![]() |
![]() |
|
|
|
#34
|
||||
|
||||
|
44. Acele porți au un lacăt prevăzut cu un spațiu foarte îngust pentru introducerea cheii.
Nu este marcat și poate fi recunoscut doar de amprenta cheii, iar acel loc îngust este necunoscut și doar cheia știe acest lucru. Și este scris despre acest secret: BERESHEET BARAH ELOKIM (LA ÎNCEPUT CREATORUL A CREAT). „La început” este cheia și totul este ascuns în interiorul său, după cum se deschide sau se închide. Cînd ea închide acele porți, le cuprinde în ea insăși, după cum este scris: LA ÎNCEPUT (BERESHEET): un cuvânt revelat, deși deobicei este ascuns. BARAH (A CREAT) este un cuvânt ascuns peste tot, aceasta implicând faptul că, cheia, deschide și închide. Malchut care stă în NE este numită un „lacăt”, deoarece ea previne Ohr Hochma să pătrundă în Partzuf. Întregul Partzuf se termină în Hochma (Lumina poate fi doar în K-H). De aceea, este exact Nefesh-Ruach. Până la urmă, în absența Kelim - Sfirot B-ZA-M, Luminile Neshama-HayaYechida sunt absente. Yesod de Malchut este a 49-a poartă, maximum ce poate fi înaintea sfârșitului corecției, deoarece însăși Malchut de Malchut este a 50-a poartă. Dacă cheia (Ateret Yesod a Luminii) pătrunde în Yesod de Malchut (a 49-a poartă), atunci această Lumină coboară Malchut la locul său, de la NE la Peh. Această Lumină deschide Partzuf și Ohr Hochma îl umple. Acesta este motivul pentru care Ateret Yesod este numit o „cheie”.Totuși, există un Reshimo special care permite cuiva să nu utilizeze Malchut de Malchut ca loc al unui Zivug înaintea corecției finale a tuturor celorlalte (cu excepția lui Malchut de Malchut, Kelim - dorințe). Acest Reshimo se află în AVI: deoarece ele nu primesc niciodată Ohr Hochma (nu folosesc această cheie), AHP ale lor, cele reale, nu urcă. do not ascend. Cu toate acestea, chiar și AHP ale lor, cele reale, sunt insuficiente ca să permită lui YESHSUT să primească Ohr Hochma și să realizeze că cunoașterea înseamnă prezența lui Ohr Hochma. Dacă Lumina ce corespunde lui Ateret Yesod intră în Sfira corespondentă în Malchut (în Yesod de Malchut, a 49-a Sfira), atunci Malchut (a 50-a poartă) nu interzice acestei Lumini să umple Partzuf-ul, nu îl „încuie”, deoarece ea conține Reshimo al prohibiției, după care însăși Malchut intră. Cauza acestui lucru este că Reshimo (memoria cheii) guvernează în ZAT de Bina, adică, în YESHSUT. De aceea, Lumina este numită o „cheie”. Și cuvântul BERESHEET – LA ÎNCEPUT – include în sine doar cheia (Ateret Yesod, a 49-a Sfira), exculzând Malchut de Malchut, a 50-a poartă. Totuși, nici una dintre Sfirot KHB ale tuturor Partzufim ale lumii lui Atzilut nu primește Ohr Hochma; în schimb, Ohr Hassadim strălucește în ele. De aceea, cuvintele LA ÎNCEPUT A CREAT (BERESHEET BARAH) înseamnă HOCHMA ASCUNSĂ, deoarece cuvântul BARAH (a creat) derivă din noțiunea de BAR (dincolo), care înseamnă mișcarea lui Malchut de Malchut dincolo de recepția lui Ohr Hochma; de aceea, această parte a Kelim a fost închisă de absența Luminii.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|