![]() |
![]() |
|
|
|
#40
|
||||
|
||||
|
58. La acel moment, toți membrii s-au ridicat. Rabbi Shimon, deasemenea s-a ridicat și
Lumina lui a răsărit pe cer. Mashiach i-a spus: „Fericit ești tu, Rabbi, pentru că Tora ta s-a înălțat în 370 raze de Lumină și fiecare rază se împarte în 613 părți (proprietăți) care urcă și se scaldă în râurile sfântului Apharsemon (curmal). Și Creatorul confirmă și semnează Tora adunării tale, a adunării lui Chizkiyah (Hezekiah), Regele lui Judah și a adunării lui Achiyah ha Shiloni (Ahijah the Shilonite).” Când Mashiach s-a revelat pe sine acestora și a venit la Adunarea lui Rabbi Shimon, toți membrii s-au ridicat (s-au înălțat de la nivelul lui VAK la GAR), iar Rabbi Shimon s.a ridicat pe același grad ca Mashiach. Și Lumina a răsărit pe inălțimea cerului.. Aceasta arată că Rabbi Shimon a obținut Lumina celor zece ceruri, al zecelea cer ce lipsea anterior datorită porților închise ale lui Malchut de Malchut și a atins Lumina lui Yechida, pe care acum a fost capabil să o primească, deoarece a putut face un Zivug pe Malchut de Malchut. Și Lumina lui Yechida care strălucește din acest Zivug, este numită Mashiach. Nivelul „pe care stă” este 390, sau VAK; nivelul „pe care se ridică” este 400, sau GAR. Mashiach i-a spus lui Rabbi Shimon că Tora sa, a dat strălucire Luminii lui Yechida în Partzuf Atik, deoarece: Unitățile (0 – 9) sunt în Malchut; Zecile (10 – 90) sunt în ZA; Sutele (100 – 900) sunt în Ima; Miile (1.000 – 9.000) sunt în Aba; Zecile de mii (10.000 – 90.000) sunt în Arich Anpin; Sutele de mii (100.000 – 900.000) sunt în Atik. Deoarece Sfira lui Atik egalează 100.000, cele patru Sfirot ale lui HaVaYaH (HBTM de Atik) totalizează 400.000. Totuși, în acest caz, el ar fi trebuit să spună că Tora a făcut acțiunea în 400,000; dar, el a spus că Lumina emanată de Ima nu este folosită pe 400, ci doar pe 370, pentru că deși Tora a atins zenitul cerului, nu a putut încă atinge GAR al ultimei, Sutei Cerești. De aceea, sunt doar 370, în timp ce, Cele treizeci Superioare sunt absențe în Ima. Aceleași se aplică și în legătură cu miile – Lumina lui Aba nu folosește GAR a fiecărei mii, ci doar VAK, adică, 600 în loc de 1.000. În loc de GAR al fiecărei mii, folosește treisprezece (Hochma ale celor „treizeci și două Netivot (căi ale) Hochma”). Numărul treisprezece semnifică Hochma celor „treizeci și două Netivot Hochma,” Lumina slabă a lui Hochma, numită sfânta Apharsemon. De aceea se spune că Tota a atins 370 lumini și că fiecare dintre ele se împarte în 613 raze; de aceea, în cele 400 ale lui Ima, treizeci ale Luminii Superioare ale lui Hochma lipsesc, ceea ce o lasă doar cu 370. Și fiecărei mii îi lipsește acest 400 Superior (GAR al Hochma). În loc să folosească cele treisprezece căi ale sfintei Apharsemon, fiecare mie conține nu mai mult de 613, deoarece toate secretele cerești sunt ascunse în adunarea lui Rabbi Shimon. Și însuși Creatorul le-a sigilat, deoarece El se înalță și devine impodobit cu atingerile tuturor celor drepți în Tora. Cunoaștem din Talmud (Sanhedrin, 99:1) că tot ceea ce profeții au spus vreodată, se referă doar la zilele venirii lui Mashiach, dar în viitor (Yeshayahu, 64), toată lumea Îl va arăta pe Însuși Creatorul. Pentru că toate gradele și nivelele care se referă la zilele lui Mashiach vor fi atunci corectate și toate secretele Torei vor fi revelate, și toți vor obține completa revelație a Luminii, a Creatorului, după cum este spus, fiecare va vedea cu proprii ochi (vederea implică GAR de Hochma). De la cele spuse anterior, devine clar că există o oportunitate de a corecta Malchut de Malchut al fiecaruia, individual, chiar și înainte ca toate sufletele să dobândească aceasta în viitor. Într-un asemenea caz, omul își dobândește nivelul individual de atingere al lui 400, deși nivelul său general nu poate fi mai înalt de 370, ca în cazul tuturor celorlalți. Acesta este gradul pe care Rabbi Shimon, Rabbi Chizkiyah, și Achiyah ha Shiloni l-au atins. 59. Mashiach a spus: „Am venit aici, nu ca să confirm Tora adunarii tale, ci doar pentru că „posesorul aripilor” se îndreaptă către acest loc. Pentru că eu știu că el nu va intra în nici o adunare, ci doar în ale voastre”. Între timp, Rabbi Shimon i-a spus despre jurământul luat de „posesorul aripilor”. Chiar atunci, Mashiach a tremurat cu evlavie și și-a ridicat vocea, iar Cerurile s-au scuturat, Marea cea Mare a clocotit, Levhiathan s-a agitat și întreaga lume a fost în pericol să se răstoarne. În acel moment, el l-a văzut pe Rabbi Chiya în podoabele lui Rabbi Shimon. El a întrebat: „Cine a dat podoabe omului în lumea aceasta, veștmintele celeilalte lumi?” (veștminte ale celeilalte lumi pe corpul acestei lumi). Rabbi Shimon a răspuns: „Acesta este Rabbi Chiya, păstrătorul Torei!”. El i-a spus: „Adună-i pe el și fiii săi (aceia care au părăsit această lume), iar ei se vor alătura Adunării tale”. Rabbi Shimon a spus: „I-a fost dăruit lui, timp” (timpul lui Rabbi Chiya nu a sosit încă). Mashiach i-a spus lui Rabbi Shimon, că el a venit nu de dragul Torei, ci pentru că „posesorul aripilor” vine la adunare, dorind să știe ce a spus Matat. Deoarece Matat a revelat că sfârșitul corecției va fi precedată de o teribilă suferință pentru Israel – Cerurile și Marea cea Mare vor tremura, iar lumea se va afla în pragul colapsului, după cum este prezis în Talmud (Sanhedrin, 97): „Totul este sfărâmat”. De aceea, el și-a ridicat vocea, dorind să atenueze toată această răsturnare. Mashiach a fost surprins să vadă veștmântul lui Rabbi Chiya (faptul că Rabbi Chiya există în corp fizic în lumea noastră în proprietatea acestei lumi), pentru că dacă ar fi meritat înfățișarea lui Matat și a jurământului său, el ar fi atins gradul de completă corectare a întregului său rău. Și deoarece el a meritat să vadă fața lui Mashiach, să primească Lumina lui Yechida, este evident că el și-a completat munca în această lume și că nu a mai rămas nimic pentru el să facă aici. De aceea, el ar trebui s-o părăsească și să intre în adunarea lui Rabbi Shimon, în Grădina Edenului. Dar Rabbi Shimon l-a convins pe Rabbi Chiya, că trebuie continue să facă în această lume, noi corecții suplimentare. Și amândoi, Mashiach și Rabbi Shimon i-au explicat lui Rabbi Chiya ce mai trebuie să facă în această lume. 60. Rabbi Chiya a tremurat cu evlavie când a plecat Mashiach și ochii lui s-au umplut cu lacrimi. Pentru că Mashiach a părăsit Adunarea lui Rabbi Shimon plângând din cauza dorinței imense pentru corecția finală și a eliberării. Și Rabbi Chiya a fost deasemenea îngrijorat de ferventa dorință de a atinge sfârșitul corecției. Rabbi Chiya a plâns și a spus: „Fericită este mulțimea celor drepți în lumea cealaltă și fericită este mulțimea lui Rabbi Shimon bar Yochai, care a meritat toate acestea”.
__________________
Și dacă se scoală cineva asupra unuia, doi pot să-i stea împotrivă; și funia împletită în trei nu se rupe ușor. (Eclesiastul 4:12) Dumnezeu e Iubire :) Căci prin cuvintele tale vei fi îndreptățit și prin cuvintele tale vei fi condamnat (Matei 12:37) |
|
|