|
#41
|
|||
|
|||
Citat:
|
#42
|
|||
|
|||
Mie mi se pare ciudat cand (neo)protestantii provin tot din randurile ortodocsilor. Dar de fapt, nu stiu nimic despre ortodoxie. Ies in schimb pe strada si cheama lumea la adunarile lor. Daca ii intrebi, spun ca se simt bine printre fratii lor de credinta. Capatuiala adevarata! Pun mese pentru saraci, fac angajari pentru tineri, ii viziteaza pe batrani, vaduvi. Minunat! Doar ca rastalmacesc dogmele. Oricum, acestea nu au contat prea mult pentru unii oameni, asa ca nu-i deranjeaza. Sunt destui in situatia asta.
Ziceti ca nu sunt mandri? Pai ei se simt mai capabili ca parintele Cleopa, sau Teofil, sau altii, sa vorbeasca despre Biblie. Spun ca nu au nevoie de cuvintele acestora. Nu au nevoie nici de mijlocirile Sfintilor, in rugaciune, ca doar acestia au fost oameni, ca si ei. Nici de preot, sa-i spovedeasca, sa-i cerceteze. Ar mai fi una buna: Biblia e singura carte adevarata si nu au nevoie de nimeni ca sa o citeasca, sa o inteleaga. Ca daca citesti Biblia, e de ajuns. Si nu ai cum sa ratacesti, zic ei. Numai ca ei uita cate rataciri grave au fost, si mai ales cate secte exista. Cat de diferit pot intelege doi oameni, in general, citind acelasi text! Pentru cine intreaba, da, am ceva cu ei: ma pandesc pe mine, ortodox si vor sa ma atraga spre ei. In schimb, eu, ortodoxa, nu le-am facut asa ceva si nu am de gand. |
#43
|
|||
|
|||
Citat:
|
#44
|
|||
|
|||
-Protestantul: stii ce mi-a zis un preot, k indiferent de faptele pe care le face el (curvii, betii, minciuna, adulter,etc) Duhul lui Dumnezeu tot ramane peste el,Cea ce i o prostie,Uitate la oameniiastia cum traiesc,si fa comparatzia cu noi,kare umplem biserica numai la inviere, si atunci numa sa ne rupem in figuri cu hainele si frezele pe care le avem, apoi totzi in discoteci k asa fac "crestinii" in noaptea de inviere,pocaitzii sunt mai aproape de Dumnezeu, decat totzi preotzii nostri,cu dosare de turnatori
-eu: jackdorsin Doamne ajuta ... Doamne ajuta May 01, 2008 Referitor la postarea ta, in primul rand noi nu trebuie sa judecam semenii nostri, nu trebuie sa fim farisei sa aratam cu degetul k cutare merge la discoteca, sau bea sau se rupe in figuri k automat cadem in mandrie, vezi ai zis ca pocaitii sunt mai aproape de Dumnezeu, nu zic ca n-or fi, dar automat ai devenit fariseu te-ai laudat cu vrednicia ta nu ti-ai vazut barna din ochiul tau si ti-ai osandit fratele, asta-i place la diavol, mandria ca si el din mandrie a cazut din cer, apoi, in noaptea de inviere pentru ca slujba se face afara vin fel si fel de oameni multi dintre ei n-avand nimic in comun cu biserica ci vin doar pt ca este un eveniment, la biserica unde am fost eu la inviere anul acesta au fost si maghiari si penticostali si rromi si tot felu, oricum noi ne-am bucurat k vine lumea sa il slaveasca pe Hristos si sa fie partasi bucuriei invierii care a biruit moartea, apoi bisericile ortodoxe sunt pline in fiecare Duminica nu doar de pasti, si la ortodocsi nu sunt banci ci se sta in picioare 2-3 ore ceea ce nu e usor de loc si totusi oamenii vin pt Slava lui Dumnezeu nu doar pt a implini o traditie vin si recunosc ca-s pacatosi isi plang pacatele si cer iertare, asta-i defectul protestantilor ca se cred drepti se cred buni nu ca ceelalti oameni cum zicea fariseul in templu, apoi sunt multi ortodocsi cu numele care n-au nicio legatura cu credinta si Biserica, nu participa la slujbe nu postesc nu se impartasesc, astia beau, fumeaza, curvesc etc, dar nu poti acuza o biserica pt nevrednicia unora sau altora, ca nici bisericile protestante nu pot fi acuzate pt nevrednicia unora dintre membri, lumea nu-i perfecta si pe deasupra e libera sa faca ce vrea, nu poate biserica sa-i constranga sa face ceea ce nu vor, dar a acuza bis ortodoxa ca e o bis de curvari idolatri si pacatosi mi se pare o ipocrizie, daca ar fi mai multa smerenie la protestanti ar fi bine ca in rest nu-s oameni rai, am vecini penticostali cu care ma inteleg f bine dar au un pic de aroganta si lipsa de respect pt credinta mea, un crestin trebuie sa aiba respect pt orice credinta nu sa fie arogant, sper ca ai inteles ideea cu dragoste in Hristos cel inviat , Daniel |
#45
|
|||
|
|||
Protestantul: PRETENE ; CITA VREME SE MINTE ; SE FURA ; SE INJURA ; SE CURVESTE ; SE BEA ALCOL ; SE DROGEAZA ; SE INSALA UNUL PE ALTUL SOTUL SI SOTIEA ; SE FAC AVORTURI SI CREME ; DUMNEZEU NUI IN MISLOCUL UNUI ASFEL DE OAMENI ; CINE FAC ASTA ORTODOSI SI CATOLICI : POCAITI NU FAC ASFLE DE LUCRURI CARE SAU POCAIT CU ADEVARAT : EA ADEVARA CA SUNTETI DE 2000 DE ANI ; DAR VOI LATI DAT LA MOARTE PE DOMNUL ISUS SI PE UCUENICI LUI ; SI LA FEL FACETI SI ASTAZI CU CEI CEL URMEAZA PE DOMNUL ISUS :IAR CE AI SPUS CA SE ZICE DESPRE BISERICA ORTODOXA ASA SI ESTE ; CA PRIN EA MILIOANE DE OAMENI AJUNG IN IAD ; PENTRU CA EII INVATA PE OAMENI FALS SI NU CUVINTUL LUI DUMNEZEU ; INVATA SA TINA OAMENI TRADITI SI OBICEIURI SI NUI INVATA SA SE FEREASCA DE IDOLI : UNDE SCRIE IN BIBLIE DE ZIUA MORTILOR ?? UNDE SCRIE DE POMANA LA MORTI ?? UNDE SCRIE DE PARASTAS LA MORTI ? UNDE SCRIE CA TREBUIE SAI APRIZI NUMINAREA CIND EL MOARE ?? UNDE SCRIE SA TE ROGI LA MARIA MAMA DOMNULUI ISUS ??? UNDE SCRIE SA TE ROGI LA MOASTE ?? SI UNDE SCRIE SA TE ROGI LA ICOANE ?? SI UNDE SCRIE SA-TI FACI CRUCE CU MINA CIND TE INCHINI ?? UNDE SCRIE SA ARUCI BANI PESTE MORT CIND IL DUCI LA CROAPA ?? SI MULTE ALTELE : PRETENE ARATA DACA STI UNDE : EU ZIC CA NU SCRIE NICAERI IN BIBLIE SI TOTUSI OAMENI LE FAC : DE CE ?? PENTRU CA TIN TRADITIA ; DAR DRADITIA NUI DE LA DUMNEZEU SI ESTE FACUTA DE PREOTI : PRETENE TE SFATUIESC CU DRAG SA CITESTI BIBLIA ; SI UITATE CITI DINTE CEI CARE PRETIND CA SUNT CRESTIN ORTODOXI CITITRAESC CU DUMNEZEU ; UITATE SI VEZI CUM FUMEAZA SI CU SE INBATA DE MERGE PE DOUA DRUMURI : AR FI MULTE DE SPUS DAR CITESTE BIBLIA SI AI SA TE LAMURESTI : DOMNUL ISUS SA FIE CU TINE SI EL SA TE BINECUVINTEZE SI SA FACA SA INTELEGI MESAJUL :
eu: .Dragul meu, atitudinea pe care ai avut-o in ultimul mesaj denota clar fariseismul de care dai dovada care de altfel este caracteristic majoritatii protestantilor(noi suntem buni, k nu bem, nu fumam, nu injuram etc, nu suntem ca ceelalti) la fel zicea si fariseul in templu ca nu e pacatos, k posteste si da zeciuiala etc, tu zici ca ortodocsii si catolicii fac asata, eu iti zic in felul urmator: In primul rand nu esti tu judecator peste oameni si nu le cunosti inima , nu judeca ca sa nu fi judecata si nu vedea paiul din ochiul fratelui tau, vezi-ti mai degraba barna din ochiul tau, in al doilea rand ortodocsii care se tin de Biserica si umbal dupa caile Domnului nu beau, nu fumeaza, nu curvesc nu fac avorturi si cel mai important nu se mandresc cu marea lor sfintenie ci mai degraba se considera pacatosi ca vamesul din templu si se roaga pururea Domnului sa-i ierte, Lumea este libera fiecare poate accepta sau respinge o idee religioasa, cei despre care zici ca fac faptele pe care le-ai insirat sunt acei "ortodocsi" cu numele care n-au nicio tangenta cu ortodoxia, nu cred in dogmele ei si nu participa la sfintele slujbe, asa ca nu poti acuza o credinta pentru cei care nu vor sa o acepte si sa fie activi intr-o adunare k si SUA colcaie de baptisti, adevntisti, penticostali iehovisti etc si moralitatea SUA e la pamant, criminalitate, prostitutie, droguri, deci vezi nu mare lucru ai spus. cat despre Bis Ortodoxa care duce sufletele in iad de 2000 de ani, ma indoiesc, ar insemna sa nu fie drept Dumnezeu ca timp de 1500 de ani pana au aparut protestantii sa-i fi lasat pe oameni intr-o biserica care sa-i duca in iad, si de ce ma rog numa dupa 1500 de ani de la Hristos s-au luminat oamenii? atunci unde-s cuvintele Mantuitorului care zice despre Biserica ca nici portile iadului nu o vor birui?? ex-preotu ala n-are nici macar bun simt, pt ca daca avea nu-i acuza pe cei din mijlocul carora a iesit pt ca lui i se pare ca nu e buna ortodoxia, asta nu inseamna ca e si adevarat. Despre ziua mortilor, Ap Pavel ne indeamna sa ne rugam si sa facem mijlociri pt toti oamenii, si pt un crestin moartea nu este o bariera ci doar o trecere, prin rugaciunea pr morti Biserica este in comuniune cu membrii sai si vii si adormiti, despre pomana, insusi Mantuitorul ne indeamna la milostenie, "saturati pe cel flamand, dati de mancare celui insetat", lumanarea reprezinta chiar lumina lui Hristos care a venit in lume sa mantuiasca pe tot omul si sa lumineze in intuneric si intunericul nu a cuprins aceasta lumina a Lui, despre rugaciunea la Maria, tu nu-ti rogi prietenii sau pastorul sa se roage pt tine? tu nu te rogi pt parintii tai, pt apropiatii tai? ii furi tu locul de Mijlocitor a Lui Hristos facand asta? bineinteles ca nu, ori noi n-o consideram pe Maria, dumnezeu, pt ca stim ca Unul este Domn, Unul este Sfant Iisus Hristos caruia i se cuvine toata slava cinstea si inchinaciunea, pe Maria o veneram, adica o cinstim asa cum iti cinstesti si tu parintii si mai marii, or Maria a fost invrednicita de Domnul sa-l nasca pe Fiul Lui, ne rugam Mariei sa se roage impreuna cu noi si pentru noi lui Hristos Dumnezeu, cat despre aruncat bani peste mort sau descantece la inmormantare sau la nunta astea n-au nicio legatura cu credinta ortodoxa ci sunt pure traditii rurale omenesti asa ca nu incurca marfa cu ambalajul te rog frumos, Biblia nu explica foarte clar organizarea Bisericii crestina, inafara de a ne spune ca ucenicii se intalneau pt frangerea painii, cantau psalmi si se rugau. dar nu ne da date despre organizarea exacta a Bisericii, despre cum se desfasura un botez, o nunta, o inmormantare etc, toate astea le aflam scrise in Traditia Apostolica veche de pe vremea apostolilor, cand s-a format canonul biblic, biserica era deja bine structurata si atunci s-au ales doar cartile de interes major si s-a format Noul Testament, nu s-au mai pus cartile care explicau randuielile de organizare, Biblia n-a cazut din cer cu rol de cod si de constitutie, a fost scrisa de oameni insuflati de Duhul Sfant pt nevoile unor oameni si biserici, cat despre icoane, semnul crucii, ritualuri, niciodata n-au spus ortodocsii ca acestea mantuiesc, pt ca stim clar cine este Mantuitorul, dar toate acestea sunt mijloace de exprimare a credintei prin care ne implicam in procesul de inchinare si trupul si sufletul, la voi adunarea e doar un seminar in care se discuta si se rediscuta despre un Dumnezeu indepartat Eu dragul meu prefer sa raman in invatatura Bisericii care o are de 2000 de ani decat sa ma incred in propriile mele puteri de a interpreta Scriptura si sa ma bat cu pumnul in piept ca Duhul imi descopera adevarul, uita-te in lume cate secte sunt, toti cred ca respecta cuvantul lui Dumnezeu ca nu se iau dupa traditii omenesti dar cu toate acestea exista mii de secte, de ce baptistii, penticostalii, adventisti, iehovistii , evanghelistii, nu-s toti uniti? pt ca pe toti cica i-a calauzit Duhul Sfant la adevar? oare asa sa fie, oare asa dezorientat sa fie Duhul Sfant? ma indoiesc, toti acesti oameni au fost mandrii gandeste-te, au luat Biblia in mana si dupa ce au citit-o au interpretat-o dupa capul lor si au rasarit fel si fel de secte, altii tin sambata, altii vorbesc in limbi, altii cred ca Iisus defapt nu e Dumnezeu, etc. eu cand citesc Biblia si ma poticnesc si nu inteleg un anumit verset sau mesaj, imediat Biserica ma indruma pe baza interpretarii universale vechee de la apostoli interpretare facuta dupa mult post si rugaciune, tu daca citesti Biblia, cine te indruma sa nu te ratacesti? vezi zice ca Duhul, dar asa au zis si cei sus mentionati si iata se pare ca Duhul da interpretari diferite , nici poveste, e vorba de ratacire, Dragul meu, eu iti respect credinta, dragostea si ravna ta pentru Dumnezeu, si ma rog Domnului sa-mi dea si mie aceasta ravna a ta sa-L pot cauta mai cu foc, pt ca sunt un pacatos nadajduind la mila lui Dumnezeu la fel ca toti cei care-l cauta pe El, si cerceteaza mai in amanunt ortodoxia inainte de a o acuza, vezi vietile marilor traitori, gasesti pe youtube o gramada de marturii ale unor parinti traitori si vezi ce inseamna ortodoxia , vezi ca nu e o Biserica moarta asa cum credeti voi ci bisericile sunt pline de credinciosi duminica dornici sa-i aduca slava Lui sa se roage pt iertarea pacatelor si sa se impartaseasca cu Trupul si Sangele Lui, cand vei cunoaste cu adevarat ortodoxia iti vei schimba parerea, dar atata timp cat o vei judeca subiectiv niciodata nu te vei opri din critica, iarta-ma pt prea-lungul meu mesaj, sper sa-l fi citit pe tot, si Domnul sa-si reverse spre tine tot binele si binecuvantarea Sa, Amin, cu dragoste, mult-pacatosul danyel |
#46
|
|||
|
|||
Citat:
Protestantii pierd toata aceasta invatatura, experienta altora de traire in ortodoxie adevarata. Spun: "si aceia au fost oameni ca si mine!" Dar nu ii vad eu pe ei scriind lucrari, ca Sf Grigorie Teologul, de exemplu. Sau sa iasa de la ei invataturi ca acelea din Vietile Sfintilor, pe care eu le gasesc folositoare chiar in zilele noastre (pe unele). Propun protestantilor sa citeasca macar cate ceva din acestea, asa, de curiozitate. Din cate imi inchipui, din punctul lor de vedere nu ar fi pacat sa le citeasca, si totusi nu le inteleg refuzul. Sau, de ce nu vin la o adunare, de exemplu, cand ne vorbeste parintele Teofil Paraianu. De ce atata incrancenare? Nici nu vor sa auda! Probabil se tem ca vor fi convinsi sa vina spre ortodoxie, sa creada in Sfinti, si nu-i lasa mandria! Chiar le-am propus protestantilor acestea, si nici nu au vrut sa auda!! DE CE? |
#47
|
|||
|
|||
Citat:
Zilele trecute am fost in vizita la manstirile din nordul Moldovei. De la Putna am cumparat o carte cu titlul "Ereziile apusului" de Ierom. Visarion Moldoveanu si Bogdan Mateciuc. Am fost suparat de cate neadevaruri am citit referitoare la alte "secte". Cel putin referitor la "secta" din care fac parte si pe care o cunosc bine. In concluzie: prefer sa citesc Biblia si cartile de la "secta" mea, in care gasesc respectul petru orice om, indiferent de religia din care face parte. |
#48
|
|||
|
|||
parintele Teofil te-a indrumat sa vii la Biserica, pentru ca nu oricine poate intepreta corect Biblia, si pentru ca te-a vazut in pericol sa te rupi de Biserica si de Sfintele Taine. Toti sectantii "au Biblia", dar vai si amar de ratacirile lor caci sunt condusi de demoni.
|
#49
|
|||
|
|||
Citat:
Am participat si la unele cuvantari ale altor parinti (ex. Parintele Galeriu). Mi-au placut foarte mult invataturile lor. Aveau la baza Cuvantul lui Dumnezeu. Referitor la ratacire: Dumnezeu mi-e martor ca am cautat adevarul, fara sa am vre-o prejudecata. Cred ca locul in care m-a condus, dupa multe cautari, este un raspuns la rugaciunile mele. |
#50
|
|||
|
|||
Daca esti sincer in cautarile tale citeste acest articol:
Pentru cei mai multi neoprotestanti istoria Bisericii se împarte în douã perioade: epoca apostolicã si epoca de dupã Reformã. Ce s-a întâmplat între aceste douã perioade rãmâne în spatele unei perdele pe care putini neoprotestanti sunt interesati sau îndrãznesc sã o dea la o parte. Cei mai multi trãiesc un crestinism anistoric, inspirat fie din propriile lor interpretãri ale Scripturii, fie din experientele emotionale pe care le-au cunoscut în adunãrile lor. Ca baptist am fost învãtat cã noi, baptistii, practicãm un crestinism autentic, asa cum a fost lãsat de Hristos si de Apostoli si cã noi suntem cei care ne-am întors la învãtãturile biblice dupã secole de rãtãciri. Baza credintei noastre era presupusã a fi doar Biblia, divortatã de istoria si de Traditia Bisericii, în conformitate cu învãtãtura protestantã despre Sola Scriptura. În contrast cu aceastã atitudine, ortodocsii se referã adesea la istoria Bisericii. Orice carte de introducere în Ortodoxie mentioneazã nu doar epoca apostolicã, ci si marile controverse dogmatice din primele secole, consiliile ecumenice, miscarea monasticã sau extinderea crestinismului în primul mileniu. Credinciosii ortodocsi aud la fiecare slujbã numele unor sfinti sau martiri care au trãit sau murit pentru Hristos începând din primul veac pânã în zilele noastre. Ei sãrbãtoresc evenimente legate de istoria Bisericii cum ar fi Duminica Ortodoxiei (legatã de al Saptelea Sinod Ecumenic) sau Duminica pãrintilor sinoadelor. La slujbele din zilele dedicate anumitor sfinti se citeste un mic pasaj privitor la viata lor. Crestinul ortodox dobândeste astfel constiinta unei continuitãti si a unei comuniuni cu sfintii tuturor veacurilor. Istoria Bisericii este e fapt continuarea Faptelor Apostolilor si ne învatã tot atât de mult ca si aceastã carte a Noului Testament. Din istoria Bisericii învãtãm pericolele la care au fost expusi crestinii, atât dinãuntru cât si din afarã, învãtãm care era credinta lor si, prin urmare, care sunt învãtãturile ce trebuie tinute ca sã ne ferim de erezii sau schisme. În istoria Bisericii gãsim exemple de culmi de viatã si spiritualitate, exemple de sfinti care au biruit ispitele si neputintele firii, de martiri care I-au fost credinciosi lui Hristos pânã la moarte, de nebuni pentru Hristos, de crestini care au pãrãsit plãcerile si slava lumii pentru o viatã de post si rugãciune. Motivul pentru care neoprotestantii evitã sau ocolesc acest subiect este acela cã un cercetãtor nepãrtinitor al istoriei Bisericii descoperã cã Biserica primului mileniu, sau chiar a primelor secole dupã apostoli era asemãnãtoare sau chiar identicã cu Biserica Ortodoxã, asa cum o cunoastem în zilele noastre. Aceastã observatie îi pune pe neoprotestanti în defensivã si îi obligã sã explice si sã justifice diferentele cu Biserica istoricã. În general, expunerea istoriei Bisericii de cãtre neoprotestanti cuprinde urmãtoarele puncte: • Perioada apostolicã a fost prima perioadã de început a Bisericii si de extindere a crestinismului în lume. În ciuda unor frãmântãri locale, Biserica „primarã” era o Biserica curatã pe care o putem lua ca model. • Biserica a trecut apoi prin epoca persecutiilor, care a durat pânã la edictul de la Milan al lui Constantin prin care s-a dat libertate credintei crestine. • Constantin a folosit Biserica pentru interesele lui politice. Astfel Biserica a ajuns sã fie aservitã statului. • În timpul lui Constantin si dupã el milioane de oameni au fost fortati sã intre în Bisericã. Acestia erau crestini doar cu numele si au adus în Bisericã „aspectele pãgâne” pe care le vedem astãzi în Biserica Ortodoxã: icoanele, cinstea datã Mariei, ierarhia bisericeascã, etc. • În al doilea mileniu au apãrut o serie de reformatori care au încercat sã readucã Biserica pe fãgasul cel bun, dar care au fost excomunicati sau chiar omorâti de „biserica oficialã”. • Reforma a reusit în cele din urmã prin Luther, care „din pãcate” nu a dus-o destul de departe. • Neoprotestantii au dus Reforma pânã la ultimele ei consecintele Biblice. • Neoprotestantii (evanghelicii) de astãzi practicã din nou învãtãturile Bisericii primare, în timp ce Biserica Ortodoxã si cea Catolicã au rãmas cu obiceiurile pãgâne însusite dupã Constantin. Existã desigur mici variatii de la un autor la altul, de la un predicator la altul sau de la o confesiune la alta. În general, manualele de Istorie a Bisericii editate de neoprotestanti sunt mai elaborate si mai nuantate, cu toate cã cele mai multe contin aceeasi teorie a coruperii Bisericii dupã Constantin. Spre marea uimire a neoprotestantilor, Constantin si mama lui Elena sunt considerati sfinti în Biserica Ortodoxã. Mai mult decât atât, lui Constantin i se mai dã si titlul de „Cel de o seamã cu Apostolii”. Dar cum ar putea fi considerat sfânt cel care a stricat Biserica? Ortodocsii nu recunosc aceastã „stricare” a Bisericii si observã cã actele lui Constantin au dus la o explozie a crestinismului în întreaga lume anticã. Probabil mai multi au ajuns sã-l cunoascã pe Hristos si sã fie mântuiti datoritã lui Constantin decât datoritã oricãrui alt om în istorie. Teoria coruperii Bisericii în primele veacuri ne lasã cu douã mari întrebãri 1. Cum a fost posibil sã se corupã atât de rapid aceeasi Bisericã care a rezistat atât persecutiilor cât si asalturilor eretice? Explicatia dupã care Biserica a fost coruptã prin simplul fapt cã a primit libertate si a fost favorizatã de cãtre stat pare a fi neverosimilã. În primul rând, majoritatea practicilor Bisericii pe care protestantii le resping au apãrut înainte de decretul lui Constantin. În al doilea rând, teoria coruperii dupã Constantin contine presupunerea cã libertatea si acceptarea socialã a Bisericii duce în mod necesar la rapida ei corupere. Daca ar fi asa, ne-am astepta sã vedem acelasi fenomen si în alte perioade ale istoriei. În particular, aceeasi „legitate” istoricã s-ar aplica si confesiunilor protestante. Dacã Biserica primarã s-a corupt într-o singurã generatie, de ce nu s-ar fi stricat în acelasi fel confesiunile moderne? Ne-am astepta ca baptistii care au fost liberi si chiar favorizati social si cultural în Statele Unite sã sufere acelasi proces de pãgânizare. 2. Cum a fost posibil ca Trupul lui Hristos, Biserica sã fie „mort”, „corupt” sau „pãgân” timp de 1200 de ani din istoria lui de 2000 de ani? Hristos i-a spus lui Petru: „... pe aceastã piatrã voi zidi Biserica Mea, si portile iadului nu o vor birui.” (Matei 16:18). Teoria coruperii Bisericii contrazice în mod direct cuvintele Mântuitorului. Conform acestei teorii, Biserica lui Hristos a suferit un lamentabil esec din care a fost salvatã doar de aparitia confesiunilor neoprotestante moderne. |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Experiente luminoase in iubire/casatorie | Mihailc | Nunta | 120 | 13.11.2013 19:48:09 |
Parintele Galeriu - prinos de ganduri si experiente | Marius22 | Generalitati | 8 | 06.07.2013 22:33:58 |
Postul la [neo]protestanti | Florin-Ionut | Secte si culte | 131 | 21.01.2013 14:41:56 |
Experiente sublime prin care l-am simtit pe Dumnezeu | Lucian008 | Intamplari adevarate | 24 | 21.01.2012 02:26:50 |
Mantuirea la protestanti! | Templier Knight | Secte si culte | 67 | 20.11.2011 21:13:03 |
|