![]() |
![]() |
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=3][COLOR=black]Introducere: [/COLOR][COLOR=black]„Hristos Se afla la locul de trecere între cele două așezăminte și al celor două sărbători mari ale lor. El, ca Miel fără cusur al lui Dumnezeu, era gata să Se dea ca sacrificiu pentru păcat și urma să pună capăt în felul acesta sistemului tipurilor și ceremoniilor, care timp de patru mii de ani arătase către moartea Lui. In timp ce mânca Pastele cu ucenicii Săi, El a instituit în locul lor slujba care trebuia să amintească sacrificiul Său cel mare. Sărbătoarea națională a iudeilor trebuia să fie pentru totdeauna desființată. Slujba rânduită de Hristos trebuia să fie păstrată de urmașii Lui în toate țările, în toate timpurile." [/COLOR][/SIZE]
[COLOR=black]„Rânduiala Cinei Domnului s-a dat pentru a comemora liberarea cea mare săvârșită prin moartea lui Hristos. Până va veni El a doua oară în slavă și putere, trebuie să se serbeze această instituție. Ea este mijlocul prin care marea Lui lucrare pentru noi se păstrează proaspătă in amintire."[/COLOR] [COLOR=black]Cititi [COLOR=black]Marcu 14,12.22-25[/COLOR][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black][/COLOR][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black]„In ziua a patrusprezecea a lunii, seara, era serbat pastele, comemorându-se prin ceremoniile sale solemne și impresionante eliberarea din robia Egiptului, arătându-se înainte spre Jertfa care avea să ne scape din robia păcatului. Când Mântuitorul Și-a dat viața pe Golgota a încetat semnificația Pastelor și a fost instituită rânduiala Cinei Domnului ca o comemorare a aceluiași eveniment al cărui simbol a fost paștele."[/COLOR][/COLOR][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black][/COLOR][/COLOR][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black][COLOR=black]Ambele orânduiri arată în două direcții. Pastele amintea de eliberarea din robia egipteană, dar arăta și către Mielul lui Dumnezeu care va să vină să ridice păcatele lumii (Ioan 1,29). Cina Domnului ne aduce aminte de evenimentul - Golgota, care ne-a scăpat din robia păcatului, dar arată și înainte către Nunta Mielului, când Planul Mântuirii se va realiza în întregime.[/COLOR] [/COLOR][/COLOR][/COLOR] |
#12
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=3]1Cor. 11,23-[/SIZE]25
[SIZE=3][COLOR=black]„Hristos era încă la masa pe care se împărțise cina pascală. Pâinile nedospite folosite la paști erau în fața Lui. Vinul pascal, nefermentat era pe masă. El folosi aceste simboluri pentru a reprezenta propriul Său sacrificiu fără defect. Nici un lucru stricat prin fermentare, simbolul păcatului și al morții nu putea să înfățișeze 'Mielul fără cusur și fără prihană' (1 Petru 1,19)." 5)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3]Iudeii, aflându-se în săptămâna azimilor, nu contestă că pâinea de pe masa ucenicilor a fost nedospită. Dar vinul putea să fie nefermentat? Știm că Ioan Botezătorul nu băuse băuturi alcoolice (Luca 1,15[/SIZE]Căci va fi mare înaintea Domnului. Nu va bea nici vin, nici băutură amețitoare, și se va umplea de Duhul Sfînt încă din pîntecele maicii sale.[SIZE=3][COLOR=black]), de asemenea nici esenienii. Din sulurile qumraniene reiese că abstinența pe bază de principiu a fost un mod de trai răspândit. Iată un pasaj din „Statutul" comunității din Qumran:[/COLOR][/SIZE] [COLOR=black]„Și când se pune masa pentru mâncare, sau se pune mustul (tiroș) pentru băutură, cohenul (preotul) să fie primul care întinde mâna ca să binecuvânteze pâinea și mustul înaintea celorlalți".[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][COLOR=black]2. în Cina Domnului ni se oferă trupul adevărat, cel material al lui Hristos? [/COLOR] [COLOR=black]Ioan 6,53-55.7) [/COLOR] [COLOR=navy]53[/COLOR] Isus le -a zis: ,,Adevărat, adevărat, vă spun, că, dacă nu mîncați trupul Fiului omului, și dacă nu beți sîngele Lui, n'aveți viața în voi înșivă. [COLOR=navy] 54[/COLOR] Cine mănîncă trupul Meu, și bea sîngele Meu, are viața vecinică; și Eu îl voi învia în ziua de apoi. [COLOR=navy] 55[/COLOR] Căci trupul Meu este cu adevărat o hrană, și sîngele Meu este cu adevărat o băutură [COLOR=black]Notă: [/COLOR][COLOR=black]Adventiștii de Ziua a Șaptea cred că pâinea și vinul sunt semnele exterioare și vizibile ale harului interior și invizibil. Harul divin nu subzistă în elementele materiale ale sacramentului, ci în făgăduința care este legată de act și care devine activă prin primirea mijlocită de credința celui ce participă la comuniune.[/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]3. Cina Domnului reânvie legământul harului în care am fost acceptați: [/COLOR] [COLOR=black]Luca 22,20[/COLOR][COLOR=black]Tot astfel, dup[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black]ce au m[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]ncat, a luat paharul, [/COLOR][COLOR=black]ș[/COLOR][COLOR=black]i li l -a dat, zic[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]nd: ,,Acest pahar este leg[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black]m[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]ntul cel nou, f[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black]cut [/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]n s[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]ngele Meu, care se vars[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black] pentru voi.``[/COLOR] [COLOR=black].[/COLOR] Notă: Isus a asociat cele două elemente ale Cinei cu moartea Sa, „iar moartea Sa a legat-o de noul legământ făcut prin El de Dumnezeu cu poporul Său. Acest legământ putea fi numai cel descris în Ieremia 31,31-34 [COLOR=navy]31[/COLOR] ,,Iată, vin zile, zice Domnul, cînd voi face cu casa lui Israel și cu casa lui Iuda un legămînt nou. [COLOR=navy] 32[/COLOR] Nu ca legămîntul, pe care l-am încheiat cu părinții lor, în ziua cînd i-am apucat de mînă, să -i scot din țara Egiptului, legămînt, pe care l-au călcat, măcarcă aveam drepturi de soț asupra lor, zice Domnul.`` [COLOR=navy] 33[/COLOR] ,,Ci iată legămîntul, pe care -l voi face cu casa lui Israel, după zilele acelea, zice Domnul: Voi pune Legea Mea înlăuntrul lor, o voi scrie în inima lor; și Eu voi fi Dumnezeul lor, iar ei vor fi poporul Meu. [COLOR=navy] 34[/COLOR] Niciunul nu va mai învăța pe aproapele, sau pe fratele său, zicînd: ,Cunoaște pe Domnul!` Ci toți Mă vor cunoaște, dela cel mai mic pînă la cel mai mare, zice Domnul; căci le voi ierta nelegiuirea, și nu-Mi voi mai aduce aminte de păcatul lor. [COLOR=black]; iertarea păcatelor este partea esențială a acestui legământ."8)[/COLOR] [COLOR=black]„Impărțind cu ucenicii Săi pâinea și vinul, Hristos S-a obligat să le fie Răscumpărător. El le-a încredințat noul legământ, prin care toți cei care îl primesc devin copii ai lui Dumnezeu și împreună moștenitori cu Hristos. Prin acest legământ, ei primeau orice binecuvântare pe care cerul o putea da pentru viața aceasta și pentru cea viitoare. Acest act al legământului trebuia să fie ratificat prin sângele lui Hristos. Iar săvârșirea sacramentului trebuia să amintească ucenicilor nemărginitul sacrificiu făcut pentru fiecare din ei individual ca o parte din marele tot al neamului omenesc căzut." [/COLOR][/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] |
#13
|
|||
|
|||
![]()
[COLOR=black][SIZE=3]4. Cina Domnului reânvie speranța apropiatei reveniri a lui Isus Hristos:[/SIZE][/COLOR]
[SIZE=3][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]1 Cor. 11,26[/COLOR][/SIZE][COLOR=black]Pentruc[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black], oridec[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]teori m[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]nca[/COLOR][COLOR=black]ț[/COLOR][COLOR=black]i din p[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]nea aceasta [/COLOR][COLOR=black]ș[/COLOR][COLOR=black]i be[/COLOR][COLOR=black]ț[/COLOR][COLOR=black]i din paharul acesta, vesti[/COLOR][COLOR=black]ț[/COLOR][COLOR=black]i moartea Domnului, p[/COLOR][COLOR=black]î[/COLOR][COLOR=black]n[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black] va veni El.[/COLOR] [SIZE=3][COLOR=black].[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black][/COLOR][COLOR=black]„Serviciul de împărtășire arată către a doua venire a lui Hristos. EL urmărea să țină vie în mintea ucenicilor tocmai acest lucru... în necazul lor au găsit mângâiere în nădejdea că Domnul lor va reveni... Lucrurile acestea nu trebuie să le uităm niciodată... Numai pentru faptul că a murit El pentru noi să privim cu bucurie a doua Lui venire. Sacrificiul lui este centrul nădejdii noastre. De aceea trebuie să ne legăm noi credința." [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black][SIZE=4]Pregătirea pentru Cina Domnului[/SIZE] 1. Ca act pregătitor pentru comuniune, Isus a rânduit actul umilinței: Ioan 13,3-5 [SIZE=3]„Cina Domnului este asociată cu noua poruncă dată ucenicilor Săi, și anume, că ei trebuie să se iubească unii pe alții așa cum i-a iubit El, în spiritul servirii pe care El 1-a exemplificat prin spălarea picioarelor ucenicilor[/SIZE] 1 Cor. 11.29 [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3]Singura măreție este măreția umilinței... Prin fapta Domnului, ceremonia aceasta a umilinței a devenit una din rânduielile consacrate Trebuia să fie practicată și de ucenici, pentru ca ei să păstreze în minte totdeauna învățătura Lui despre umilință și serviciu... Rânduiala aceasta a fost pusă de Hristos ca o pregătire pentru lucrurile sfinte care trebuie să urmeze."12)[/SIZE] „Actul umilinței care vine înainte de Cina Domnului, are ca scop să îndepărteze neânțelegerile acestea, să scoată pe om din egoismul lui, să-1 coboare din picioroangele înălțării de sine la umilința de inimă care să-1 facă a sluji pe fratele său... Ori de câte ori actul acesta este săvârșit așa cum trebuie, copiii lui Dumnezeu sunt aduși într-o sfântă legătură unii cu alții, să ajute și să fie o binecuvântare unii pentru alții. Ce fel de pregătire sufletească trebuie făcută înainte de Cina Domnului? 1 Cor. 11,28.29. [COLOR=navy][/COLOR][COLOR=navy]28[/COLOR] Fiecare să se cerceteze dar pe sine însuș, și așa să mănînce din pînea aceasta și să bea din paharul acesta. [COLOR=navy] 29[/COLOR] Căci cine mănîncă și bea, își mănîncă și bea osînda lui însuș, dacă nu deosebește trupul Domnului. Pregătirea cea mai cu folos este judecarea propriei noastre stări: 1 Cor. 11,31[COLOR=black] Dac[/COLOR][COLOR=black]ă[/COLOR][COLOR=black] ne-am judeca singuri, n'am fi judeca[/COLOR][COLOR=black]ț[/COLOR][COLOR=black]i.[/COLOR] . Notă: „Hristos este de față prin Duhul Său cel Sfânt pentru a pune sigiliul asupra propriilor Sale întocmiri... Nimeni nu trebuie să se retragă de la împărtășire pentru motivul că persoane nevrednice sunt de față... Se poate ca mâini și inimi mânjite să servească Cina, totuși Hristos este Cel care servește pe copiii Săi... Toți cei care neglijează aceste ocazii de dumnezeiești privilegii vor suferi pierderi. Despre ei se poate spune foarte bine: "Voi nu sunteți cu toții curați'."[/COLOR] [/COLOR][/SIZE] |
#14
|
|||
|
|||
![]()
[SIZE=3][COLOR=black]Concluzii [/COLOR][/SIZE]
[SIZE=3][COLOR=black][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]1. Pentru întărirea credinței lor, la ce act comemorativ iau parte credincioșii?[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]„Spre întărirea și unificarea în credință a membrilor Bisericii, credincioșii iau parte la Sfânta Cină, care este simbol în amintirea morții Domnului, iar nu un mijloc de dobândire a iertării păcatelor." [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black][/COLOR][/SIZE][SIZE=3][COLOR=black]2. Care sunt elementele fizice constituante ale Cinei Domnului și ce simbolizează ele?[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]„Administrarea Cinei Domnului se face cu pâine nedospită și cu vin nefermentat, vrând să exprime că Cel preânchipuit prin aceste semne a fost fără păcat.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]3. Care este dubla semnificație a Cinei Domnului?[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]în primul rând ea ne amintește că am fost salvați din robia păcatului prin moartea Mântuitorului, iar în al doilea rând reânvie speranța apropiatei reveniri a Domnului.[/COLOR][/SIZE] [COLOR=black][SIZE=3]4. Ce act trebuie săvârșit înainte de Cina Domnului? [/SIZE][/COLOR] [SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]Ea trebuie să fie precedată de actul umilinței, în care[/COLOR][COLOR=black]dragostea și considerația față de fratele nostru este exprimată prin cea mai umilă servire.[/COLOR][/SIZE] [COLOR=black][SIZE=3]5. Cum trebuie să ne pregătim pentru Cina Domnului? [/SIZE][/COLOR] [SIZE=3][COLOR=black]Răspuns: [/COLOR][COLOR=black]Pregătirea pentru comuniune constă dintr-o serioasă[/COLOR][COLOR=black]cercetare de sine, mărturisirea păcatelor noastre și aplanarea oricăror diferende pe care le-am fi avut cu semenii noștri.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=5]Concluzii dogmatice[/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Cina Domnului este participarea la simbolurile trupului și sângelui Domnului Isus, ca o expresie a credinței noastre în El, Domnul și Mântuitorul nostru. în această experiență a comuniunii, Hristos este prezent să întâlnească și să întărească pe poporul Său. Prin participarea noastră proclamăm cu bucurie moartea Domnului până va reveni El. Pregătirea pentru Cină include cercetarea de sine, regretul și mărturisirea păcatelor. Invățătorul a rânduit serviciul spălării picioarelor ca să însemne înnoirea curățirii, să exprime voința de a servi unul altuia în umilință creștină și de a ne uni inimile în dragoste.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Adventiștii de Ziua a Șaptea cred că semnele simbolice vizibile trebuie să exprime cât mai perfect realitatea invizibilă reprezentată de ele, de aceea pâinea folosită în acest scop trebuie să fie nedospită, iar vinul nefermentat.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=5]Concluzii etice[/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Dumnezeu 1-a creat pe om pentru comuniune cu El și cu semenii lui. Păcatul 1-a izolat pe om prin ruperea comuniunii. Moartea lui Isus Hristos a refăcut comuniunea, realizând împăcarea omului cu Dumnezeu, împăcarea devine reală când păcătosul recunoaște prin credință că prețul răscumpărării a fost plătit de Isus Hristos pentru el în mod personal.[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=black]Cina Domnului reânvie acest act al împăcării prin participarea la comuniune. Semnele de aducere aminte folosite cu credință, prin făgăduința lui Hristos ce este legată de ele, îl fac pe credincios să fie părtaș la viața oferită prin Mântuitorul. Cel care neglijează participarea la comuniune sau participă fără o pregătire spirituală corespunzătoare, se sustrage de la părtășia, de la viața și puterea spirituală oferită de comuniunea cu Hristos. Cel mândru, cel care nu se poate umili, prin repetarea păcatului luciferian, rupe comuniunea de dragoste și nu va fi părtaș la viața lui Hristos oferită prin împăcarea ispășirii.[/COLOR][/SIZE] [COLOR=black][SIZE=3]Nici participarea celor considerați nevrednici, nici pretinsa nevrednicie a uneltelor care administrează semnele comuniunii, nu pot constitui un motiv pentru absentarea sau sustragerea de la înnoirea comuniunii cu Răscumpărătorul nostru.[/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3][/SIZE][/COLOR] [COLOR=black][SIZE=3]Daca n-o sa mai vezi comentarii de la mine inseamna ca mi s-a pus calus in gura.:o[/SIZE][/COLOR] |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Cred ca un preot ar fi mai in masura sa scrie un raspuns la cele postate cu bunavointa de marmat.
Diferenta dintre Sfanta Liturghie si aceasta comemorare prin Cina Domnului este enorma. Ceea ce pot spune este, ca la impartasania din Sf. Evanghelie, Iisus Hristos, Dumnezeul nostru este Cel Care transforma Painea si Vinul in Trupul si Sangele Sau. Cuvintele folosite sunt simple, asa cum simplu este limbajul biblic, dar profunzimile sunt mari. Oare orice om, fara punerea mainilor, sa aiba harul de a transforma Painea si Vinul in Trupul si Sangele Domnului? Nu, acest lucru nu este posibil; de aceea s-a ajuns la adventisti si ceilalti, la reducerea la nivel de simbol a acestei Taine a Euharistiei, dupa cum se vede din materialul adventist postat. Ma gandesc, ca daca adventistii si altii ca ei, se multumesc cu simbolul, in loc sa se impartaseasca cu Insusi Hristos, e treaba lor, dar imi pare rau ca este asa. Si apoi, cei, carora Iisus le da prima Impartasanie sunt Sf. Apostoli, care au fost cu El si care sfintiti fiind, numai picioarele au trebuit sa li se mai spele. Oare noi ne putem compara in curatie si sfintenie cu Apostolii?!? Nicidecum. Tocmai de aceea vad necesitatea Sf. Liturghii: pentru ca puterile ceresti sa vina sa sfinteasca ceea ce omul singur nu poate sfinti. Cu un lucru nu sunt impacata: cu ideea cu mustul. Fermentarea vinului este un proces de innobilare a lui. Iar daca in biblie scrie ca Iisus si Apostolii au baut vin, nu putem veni noi acum sa afirmam ca au baut must. Daca era must, s-ar fi spus must, caci cuvantul era cunoscut pe vremea aceea. Ma iertati daca am gresit cu ceva. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu vad de ce ti s-ar pune calus in gura, cum zici. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este un mod de interpretare. Eu nu fac decat sa va infatises anumite aspecte ale gandirii si pacticilor nostre. Dvs. le judecati cum credeti de cuviinta. P.S. Chiar daca Cina Domnului la adventisti are o infatisare mai simpla, asta nu inseamna ca nu are un caracter sacru. P.S.2. Un fapt important care are loc atunci cad se ia Cina Domnului este si "actul umilintei", adica spalarea piciorelor. Este un exemplu si o datorie despre care ne-a invatat insusi Domnul Iisus Hristos (Ioan 13:4-17)"Deci, daca Eu, Domnul si Invatatorul vostru, v-am spalat piciorele si voi sunteti datori sa va spalati piciorele unii altora"-vers 14. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
E normal ca voi cu gandirea voastra rationalista si cu ,,sola scriptura,, ati ajuns sa va indoiti de cuvintele Domnului, rastalmacindu-le. Atunci, de ce Sfantul Apostol Pavel afirma:
[COLOR=Navy]16. Paharul binecuvantarii, pe care-l binecuvantam, nu este, oare, impartasirea cu sangele lui Hristos? Painea pe care o frangem nu este, oare, impartasirea cu trupul lui Hristos?[/COLOR](1Cor 10,16) Atata doar ca in Noul Testament nu se specifica cum se face binecuvantarea, ci a fost transmisa oral si practic in Sfanta Traditie. Toate ereziile voastre vin din faptul ca voi neavand credinta, ati inlocuit-o cu ratiunea sintetizata in ,,sola scriptura,, fara a va intreba, oare crestinii din epoca primara a crestinismului au avut ,,sola scriptura,,, nu, ci Apostolii au crezut cu toata fiinta lor in cuvintele Lui: [COLOR=Navy]53. Si le-a zis Iisus: Adevarat, adevarat zic voua, daca nu veti manca trupul Fiului Omului si nu veti bea sangele Lui, nu veti avea viata in voi. 54. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu [COLOR=Red]are viata vesnica, [/COLOR]si Eu il voi invia in ziua cea de apoi. 55. Trupul este adevarata mancare si sangele Meu, adevarata bautura. 56. Cel ce mananca trupul Meu si bea sangele Meu ramane intru Mine si Eu intru el. 57. Precum M-a trimis pe Mine Tatal cel viu si Eu viez pentru Tatal, si [COLOR=Red]cel ce Ma mananca pe Mine va trai prin Mine. [/COLOR] 58. Aceasta este painea care s-a pogorat din cer, nu precum au mancat parintii vostri mana si au murit. [COLOR=Red]Cel ce mananca aceasta paine va trai in veac.[/COLOR][/COLOR] Mie mila de voi ca voi datorita rationalismului excesiv nu credeti nici ca in Liturghia Ortodoxa paine si vinul se transforma in mod tainic in trupul si sangele Domnului, nici ca [COLOR=Navy][COLOR=Red]Cel ce mananca aceasta paine va trai in veac. [COLOR=Black]adica va trai prin sufletul lui nemuritor.[/COLOR] [/COLOR][/COLOR] |
#19
|
|||
|
|||
![]() Citat:
crezind ca El face totul prin minuni la fel ca la inceputul timpului din VT. Noi protestantii intelegem ca prin credinta ne educam spiritual pentru ca sa dominam firea paminteasca care este inclinata spre rau din nastere. Aceasta educatie trebuie facuta cu putere de sus ,prin Duhul Sfint ,Mingiietorul pe care n-i la lasat Isus Hristos cind s-a inaltat la cer ,ca sa fie cu noi pina la a doua venire . Dupa cum observi nu ne-a lasat trupul si singele cu noi .Ci doar credinta ca si noi putem nazui sa avem trupul de slava neprihanit si viata vesnica pe care El ne-a promis-o . Dar acest lucru are loc la a doua venire ,nu acum . Si doar daca avem o comuniune cu El si ne purtam cu semenii la fel cum El ne-a aratat. Impartasirea cu Isus Hristos este prin credinta in El.Eu cred si inteleg ca mintuirea vine prin credinta ,nu prin faptul ca maninci piine si vin si te transformi in neprihanit ca dupa o doctorie miraculoasa.Dupa cum se vede in lume ,multi dupa ce ies din biserica se comporta de parca nimic nu s-a schimbat . Vorbesc si se comporta la fel de urit ca si cind au intrat. Apoi la noi piinea si vinul se binecuvinteaza .Se parctica si punerea miinilor ,dar au dreptul doar cei care sint hrotonisiti ca pastori . Nu are voie oricine. Nici prezbiterii ,nici diaconii. La fel ca in Scriptura. Legat de Sf. Apostoli . Ei au devenit apostoli dupa de Domnul nu a mai fost cu ei. Ei au fost oameni normali ca si noi cu probleme ca si noi.Cit au fost linga Domnul Isus ,au facut multe greseli ,pe care Domnul le-a corectat verbal. Dupa ce Domnul nu a mai fost cu ei ,a trebuit sa-si dovedeasca cu adevarat credinta ,pt ca nu mai puteau sa arate oamenilor pe nimeni.Doar marturia lor ,ca au fost partasi la evenimente cu Dumnezeu intrupat pe pamint. Nu stiu daca stii . Ca sa spui Dumnezeu sau ceva din El se afla intr-un obiect sau material ,inseamna panteism. Ceea ce ortodoxia condamna.Nu stiu cum se impaca asta cu ce ai spus. Ca sa nu fiu gresit inteles gresit .Noi credem ca ne impartasim cu trupul si singele ,dar nu ca mincam din trupul si singele Mituitorului in mod real. Si credem ca tot ritualul e mijlocit de Duhul Sfint . |
#20
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Credinta este o nadejde nestramutata in lucrurile care nu se vad ,conform Scripturii. Apoi in legatura cu mustul . In perioada Pastelui , evrei trebuiau,sub porunca VT , sa curete toata casa de necuratie . Trebuia indepartat tot ce era invechit , mincarea trebuie sa nu fie stricata ,totul proaspat . Piinea(azimile ) trebuia sa fie nedospita si vinul nefermentat ca sa simbolizeze neprihanirea .Vinul proaspat este must.Dupa cum vezi piinea si vinul au o semnivicatie vechitestamentara ,nu era un lucru nou . Acest lucru tot Dumnezeirea il daduse evreilor prin Moise.Era un lucru obisnuit. Apoi sa ne gindim .Alcoolul chiar innobileaza? Nu am nimic impotriva sa gusti un pahar .Dar Scriptura ne atntioneaza ca mari pacate putem face cind nu stim sa ne prim .De aceea la noi s-a hotarit ca in viata de credinta sa nu bem nici o picatura de alcool ,ca sa se previna acte incontrolabile. Exemple stim cu totii din viata de zi cu zi ,inclusiv cu conducatorii bisericilor,oricare ar fi ele. Stiu ca in ortodoxie se merge pe ideea aluatului celui nou. Dar aceasta trebuie sa fie schimbarea caracterului nostru ,sa incercam sa fim neprihaniti prin cinste si dreptate,prin puterea Duhului Sfint ,care mijloceste prin inima noastra ca Isus sa traiasca in noi. Cu speranta sa nu te fi jignit cu ceva Domnul cu tine. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Cateva intrebari pentru neoprotestanti si protestanti. | Seraphim7 | Secte si culte | 104 | 23.10.2022 00:36:38 |
Profeti adventisti | NeInocentiu | Secte si culte | 592 | 07.05.2012 09:41:27 |
Cateva intrebari pentru sfintii preoti si crestini | RafaelMiticaPitulice | Despre Sfanta Scriptura | 25 | 02.08.2011 09:01:17 |
Despre Penticostali, Baptisti, Adventisti | danyel | Secte si culte | 741 | 11.08.2010 21:37:50 |
|