![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]()
Virtutea ce cuprinde in ea toate calitatile este nobletea duhovniceasca. Cel ce are noblete fie el calugar sau mirean isi pune sufletul si trupul in slujba aproapelui. Se daruieste pe sine fara sa ceara pretuire. Aceasta nu ii scade calitatile de om ba mai mult il inobileaza, il apropie de adevarata iubire cea a Lui Hristos. Monahul adesea este inzestrat cu aceasta noblete necautand faima sau pretuire lumeasca. Si ca sa raspund la intrebarea ta ancah, smrenia ( desi potrivit ar fi la un alt topic)nu se simte ea este insasi viata inimii. Sunt doua tipuri de smerenie, una de nevoie (ce vine prin om, iarasi aduc cazul ingrijirii bolnavilor, copiilor) si alta (cea adevarata) ce vine din inima si care dealtfel este un dar al Harului. Ca sa fiu mai explicita ( legat de smerenie si de gandurile oamenilor pe care nu le stim doar le banuim) voi aduce acest exemplu care mi-a venit acum in minte. O vasla scufundata in apa o vedem franta desi ea este intreaga. Partea din afara o vedem dar pe cea scufundata putem doar sa ne-o imaginam.:)
|
#72
|
|||
|
|||
![]()
...iar daca la ingrijirea de batrani si bolnavi, adaugi dragoste neconditionata, care iti izvoraste din inima, ajungi sa fii "doar ochi", precum calugarul, caci pe tine nu te mai simti, ci simti doar nevoia altora. Nu zic prin asta ca il egalezi pe calugar, dar simti ceva din trairea lui launtrica, care depaseste orice imaginatie.
|
#73
|
|||
|
|||
![]()
alynna si Traditie:
Si ce a fost gresit din ce am scris eu? Lipsa de masura, exagerarea sunt de la diavol, dar dragostea de straini, nu poate fi, dupa parerea mea. Pornind de la ideea ca si cele bune sunt tot de la cel rau, ce vom face atunci? Nu vom mai face nimic din teama de a gresi. Ori noi vom da socoteala si de faptele, pe care le-am fi putut face... Am impresia ca vreti cu tot dinadinsul sa umbriti dragostea pe care am vazut-o la cele cu care am lucrat, ca si cand ar veni de la diavolul. Mai bine intrebati-va de unde va vine chiar acest gand! A respecta un batran, a-l ingriji si a-i sluji cu devotiune nu poate veni de la cel rau, ci de la Dumnezeu. Dar daca vi se pare ceva suspect, abtineti-va sa lucrati cu batrani. Va fi o povara de nesuportat pentru voi. Eu stiu ca le poti arata unor straini batrani si bolnavi dragoste numai daca ii urmezi lui Hristos, si raman la parerea mea, caci multe pareri contradictorii au inceput sa apara. Diavolul nu e niciodata dragoste. Dumnezeu este dragoste. Iar despre inselaciunile diavolului, Traditie, am citi destul; nu au nimic dea face cu dragostea adevarata. Dar sigur, putem sa cauta si nod in papura... Alynna, nu a pomenit nimeni de desavarsire, ci de sentimentul de dragoste pentru aproapele, in persoana batranilor. Nu stiu pe nimeni sa fi ajuns la indumnezeire, dar cunosc oameni care se straduiesc pe aceasta cale. Stii, putinul, de care pomeneste Sf. Apostol Petru din partea noastra, ca Iisus Hristos sa faca restul. Micul si insignifiantul efort personal sub forma de fapte bune. Te contrazic in privinta dragostei. O simti si esti constient de dragostea pe care o porti cuiva; doar smerenia nu o simti, caci devine un modus vivendi. |
#74
|
|||
|
|||
![]()
Nu e usor de loc sa ingrijesti de batrani ,batranii sunt dificili si pentru a-i ingriji trebuie multa iubire si lepadare de sine ,de egoismul care zace in noi .
Trebuie sa le suporti toate capriciile ,sunt neputinciosi si ce este mai rau ,e faptul ca aceasta boala a batranetii nu se poate vindeca. Cine rabda pina la sfarsit acela se va mantui. Voi ,cei mai tineri ,nu stiti ce inseamna asta pt.ca nu aveti parinti batrani. Iar pt. maica Tereza ,tot respectul ,ea nu a facut acte de caritate spre slava oamenilor ,ci spre lauda lui Dumnezeu.Cati dintre voi ati avea grija de un copil bolnav de sida ,de ex.? Daca e catolica ,asta inseamna ca nu se va mantui? Din cate stiu si catolicii se spovedesc ,deci si ei pot intra curati in imparatia lui Dumnezeu.De fapt par.Arsenie Boca a si spus asta ,ca si catolicii se pot mantui ,cei care duc o viata cu adevarat crestina . |
#75
|
|||
|
|||
![]()
ancah, noi vorbim de doua lucruri diferite. Eu vorbesc de smerenie tu de dragoste. Da, ai dreptate dragostea se cultiva (inmulteste) prin respectarea poruncilor pe cand smerenia ( cea adevarata) se lucreaza in chip tacut fara zgomot si este un DAR! Eu inchei aici cu acest subiect care nu este in ton cu topicul dealtfel.:)
|
#76
|
||||
|
||||
![]()
Mie un lucru imi este clar: monahaul isi taie voia sa ca sa fie inghitit de Viata. Iar noi, de multe ori, cand se face contrar voii noastre, aducem potopul. Sa nu uitam ca nimic nu-l indeparteaza pe om mai mult de sine insusi decat grijile de zi cu zi. Si nimic nu-l face mai prins de grijile de zi cu zi decat neglijarea sufletului sau.
|
#77
|
|||
|
|||
![]()
Igor Smolici: "Din Viata si invataura staretilor":
- Ravna cea mai mare a lor era, sa fie vrednici de indurarea privirilor lui Dumnezeu,pastrand mereu aplecarea spre umilinta mare, in toate rugaciunile aduse inaintea lui Dumnezeu. - Smerenia si ascultarea trebuie sa mearga mana in mana. Mantuirea vine acolo unde se pazesc poruncile si se asculta sfaturile. Vechile deprinderi te fac orb. Nu urma in nici o privinta judecata ta, nu lua hotarari singur, fara sa intrebi. Nu-ti pastra cu incapatanare parerea ta, socotind-o mai inteleapta decat a mai marelui tau. Nu-ti ingadui sa masori sfaturile lui, ca de cele mai multe ori vei ajunge la ratacire. Ascultarea si lepadarea de voia ta te pot scapa din primejdie de moarte. |
#78
|
||||
|
||||
![]()
La Cuviosul Nichita Stithatul aflam temeiuri pentru ceea ce teologia contemporana denumeste tehnic "monahismul interior sau interiorizat". "A te face monah - spune el - nu inseamna a iesi dintre oameni si din lume, ci a te parasi pe tine, iesind din voile trupului si plecand din pustiul patimilor".
|
#79
|
|||
|
|||
![]()
Doresc sa stiu ,cum se poate "intra" intr-o manastire sau schit.
Ce conditii trebuiesc intrunite . Doresc o informatie care ia in calcul o femeie care este sotie si mama dar care vrea sa se retraga din viata laica . Multumesc pt. raspunsuri. |
#80
|
|||
|
|||
![]()
Pai binecuvantare de la vreun duhovnic asa mai sporit.
Apoi va ducetzi la manastirea/schitul la care doritzi sa intratzi vorbitzi cu maica staretza si vedetzi ce zice si dansa. Daca doreste sa va primeasca ca sora in manastire - urmeaza o perioada de incercare care nu are durata fixa. Si daca se trece de acea perioada abia atunci se accepta ca si monahie. (Se pot sa fie si alte grade pana la cea de monahie). |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De la celebritate la monahism | Annyta | Intamplari adevarate | 18 | 11.01.2013 20:17:35 |
Tundere in monahism. | claudiu_s | Calugarul | 0 | 15.01.2012 22:46:49 |
Tunderea in monahism | NiCcoleta | Calugarul | 13 | 11.03.2008 18:29:16 |
monahism | Roxzy | Calugarul | 10 | 23.08.2007 20:10:12 |
|