Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica ortodoxa > Biserica Ortodoxa Romana
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 09.10.2008, 17:16:29
razvanms01
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

[continuarea postului precedent]

Citat:
Pr. Serafim vedea speranța micii comunități în greutățile personale suferite în viață de către membrii ei din felurite pricini. „Toți adulții din comunitate“, scria el în Cronică, „au suferit mult. […] Este un semn bun pentru ca ei să ră*mână neclintiți în Ortodoxie“. Având în minte acest lucru, el a ținut cândva o cuvântare la Etna asupra învățăturii patristice despre durerea inimii, despre cum să învățăm a primi încercările și necazurile ca pe însăși calea mântuirii. Suferințele, le-a spus el, erau vizita lui Dumnezeu la ei.

Când Alexei a început să lărgească paraclisul de pe proprietatea sa, Pr. Se*rafim l-a avertizat să nu se grăbească să îl transforme în parohie. „Ne bu*curăm să aflăm despre progresele lucrărilor de la paraclis“, îi scria el Iui Alexei. „Nu-ți face griji în privința Vlădicăi Antonie. Firește că trebuie să știe când ești gata să deschizi o «biserică», iar dacă îl vei informa acum, va socoti că deschizi într-adevăr o «biserică» - ceea ce va fi o capcană, fiindcă nu ești încă pregătit. Să nu începi să-ți numești șopronul îmbunătățit «biserică» sau să începi să-ți faci planuri mărețe. Sunteți doar un mic grup de creștini ortodocși, și nu o «parohie», adică ceva «înregistrat oficial» în «eparhie»“.

La câțiva ani după moartea părintelui Serafim, Alexei își amintea: „Nu o dată Pr. Serafim mi-a scris/spus: «Să nu cumva să înveți rusește. Dacă o să știi rusește, vei auzi toate bârfele și vei fi ispitit să iei parte la ele. Și să nu intri în nici un consiliu parohial. Fugi de politica parohială ca de ciumă!» Firește că eu și familia mea am fost încurajați să luăm parte la Liturghie în diferite parohii și să primim Sfintele Taine, dar am fost descurajați să participăm la alte activități parohiale care, simțea el, m-ar fi abătut de la «chemarea» ce credea că-mi fu*sese trimisă de Dumnezeu, adică de la lucrarea misionară prin scris, învățat și publicat. Ca urmare, mulți laici ruși mă numeau «de rit vechi»!”



În scrisoarea către corespondentul lui Alexei din Grecia, Pr. Serafim explica nevoia unor comunități, precum cea a lui Alexei, de a scăpa de influența lu*mescului: „În condițiile de azi este nevoie de un efort conștient pentru a nu ne lăsa prinși de lume, și astfel, marilor orașe le vom prefera localitățile mici și ne vom elibera (pe cât posibil) de televizor, ziare, telefon etc. Și chiar mai mult: va trebui să existe o distanțare de duhul lumesc chiar în viața bisericească; aceasta înseamnă îndepărtarea chiar și de viața parohială obișnuită, dacă e cu putință, fiindcă și ea a devenit astăzi foarte lumească“.

„Comunitatea din Etna nu este în nici un caz o comunitate cu totul «ideală» sau «experimentală»; ci mai curând o dezvoltare naturală în niște condiții spe*ciale, deosebit de favorabile pentru o autoconservare ortodoxă - firește, cu condiția ca zelul și ardoarea ortodoxă de temelie să fie prezente încă de la înce*put, în mod paradoxal, cea mai mare binecuvântare a acestei comunități este faptul că se află departe de o parohie ortodoxă - ceea ce i-a silit să iasă de pe făgașul pe care merg atâția ortodocși de astăzi care iau ca pe un lucru de la sine înțeles tot ceea ce ține de Biserică, socotind că altcineva «are în sarcină» Biserica și slujbele etc. Acești oameni au fost siliți să facă ei înșiși slujbele și astfel le-au îndrăgit cu mult mai mult; iar greutățile prin care trebuie să treacă spre a ajunge la un preot și a primi Sfânta Împărtășanie sunt așa de mari încât păstrează cu scumpătate acest privilegiu și efectiv își lucrează mântuirea cu fri*că și cutremur. Firește, noi americanii mai avem și binecuvântarea ca tot ce ține de Ortodoxie să fie nou pentru noi și deci prețios - fiece nouă traducere a Vieții sau slujbei unui sfânt este pentru noi o nouă descoperire, și cu atât mai mult dacă putem participa noi înșine la ea“.

Într-o scrisoare către Alexei, Pr. Serafim scria: „Ar trebui să-I mulțumești lui Dumnezeu din toată inima pentru că ai prilejul să trăiești retras și in*dependent, acolo unde Ortodoxia poate intra cu adevărat în viața ta de zi cu zi”. Iar într-o altă scrisoare, comentând revista Nikodemos: „Ne bucurăm să vedem cum sămânța autenticei Ortodoxii prinde rădăcini și dă mlădițe, deschi*zând o «dimensiune» a vieții ortodoxe ce nu prea s-a văzut până acum în Ame*rica: o ortodoxie laică, dar care nu e lumească, care caută rădăcinile mai adânci și simte că nu se poate acomoda cu lumea; care nu se mulțumește a fi ca toți ceilalți, doar cu «un punct de vedere ortodox» asupra a tot ce se petrece; care caută răspunsuri la Părinți, nu la întrebări academice sau teologice, ci la între*bări legate de felul cum să trăiască. Se întrezărește aici o ortodoxie ce nu este pur și simplu «adăugată» stilului de viață american, ca apoi să-și ceară scuze și să devină pe înțelesul neortodocșilor, «acomodându-se» ca o a patra religie ma*joritară, ci mai curând o ortodoxie ce preschimbă viața, face ca poporul ortodox să fie sminteală lumii și crește pe temeiul propriilor principii, separat de lumea din jur, rămânând totuși sănătoasă și normală în sine“.

Însă, în același timp, Pr. Serafim și-a dat seama cât de fragile sunt aceste pre*țioase comunități mici și cu câtă putere încearcă diavolul să le slăbească și să le distrugă. „Fără o nevoință duhovnicească constantă și conștientă”, scria el, „chiar și cea mai bună viață sau comunitate ortodoxă poate deveni o «seră», o atmos*feră ortodoxă artificială în care manifestările exterioare ale vieții ortodoxe sunt doar «degustate» sau luate ca atare, în vreme ce sufletul rămâne neschimbat, fi*ind relaxat și în largul său, în loc să rămână încordat în lupta pentru mântuire. O, cât de des se întâmplă ca o comunitate, devenind prosperă și renumită, să-și piar*dă prețioasa osârdie și unimea cugetului din primele zile de grele încercări! Nu există o «formulă» a unei vieți ortodoxe cu adevărat plăcute lui Dumnezeu; orice lucru exterior poate deveni fals; totul depinde de starea sufletească, care trebuie să fie una de cutremur înaintea lui Dumnezeu, având legea Dumnezeiască în fața ochilor în orice domeniu al vieții, punând cu cinstire cele ale lui Dumnezeu pe primul loc în viață în orice clipă”. Pr. Serafim se ruga cu înfocare ca oamenii din comunitatea din Etna să rămână așa cum sunt: cu frica lui Dumnezeu și cu dragoste unul față de altul, prețuind „verigile vii” ale Tradiției, cum era Episco*pul Nectarie. lată ce scria în Cronică în septembrie 1975, la întoarcerea dintr-o vizită făcută acolo: „Deși comunitatea e mică și slabă, se străduiește totuși să trăiască în adevăratul duh al cucerniciei ortodoxe și poate că acum se află în cea mai bună perioadă a sa - înainte de a fi crescut prea mult spre a-și pierde esențiala unitate a cugetului și a sufletului sau de a lua ortodoxia ca pe un lucru de la sine înțeles. Comunitatea a fost foarte mult insuflată de vizita Episcopului Nectarie la începutul săptămânii, iar Pr. Serafim a ținut un cuvânt după Vecer*nie (în paraclisul lărgit) despre păstrarea cu scumpătate a contactului cu Tradi*ția ortodoxă prin Vlădica Nectarie și chiar prin nou-așezata catapeteasmă, care provine de la Biserica Maicii Domnului Kazanskaia din Sacramento, biserică zidită de către Alexei Makușinski - fost membru al Bisericii Ruse din Cata*combe, care cântase în corul sfântului loan din Kronstadt și se tămăduise la Moscova la moaștele Fericitului Vasile cel nebun pentru Hristos… Dumnezeu să-i păzească pe toți întru unimea cugetului și a sufletului!“

Următoarea treaptă pentru comunitate era aceea de a avea un preot în mijlocul ei, lucru ce avea să vină la timpul statornicit de Pronia lui Dumnezeu. Între timp comunitatea își construia o solidă temelie duhovnicească de rugăciune comună zilnică, o temelie care astăzi poate sluji drept model pentru cei ce cau*tă o insulă liniștită de creștinism nelumesc în mijlocul noianului materialistei noastre societăți post-creștine”.

(Din: Ierom. Damaschin, “Viata si lucrarile parintelui Serafim Rose”, Editura Sophia, 2005)


Iertati-ma, fratilor si surorilor intru Domnul Hristos, si va rugati si pentru mine, pacatosul!

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul!
razvan_m
Reply With Quote
  #2  
Vechi 09.10.2008, 17:18:13
razvanms01
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Deci, Fericitul Serafim Rose afirma ca nu este neaparat obligatoriu ca Sfintele Slujbe sa fie oficiate de preoti, dupa cum este credinta in popor, le pot oficia si simplii mireni [ceea ce trebuie sa spuna preotul va fi sarit de catre slujitorii mireni la acele slujbe! ]daca le invata si invata si tipicul dupa care se slujesc acestea. E obligatoriu, numai ca din cand in cand [o data pe luna] sa mergem la parintele nostru duhovnic, ce trebuie sa fie un parinte cu har duhovnicesc, pentru Sfintele Taine ale Spovedaniei si Impartasaniei.


Iertati-ma, fratilor si surorilor intru Domnul Hristos, si va rugati si pentru mine, pacatosul!

Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine, pacatosul!
razvan_m



Varsta : 22
Localizare : Suceava
Reply With Quote
  #3  
Vechi 09.10.2008, 17:19:51
razvanms01
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Bunul si dreptcredinciosul Parinte Arhimandrit Justin Parvu l-a desfiintat pe IPS Patriarh al BOR Daniel intr-un interviu pe care i l-a acordat ziaristului Victor Roncea [cotidianul "Ziua"] in legatura cu "NECESITATEA REDEFINIRII DOGMELOR ORTODOXE", imediat dupa decizia sinodala de a nu-i caterisi pe ereticii mitropolitul Nicolae al Banatulu si episcopul Sofronie al Oradei. Iata fragmentul din acest interviu care face referire la marea si infricosatoarea erezie a Patriarhului Daniel Ciobotea:

Citat:
...- Si in Biserica se vorbeste acum de un duh nou, de o redefinire a dogmelor. Avem dreptul sa redefinim dogmele?

- Aceasta este o indrazneala prea inalta, la care nici nu indraznesc sa ma gandesc - ca noi sa revizuim dogmele. Inseamna sa ne taiem capul. Sa ramana numai picioarele, capul sa se duca in alta parte; capul sa mearga intr-o parte, iar picioarele intr-alta. Cam asa inteleg eu. Ce sa redefinim? Putem noi sa ne intoarcem impotriva Sf. Vasile? Pot sa ma iau eu de Sf. Ioan Gura de Aur? Putem noi sa ne ridicam impotriva celor sapte sinoade ecumenice? Putem oare sa ne ridicam impotriva jertfelor care au pecetluit cu sangele aceste canoane si randuieli? Eu ma inspaimant numai cand trebuie sa dau numai un canon de penitenta. Tremur in fata Sf. Vasile cel Mare cand ma simt nevoit sa reduc un canon de 20 de ani pentru pacate grave, cum ar fi avortul, la sapte ani sau mai putin, in functie de pocainta fiecaruia - daramite sa redefinim dogmele? Ma cutremur cand ma pun in postura ca eu sa fiu mai mare decat Sf. Vasile. Is duhurile astea asa de grele, incat acum noi ca aproape numai avem glas. Nu vedeti ca toate incercarile noastre de a limpezi cumva o stare de lucru nu ajung decat sa fim sfidati si considerati nebuni fata de lumea aceasta? Homosexualii care marsaluiesc insa pe strazile Bucurestiului sunt in regula, de ei nu se mai leaga nimeni. De aceea si spun: cat priveste viata noastra bisericeasca, noi nu putem sa avem nici o stare buna, atata vreme cat vom avea in fruntea Bisericii o ceata de talhari si de vanzatori. Toate relele vin tot din cauza tradatorilor care au fost cumparati. Am ajuns la ora actuala sa nu ma mai intereseze uniformele si coroanele, cand vad in ce hal am ajuns noi, incat sa ne renegam existenta noastra spirituala si morala.

- Vedeti ca ei vin acum cu duhul acesta impaciuitor si ne zic sa nu mai folosim cuvantul “eretic”, pentru ca nu mai intra in acord cu Uniunea Europeana…

- Doar aceste cuvinte nu sunt inventate de noi - “eretic”, “schismatic”, “apostat” - sunt tot inventia Sfintilor Parinti, inspirati nu de altcineva decat de Duhul Sfant. Si sa nu amestecam lucrurile. Uniunea Europeana are alt scop, noi avem alt scop. Ei sunt cu scopul pamantului, noi avem, pe langa aceste scop, si scopul cerului. E mare deosebire intre unul si altul. Nu putem discuta terminologia lor si convingerile noastre. Ei au o lume a lor, cu totul aparte; noi intotdeauna am avut o lume a noastra, aparte si, in general, foarte putin ne-am potrivit noi cu occidentul. Si aceasta datorita numai acestei mari frumuseti care a mai ramas in lume - ortodoxia. Nimic nu i-a deranjat pe occidentali mai mult decat ortodoxia. De aceea trebuie sa fim consecventi, sa fim putin mai curajosi, sa avem oleaca de intentie buna si Dumnezeu ne va dezbraca de duhul acesta al temerii, al fricii, ca sa putem duce mai departe carul acesta al Ortodoxiei care merge asa de greu, pentru ca toti se opun acestui ideal crestin-ortodox.

Dumnezeu sa-i ierte pe toti ai nostri si ma rog ca sa le lumineze bunul Dumnezeu mintile, ca sa fie cat mai aproape de adevarul acesta ortodox. Pentru ca daca nu vor fi atenti si vor lua numai partea acesta a veniturilor si a afacerilor, atunci noi ne vom prabusi. Dar sigur, ca intotdeauna, va ramane totusi si o elita de oameni, care vor lua asupra destinul tarii. Intotdeauna au fost si tradatori, au fost si eroi in cadrul neamului si Bisericii. Asa ca nu deznadajduim, ci ducem mai departe greutatea si povara acestor vremuri in care ne aflam. Pentru ca, sa nu uitam, Hristos ne-a fagaduit : “Eu sunt cu voi pana la sfarsitul veacului. Amin".
Sursa: http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...pul/#more-3813
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Pastorala Sfântului Sinod al B O R la Duminica Ortodoxiei (2012) laurastifter Stiri, actualitati, anunturi 0 03.03.2012 17:42:08
Cuvantarea PF Bartolomeu patriarhul ecumenic la sedinta Sfantului Sinod al BOR mihailt Generalitati 1 29.10.2010 00:47:48
2 iulie 1504 - 2 iulie 2009 ( 505 ani ) LapetiteMoc Generalitati 6 16.07.2009 00:09:06
Hotararile Sfantului Sinod pot fi lovite de nulitate? costel Biserica Ortodoxa Romana 4 16.04.2009 20:41:44
Din cuvantul IPS Daniel la Sfanta Cuvioasa Parascheva mihailt Biserica Ortodoxa Romana 3 16.10.2008 13:21:37