![]() |
![]() |
|
|
|
#34
|
||||
|
||||
|
26. Ulterior, litera Tzadik a apărut înaintea Creatorului și a spus: Stăpâne al lumii, Tu ar
trebui să creezi lumea cu mine, pentru că Tzadikim (cei drepți) sunt însemnați de mine. Tu, care ești numit Tzadik (cel drept), ești deasemeni înregistrat în mine, pentru că Tu ești drept și Tu iubești dreptatea. De aceea, proprietățile mele sunt potrivite pentru crearea lumii cu ele”. Creatorul a răspuns: „Tzadik, tu ești cu adevărat corectă, dar trebuie să rămâi ascunsă și să nu fi revelată prin acțiunea de creere a lumii prin tine, astfel încât să nu furnizezi lumii o scuză”. Tăinuirea literei Tzadik este necesară, pentru că întâi a venit litera Nun, care a fost alăturată literei Yod din numele Sfânt al Creatorului Yod-Hey-Vav-Hey (HaVaYaH), care a stat deasupra ei ca un semn al unirii dintre Creator și creațiile Sale, a urcat pe litera Nun și i s-a alăturat pe partea mâinii drepte, creând astfel litera Tzadik. Motivul necesității ascunderii literei Tzadik, care o face să fie nepotrivită pentru crearea lumii cu ea, este că atunci când Creatorul l-a creat pe Adam, cu alte cuvinte pe ZA, El l-a creat ca doi Partzufim – obiecte – masculin și feminin, conectate una cu cealaltă, spate în spate. De aceea, litera Yod stă cu spatele la spatele literei Nun, amândouă privind în direcții diferite, la fel cum este desenată litera Tzadik: fața lui Yod privește în sus, în timp ce fața lui Nun privește în jos. Și Creatorul i-a mai spus Tzadik: „În viitor, voi revoca relația de tip spate în spate și o voi transforma în față în față. În alt loc tu vei răsări astfel, dar nu la începutul creației. Pentru că la începutul creației, tu trebuie să fii conectată spate în spate prin Nun și Yod, iar acest lucru indică faptul că în tine, Lumina este ascunsă. De aceea, lumea nu poate fi creată cu tine”. Și atunci, Tzadik a plecat.Tzadik a venit să sugereze ca lumea să fie creată cu proprietățile sale, atunci când a văzut că cererea literei Tav a fost refuzată de către Creator datorită legilor ei grele, iar cererea literei Shin – datorită forțelor impure alipite de ea – și a crezut astfel că proprietățile sale ar putea fi potrivite pentru crearea lumii. Și până la urmă, ea deasemeni conține sigiliul Creatorului și nici o forță impură nu i se poate alătura. Acesta este motivul pentru care Tzadik a spus Creatorului că cei drepți sunt sigilați de numele ei, ca un semn al uniunii lor cu Acesta, prin circumcizie și reîntoarcerea la locul de contact (Zivug) cu Creatorul, care, datorită acestor corecții, respinge toate forțele impure. Creatorul, numit Bina, este deasemeni însemnat de Tzadik, pentru că El este drept precum ZA, din moment ce Partea Superioară a lui Bina a lumii Atzilut (Aba ve Ima – AVI) corespunde părților masculine și feminine, precum ZA și Malchut. Iar AVI sunt unite pentru totdeauna, astfel încât să trimită în jos Lumina milei și astfel să susțină existența tuturor celor ce se află sub ele. De aceea Tzadik s-a gândit că este potrivită pentru crearea lumii, deoarece lumea trăiește prin Lumina milei și poate atinge scopul cu ajutorul acesteia. Litera Tzadik este numită Sfira Yesod de ZA. Când Yesod se unește cu Malchut, este definită ca Tzadik (dreaptă), deoarece cele nouă Sfirot ale ZA sunt de la Yod la Tzadik și Kuf este începutul lui Malchut, care e formată din patru Sfirot – Kuf, Reish, Shin, și Tav. Când Malchut este unită cu Yesod de ZA, Kuf este unită cu Tzadik, iar Yesod este numită Tzadik (dreaptă). Și la toate astea, Creatorul a spus literei Tzadik, că este Tzadik în Yesod de ZA: „Și tu ești Tzadik în Mine, deoarece AVI sunt unite pentru totdeauna, astfel încât să împrăștie în jos, Lumina milei și să susțină existența celor de jos. Iar tu ești dreaptă, pentru că Malchut este deasemeni conectată cu tine, la fel cum în alfabet, Kuf urmează pe Tzadik. Și totuși, în ciuda tuturor acestor lucruri, tu nu meriți datorită proprietăților tale să devii temelia lumii”. Yesod de ZA include în sine pe Malchut în forma literei Kuf în cuvântul TzadiK. Și când Malchut este inclus în Yesod ca Tzadik, este descrisă de litera Nun, pentru că Nun este Gevura de ZA (Yod-Keter, Chaf-Hochma, Lamed-Bina, Mem-Hesed, Nun-Gevura). Când ZA crește și devine mare, Sfirot Hesed-Gevura-Tifferet devin Sefirot Hochma-Bina-Daat. De aceea, Gevura devine Bina. Și când ZA redevine mic, Bina, deasemeni, redevine Gevura (Nun). Această cădere este descrisă de capul lui Nun care privește în jos. Litera Tzadik e formată din literele Nun și Yod conectate spate în spate. Litera Nun descrie pe Malchut cu proprietățile Sfirei Yesod incluse în ea; Yod descrie actualul Yesod de ZA. Conectarea lor – spate în spate, privind în direcții opuse – indică forțele impure ce se alipesc spatelui lor. Ele își ascund spatele de străini, din moment ce există o imperfecțiune în spatele lor – dorința de a primi Lumina înțelepciunii (Ohr Hochma). Acest defect trebuie să fie ascuns, astfel încât să prevină lipirea de spatele lor, a forțelor impure. De aceea, litera Tzadik este nepotrivită ca lumea să fie creată prin proprietățile sale. Forma sa reveleazăo oportunitate ca forțele impure să se lipească de ea; de aceea Adam (creat din ZA și Malchut când s-au unit ca Tzadik) este deasemeni creat având două jumătăți, masculină și feminină, unite prin spatele lor.Și dacă litera Tzadik s-ar contraria în marele stadiu, îm prezența lui Ohr Hochma, ZA și Malchut unite față în față, i s-ar spune că o asemenea conexiune ar fi imposibilă pentru că forțele impure imediat s-ar alătura. Din acest motiv, Tzadik este nepotrivită pentru a deveni baza universului.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|