![]() |
![]() |
|
|
|
#39
|
||||
|
||||
|
Ca rezultat al coliziunii cu ecranul, porțiuni din Lumină se revarsă, pentru că aceste lacrimi își au
originea în iubirea Creatorului și în compasiunea Lui pentru creația Sa. În lumea noastră, acțiunea spirituală are ca rezultat o emisie de lacrimi într-un om copleșit de suferință și iubire. Totuși, lacrimile spirituale nu dispar. Aceasta este descrisă în Cântarea Cântărilor (8:6): „Așa cum iubirea este la fel de puternică precum moartea, gelozia este la fel de crudă ca iadul; de aceea, sclipirile sunt fulgerări de foc, flama Domnului!” Cauza este că aceste lacrimi sunt născute din iubirea și compasiunea Celui Superior, pentru cel de jos. Și precum ard lacrimile pasionale vărsate de cineva în lumea noastră, tot așa ard precum focul, lacrimile Superioare, adevărata flamă a Domnului! Raportându-se la proprietatea lui Hochma, Malchut este numită „mare”. De aceea se spune că lacrimile (Lumina lui Hochma fără a fi întâi îmbrăcată în Lumina lui Hassadim) cad in mare, în Malchut. Și este scris că oricât de multe ape de mare ar fi, ele nu vor stinge iubirea Creatorului pentru creaturile sale, ape exprimate prin aceste lacrimi. S-a spus în timpul creerii lumii: „Lăsați apele să se adune într-un singur loc” (Beresheet, 1:9). Dar îngerul care a guvernat marea nu a dorit să înghită aceste ape și din această cauză a fost ucis (a fost golit de Lumină). Acum, pe măsură ce lacrimile au căzut, el a fost reînviat. Motivul este că în timpul creerii lumii, Malchut de Malchut nu a trecut prin nici un fel de corecție, deoarece Creatorul a creat lumile ABYA într-o corecție specială numită MAN de Bina sau Ateret Yesod și nu MAN de Malchut sau Malchut de Malchut. Cu alte cuvinte, corecția este posibilă doar dacă omul nu corectează pe însăși Malchut de Malchut (esența sa), ci, în timp ce se abține de la Bina, dorințe mai înalte, altruiste și primește Lumina Creatorului în ele (în Sfirot KHB-ZA de Malchut, în cele 390 Sfirot). Aceste dorințe mai înalte, altruiste mai sunt numite dorințe ale lui Bina sau MAN de Bina, iar recepția Luminii în ele (Zivug) este făcută nu pe egoism (însăși Malchut), ci pe voința de a dărui, numită Ateret Yesod. Acest Zivug este suficient pentru a umple doar primele nouă Sfirot în Malchut, dar nu umple pe însăși Malchut. Profetul Yeshayahu (Isaia) scrie privitor la acest lucru: „Cu cine sunteți voi, parteneri? Am început lumile și voi trebuie să le completați!” Corectarea lui Malchut de Malchut este obligatorie doar pentru creaturi. De aceea, când conducătorului mării i s-a spus: „Lasă apele să se adune într-un singur loc”, el a obiectat și nu a dorit să înghită apele create, deoarece prin stadiul necorectat al lui Malchut de Malchut, forțele impure s-au evidențiat și au condus peste el. Și acesta este motivul pentru care el a fost ucis. Totuși, aceste lacrimi corectează Malchut de Malchut și de aceea îl reînvie pe conducătorul mării, astfel încât el să poata să se ridice din moarte, sanctifică numele Domnului, împlinește voința Creatorului și înghite apele primordiale. Pentru că atunci, toate forțele impure, tot răul din lume va dispărea și toate (dorințele) se vor aduna într-un singur loc (proprietate), a cărui nume este Atzilut. Aceasta se datorează faptului că lumea Atzilut se va răspândi de la capătul lumii lui AK în jos în lumea noastră, iar acolo va veni sfârșitul corecției, deoarece lumile BYA se vor întoarce în proprietățile lor, la lumea Atzilut. În viitor, la sfârșitul corecției, după corectarea primelor nouă Sfirot ale lui Malchut, atunci când doar Malchut de Malchut, ultima, a zecea Sfira rămâne să fie corectată, când toate națiunile lumii (Malchut de Malchut) se unesc pentru a distruge Israelul (primele nouă Sfirot ale lui Malchut, dorința de a corecta toate cele zece Sfirot ale lui Malchut), acțiunea conducătorului mării va fi revelată astfel încât el va înghiți toate apele rele, primordiale, iar apele (restricții severe) vor seca și fiii lui Israel (aceia care aspiră către Creator) vor merge prin pământ uscat. Profetul Micha (Micah) a spus: „Când am fugit de pe pământul Egiptului, am văzut minuni”. Totuși, acesta a fost doar începutul, deoarece a fost doar în Marea Finală (Marea Roșie; numele ebraic semnifică finalul lui Malchut, sau Malchut de Malchut) și doar pentru un timp limitat. Dar, la sfârșitul corecției, moartea va dispărea pentru totdeauna. Astfel a explicat Matat, jurământul său: „Creatorul nu o uită niciodată pe Malchut, care este căzută în praf. Pentru că până și un Zivug de zi cu Sechina este făcut pe doar 390 ceruri, pe cele nouă Sfirot ale lui Malchut și nu pe însăși Malchut de Malchut, care rămâne să zacă în țărână și, așa cum ni se pare, este uitată complet de către Creator și nimic nu ar putea fi mai departe de adevăr decât acest lucru. De fapt, El o corectează cu fiecare Zivug, deoarece cu fiecare Zivug, ca rezultat al blocării celor 390, lacrimile curg în exterior. Și aceste lacrimi nu sunt pierdute, ci cad în Marea cea Mare (Malchut de Malchut), care primește de la ele corecții lente dar totuși treptate, chiar dacă este Lumina lui Hochma fără înveștmântarea Luminii lui Hassadim. Și pe măsură ce devine din ce în ce mai crectată, conducătorul mării este reînviat până ce lacrimile acumulează o cantitate suficientă de corecție a întregii Malchut, astfel încât toate intențiile ei să fie de dragul Creatorului. Aceasta se va întâmpla atunci când toate națiunile se vor uni ca să atace Israelul. Atunci, conducătorul mării va reveni la viață și va înghiți toate apele primordiale, iar Malchut de Malchut va primi corecția ce-i lipsește, deoarece în fiecare zi, Creatorului îi pasă de ea, singura Lui creație, până când aceasta atinge corectarea finală. Și aici, amăgirea lui Rabbi Chiya i-a fost revelată: el a înțeles că nimic nu dispare în țărână, ci, din contră, în fiecare zi Malchut trece prin corecții, după cum Matat a jurat. 57. Și printre toate acestea, el a auzit o voce: „Curăță acest loc, curăță acest loc! Mashiach (Mesia), Regele-Redeemer vine la adunarea lui Rabbi Shimon”, deoarece toți cei drepți adunați acolo, sunt conducătorii grupurilor și adunărilor, în timp ce toți membrii adunării, urcă de la această Adunare, până la Adunarea Raiului. Și Mashiach vizitează toate aceste adunări și sigilează Tora care vine din gura celor drepți. Și la acel moment, Mashiach vine la adunarea lui Rabbi Shimon, înconjurat de conducătorii tuturor adunărilor Cerești. Ca rezultat al marii revelații – sfârșitul corecției – ascunsă în oath a lui Matat, toți cei drepți prezenți la Adunarea lui Rabbi Shimon au fost elevați, în special cele două grupuri care l-au determinat pe Matat să apară și să-și facă jurământul. Ca atare, toți dintre ei au obținut Grade Superioare și au atins nivelele de „conducători ai adunărilor”, deoarece fiecare adunare are un conducător și membrii, iar diferența dintre ele este similară cu diferența dintre VAK, GE al gradului sau Partzuf, de la GAR, Partzuf-ul complet. De aceea, este scris că locul ar trebui curățat pentru Mashiach. De fapt, când Matat a revelat secretul sfârșitului (al corecției) și modul în care creația va fi despărțită de egoism, o voce a apărut și a ordonat să pregătească un loc pentru Mashiach, Regele Mântuitor, deoarece sfârșitul corecției este conectat cu Regele – Mashiach. Totuși, doar cei drepți din adunarea lui Rabbi Shimon, care se află deasupra tuturor conducătorilor adunării, merită venirea lui, pentru că doar aceia care sunt la același nivel spiritual cu Regele – Mashiach (toți cei care deja și-au corectat toate celelalte proprietăți – primele nouă Sfirot în partea lor de dorințe – Malchut – toate proprietățile cu excepția egoismului original, Malchut de Malchut) pot merita revelarea feței lui. Nivelul lui Mashiach este Lumina lui Yechida. Și dacă toți membrii nu ar fi atins nivelul capetelor adunărilor, GAR ale gradelor, cu alte cuvinte dacă nu ar fi corectat tot ceea ce puteau, ei nu ar fi meritat revelarea feței lui Mashiach. Dar capetele Adunărilor nu sunt GAR ale gradelor de jos. Mai degrabă, ele reprezintă un nivel atât de înalt, încât toți membrii au meritat să atingă Adunarea Raiului lui Matat. Și acum, toți membrii au meritat să devină capetele Adunării, și astfel, ei au meritat o înălțare până la Adunarea Raiului. Mai mult, mulțumită corecției lor, ei au meritat ca însuși Mashiach să vină la toate aceste adunări ca să fie împodibiți cu toate faptele lor în Tora. Și acum toți membrii au meritat să atingă nivelul capetelor adunarilor. Acesta este cauza pentru care Mashiach este împodobit cu Tora capetelor adunării. Și astfel, mulțumită lor, însuși Mashiach se înalță la un Grad Superior.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|