Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Minuni ale Ortodoxiei > Moaste
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #41  
Vechi 20.07.2008, 07:06:08
TFL TFL is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.04.2008
Mesaje: 111
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56
Unui surd nu-i poti cere sa auda, unui orb, nu-i poti cere ca sa vada, asa si tie, dragul meu , nu pot sa-ti cer sa crezi in ceva in cea ce nu vezi, nu simti si nu traiesti efectiv.
korect
Reply With Quote
  #42  
Vechi 20.07.2008, 12:05:57
bmd
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Pt cei ce nu cred; va recomand "Camasa lui Iisus"...stiu este roman , stiu e scrisa de un protestant dar stiu ca poate ajuta in problema asta! Credinta nu-i procentuala: cred 54,71% !!!! Ori, ori!Cind o sa intelegeti lucrul acesta o sa aveti doar doua posibilitati la indemina ori credeti 100% ori deveniti atei!
Reply With Quote
  #43  
Vechi 20.07.2008, 14:34:29
C-tin C-tin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.07.2007
Mesaje: 640
Implicit

Citat:
În prealabil postat de johny
cine crede in moaste?

... si de ce?
Nimeni nu crede in moaste! Ortodox este sa crezi in Dumnezeul din Sfanta Treime care lucreaza/face minuni prin Sfintii ale caror sfinte moaste se pastreaza in biserici si manastiri!

Idem cu Icoanele. Nu credem in Icoane! Le cinstim doar, dar de crezut, credem doar in Unul Dumnezeu din Sfanta Treime care lucreaza prin Sfintii pictati in ele!

De ce avem nevoie de ele? Cum a spus si Cozia, pt neputinta noastra,...de aceea avem nevoie de intermediari inaintea lui Dumnezeu!
Reply With Quote
  #44  
Vechi 20.07.2008, 14:59:24
C-tin C-tin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.07.2007
Mesaje: 640
Implicit

Pt ca s-a vorbit de Sfinti:) uitati aici si niste cuvinte ale Arhiepiscopului Andrei de Alba Iulia

Idealul crestin este sfintenia

În mod cu totul eronat se crede cã sfintii sunt niste oameni iesiti din conditiile vietii normale. Ei de fapt sunt oameni ca noi dar care luând în serios chemarea lui Dumnezeu "fiti sfinti, pentru cã Eu sunt Sfânt" (1 Petru I, 16), si luptându-se "lupta cea bunã a credintei" au ajuns "casnici ai lui Dumnezeu" (Efes. II, 19). Ei au conlucrat cu harul Sfântului Duh primit prin Sfintele Taine, care ne oferã tuturor sâmburele sfinteniei, si cresctnd în Hristos, au devenit din ce în ce mai puri, din ce în ce mai iubitori din ce în ce mai smeriti. Ei au fost fascinati de iubirea si smerenia lui Hristos si au fost atrasi de dumnezeiasca frumusete a sfinteniei celei mai presus de fire.

Sfintii îsi manifestã aceastã comuniune cu Hristos rugându-se, participând la Sfintele Slujbe, citind Scripturile Sfinte si fãcând bine oamenilor. Rugãciunea este pentru ei respiratia fireascã a iubirii, de aceea ei râvnesc dupã rugãciune în chip deosebit si tind sã ajungã la rugãciunea necontenitã. Sfintele Slujbe, în special Sfânta Liturghie, sunt mijlocul de unire cu Hristos, de adâncire a comuniunii cu Hristos si de transformare dupã asemãnarea cu Hristos.

În viata Sfintilor mânia a fost înlocuitã de blândete; lenea de hãrnicie; rãutatea de bunãtate; zgârcenia de dãrnicie; vrãjmãsia de dragoste; desfrânarea de curãtie; mândria de smerenie; invidia de bucuria pentru binele aproapelui; calomnia de respectarea onoarei aproapelui. Fãrã aceste virtuti chiar dacã ne ostenim nu ajungem la sfintenie. Sfântul Simeon Noul Teolog zice: "Putem osteni cu generozitate în lupta virtutii, putem posti, putem priveghea si practica orice fel de nevointã; totul este în zadar dacã nu luptãm sã ne facem o inimã fãrã rãutate, simplã, dreaptã, smeritã, blândã. Numai într-o astfel de inimã se rãspândeste, respirã si locuieste, ca într-o locuintã plãcutã, harul Duhului Sfint".

Astfel de oameni, rãniti de dragostea lui Hristos, au vietuit peste tot. Pãmântul binecuvântat al tãrii noastre n-a fost lipsit de prezenta lor. În inima Transilvaniei, la poalele Muntilor Apuseni, evlavia popularã pãstreazã, si ne trasmite pânã astãzi, chipul luminos al Sfântului Ghelasie de la Râmet.

† Andrei

Arhiepiscopul Alba Iuliei
Reply With Quote
  #45  
Vechi 20.07.2008, 15:13:46
C-tin C-tin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.07.2007
Mesaje: 640
Implicit

De ce sunt cinstite sfintele moaste? (text preluat din Formula AS)

Fiecare biserica in care sunt moaste are povestea ei. Legenda, inchipuirile, adevarul si adaugirile povestitorilor se impletesc intr-un tablou plin de nadejde. Crestinii stiu ca perenitatea sfintelor moaste - starea de neputrezire si mireasma buna pe care o degaja - nu este rezultatul unor fenomene naturale, ci darul lui Dumnezeu fata de cei care au dus viata sfanta. Puterea dumnezeiasca ce lucreaza prin trupurile Sfintilor dupa moartea lor e o continuare, dar si o intensificare a puterii ce lucra prin trupurile lor cat au fost in viata. Un temei pentru cinstirea moastelor si a credintei in puterea ce iradiaza din ele ni-l da Sfanta Scriptura
Orasul sfintilor facatori de minuni

Pelerini la moastele Sf. Dumitru cel Nou. Biserica patriarhala din Bucuresti

, unde se relateaza ca un mort a inviat dupa ce a fost aruncat peste osemintele prorocului Elisei (Iv Regi 13, 21). Iar unii bolnavi se vindecau prin simpla atingere de stergarele folosite de Sf. Apostol Pavel (Fapte 19, 11). Cultul sfintelor moaste pastreaza vie in constiinta credinciosului ideea ca trupul n-a fost facut sa moara, ci sa invieze si sa se invesniceasca in Cristos.
Reply With Quote
  #46  
Vechi 20.07.2008, 15:26:59
C-tin C-tin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.07.2007
Mesaje: 640
Implicit

Formula AS > Anul 2006 > Numarul 741 > Spiritualitate



Moastele sfintilor si puterea lor.
de Parintele Gheorghe Calciu-Dumitreasa. (Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!)

"Daca exista persoane care cred ca moastele fac bine,
nu Dumnezeu Insusi, inseamna ca au cazut intr-un exces,
foarte aproape de idolatrie"

Parintele Gheorghe Calciu-Dumitreasa (n. 1925, Mahmudia, Tulcea) este un simbol al verticalitatii romanesti si un duhovnic pretuit. Sfintia Sa a fost printre acei slujitori ai altarului care s-au opus demolarii bisericilor de catre regimul comunist. A fost arestat prima data, pe motive politice, in mai 1948, pe cand era student la medicina in Bucuresti. A trecut prin iadul "reeducarii" de la Pitesti si a supravietuit miraculos regimului de exterminare la care a fost supus. Gratiat in 1964, odata cu toti detinutii politici, a absolvit Facultatea de Litere si apoi pe cea de Teologie. Preot si profesor la Seminarul Ortodox din Bucuresti, a fost arestat din nou, in 1977, pentru ca a protestat impotriva daramarii bisericilor. Condamnat la 10 ani de inchisoare, pe 4 mai 1979, a fost eliberat la 20 august 1984, in urma interventiei Sua. Ulterior a fost silit sa plece in exil in America, unde traieste si azi.
- Sfintele moaste sunt cinstite cu mare evlavie de romanii credinciosi. De ce? Pentru ca asa au fost invatati sau pentru ca simt ca le sunt de ajutor?
- Imi aduc aminte ca inainte de a fi arestat, in timpul comunistilor, moastele erau mai putin cautate de credinciosi decat astazi. Moastele sunt corpuri neputrezite ale sfintilor. Aici e o intreaga teorie despre neputrezirea trupurilor. Dumnezeu inzestreaza cu un anumit dar, chiar si dupa moarte, persoanele care au o viata spirituala inalta. Dar nu insist in privinta aceasta. Vreau doar sa spun ca exista o relatie stransa intre sufletul sfantului si moastele pe care le veneram. Este bine sa le cinstim. Neindoios ca aceasta sete de veneratie a moastelor tine si de o anumita relatie care se stabileste intre credinciosul care se roaga sfantului si sfantul respectiv. Sunt convins ca fiecare credincios isi da seama ca nu moastele in sine aduc vindecari, sau consolari, ori scapari de necazuri, ci sfantul, prin harul pe care Dumnezeu i l-a dat, poate sa opereze prin acele particele de moaste. Daca exista persoane care cred ca moastele fac bine, nu Dumnezeu Insusi, inseamna ca au cazut intr-un exces, foarte aproape de idolatrie.
- Daca sfantul lucreaza prin harul capatat de la Dumnezeu, si nu prin moaste sau prin icoana - numita in popor "facatoare de minuni" -, n-ar fi mai bine sa ne rugam direct sfantului, fara sa mai mergem dinaintea moastelor si icoanelor?
- Sunt oameni care fac si lucrul asta. In primul rand, conteaza rugaciunea, dar este de folos si contactul cu sfintele moaste sau cu icoanele. Pentru ca omul are nevoie de anumite trepte pentru ridicarea in viata sa spirituala. Relatia cu sfantul se stabileste mai bine asa, in mod personal. Parintele Staniloae se intreba: "Cum se face ca un milion de oameni se roaga unui sfant, iar sfantul le raspunde tuturor?". Explicatia este ca sfintii primesc de la Dumnezeu darul de a asculta in acelasi timp un milion de rugaciuni, de a face distinctia si de a le da ajutor tuturor. Prezenta moastelor este, insa, pentru cei mai multi, certitudinea ca minunea este posibila. Atata vreme cat vezi trupul neputrezit al unui sfant, inseamna ca acela poate sa te ajute. Am constatat ca, indiferent daca esti credincios sau ateu, nevoia de miracol este la fel de mare. In Occident, vrajitoarele si ghicitoarele sunt la mare cautare. Este o ratacire pentru noi, oamenii, nascocita de diavol, pentru a satisface setea noastra de miracol. Probabil ca si aici, in tara, sunt oameni care merg la moaste, dar si la vrajitoare. Este un amestec neingaduit.
- Parinte, dar daca oamenii sunt atasati de moastele sfintilor, de ce majoritatea dau buzna sa se inchine dinaintea moastelor doar la hramuri? E mai mare harul sfantului atunci?
- Nu, dar noi ne legam de anumite date, de aniversari si comemorari. Oamenii cred ca atunci puterea sfantului creste. Si cred ca au dreptate pana la urma, caci nadejdea si credinta oamenilor e mai mare atunci si sfantul raspunde altfel. Cand eram profesor la Seminar, studentii si elevii faceau de garda la sfintele moaste din biserica noastra, pentru a pastra ordinea celor care doreau sa se inchine la ele. Intr-una din zile, un baiat care facea de garda, foarte destept si curat, pe care il consideram cu multa credinta, a venit la mine si mi-a spus: "Parinte, acuma cred". Asistase la o minune: o femeie paralizata a fost vindecata de Sfantul Dumitru. Deci, minunea este facuta nu numai pentru cel vindecat, ci si pentru cei care sunt de fata. Apoi, rugaciunea comuna, care se face la o astfel de praznuire, este mai ascultata de Dumnezeu decat cea individuala, pentru ca se creeaza o emulatie spirituala in care sufletul este mai adanc implicat. Si sigur ca raspunsul este pe masura credintei noastre. Oamenii se aduna si se incurajeaza in spirit, fara sa stie, pentru credinta, pentru venerarea moastelor. Important este insa ca oamenii sa nu-si faca idol. Sa nu uite ca dincolo de moaste este Sfantul si, mai ales, este Dumnezeu, care ii da putere sfantului si care face ca minunea sa se realizeze. Se stie ca acolo unde credinta se bazeaza exclusiv pe minuni, nu este credinta tare. Dar de multe ori, printr-o minune, se realizeaza convertiri, unele chiar dramatice.
- Cum realizam ca suntem dinaintea unor moaste?
- Moastele sunt consacrate de Biserica, asta e garantia. Vindecarile sau intoarcerea la credinta sunt consecinte ale acestui fapt, ca moastele sunt consacrate de Biserica.
- Dar daca ne aflam in fata ramasitelor pamantesti, neputrezite, binemirositoare si chiar facatoare de minuni ale unui om care inca nu a fost canonizat de Biserica?... Cum se intampla cu trupul Parintelui Ilie Lacatusu din Giulesti, care are toate semnele sfintelor moaste, dar Parintele nu e canonizat. Sunt sfinte moaste sau nu?
- Sunt moaste daca sunt implinite toate canoanele si fac minuni. Insa constatarea Bisericii este importanta si ea vine prudenta, dupa ce se verifica toate semnele. Nu e rau ca se intampla astfel.
- Parintele Iustin Parvu, staretul Manastirii Petru Voda - Neamt, a atras atentia ca tara este plina de sfinte moaste nerecunoscute de Biserica. Si spune Sfintia Sa ca si din aceasta pricina ne bate Dumnezeu. Parintele Iustin a aratat ca in gropile comune unde au fost depuse trupurile detinutilor politici morti pentru credinta in Cristos, asa cum este cea din Rapa Robilor de la Aiud, sunt sfinte moaste. De altfel, Parintele Iustin a luat de acolo mai multe ramasite pamantesti si le-a depus intr-o racla in biserica manastirii. Cum ne raportam la aceste ramasite pamantesti ale unor oameni martirizati pentru credinta lor?
- Ierarhii Bisericii Ortodoxe Romane nu au curaj sa declare ca ramasitele pamantesti ale fostilor detinuti politici ucisi pentru Cristos in temnita sunt moaste. De altfel, la Patriarhie au fost depuse mai multe dosare de canonizare, cum e cel al Parintelui Ilie Lacatusu, despre care eu cred cu tarie ca este sfant, sau cel al lui Valeriu Gafencu. Si Sinodul nu s-a pronuntat. In majoritate, fostii detinuti politici au fost legionari, si ierarhii se tem ca gestul lor sa nu fie interpretat politic. Trebuie sa ne raportam cu intelepciune si cu atentie. Daca Dumnezeu vrea, prin sfinti, chiar necunoscuti sau nerecunoscuti de noi, ne poate face bine.
- Am constatat ca in Bucuresti sunt multe biserici care au moaste de la acelasi sfant. Cum se intampla ca din trupul unui sfant sa ajunga moaste la mai multe biserici?
- In general, cei care au in grija trupul unui sfant, in momentul in care o biserica solicita o particica, dau. Si se intampla ca preotii, cand afla ca la cutare biserica s-au adus sfinte moaste ale unui anume sfant, sa incerce sa obtina si ei particele. Unele moaste au fost cumparate si depuse in anumite biserici. Dar daca trupul intreg ramane neputrezit, in general este pastrat astfel. Trupul Sfantului Nectarie a fost neputrezit timp de 20 de ani, dupa care carnea a disparut si a ramas numai scheletul. Cei care il aveau in grija au inceput sa dea particele. Putrezirea lui a starnit unele deceptii, sunt persoane care s-au gandit ca Dumnezeu nu a lasat sfintenia in el. Preotii au stabilit insa ca Dumnezeu a lasat asa ca particele din Sfantul Nectarie sa mearga in toata lumea, iar prin puterea divina sa faca minuni.
- Nu exista pericolul sa se faca un comert cu moaste?
- Ei, si sfintii sunt supusi unui risc, unor obiceiuri ale noastre... (zambeste). Eu ma gandesc ca poate sfantul s-a rugat la Dumnezeu sa ajunga, chiar si cumparat pe bucatele, in anumite locuri unde oamenii au mai multa nevoie de el.
- Cineva din afara ortodoxiei ar putea considera un ritual barbar aceasta impartire a trupurilor unor morti, chiar daca sunt sfinti...
- Daca trupul ramane intr-un singur loc, se restrang posibilitatile pentru ca o mare masa de oameni sa aiba parte de lucruri minunate, de ajutor si mangaiere. Nu toata lumea poate calatori sa se roage la racla cu sfintele moaste ale unui sfant anume, care i-ar putea fi de ajutor.
- In multe biserici din Bucuresti sunt cinstite, aproape la fel de mult ca sfintele moaste, bucatele din straiele purtate de vreun sfant...
- Este o greseala. Nu vreau sa spun ca hainele acelea n-au impregnate in ele o anumita putere divina, dar nu sunt ca moastele. Nu cred ca ele pot vindeca. Cel mult, il ajuta pe om sa aiba o legatura mai buna cu sfantul respectiv si cu Dumnezeu.
- O biserica, adica o cladire, nu o comunitate de credinciosi, este mai buna, mai puternica, mai de folos oamenilor daca adaposteste sfinte moaste?
- Sfantul lucreaza in sensul acesta: oamenii insisi sunt stimulati sa vina la biserica si sa creada. Dar toate bisericile sunt pline de har, iar Dumnezeu este pretutindeni, nu numai unde sunt moaste. Nu toti sfintii devin moaste. Dumnezeu lucreaza prin diverse haruri pe care le pune in anumiti oameni. Moastele sunt numai un fel de manifestare a divinitatii.
- Sfintia Voastra va amintiti mari minuni care au impresionat mase de oameni in Romania?
- Minuni au fost multe, cum e si aceea cu elevul meu, despre care v-am spus, dar nu se face publicitate si este mai bine asa. Sa nu fie un fel de orgoliu al bisericilor care au sfinte moaste si unde se intampla minuni. Daca e publicitatea prea mare si vanzoleala prea multa, nu e bine.
- Sfintiei Voastre vi s-a intamplat vreo minune?
- Da. Odata, prin anul 1972 sau 73, am fost cu elevii mei de la Seminar la Biserica Sfantul Gheorghe, unde este depusa mana Sfantului Nicolae. Dupa ce am trecut toti si ne-am inchinat in fata raclei, mana sfantului a inceput sa raspandeasca adiere de buna mireasma. Pana atunci nu mirosea si am socotit asta ca un semn din partea sfantului. Poate ca-mi prevestea ce mi se va intampla sau poate ca era bucuria sfantului ca elevii aceia erau potriviti sa fie buni preoti.
- La finalul acestui interviu, pentru care va multumesc, sa ajungem la o concluzie: ce trebuie sa stie un crestin ortodox despre cinstirea sfintelor moaste si despre inchinarea la icoane?
- Toate sunt trepte, doar trepte in urcusul catre Dumnezeu. Crestinul nu trebuie sa se limiteze la rugaciunea dinaintea moastelor ori chiar la rugaciunea catre sfantul invocat. Crestinul sa fie constient ca Dumnezeu Insusi lucreaza prin sfinti si raspunde rugaciunilor facute la icoane sau la moaste. Altminteri, va fi foarte aproape de idolatrie. Pericolul e foarte mare, mai ales pentru oamenii care sunt adanc credinciosi, dar nu au o baza a intelegerii lui Dumnezeu.



Reply With Quote
  #47  
Vechi 21.07.2008, 05:55:53
TFL TFL is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.04.2008
Mesaje: 111
Implicit

argumetele di formula AS.....rulz :D:D:D;););):D:D
Reply With Quote
  #48  
Vechi 21.07.2008, 08:44:10
cristiboss56's Avatar
cristiboss56 cristiboss56 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 16.12.2006
Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU
Religia: Ortodox
Mesaje: 32.376
Implicit

Citat:
În prealabil postat de TFL
argumetele di formula AS.....rulz :D:D:D;););):D:D
In primul rand, textul a fost preluat de revista respectiva. In al doilea rand, cele scrise de Constantin sunț lamuritoare pentru ori cine, fie el si de rea credinta. In al treilea rand, invata sa scri in limba materna. Toate cele cu folos (multe sunt cele ce-ti lipsesc). DOAMNE AJUTA!+
Reply With Quote
  #49  
Vechi 21.07.2008, 15:29:23
TFL TFL is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.04.2008
Mesaje: 111
Implicit

Citat:
În prealabil postat de C-tin
Crestinul sa fie constient ca Dumnezeu Insusi lucreaza prin sfinti si raspunde rugaciunilor facute la icoane sau la moaste. Altminteri, va fi foarte aproape de idolatrie. Pericolul e foarte mare, mai ales pentru oamenii care sunt adanc credinciosi, dar nu au o baza a intelegerii lui Dumnezeu.


adevar amestecat cu putina minciuna.
Reply With Quote
  #50  
Vechi 21.07.2008, 17:57:57
C-tin C-tin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.07.2007
Mesaje: 640
Implicit

Citat:
În prealabil postat de TFL
Citat:
În prealabil postat de C-tin
Crestinul sa fie constient ca Dumnezeu Insusi lucreaza prin sfinti si raspunde rugaciunilor facute la icoane sau la moaste. Altminteri, va fi foarte aproape de idolatrie. Pericolul e foarte mare, mai ales pentru oamenii care sunt adanc credinciosi, dar nu au o baza a intelegerii lui Dumnezeu.


adevar amestecat cu putina minciuna.
Dragule anonim! uite ce ne vorbeste Evanghelia de astazi...

„Și vă îndemn, fraților, să vă păziți de cei ce fac dezbinări și sminteli împotriva învățăturii pe care ați primit-o. Depărtați-vă de ei. Căci unii ca aceștia nu slujesc Domnului nostru Iisus Hristos, ci pântecelui lor, și prin vorbele lor frumoase și măgulitoare, înșală inimile celor fără de răutate. Căci ascultarea voastră este cunoscută de toți. Mă bucur deci de voi și voiesc să fiți înțelepți spre bine și nevinovați la rău. Iar Dumnezeul păcii va zdrobi repede sub picioarele voastre pe satana. Harul Domnului nostru Iisus Hristos cu voi!... Amin!“ (Romani 16, 17-24)

In continuare ce ne mai spune Sf Pavel:
„Să povățuim cu blândețe pe cei ce stau împotrivă, că doar le va da Dumnezeu pocăință pentru cunoașterea adevărului și se vor trezi din cursa diavolului, prinși fiind de el, pentru a-i face voia“ (II Timotei 2, 25-26).

Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sfanta Traditie Iuliiiii Generalitati 4 07.06.2013 13:42:36
Credinta, adevar, traditie si profan Claudiu_FT Teologie si Stiinta 2 04.09.2011 22:46:40
Sfanta traditie caiusltd Despre Sfanta Scriptura 9 18.10.2010 09:10:57
Sfanta Traditie Ioana-Andreea Secte si culte 5 26.07.2010 18:21:55
traditiile si sfanta traditie. iulian_vlc Generalitati 4 16.03.2009 10:19:34