta. Deasemeni, Nukva încă reține Lumina anterioară. Mai mult, exact deoarece ea simte lipsa Luminii în stadiul său inițial, Malchut a primit Lumina Haya drept în suferințele sale anterioare. În mod similar, omun poate simți plăcere doar datorită suferințelor sale anterioare. De aceea, Zohar ne spune că dacă mugurii de floare nu ar fi apărut în Malchut în timpul Katnut, când ea stătea în spatele lui ZA, ea nu ar fi fost capabilă să primească Lumina Haya în stadiul său Gadlut, pentru că nu ar fi avut Kelim (dorințe) de a primi această Lumină. Fiecare nouă creație este findată pe senzația de întuneric, după cum se spune: Creatorul emană Lumina din El și crează întunericul din nimic. Senzația de întuneric a omului, semnifică faptul că este pregătit să primească Lumina.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
6. Cine susține lumea și evocă revelarea Patriarhilor? Este vocea copiilor angajați în Tora.
Lumea există datorită acestor copii. De aceea se spune: „Vom face pentru voi, pandantive de aur” (Shir HaShirim, 1:11). Aceștia sunt copiii, tinerii lumii, după cum este spus: „Faceți doi heruvimi de aur” (Shemot, 25:18). Lumina Ruach este numită „copiii lumii” și Zivug în acest stadiu (PBA—față în față) este menționat ca VOCEA COPIILOR ANGAJAȚI ÎN TORA. Și deasemenea se numesc „fire de aur” și „doi heruvimi”. Înainte ca Nukva să crească, forțele impure aveau puterea de a distruge lumea. Totuși, exact deoarece Nukva crește din ZA, linia dreapră și cea stângă se contopesc în ea ca una, CURCUBEUL (linia dreaptă) strălucește ÎNTR-UN NOR (linia stângă), iar Lumina Haya poate intra în Malchut. Fără această Lumină, lumea poate fi distrusă în timpul (în stadiul) Potopului. DECI, CINE SUNT CEI CARE SUSȚIN OMENIREA: cine determină apariția Luminii Haya? Ei sunt exact acei copii angajați în Tora. „Copiii” desemnează Lumina părții opuse, Lumina Ruach, senzația de deificiență a Luminii Haya, pentru că un „copil” face aluzie la procesul alăptării. Copiii casei lui Raban (Tinokot Shel Beit Raban)—au Lumina Haya, deoarece cuvântul “Raban” derivă din “Rav” (mare, Haya). Ei nu au greșit, nu și-au folosit AHP (dorințele egoiste și deci necorectate încă, pentru că cuvântul „copii” desemnează stadiul mic), voința lor de a primi.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|