![]() |
![]() |
|
|
|
#40
|
||||
|
||||
|
O umplere a lui HaVaYaH cu Lumină, este numită ca revelație. De aceea, literele ies la iveală din
stadiul de ascundere, atunci când nu sunt umplute. În total sunt cinci Partzufim: Keter (Galgalta), AB, SAG, MA și BON. Primul – Partzuf Keter – este cel principal și sursa tuturor celelalte. Cele zece Sfirot ale sale, sunt HaVaYaH cel neted și fiecare din cele patru litere ale lui HaVaYaH vine înafară, revelând un nou Partzuf care o îmbracă. Și atunci, înafara Partzuf-ului Keter-Galgalta, din litera Yod vine Partzuf Hochma (AB), din litera Hey – Partzuf Bina (SAG), din litera Vav – Partzuf ZA (MA) și din litera Hey – Partzuf Malchut (BON). Deci Partzuf Keter este descris de is HaVaYaH cel neted și Partzufim ce îț îmbracă sunt descrise de HaVaYaH cel umplut. Însemnarea lui HaVaYaH cu Lumina ce îl umple, este Miluy (umplere). Pentru a fi conciși când numim un Partzuf, a fost introdusă noțiunea de Gematria. Gematria ieste valoarea numerică a Luminii ce Partzuf-ul. Înțelepciunea (Hochma) este numită (Heshbon), Gematria. O calculație este făcută doar într-un loc în care Lumina este primită i) o calculație preliminară este făcută, în legătură cu cantitatea de Lumină pe Partzuf o poate primi de dragul Creatorului; (ii) Lumina este primită în concordanță cu calculația; (iii) calcularea cantității primite, numită Miluy, Gematria. Malchut nu poate primi Lumina lui Hochma fără Lumina lui Hassadim și cu această ocazie, Hochma nu poate străluci în ea. Atunci Malchut se înalță la Bina și devine precum un embrion în interiorul ei, prin care ea primește linia dreaptă – Hassadim. În momentul aderării stadiilor trecute și actuale, Malchut primește Hochma în Hassadim și Lumina lui Hochma strălucește în ea. Toate aceste acțiuni ale lui Malchut sunt acompaniate de calculații, numite Gimatriot. Gematria (valoarea numerică) a Partzuf-ului neumplut cu Lumină, Gematria lui HaVaYaH cel gol, este următoarea: HaVaYaH = Yod + Hey + Vav + Hey = 10 + 5 + 6 + 5 = 26. Gematria unui HaVaYaH umplut, este formată prin umplerea fiecărei litere; în ebraică, fiecare literă are un nume întreg: A-Aleph, B-Bet, etc.. De aceea, sunt patru feluri de umpleri în HaVaYaH: 1) AB, 2) SAG, 3) MA 4) BON. 1) HaVaYaH cu umplerea lui AB: Yod: Yod + Vav + Dalet = 10 + 6 + 4 = 20 Hey: Hey + Yod = 5 + 10 = 15 Vav: Vav + Yod + Vav = 6 + 10 + 6 = 22 Hey: Hey + Yod = 5 + 10 = 15 În total: 20 + 15 + 22 + 15 = 72 = AB, unde „A” desemnează litera Ayin = 70 și nu Aleph = 1. HaVaYaH umplut cu această Lumină, este numit Partzuf AB (Partzuf Hochma), deoarece litera Yod cu umplerea sa, semnifică Lumina înțelepciunii, Ohr Hochma. O asemenea umplere este numită „HaVaYaH cu umplerea lui Yod.” 2) HaVaYaH cu umplerea lui SAG: Partzuf care este umplut cu Lumina milei, Ohr Hassadim, este numit SAG, deoarece Gematria sa este următoarea:SAG = Samech (60) + Gimel (3) = 63: Yod: Yod + Vav + Dalet = 10 + 6 + 4 = 20 Hey: Hey + Yod = 5 + 10 = 15 Vav: Vav + Aleph + Vav = 6 + 1 + 6 = 13 Hey: Hey + Yod = 5 + 10 = 15 În total: 20 + 15 + 13 + 15 = 63 = Samech + Gimel = SAG Dacă Kelim și umplerile lor, își au originea în prima restricție, litera Yod este prezentă în umplerea lui HaVaYaH. Și dacă Kelim sunt umplute cu Lumina celei de a doua restricție, atunci litera Aleph, este prezentă în umplerea lui HaVaYaH. Diferența dintre Gimatriot de AB și SAG stă în umplerea literei Vav: Gematria lui Vav în Partzuf AB este douăzeci și doi (din umplerea lui Ohr Hochma), în timp ce Gematria lui Vav în Partzuf SAG este treisprezece (din umplerea lui Ohr Hassadim). Din cele menționate anterior, este clar că Partzuf AB își are originea în prima restricție, în timp ce litera Vav (ZA) în Partzuf SAG își are originea în cea de a doua restricție. 3) HaVaYaH with the filling of MA: Yod: Yod + Vav + Dalet = 20 Hey: Hey + Aleph = 6 Vav: Vav + Aleph + Vav = 13 Hey: Hey + Aleph = 6 O astfel de umplere a lui HaVaYaH este numită 20 + 6 + 13 + 6 = 45 = Mem (40) + Hey (5) = MA (litera Hey este pronunțată ca „ah”). 4) HaVaYaH cu umplerea lui BON: Yod: Yod + Vav + Dalet = 20 Hey: Hey + Hey = 10 Vav: Vav + Vav = 12 Hey: Hey + Hey = 10 O asemenea umplere a lui HaVaYaH este numită 20 + 10 + 12 + 10 = 52 = Nun (50) + Bet (2), pronunțat ca BON pentru o articulare mai bună. Aceasta este Gematria lui Partzuf Malchut și este echivalentă cu de două ori valoarea neumplutului HaVaYaH: HaVaYaH = 26, and 26 x 2 = 52 = MA. Partzuf Malchut nu poate primi Lumina Creatorului, datorită absenței unui ecran. În schimb, poate doar primi pasiv, ceea ce îi dă Partzuf ZA. De aceea, dublul douăzeci și șase, indică asta, indiferent de ceea ce vine la Malchut de la ZA. De la cele patru feluri de HaVaYaH, este evident că rădăcina creației nu este nici Partzuf Hochma și nici Bina, ci doar ZA, deoarece este primul Partzuf construit pe cea de a doua restricție. Cele zece Sefirot proimordiale, sunt localizate în Partzuf Keter, în timp ce Partzufim AB, SAG, MA și BON sunt ramuri ce răsar din primul Partzuf. Totuși, când Lumina se răspândește în Partzuf, el conține cinci Lumini interioare NRNHY și cinci Lumini exterioare. Cele cinci Lumini exterioare ale lui Bina ies afară din urechea dreaptă, iar cele cinci Lumini interioare ale lui Bina ies din stânga. Cele cinci Lumini exterioare ale lui ZA ies din nara dreaptă, iar cele cinci Lumini interioare ale lui ZA ies din stânga. Din moment ce cele două Malchuyot (plural pentru Malchut) sunt depărtate una față de cealaltă, ca o ramură în lumea noastră, gaurile urechilor omului fiind deasemeni separate și distanțate. Cele două nări sunt separate de o distanță mică, în timp ce cele cinci Lumini, interioare si exterioare, ale Luminii comune a lui Peh (gură) ies afară prin aceeași deschidere. De aceea, pe măsură ce ies din gură, se ciocnesc și seîmpletesc, iar ca rezultat al coliziunii lor, literele (Kelim) se nasc . Deoarece douăzeci și două de litere își au originea în Bina-SAG = Samech + Gimel = 60 + 3 = 63, deschiderera prin care ele ies afară se numește 63 + 22 = 85 = Pey + Hey = PeH (gură). Literele ies din Peh a ZA, pentru că Yesod de Ima este localizat aici. Am primit întreaga Tora, toată cunoașterea despre lumile spirituale, de la Marii noștri Patriarhi, care s-au ridicat spiritual deasupra lumii noastre, au simțit Lumile Superioare și le-au descris pentru noi. Astfel noi am primit toată Tora – atât părțile scrise cât și cele orale. Nu ne putem imagina lumea spirituală, deoarece organele noastre senzoriale nu o pot detecta. De aceea, descrierea obiectelor și conceptelor, este înca neaccesibila pentru noi, iar pentru acest lucru, cabaliștii au folosit diverse tehnici și limbaje. Întreaga Tora vorbește doar despre creația, guvernarea și corectarea lumii; niciodata despre istorie, geografie sau orice altceva. După cum este spus în Tora, aceasta cuprinde nume sacre, care sunt manifestări ale Creatorului, grade și metode ale atingerii Acestuia
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|