![]() |
![]() |
|
#51
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#52
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu sint nici important si nici asa cult nu sint cum ma crezi tu (nici macar Machiavelli n-am citit) Adevarul te face liber, ura cu siguranta nu! Inca odata iatata-ma! Intentia mea a fost buna (sa-ti arat ca gresesti DUPA PAREREA MEA, desigur)dar ori tu nu gresesti ori eu inteleg altfel lucrurile. |
#53
|
|||
|
|||
![]()
o zi din viata unui calugar http://www.youtube.com/watch?v=FTfDaHd4wNM
continuare moartea unui calugar http://www.youtube.com/watch?v=LoQrhFA8NmE |
#54
|
|||
|
|||
![]()
pentru ce atatea discutii contradictorii? pentru ce atata ura? ca sa mai aveti ce adauga la spovedania urmatoare? iertare
|
#55
|
|||
|
|||
![]()
Dom-le a crede ca materia e rea este o idee yoghisto-gnostica.
Materia asta e opera de arta a Sfintei Treimi si este foarte buna atata vreme cat se foloseste bine adica spre mantuire. Pai ce daca folosesc internetul spre mantuirea lumii? Sfantul Ioan de Kronstadt nu traia in mare lux? Ba traia. Unii au cazut fara materie numai in gand - vedeti ingerii care au devenit diavoli. Raul vine din noi insine si nu de la diavol , de la materie sau de la fratii nostri. De acestea se serveste Dumnezeu pentru a ne face constienti de propria noastra rautate si a ne mana spre mantuire. Mentalitatea asta cu "dom-le s-au stricat lucrurile" este modul unora de a vedea lucrurile. Adevarul insa nu e cine stie ce concept ci este Domnul nostru Iisus Hristos si dansul stie acestea mai bine. Nu ne-a pus pe noi Dumnezeu sa ii judecam pe altii sau situatia actuala ci pe noi insine si nici nu o sa ne intrebe la judecata particulara ce au facut altii ci ce am facut si ce nu am facut noi. |
#56
|
|||
|
|||
![]()
Mai soro Alexandra pe youtube umbla Pacman mancand clipuri video!
Asa a disparut linkurile alea de le pusesei tu. Daca au disparut este clar ca era de bine despre calugari. Daca ar fi fost de rau ramanea. |
#57
|
|||
|
|||
![]()
Cam toti aveti dreptate dar nu intelegeti ceva: in trecut erau calugari care numai aparent erau calugari si azi este la fel.Dar traditia a retinut mai mult datele despre acei calugari care slujeau cu adevarat lui Hristos,iar numele celor multi care mimau calugaria s-au pierdut din amintirea bisericii ca niste nume ale unor nevrednici.Tot asa se vor pierde si numele celor nevrednici de acum!Dar sunt si calugari vrednici!
|
#58
|
||||
|
||||
![]()
Dacă vrei să scapi de patimi, poți: fie ții posturile întregi, cu ulei și fără ulei; fie nu-ți lași canonul, închinăciunile sunt cele mai bune; fie nu te mai îndrăgostești, căci și aceasta se canonisește, ca fiind mângâiere și sărutare, vreo patruzeci de zile; fie citești din când în când cartea de canoane ale Sfântului Ioan Postitorul, că-ți pire și mama poftei doar că le citești, fie renunți la medicamentele și apa roșie excitante de care scapi doar cu apă și frunză de nuc, fie, Dumnezeu știe câte căi mai sunt, numai să nu te atingi de tine și să cauți a viețui ca Hristos: născut din Tată, feciorește, din mamă Fecioară și trăind toată viața feciorește așa cum frumos amintea Părintele Cleopa. ,,Fecioria este pododaba cea mai de preț a Bisericii. “( Sfinții Părinți)
|
#59
|
||||
|
||||
![]() Canoanele Sfântului Ioan Postitorul Canonul I A scurta anii de pocăință, după cum socotesc eu, nu se va părea lucru fără socoteală celor ce judecă drept, deoarece nici la marele Vasile și nici la cei mai vechi dumnezeiești Părinți ai noștri nu s-au hotărât celor ce greșesc post sau priveghere sau număr de metanii, ci numai depărtarea de Împărtășanie. Pentru aceasta noi am socotit că se cuvine celor ce se pocăiesc curat sau se sârguiesc să-și chinuiască trupul cu viețuire aspră și petrec cu mulțumire o viată potrivnică răutății celei dintâi, să le măsurăm lor după măsura înfrânării și împuținarea timpului de pocăința, adică dacă va accepta cineva să nu bea vin atâtea zile rânduite , am judecat și noi să-i scădem un an din anii certării celei rânduite de Părinți. Asemenea, dacă făgăduiește înfrânare de carne pentru o vreme, am socotit să-i împuținăm încă un an; și dacă se va înfrâna de brânză, de ouă, de pește sau de untdelemn la fiecare dintre acestea să-i reducem câte un an. Dacă voiește să-l îmblânzească pe Dumnezeu și cu metanii dese, îi vom reduce și mai mult dacă arată voință spre milostenie, nu mai jos de cât îi este puterea. Iar dacă după cădere a venit la viața cea iubitoare de Dumnezeu și călugărească,am socotit că este bine să-i dăm lui iertare în mai puțină vreme , fiindcă vrea să-și petreacă toată viața lui în multă pătimire, care se cuvine viețuirii călugărești. Însemnare Vezi Canonul 12 al Sinodului I; Canonul 102 al Sinodului al VI-lea; Canoanele 2, 5 si 7 ale Sinodului celui din Ancira; Canoanele 2, 3, 74, 84 ale Marelui Vasile; 4, 5, 7 si 8 ale Sfântului Grigorie de Nyssa; acestea răspunzând pentru împuținarea anilor pe care a făcut-o Postitorul și spun si ele că, după așezarea și pocăința celor ce se spovedesc, așa trebuie să se împuțineze și anii canonisirii lor. Motivul pentru care Părinții rânduiau atunci celor ce greșeau, în loc de canon numai depărtarea de Împărtășanie este, precum socotesc, acela că atunci creștinii aveau atâta dragoste ca să se împărtășească, încât socoteau mare paguba a se lipsi de ea. Pentru aceasta și Părinții cei de atunci, nu au aflat altceva cu care să-i oprească de la păcat, decât depărtarea de Împărtășanie. Canonul 2 Tulburarea dulceții inimii, care se face prin gânduri, nu se canonisește deloc, deoarece nu a fost făcut încă păcatul. Însemnare Tulburarea este un gând subțire sau o aducere aminte a diavolului, care îndemna să faci un lucru sau altul. Supărarea este din cele fără de voie, fiindcă nu are drept pricină voința noastră ca să ne supere gândurile, ci pe vrăjmașul. Pentru aceea este și necanonisită. Canonul 3 Unirea cu gândul se spală cu douăsprezece metanii. Însemnare Unirea este primirea de bunăvoie a gândului trimis de vrăjmașul și vorbirea sufletului cu dânsul. Canonul 4 Lupta este vrednică sau de cununi sau de chinuri. Însemnare Lupta este o putere a sufletului, întocmai puternică cu gândul cel ce luptă, cu care, de va voi sufletul, biruiește gândul și ia cununi; iar, de nu va voi, este biruit de el și primește pedeapsă. Canonul 5 Învoiala este pricină și început al canonisirilor. Însemnare Învoiala este plecarea cu dulceață a sufletului către gândul cel pătimaș, care îl luptă; pentru care zice dumnezeiescul Postitor, că acesta este începătură și pricină a canonisirilor. Pentru aceea și Ioan Zonara, la sfârșitul cuvântului împotriva celor ce socotesc că sămânța cea firească este necurată, spune: cei ce au primit gândul cel pătimaș și au vorbit cu dânsul cu dulceață prin unire și învoială, aceștia nu vor scăpa de canonisire, chiar dacă nu au pătimit scurgere în somn, nici nu au văzut nălucire. Tulburarea, unirea, lupta și învoiala sunt la toate păcatele, dar dumnezeiescul Postitor a adus pildă numai din păcatele trupești, ca să le cunoaștem mai bine pe cele mai grosolane. Canonul 6 Cel ce s-a întinat în somn cu patima scurgerii, o zi se îndepărtează de Împărtășanie. Citind Psalmul 50 și făcând 4 metanii, să creadă că s-a curățit de întinare. Însemnare Canonul 4 al Sfântului Dionisie spune că cei care pătimesc scurgerea fără de voie a seminței, aceștia să urmeze conștiinței lor. Dacă acesta îi mustră că au pătimit scurgerea din gând pătimaș și nălucire urâtă sau din altă patimă oarecare, să nu se împărtășească; iar de nu, să se împărtășească. Canonul 12 al lui Timotei spune că cel ce a pătimit pentru că a poftit femeie nu trebuie să se împărtășească, iar dacă a pătimit numai din ispita diavolului, să se împărtășească. Părinții Anastasie Sinaitul (Răspuns 80) și Grigorie Sinaitul (în Filocalia) spun că scurgerea în somn se face din multă mâncare și multă băutură, din somn mult, din odihnă și moliciune a trupului, din osteneală multă, din poftă, din băutură rece din obiceiul rău spre desfrânare și din zavistia dracilor; încă și din prisosința firii. Deci de vreme ce cu greu poate cineva să judece când se întâmplă din pricina sa și când din altă pricină și zavistie diavolească, mai bine este să nu se împărtășească în ziua aceea – după cum spune și acest Canon, așa fără de hotărâre și cum spune și marele Vasile(hotărârea pe scurt 309 și întrebarea a 3-a a cuvântului 2 pentru Botez), încă și Simeon, arhiepiscopul Tesalonicului (Răspuns 14 și 15), Ioan al Chitrului (Răspuns 28) și Valsamon (Răspuns 10), de comun acord spun că preoții și mirenii care vor pătimi scurgere în somn se opresc în ziua aceea de la Sfintele Taine; doar dacă nu este nevoie ca să se împărtășească mireanul sau preotul să slujească, întâmplându-se vreo zi însemnată, întru care trebuie să fie Liturghie – atunci cu adevărat trebuie să se sfărâme cursa diavolului și să se înalțe puterea preoției. Canonul 7 Iar cel ce s-a întinat, treaz fiind cu trupul, șapte zile se oprește de la Împărtășanie, în fiecare zi citind Psalmul 50 și făcând 49 de metanii. Însemnare Există o diferențiere, la Anastasie al Antiohiei, pentru scurgerea pe care o pătimește cineva fiind treaz. Scurgerea pe care o face cineva fiind treaz, o face sau la sine sau la altul. Scurgerea cea de la sine se face: sau cu pipăirea mâinii și se canonisește 40 de zile (aceasta fiind însăși malahie) sau fără pipăirea mâinii. Aceasta sau se face numai din supărare și se canonisește o zi; sau se face cu unirea gândului fără de învoială și pipăire și se canonisește 3 zile; sau se face cu unirea gândului și cu pipăire, fără de învoială și se canonisește 7 zile; sau se face și cu învoială fără de pipăire și se canonisește 20 de zile; sau și cu pipăire și se canonisește 30 de zile. Iar scurgerea cea care se face către altcineva, sau se face fără tăvălire împreună, sau cu tăvălire împreună. Cea care se face fără de tăvălire împreună, ci cu apucări și cu sărutări, sau fără de pipăire se face, se canonisește 20 de zile; sau se face și cu pipăire și se canonisește 30 de zile. Iar cea care se face cu tăvălire împreună, sau către cel de un neam, se canonisește 80 de zile; sau către cel de alt neam, adică la dobitoace, se canonisește 7 ani. Iar cei ce, fiind treji, pătimesc scurgere din neputința trupului, și cei ce scot sămânța amestecată cu udul, nu sunt supuși la nimic, pentru că amândoi o pătimesc fără de supărare, sau unire sau învoiala gândurilor. Pentru aceasta nici Anastasie nu pomenește nimic de aceștia. Canonul 8 Cel ce a făcut malahie se canonisește 40 de zile cu mâncare uscată (adică cu pâine și apă) petrecând și făcând în fiecare zi 100 de metanii. Însemnare Malahia este atât de urâtă lui Dumnezeu, încât pentru dânsa a omorât pe Onan, fiul Iudei (care a fost fiu al lui Iacov), pentru că el a fost cel dintâi care a arătat această răutate pe pământ și de la care s-a și numit malahia ,,onanie”. ,,Și ceea ce făcea el era rău înaintea lui Dumnezeu, rău se arată (zice Scriptura la Facere 38, 10) și l-a omorât pe el” (adică pe Onan). Socotesc unii dascăli că Dumnezeu atât de mult a urât pe acei mândri filosofi ai elinilor, încât i-a lăsat să se stăpânească de acest păcat, spre pedeapsa închinării lor la idoli, căci cunoscând pe Dumnezeu, nu ca pe un Dumnezeu l-au slăvit. Și se asemuiește aceasta din ceea ce spune dumnezeiescul Pavel despre dânșii: ,,Petru aceea i-a și dat pe ei Dumnezeu la poftele inimilor lor spre necurăție, ca să se necinstească trupurile lor întru sineși” (Romani 1, 24); unde, prin ,,trupurile lor întru sineși” a arătat malahia, adică același trup lucrează și pătimește singur întru sine. Malahia, zice Ioan Scărarul (Cuvântul 15), este desfrânare care se face fără alt trup, prin care a căzut acel mare sihastru pentru care a zis dumnezeiescul Antonie că mare stâlp a căzut. Malahia aceasta este numită ,,moarte și pierzare” (Cuvântul 15), care totdeauna se află în noi și se poartă împreună cu noi, cu deosebire în vremea tinereților. Pentru aceasta, cu mare greu se depărtează de ea și se pocăiesc cei care au fost prinși odată de ea. Se aseamănă cu o mreajă mare a diavolului și a iadului, cu care a tras lumea spre pierzare și mulți se prind în ea, dar puțini scapă. Și se bucură inima diavolului pentru vânatul cel mult pe care-l face cu această mreajă și o tămâiază că i-a prins multe bucate și multe suflete – precum spune Avacum (2, 15): ,,Sfârșit cu undița a smuls și l-a tras pe el cu mreaja (adică lumea a tras-o) și l-a adunat pe el în năvoadele lui.” Pentru aceasta ,,Veseli-se-va și se va bucura inima lui, va jertfi năvodului său și va tămâia mrejei lui, căci cu ele îngrașă partea lui și mâncărurile lui alese.” Mai mult ce să spun? Malahia pricinuiește vătămare veșnică nu numai sufletului, ci pricinuiește vătămare și sănătății trupului. Vătămare sufletului, căci îl lipsește de împărăția cerurilor și îl osândește la munca cea veșnică – precum spune Pavel (I Corinteni 6, 9): ,,Nu vă înșelați: nici desfrânații, nici preadesfrânații, nici malahienii, nici închinătorii la idoli… nu vor moșteni împărăția lui Dumnezeu.” Deși Sfântul Ioan Gură de Aur și Teofilact i-au tâlcuit pe cei ce fac malahie, că sunt cei ce desfrânează și pătimesc cele urâte ca Sodomitenii, însă mulți dascăli au înțeles prin malahieni pe cei care fac sufletul să-și piardă fecioria, care este cel mai de preț lucru din lume și care, dacă se pierde, nu se mai dobândește niciodată, și pentru faptul că îl face să se aducă jertfă diavolului prin sămânța trupului său cum spune un Părinte. Pricinuiește și vătămarea trupului, după cum spun doctorii, pentru că malahienii: 1) Îngălbenesc. 2) Le slăbește stomacul. 3) Le slăbește vederea ochilor. 4) Pierd glasul. 5) Pierd istețimea și ascuțimea minții. 6) Pierd ținerea de minte. 7) Pierd somnul, fiind tulburați de vise. 8) Le tremură trupul. 9) Pierd toată bărbăția trupului și a sufletului. 10) Li se întâmplă dambla. 12)Li se întâmplă des scurgere în somn; de multe ori și când sunt treji. 13) Îmbătrânesc repede și mor rău și cu ticăloșie. Păcatul acesta așadar, este ca o ciumă și stricăciune a neamului omenesc și face pe malahieni, și în lumea aceasta să petreacă o viață ticăloasă, și în cealaltă viață să fie chinuiți veșnic în focul chinurilor. Malahia se face sau cu mâna sa, sau cu mâna altuia, sau cu lovirea peste coapse. Trebuie să cunoască duhovnicii că și femeile fac malahie. Canonul 9 Iar amestecarea unuia cu altul, ceea ce înseamnă îndoită malahie, se canonisește până la 80 de zile. Însemnare Amestecare, adică nu păcatul deplin al sodomiei, ci când doi oarecari fac malahie unul la altul. Canonul 10 Iar dacă cineva dintre clerici, mai înainte de a se preoți, a căzut în patima malahiei, nesocotind poate că numai pentru aceasta se va opri de la preoție, acesta primind mai înainte Canon, numai după aceea să se apropie de preoție. Iar dacă s-a prins în această patimă după preoție, 1 an întreg să fie oprit de la cele preoțești, timp în care să împlinească toate canoanele rânduite malahienilor, și abia după aceea să se întoarcă la preoție. Dacă după cunoștința păcatului, a doua oară, sau a treia oară aceasta va face, să înceteze preoția și să se pogoare în rânduiala citețului. Însemnare Vezi că și malahia singură oprește de la preoție. Canonul 11 Și aceea dintre femei, care a ajuns până la sărutări și pipăiri de bărbat, însă nu s-a stricat, primește canonul malahiei. Canonul 12 |
#60
|
|||
|
|||
![]()
Isaia, nu mai scrie cu diacritice ca nu se intelege, nu sunt recunoscute de site.
Si mai las-o cu canoanele astea, ca nu suntem aici la canoniada! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Stiinta moderna - produs al teologiei evreiesti! | LgMihail | Teologie si Stiinta | 18 | 05.03.2013 14:27:25 |
Calugaria | marinaru | Calugarul | 58 | 23.03.2012 02:50:16 |
Calugaria | AlexieOmulLuiDumnezeu | Calugarul | 11 | 19.09.2011 15:46:44 |
calugaria | cosmin95 | Calugarul | 29 | 19.03.2010 00:21:52 |
Turnul Eiffel sau adorarea falusului in societatea moderna | mihailt | Generalitati | 12 | 01.04.2009 20:13:27 |
|