![]() |
![]() |
|
|
|
#34
|
||||
|
||||
|
49. Rabbi Chiya s-a prosternat la pământ și l-a sărutat. El a plâns și a spus: „Prafule, cât
de greu și fără de inimă ești, pe câți i-ai înghițit, toți stâlpii Luminii și toate sufletele mărețe au fost înghițiți de tine. Și cel mai mare dintre toți, Rabbi Shimon, Lumina întregii lumi, din toate lumile, cel care iluminează și guvernează peste Lumina ce coboară, peste care lumea noastră există, a fost deasemenea înghițit de tine și totuși tu guvernezi lumea?” Dar atunci, el s-a recules imediat și a spus: „Nu fii mândru, prafule, deoarece stâlpii lumii nu vor fi trădători, iar Rabbi Shimon nu va fi înghițit de tine!” Malchut este singura creație. Și această unică creație, nu este altceva decât o dorință de a primi plăcere. A fost făcută în acest mod și esența ei nu poate fi schimbată. Totuși, ceea ce poate fi schimbat este intenția – pentru cine, sau de dragul cui să primească plăcerea. Ca rezultat al uniunii lui Malchut cu Bina, având o intenție altruistă de a dărui încântare, de a da plăcere, Malchut dobândește dorința lui Bina în completarea dorinței sale. Deci, o dorință suplimentară apare în Malchut – aceea de a dărui, care este opusă propriei naturi.Doar această dorință a lui Bina în Malchut se poate transforma într-un Zivug și în recepția Luminii. Când Malchut primește toate dorințele pe care le poate primi de la Bina și le umple cu Lumină, doar propria sa dorință egoistă inițială va rămâne necorectată, dar chiar și atunci va fi corectată de Sus, de către Însuși Creatorul. Ordinea corecției și a primirii Luminii în proprietățile lui Bina în interiorul lui Malchut, este privită ca și recepția pe Zivug de Yesod și are loc secvențial pe parcursul a 6.000 grade, numite „6.000 ani”. Malchut de Malchut a lumii Atzilut nu poate primi nici o Luminî pe parcursul celor 6.000 ani, până când toate părțile sale nu sunt complet corectate. Toate Zivugim (plural pentru Zivug) de-a lungul celor 6.000 ani sunt făcute nu prin însăși Malchut, ci prin proprietățile pe care ea le-a primit de la Bina. Locul unui asemenea Zivug este numit Yesod de Malchut sau Ateret Yesod. În acest timp, însăși Malchut (dorințele egoiste) rămâne închisă pentru Lumină și de aceea este numită „porțile închise”. Recepția Luminii de-a lungul celor 6.000 ani, corectarea Partzufim și umplerea gradată a lui Malchut cu Lumină, are loc cu ajutorul dorințelor lui Bina în Malchut, care sunt numite „Miftacha” (Yesod de Malchut), eoarece forțele impure (egoiste) nu au nici o putere asupra acestei părți din Malchut. Yesod de Malchut înseamnă că Malchut acționează doar cu proprietățile pe care le-a primit de la o Sfira Superioară – Yesod, care este liberă de orice influență a forțelor impure (Klipot). Toate proprietățile, cu excepția celor ale lui Malchut, sunt altruiste, deoarece ele își au originea în Bina. Totuși, din moment ce dorim să subliniem că un Zivug este făcut pe o dorință altruistă, deasupra dorinței egoiste a lui Malchut, deobicei spunem Yesod în loc de Bina. Și deoarece Yesod este Sfira imediat deasupra lui Malchut, spunem că un Zivug este făcut, nu pe dorințele egoiste ale lui Malchut, ci pe Yesod. Și deoarece, în timpul dobândirii proprietăților lui Yesod, Malchut poate primi Lumina, iar o asemenea recepție a Luminii pe Yesod de Malchut, este numită „Miftacha” (de la cuvântul Mafte’ach, cheie) – cheia ce deschide calea pentru Lumina Superioară. Totuși, deoarece însăși Malchut, care este, Malchut de Malchut („porțile închise”) rămâne inaccesibilă Luminii pentru 6.000 ani, Rabbi Chiya (un grad spiritual particular) nu a putut înțelege cum Rabbi Shimon (Partzuf-ul spiritual numit Rabbi Shimon) a putut atinge o asemenea completă perfecțiune. Într-adevăr, Rabbi Shimon este un Partzuf de o asemenea înălțime spirituală, încât primește Lumina lui Yechida. Și este imposibil să primească această Lumină fărr să utilizeze un Zivug pe însăși Malchut de Malchut. Dar, această parte a lui Malchut rămâne necorectată până la completarea celor 6.000 ani (sfârșitul corecției) și de aceea nu poate fi folosită. Definind aceste dorințe, este ca și cum omul le-a corectat deja parțial. Și toate preceptele de interdicție, se referă la Malchut de Malchut; de aceea, interdicția impusă pentru utilizarea sa, este numită „o restricție”. Și totuși, dacă este imposibil să umplem „inima de piatra” (Lev HaEven), adică, Malchut de Malchut (rădăcina egoismului, baza creației), cu Lumină, cum poate chiar și un simplu suflet să atingă corecția totală? Până la urmă, corecșia totală implică recepția Luminii în întregul Malchut. Fiecare suflet, fiecare parte a lui Malchut, include o parte a lui Malchut de Malchut, cu care nu poate lucra până la sfârșitul corecției.Pe de altă parte, Rabbi Chiya îl vede pe Rabbi Shimon într-un stadiu de compeltă corectare. Deci cum a putut acesta să atingă un asemenea stadiu? Această contradicție l-a stârnit pe Rabbi Chiya atât de mult, încât el s-a prosternat la pământ și a plâns.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|