Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa si Massmedia
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #291  
Vechi 15.07.2008, 19:42:31
Mirean Mirean is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.03.2007
Mesaje: 1.660
Implicit

Citat:
În prealabil postat de sofiaiuga
INTREBARE IMPORTANTA:cu ce este mai vinOvat Corogeanu ,caruia nu i-a reusit o exorcizare ,ca medicul care a gresit ,de care a depins viata patriarhului TEOCTIST si decit cei 2 apostati iertati de Sinod si care au incalcat canoanele SFINTILOR PARINTI!
Documenteraza-te: ancheta a aratat ca, in cazul patriarhului, medicul nu a avut nici o vina. Czul amintit de tine este o "gogorita" nereusita a unora...

In cazul celor 2 episcopi (esti deasupra lor ca sa ii numesti apostati?) Sinodul a decis iertarea lor. Si imi place sa cred ca legatura intre lucrarile Sf. Sinod si Sf. Duh este neintrerupta!

Actul lui Corogeanu (ritualul care i-a adus celebritatea) este unul personal, strain de Ortrodoxie!
  #292  
Vechi 15.07.2008, 22:02:58
ancah
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Mirean, intrebarea Sofiei se referea la cei doi apostati, nu la hotararea Sinodului.
Tot asa a raspuns si IPS Nicolae, atunci cand a fost intrebat daca regreta fapta sa...tot pe ocolite.

  #293  
Vechi 16.07.2008, 08:09:07
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.376
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ancah
Mirean, intrebarea Sofiei se referea la cei doi apostati, nu la hotararea Sinodului.
Tot asa a raspuns si IPS Nicolae, atunci cand a fost intrebat daca regreta fapta sa...tot pe ocolite.
Intru totul de acord cu tine Anca. Caile ocolite sunt cele ale lasitatii, sunt caile ce unii le folosesc pentru a eluda adevarul, sunt caile celor ce nu au curajul sa te priveasca in ochi, atunci cand iti vorbesc.
  #294  
Vechi 17.07.2008, 07:18:49
Mirean Mirean is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.03.2007
Mesaje: 1.660
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ancah
Mirean, intrebarea Sofiei se referea la cei doi apostati, nu la hotararea Sinodului.
Tot asa a raspuns si IPS Nicolae, atunci cand a fost intrebat daca regreta fapta sa...tot pe ocolite.
Asupra celor 2 "apostati" (vezi ghilimelele!!!) s-a pronuntat Sf. Sinod. Ca si in cazul lui Corogeanu.

Cat despre IPS Nicolaenu ai toate datele. Si nici nu prea ai cum: nu prea vad ce surse de informare ortodoxe ai tu in Suedia.... Oricum cei doi ierarhi au facut marturisiri publice referitoare la vinovatia lor.

Dar cu tu esti mai presus de episcopi si Sinod poti sa ii consideri in continuare "apostati". Asta cu atat mai mult cu cat nici pana in ziua de azi nu ai spus de care ierarh faci ascultare. :)
  #295  
Vechi 17.07.2008, 08:35:32
MihaiFloarea MihaiFloarea is offline
Member
 
Data înregistrării: 29.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 43
Implicit

Pentru a veni în întîmpinarea... dezinformării reclamate, în hărnicia locvacitătii sale, de "mirean", reiau de pe e-mailul meu adresa unde, dacă se va citi cu atentie, se va vedea ca exista si o referire la subistul propus aici, Tanacu.

Înalți ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române,
Prea cuvioși și prea cucernici părinți,

Cinstiți frați creștini ortodocși,



Actele de apostazie de la dreapta credință ale mitropolitului Nicolae Corneanu și ale episcopului Sofronie au creat o puternică reacție din partea trupului Bisericii lui Hristos, atât la noi, cât și în Sfântul Munte Athos și în alte părți ale lumii. Este poate evenimentul care a marcat cel mai puternic viața Bisericii noastre în ultimii 50 de ani. Între cele mai semnificative acțiuni întreprinse cu această ocazie credem că se înscriu scrisoarea părinților români de la Muntele Athos (vezi anexa 1), memoriul comunității tuturor mânăstirilor Sfântului Munte (vezi anexa 2) și memoriul Asociațiilor Laicatului Ortodox Român (vezi anexa 3), semnat de 56 de asociații și fundații și de peste 100 de mănăstiri și parohii. Toate aceste documente au fost adresate Prea Fericitului Părinte Patriarh Daniel și membrilor Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.

Trei sunt motivele pentru care ne-am îngăduit să vă trimitem acest material:

1. În primul rând, credem necesară o astfel de informare în condițiile în care cea mai mare parte a presei românești (cu câteva excepții lăudabile) a procedat în raport cu acest eveniment asemănător modului în care presa comunistă înțelegea să reflecte realitatea. Adică: despre ceea ce nu convenea politicii partidului nu se pomenea nimic în mass-media, ca și cum nici nu ar fi existat. Aceasta pentru a nu se ridica semne de întrebare în popor, pentru a nu se crea un for de conștiință și opinie, pentru a nu se răspândi atitudinea potrivnică regimului. Astfel că cel mai important eveniment din viața Bisericii și a societății românești din ultimii ani, eveniment care a antrenat opinia a câteva zeci de mii de români, a unei părți reprezentative din Biserica neamului, s-a reflectat aproape exclusiv în rețelele virtuale ale internetului, un fel de catacombe ale zilelor noastre, reduse din păcate și acestea, în unele cazuri, la condiția de ghetou.

Din păcate, nici centrul de presă Basilica al Patriarhiei Române nu a făcut excepție de la acțiunea de ocultare mediatică a poziției pe care partea vie și activă a trupului Bisericii noastre a avut-o în fața atacurilor date Ortodoxiei. Cum să ne explicăm faptul că vocea majorității asociațiilor care îndeplinesc la nivelul lor lucrarea misionară a Bisericii în ultimii 18 ani, dar și glasul mânăstirilor care se roagă ziua și noaptea „pentru pacea a toată lumea…", „pentru bunăstarea sfintelor lui Dumnezeu Biserici…" nu au nici un ecou, nici o rezonanță pentru cei care afirmă că reflectă fidel realitatea din viața Bisericii Ortodoxe Române?

Oare această agenție de presă nu este întreținută cu multă jertfă chiar de acest popor care este disprețuit prin desconsiderarea care i se arată? Dacă credința ortodoxă și poporul dreptcredincios român nu sunt exprimate prin agenția de presă, televiziunea și ziarele Patriarhiei Române – căci despre obiectivitate mediatică nici nu se poate vorbi –, ce grup sau centru de interese ar trebui acestea să reprezinte? Mai este oare îndreptățită impozitarea forțată a parohiilor mitropoliei Munteniei și obligativitatea preoților de a achiziționa și distribui ziarul Lumina?

2. Un alt motiv al comunicării noastre îl constituie constatarea faptului că războiul dus astăzi împotriva Bisericii Ortodoxe a dobândit o nouă dimensiune: vizează în special alterarea învățăturii de credință a Bisericii, tocirea conștiinței dogmatice până la acceptarea, corect politică, a ereziei drept un alt adevăr de credință, a bisericilor eretice și schismatice drept adevărate Biserici ale lui Hristos, alte manifestări ale Bisericii Celei Una. Acest război se duce atât din exterior cât și din interiorul Bisericii prin cei care au ajuns la pragul de a împărtăși o cugetare străină de învățătura Bisericii Ortodoxe.

3. În fine, motivul principal care ne-a determinat să vă scriem aceste rânduri îl constituie însuși evenimentul cristalizării unei conștiințe ortodoxe a mădularelor vii ale Bisericii, a laicatului ortodox român în principal. Este vorba de reacția spontană și firească a poporului ortodox animat de același Duh Sfânt, oameni care constată cu durere batjocorirea Bisericii și a credinței. Acesta se poate spune că este poporul despre care vorbește Enciclica patriarhilor de la 1848 când amintește: „Încă la noi nici Patriarhii, nici Sinoadele nu au putut vreodată a aduce lucruri noi, căci păzitorul Credinței este însuși trupul Bisericii, adică poporul însuși, care voiește ca veșnic neschimbată să-i fie credința, și la fel cu a Părinților săi."[1]

Așadar, poate pentru prima oară în istoria modernă a României, laicatul ortodox își definește în mod clar punctul de vedere, propria identitate, nu alta decât aceea de parte semnificativă a trupului Bisericii care în întreaga tradiție ortodoxă a jucat un rol esențial în istoria ei. Numai în romano-catolicism poporul a fost complet anulat și condus dictatorial de casta conducătoare a cardinalilor, în esență de însuși papa ca simbol al suveranului absolut – pontifus maximus. În Ortodoxie, sobornicitatea înseamnă comuniunea deplină cu Hristos și în Hristos a întregului Trup al Bisericii – episcopi, preoți și credincioși, comuniune manifestată, în același timp, ca egalitate la nivelul episcopal și ca părtășie a fiecărui credincios la viața în Hristos, întrucât rămâne în întregul Trupului. Sobornicitatea își află expresia cea mai fidelă în Soboarele Ecumenice, în cadrul cărora Sfinții Părinți, ierarhi adunați întru Adevăr, formulează dogmele credinței luminați de Duhul Sfânt, astfel încât ei pot să constate la final: „părutu-s-a Sfântului Duh și nouă". Despre lucrarea harului în toate mădularele Bisericii dreptslăvitoare, „împăratul cuvintelor", Sfântul Vasile cel Mare, spune: „Duhul Sfânt este întreg în fiecare și întreg pretutindeni".

Pentru o conștiință ortodoxă este o datorie și o obligație a lua atitudine (bineînțeles, ripostând din interiorul Bisericii) când adevărul de credință este primejduit: „Creștinii prin botez primesc nu numai obligația de a-și păstra credința întru care s-au botezat, dar și să o mărturisească și să o apere de dușmani și să lumineze pe frații rătăciți. Această obligație constituie mai mult decât un drept al fiecărui creștin. (...). In acest sens mirenii, cu sau fără voia ierarhiei, trebuie să-și îndeplinească obligația, exercitându-și dreptul de a vesti cuvântul, de a învăța, iar dacă cineva i-ar opri să-și exercite acest drept, este cazul a asculta mai mult de Dumnezeu decât de oameni"[2].

Iată câteva dintre principalele repere ale reacției pe care Laicatul Ortodox Român a avut-o până în prezent în contextul tentativelor de alterare a învățăturii de credință a Bisericii:

- Douăzeci și cinci de asociații și fundații ale laicatului ortodox român au alcătuit memoriul privind apostazia de la dreapta credință a mitropolitului Nicolae Corneanu și a episcopului Sofronie Drincec. Memoriul a fost depus împreună cu o scrisoare de intenție în data de 2 iulie la cancelaria Sfântului Sinod cu numărul de înregistrare 5001.

- În numai patru zile numărul instituțiilor semnatare ale memoriului a ajuns la 56 de asociații și fundații și peste 100 de mănăstiri și parohii din BOR. Ultima depunere a semnăturilor a fost făcută în preziua începerii lucrărilor Sfântului Sinod, cu numărul de înregistrare 5261.

- În aceeași seară de 7 iulie, reprezentanții asociațiilor inițiatoare au înmânat la peste 30 de ierarhi din Sfântul Sinod memoriul însoțit de lista cu semnături și de epistola comunității tuturor mănăstirilor Sfântului Munte Athos și de o altă scrisoare de intenție (anexa 4). Din păcate unii dintre episcopi au refuzat să primească dosarul respectiv, făcându-se că uită pe cine reprezintă în forul suprem al Bisericii Ortodoxe Române. Aceiași episcopi au considerat mai potrivit să profereze blesteme împotriva semnatarilor memoriului și a celor care îl înmânau, sub motivul că aceștia încalcă legea dragostei și a iertării creștinești, cerând judecarea arhiereilor apostați potrivit Sfintelor Canoane ale Bisericii (este vorba în principal de PS Corneliu Bârlădeanu, care și-a dovedit cu prisosință dispoziția de a aplica legea iubirii în cazul părintelui și al maicilor de la Tanacu).

- În urma Sfântului Sinod al BOR, asociațiile care au inițiat memoriul au declarat că respectă Hotărârea Sfântului Sinod de a-i ierta pe cei doi ierarhi în condițiile în care aceștia vor respecta rânduiala pe care a pus-o Biserica în astfel de situații: mărturisirea publică și în scris a Credinței Ortodoxe, odată cu lepădarea cugetării eretice care i-a condus la apostazie (anexa 6).

Cu nădejdea că acest lucru se va întâmpla cât mai curând, vă asigurăm de respectul și dragostea pe care vi le purtăm în Hristos, de rugăciunile noastre pentru ca Dumnezeu să vă întărească și să vă lumineze în apărarea dreptei credințe, temeiul mântuirii noastre.



Asociațiile și fundațiile Laicatului Ortodox Român inițiatoare ale Memoriului referitor la apostazia de la dreapta credință a Mitropolitului Nicolae Corneanu și a Episcopului Sofronie Drincec.





Azi, 16 iulie 2008, la prăznuirea Sfântului Sfințit Mucenic Antinoghen și a Sfinților Părinți de la primele șase Sinoade Ecumenice








P.S. Cu o proximă ocazie, pentru că nu este suficient de bine cunoscut contextul în care s-a născut mișcarea Asociațiilor Laicatului Ortodox din România, intenționăm să descriem pe scurt firul evenimentelor principale care au urmat actelor de apostazie de la dreapta credință ale mitropolitului Nicolae și ale episcopului Sofronie.





--------------------------------------------------------------------------------

[1] Citat din Enciclica Patriarhilor de la 1848 în traducerea făcută de T.M. Popescu, în revista Biserica Ortodoxă Română, an LIII, 1935, nr. 11‑12.

[2] Pr. Prof. Liviu Stan, Mirenii in Biserică, Sibiu, 1938, pag. 64-65.
  #296  
Vechi 17.07.2008, 08:37:55
MihaiFloarea MihaiFloarea is offline
Member
 
Data înregistrării: 29.11.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 43
Implicit

Errata: Am vrut să scriu supra: "subiectul Tanacu". Vă rog să mă scuzati.
  #297  
Vechi 17.07.2008, 12:24:09
ancah
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Asupra celor 2 "apostati" (vezi ghilimelele!!!) s-a pronuntat Sf. Sinod. Ca si in cazul lui Corogeanu.

Cat despre IPS Nicolaenu ai toate datele. Si nici nu prea ai cum: nu prea vad ce surse de informare ortodoxe ai tu in Suedia.... Oricum cei doi ierarhi au facut marturisiri publice referitoare la vinovatia lor.

Dar cu tu esti mai presus de episcopi si Sinod poti sa ii consideri in continuare "apostati". Asta cu atat mai mult cu cat nici pana in ziua de azi nu ai spus de care ierarh faci ascultare. :)[/quote]

Mirene, parca spuneai sa nu facem atac la persoana... Dar asta o ceri doar de la altii...
Sa stii ca si in Suedia se prind posturile TV romanesti; se citesc ziare romanesti; se citesc carti romanesti; internetul functioneaza.
  #298  
Vechi 17.07.2008, 19:45:32
Mirean Mirean is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.03.2007
Mesaje: 1.660
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ancah
Sa stii ca si in Suedia se prind posturile TV romanesti; se citesc ziare romanesti; se citesc carti romanesti; internetul functioneaza.
Iarta-mi insiscretia: care posturi, care ziare, care carti? Dar Sf. Liturghie?
  #299  
Vechi 17.07.2008, 19:47:01
Mirean Mirean is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.03.2007
Mesaje: 1.660
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MihaiFloarea
Pentru a veni în întîmpinarea... dezinformării reclamate, în hărnicia locvacitătii sale, de "mirean", reiau de pe e-mailul meu adresa unde, dacă se va citi cu atentie, se va vedea ca exista si o referire la subistul propus aici, Tanacu.

Înalți ierarhi ai Bisericii Ortodoxe Române,
Prea cuvioși și prea cucernici părinți,

Cinstiți frați creștini ortodocși,



Actele de apostazie de la dreapta credință ale mitropolitului Nicolae Corneanu și ale episcopului Sofronie au creat o puternică reacție din partea trupului Bisericii lui Hristos, atât la noi, cât și în Sfântul Munte Athos și în alte părți ale lumii. Este poate evenimentul care a marcat cel mai puternic viața Bisericii noastre în ultimii 50 de ani. Între cele mai semnificative acțiuni întreprinse cu această ocazie credem că se înscriu scrisoarea părinților români de la Muntele Athos (vezi anexa 1), memoriul comunității tuturor mânăstirilor Sfântului Munte (vezi anexa 2) și memoriul Asociațiilor Laicatului Ortodox Român (vezi anexa 3), semnat de 56 de asociații și fundații și de peste 100 de mănăstiri și parohii. Toate aceste documente au fost adresate Prea Fericitului Părinte Patriarh Daniel și membrilor Sfântului Sinod al Bisericii Ortodoxe Române.

Trei sunt motivele pentru care ne-am îngăduit să vă trimitem acest material:

1. În primul rând, credem necesară o astfel de informare în condițiile în care cea mai mare parte a presei românești (cu câteva excepții lăudabile) a procedat în raport cu acest eveniment asemănător modului în care presa comunistă înțelegea să reflecte realitatea. Adică: despre ceea ce nu convenea politicii partidului nu se pomenea nimic în mass-media, ca și cum nici nu ar fi existat. Aceasta pentru a nu se ridica semne de întrebare în popor, pentru a nu se crea un for de conștiință și opinie, pentru a nu se răspândi atitudinea potrivnică regimului. Astfel că cel mai important eveniment din viața Bisericii și a societății românești din ultimii ani, eveniment care a antrenat opinia a câteva zeci de mii de români, a unei părți reprezentative din Biserica neamului, s-a reflectat aproape exclusiv în rețelele virtuale ale internetului, un fel de catacombe ale zilelor noastre, reduse din păcate și acestea, în unele cazuri, la condiția de ghetou.

Din păcate, nici centrul de presă Basilica al Patriarhiei Române nu a făcut excepție de la acțiunea de ocultare mediatică a poziției pe care partea vie și activă a trupului Bisericii noastre a avut-o în fața atacurilor date Ortodoxiei. Cum să ne explicăm faptul că vocea majorității asociațiilor care îndeplinesc la nivelul lor lucrarea misionară a Bisericii în ultimii 18 ani, dar și glasul mânăstirilor care se roagă ziua și noaptea „pentru pacea a toată lumea…", „pentru bunăstarea sfintelor lui Dumnezeu Biserici…" nu au nici un ecou, nici o rezonanță pentru cei care afirmă că reflectă fidel realitatea din viața Bisericii Ortodoxe Române?

Oare această agenție de presă nu este întreținută cu multă jertfă chiar de acest popor care este disprețuit prin desconsiderarea care i se arată? Dacă credința ortodoxă și poporul dreptcredincios român nu sunt exprimate prin agenția de presă, televiziunea și ziarele Patriarhiei Române – căci despre obiectivitate mediatică nici nu se poate vorbi –, ce grup sau centru de interese ar trebui acestea să reprezinte? Mai este oare îndreptățită impozitarea forțată a parohiilor mitropoliei Munteniei și obligativitatea preoților de a achiziționa și distribui ziarul Lumina?

2. Un alt motiv al comunicării noastre îl constituie constatarea faptului că războiul dus astăzi împotriva Bisericii Ortodoxe a dobândit o nouă dimensiune: vizează în special alterarea învățăturii de credință a Bisericii, tocirea conștiinței dogmatice până la acceptarea, corect politică, a ereziei drept un alt adevăr de credință, a bisericilor eretice și schismatice drept adevărate Biserici ale lui Hristos, alte manifestări ale Bisericii Celei Una. Acest război se duce atât din exterior cât și din interiorul Bisericii prin cei care au ajuns la pragul de a împărtăși o cugetare străină de învățătura Bisericii Ortodoxe.

3. În fine, motivul principal care ne-a determinat să vă scriem aceste rânduri îl constituie însuși evenimentul cristalizării unei conștiințe ortodoxe a mădularelor vii ale Bisericii, a laicatului ortodox român în principal. Este vorba de reacția spontană și firească a poporului ortodox animat de același Duh Sfânt, oameni care constată cu durere batjocorirea Bisericii și a credinței. Acesta se poate spune că este poporul despre care vorbește Enciclica patriarhilor de la 1848 când amintește: „Încă la noi nici Patriarhii, nici Sinoadele nu au putut vreodată a aduce lucruri noi, căci păzitorul Credinței este însuși trupul Bisericii, adică poporul însuși, care voiește ca veșnic neschimbată să-i fie credința, și la fel cu a Părinților săi."[1]

Așadar, poate pentru prima oară în istoria modernă a României, laicatul ortodox își definește în mod clar punctul de vedere, propria identitate, nu alta decât aceea de parte semnificativă a trupului Bisericii care în întreaga tradiție ortodoxă a jucat un rol esențial în istoria ei. Numai în romano-catolicism poporul a fost complet anulat și condus dictatorial de casta conducătoare a cardinalilor, în esență de însuși papa ca simbol al suveranului absolut – pontifus maximus. În Ortodoxie, sobornicitatea înseamnă comuniunea deplină cu Hristos și în Hristos a întregului Trup al Bisericii – episcopi, preoți și credincioși, comuniune manifestată, în același timp, ca egalitate la nivelul episcopal și ca părtășie a fiecărui credincios la viața în Hristos, întrucât rămâne în întregul Trupului. Sobornicitatea își află expresia cea mai fidelă în Soboarele Ecumenice, în cadrul cărora Sfinții Părinți, ierarhi adunați întru Adevăr, formulează dogmele credinței luminați de Duhul Sfânt, astfel încât ei pot să constate la final: „părutu-s-a Sfântului Duh și nouă". Despre lucrarea harului în toate mădularele Bisericii dreptslăvitoare, „împăratul cuvintelor", Sfântul Vasile cel Mare, spune: „Duhul Sfânt este întreg în fiecare și întreg pretutindeni".

Pentru o conștiință ortodoxă este o datorie și o obligație a lua atitudine (bineînțeles, ripostând din interiorul Bisericii) când adevărul de credință este primejduit: „Creștinii prin botez primesc nu numai obligația de a-și păstra credința întru care s-au botezat, dar și să o mărturisească și să o apere de dușmani și să lumineze pe frații rătăciți. Această obligație constituie mai mult decât un drept al fiecărui creștin. (...). In acest sens mirenii, cu sau fără voia ierarhiei, trebuie să-și îndeplinească obligația, exercitându-și dreptul de a vesti cuvântul, de a învăța, iar dacă cineva i-ar opri să-și exercite acest drept, este cazul a asculta mai mult de Dumnezeu decât de oameni"[2].

Iată câteva dintre principalele repere ale reacției pe care Laicatul Ortodox Român a avut-o până în prezent în contextul tentativelor de alterare a învățăturii de credință a Bisericii:

- Douăzeci și cinci de asociații și fundații ale laicatului ortodox român au alcătuit memoriul privind apostazia de la dreapta credință a mitropolitului Nicolae Corneanu și a episcopului Sofronie Drincec. Memoriul a fost depus împreună cu o scrisoare de intenție în data de 2 iulie la cancelaria Sfântului Sinod cu numărul de înregistrare 5001.

- În numai patru zile numărul instituțiilor semnatare ale memoriului a ajuns la 56 de asociații și fundații și peste 100 de mănăstiri și parohii din BOR. Ultima depunere a semnăturilor a fost făcută în preziua începerii lucrărilor Sfântului Sinod, cu numărul de înregistrare 5261.

- În aceeași seară de 7 iulie, reprezentanții asociațiilor inițiatoare au înmânat la peste 30 de ierarhi din Sfântul Sinod memoriul însoțit de lista cu semnături și de epistola comunității tuturor mănăstirilor Sfântului Munte Athos și de o altă scrisoare de intenție (anexa 4). Din păcate unii dintre episcopi au refuzat să primească dosarul respectiv, făcându-se că uită pe cine reprezintă în forul suprem al Bisericii Ortodoxe Române. Aceiași episcopi au considerat mai potrivit să profereze blesteme împotriva semnatarilor memoriului și a celor care îl înmânau, sub motivul că aceștia încalcă legea dragostei și a iertării creștinești, cerând judecarea arhiereilor apostați potrivit Sfintelor Canoane ale Bisericii (este vorba în principal de PS Corneliu Bârlădeanu, care și-a dovedit cu prisosință dispoziția de a aplica legea iubirii în cazul părintelui și al maicilor de la Tanacu).

- În urma Sfântului Sinod al BOR, asociațiile care au inițiat memoriul au declarat că respectă Hotărârea Sfântului Sinod de a-i ierta pe cei doi ierarhi în condițiile în care aceștia vor respecta rânduiala pe care a pus-o Biserica în astfel de situații: mărturisirea publică și în scris a Credinței Ortodoxe, odată cu lepădarea cugetării eretice care i-a condus la apostazie (anexa 6).

Cu nădejdea că acest lucru se va întâmpla cât mai curând, vă asigurăm de respectul și dragostea pe care vi le purtăm în Hristos, de rugăciunile noastre pentru ca Dumnezeu să vă întărească și să vă lumineze în apărarea dreptei credințe, temeiul mântuirii noastre.



Asociațiile și fundațiile Laicatului Ortodox Român inițiatoare ale Memoriului referitor la apostazia de la dreapta credință a Mitropolitului Nicolae Corneanu și a Episcopului Sofronie Drincec.





Azi, 16 iulie 2008, la prăznuirea Sfântului Sfințit Mucenic Antinoghen și a Sfinților Părinți de la primele șase Sinoade Ecumenice








P.S. Cu o proximă ocazie, pentru că nu este suficient de bine cunoscut contextul în care s-a născut mișcarea Asociațiilor Laicatului Ortodox din România, intenționăm să descriem pe scurt firul evenimentelor principale care au urmat actelor de apostazie de la dreapta credință ale mitropolitului Nicolae și ale episcopului Sofronie.





--------------------------------------------------------------------------------

[1] Citat din Enciclica Patriarhilor de la 1848 în traducerea făcută de T.M. Popescu, în revista Biserica Ortodoxă Română, an LIII, 1935, nr. 11‑12.

[2] Pr. Prof. Liviu Stan, Mirenii in Biserică, Sibiu, 1938, pag. 64-65.
Niste "ilustri anonimi"? Se tem sa spuna cine sunt?
  #300  
Vechi 17.07.2008, 20:19:55
ancah
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mirean
Citat:
În prealabil postat de ancah
Sa stii ca si in Suedia se prind posturile TV romanesti; se citesc ziare romanesti; se citesc carti romanesti; internetul functioneaza.
Iarta-mi insiscretia: care posturi, care ziare, care carti? Dar Sf. Liturghie?
Nu intrebarea e indiscreta, ci raspunsul, mirene. Continua asa si voi cere banarea ta. De data asta nu glumesc.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Parintele Daniel Corogeanu si filmele horror Ekaterina Stiri, actualitati, anunturi 52 08.01.2014 09:41:56
Sfântul Ștefan - primul martir al Domnului Hristos laurastifter Craciunul - Nasterea Domnului 15 28.12.2013 00:50:50
Noi avem nou martir mihaiB Stiri, actualitati, anunturi 9 07.11.2012 19:51:45
Sfantul Maxim Marturisitorul- martir pentru dreapta credinta georgeval Diverse Sarbatori 7 03.04.2012 00:34:34
CRESTINISMUL SAU BISERICA? de Sfantul Ierarh si Nou Martir Ilarion Troitki andrei_im Generalitati 1 18.01.2010 18:30:28