![]() |
![]() |
|
|
|
#34
|
||||
|
||||
|
Omul poate să-și imagineze calea sa, de la micimea lumii noastre, până sus la vârful cel mai înalt
spiritual – Creatorul – ca pe o trecere printr-o succesiune de camere. Cu totul, între stadiul nostru și Creator, sunt 125 de treceri legate între ele, prin aceste camere. Fiecare cameră are propriile proprietăți și doar cei care posedă proprietățile unei camere, se pot afla în aceasta. Dacă, indiferent de motiv, omul își schimbă proprietățile, el este mutat automat, ca de un curent invizibil, într-o cameră ce corespunde noilor sale proprietăți Acesta este modul în care cineva se poate deplasa prin aceste camere: o infimă schimbare internă în proprietăți, evocă asupra omului influența unui câmp de forță spirituală și acesta imediat se mută către noul său loc de echilibru, în care proprietățile sale interioare coincid total cu proprietățile externe ale câmpului de forță. De aceea, nu există gardieni la intrările sau ieșirile camerelor; îndată ce omul se schimbă astfel încât să își potrivească proprietățile cu următoarea cameră superioară, el automat este transferat acolo, de către curentul sau câmpul spiritual Ce proprietăți trebuie omul să schimbe, pentru a se muta dintr-o cameră în alta, în interiorul acestui câmp spiritual? El trebuie doar să își transforme tipul de plăcere la care aspiră. Nu putem ajuta primind plăcere, pentru că astfel este întreaga materie a creației, aceasta este tot ceea ce a fost creat. Totuși, putem schimba obiectul aspirațiilor noastre, ce dorim să ne bucure: fie recepția ordinară, recepția simplelor necesități, fie aducerea de plăcere Creatorului, deoarece Îi dăruim, primind ceva doar pentru că aceasta este dorința Lui „Eu-l” nostru, entitatea care simte plăcere, este prezent în toate dorințele noastre, care se schimbă neîncetat, atât în ceea ce privește magnitudinea cât și obiectul dorit. Acest „Eu” nu dispare niciodată. Singurul lucru de care cneva trebuie să se elibereze, este senzația că face ceva pentru a mulțumi acest „Eu”. Omul ar trebui să aspire către a-L simți pe Creator, către modul în care Acesta este mulțumit de el (precum o mamă este mulțumită de realizările fiului său). După ce Malchut decide să primească doar de dragul Creatorului, în concordanță cu propriul său Masach (forța de rezistență la voința sa egoistă de a primi plăcere), ea primește Ohr Hochma doar în conformitate cu magnitudinea Luminii ce se Întoarce. Sau, din contră, poate spune că magnitudinea Lumini ce se Întoarce, determină voința omului și dorintța sa de a acționa de dragul Creatorului. Totuși, primele nouă din cele zece Sfirot ale lui Malchut, nu sunt egoiste, ele fiind proprietățile Creatorului cu care El dorește să corecteze Malchut. Doar ultima Sfira a lui Malchut, Malchut însăși, singura creație, numită Malchut de Malchut, este egoistă și rămâne sub interdicția primei restricții: Ohr Hochma nu intră unde este prezentă plăcerea de a primi. De aceea, primele Sfirot pot primi Lumina lui Hochma. Dar, după a doua restricție, pentru a corecta Malchut și pentru a a-i da proprietățile (Hassadim), astfel încât să fie capabilă să dorească „să dăruiască”, să dobândească proprietățile lui Bina și să transforme egoismul său inițial, primordial, în altruism, Malchut s-a înălțat la Partzuf Aba, a devenit Malchut în Partzuf Aba în locul lui Bina, în timp ce însăși Bina s-a găsit pe sine sub Malchut. Bina însăși poate primi Ohr Hochma fără nici o restricție, chiar și atunci când se află sub Malchut. Totuși, Bina a adoptat limitările lui Tzimtzum Bet doar pentru scopul de a corecta pe Malchut. De aceea, prin intermediul înălțării MAN de către cei de jos, prin cererile omului pentru corecție spirituală, Lumina AB-SAG a coborât și a tras in jos pe Malchut de la nivelul lui Bina, înapoi la locul: Malchut coboară de la Bina și Lumina realizării și a înțelepciunii este revelată. Ca rezultat al coborârii lui Malchut, Bina se purifică de toate restricțiile și limitările și se reîntoarce la primirea de Ohr Hochma. Și după ce Ohr Hassadim îmbracă Ohr Hochma, MI strălucește în ELEH și numele Elokim este revelat, cu alte cuvinte Ohr Hochma strălucește. Structura numelui Elokim nu poate fi găsită în MA, deoarece granița inferioară a Cerului for (Malchut însăși) este limitată de Tzimtzum Aleph – interdicția impusă de primirea Ohr Hochma și de perioada de prohibiție a folosirii dorinței de primire, provocată de-a lungul a 6000 de ani, de către Tzimtzum Bet. De aceea, Zohar ne spune că numele Elokim, a fost creat cu MI și nu cu MA, de către proprietatea primită de Malchut în timpul înălțării sale la Bina.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|