![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
In unele spitale esti considerat nebun daca doresti sa oferi ajutor celor in nevoi. Asistentele ard, cand vad persoane de acest fel. Pierd spagile. Ele nu se ridica de pe scaun decat atunci cand sunt platite. Iti spun: dar tu alta treaba nu ai? Cat de salbatici am devenit. Nu vreau sa se creada ca asa sunt toate spitalele, sunt si spitale unde esti bine venit, ba chiar incurajat sa mai vii. Si nu doar spitalele au nevoie de voluntariat.
Cat de departe am ajunge daca macar o data pe saptamana am darui putin din timpul nostru celor in nevoi. Daca imi doresc sa vina o boala de care omul sa nu mai poata scapa, ar fi voluntariatul. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
ar fi utile mai multe informații despre voluntariatul care se face la noi, pe lângă Biserici sau altfel. Ce asociații de voluntari cunoașteți și unde este nevoie de voluntari? În ce anume constau activitățile în care e nevoie de acest ajutor?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Subiectul poate fi mult dezbatut si in mod serios .
A impropia biserica (biserica sub ambele ei aspecte : ca institutie sau ca si comunitate de oameni)cu atributii care defapt sunt straine de organica , de menirea si de rostul ei nu este un lucru bun . De multe ori am criticat mai noile ca dealtfel mai vechile tendinte ale bisericii ortodoxe de a se impopotana cu obiceiuri si atributii straine de existenta sa . Ma refer desigur la tendinta de a deveni ,,umanitarista" sau ,,umanista", de a face catering sau home-asistance dupa modelul bisericii catolice , chipurile punind la baza acestor actiuni citeva din poruncile bisericesti , rau tilcuite sau aplicate. Aceste atribute sunt apanajul, in primul rind, al statului , prin organele, organismele si institutiile lui special destinate unor scopuri precise dar care la romani de demult si pina in ziua de astazi se fac prost, denaturat (ei, aici trebuie sa actioneze mai ales constiinta nostra de ortodocsi si aici intervine rolul bisericii si al duhovnicului , nu in actiuni ,,parvenite"). De asemenea , in timpurile din urma , se pare ca anumite ONG-uri, societati filantropice si alte comitete si comitii incerarca , dupa modelul catolic si occidental , sa-si aroge anumite drepturi umanitare in acest domeniu. Biserica are un rol cu totul si cu totul special in a mijloci intre om si Dumnezeu si de a creste si educa crestini adevarati. ea, biserica , nu se poate confunda , ca atributii, cu nici un organism privat sau de stat in ceea ce priveste domeniul ei de definitie, de activitate , care este unic si special . Intarire la cuvintele mele il arat pe parintele Paisie aghioritul in lucrarea ,, Cu durere si dragoste pt. omul contemporan" ca de altfel si in ,,Epistolii" si si in alte lucrari ale sale . Biserica trebuie sa invete si sa educe parintii sa nu-si abandoneze copii , pe copii sa nu-si abandoneze parintii , sa sporeasca sentimentul de fratietate dintre neamuri si nu numai , de constiinta sporita fata de lucrul profesional bine facut , de dreptate, de mila , de jertfa, de corectitudine, de cinste , de adevar fata de profesia ta pe care ti-ai ales-o, fata de profesia de parinte , fata de profesia de batrin intelept ... si cite si mai cite are de invatat si educat duhovniceste biserica si slujitorii ei in formarea omului induhovnicit, a crestinului adevarat , traitor curat in duh si adevar , toate acestea prin prisma obligatiilor si drepturilor crestinesti reiesite din canoane , din sfintii parinti, din evanghelie si poruncile hristice ! Biserica nu poate sa treaca peste aceste lipsuri , care ii revin in responsabilitate, si sa se apuce direct, culmea de ceva ce nu este al ei facind oficial treaba de ONG sau de institutie statala . Celor interesati le recomand sa caute la parintele Paisie , dar nu numai, si sa observe care este locul si rolul bisericii (ca institutie si ca si comunitate umana de aceiasi credinta ) in lume, al monahului si al minastirii, al crestinului de rind si al comunitatii de oameni numita biserica, a preotuilor si a bisericii ca asezamint si institutie totodata. Insa in cazul unor asociatii sau ONG-uri , care vizeaza asemenea obiective , pai este necesar precizarea absolut detaliata, amanuntita, in mod oficial protocolar a scopului de activitate si a modului de desfasurare peste care se adauga protocolul de colaborare (care defineste modul concret de infaptuire a colaborarii) intre spital, puscarie, azil, sanatoriu, etc si respectivele persoane juridice . In cazul in care asemenea actiuni sunt strict individuale nu cred ca se opune nimeni sau nu cere nimeni temei legal de activitate . Societatea are legi dupa care se conduce , are institutii si organe de activitate, are domenii si sectoare de competenta iar biserica este parte integranta din aceasta societate umana , care exista si se conduce in acest fel ! Alte moduri de actiune decit cele existente in societate , eventual cele cu miorlaieli si ochi dati peste cap risca sa devina caduce ! Dar asa cum am arata , se pot implini f. bine toate poruncile bisericesti , inclusiv cele peivind cercetarea intemnitatilor, celor in suferinta , a saracilor, a flaminzilor, a insetosatilor, etc...
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 07.06.2011 at 22:00:42. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Voluntariatul este o activitate foarte des intalnita inafara(ceea ce imi da peste nas in mod repetitiv ca romanii nu sunt neaparat mai buni decat altii,asta ca sa nu mai zic ca strainii care o fac cu succes de multi ani,sunt de alta religie...in fine!).
Deci voluntariatul are mai multe arii de raspandire:ajutor in spitale,scoli,librarii locale,case de batrani,biserici,organizatii,adoposturi de animale. Deja am auzit de infiintarea unei asociatii de ingrijire a animalelor fara stapan in tara,sper ca modelul sa se generalizeze si sa apara si altfel de asociatii in alte sectoare cu probleme. Este un sentiment maret sa te poti interesa de soarta unor oameni straini,de strazi pe care nu locuiesti,de bolnavi pe care nu-i cunosti,de gunoaiele care nu sunt ale tale;faptul ca esti corect cu familia ta,ca-ti respecti parintii,iubesti sotul/sotia si copiii nu-i mare lucru,mare lucru este sa faci aceleasi lucruri pt oameni complet straini :)
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Am lucrat câțiva ani zile ca voluntar la un cabinet medical înființat pe lângă Parohia Cioplea, azi integrată în București. Eu mergeam în fiecare joi acolo, alți medici mergeau în alte zile. În afară de noi, cei de la Cioplea, Asociația Medicilor Catolici mai avea patru locații unde medicii lucrau pe bază de voluntariat: la Bărăția, la Popești-Leordeni și încă două de care nu-mi amintesc. Principala noastră atribuție, practic era să împărțim niște ajutoare care veneau din abundență prin Caritas, în linii mari medicamente și lapte praf.
Într-o "tură", adică într-o joi, se prezentau cam 8 oameni. Activitatea a încetat prin 1998, deoarece nu s-a putut continua în mod legal, procedurile legale de acreditare a cabinetului și de omologare a medicamentelor și consumabilelor fiind mult prea complicate și costisitoare. În linii mari, aș putea spune că a fost mai degrabă un eșec, deși câteva sute de familii au beneficiat de ce făceam noi acolo. O altă experiență a fost organizarea unor cursuri de limba latină la o parohie vecină, în întregime finanțate de mine, astfel încât cursurile erau gratuite pentru utilizatori. Aveam capacitate de 25 de cursanți, dar s-au prezentat doar 14, din care au terminat 9. Majoritatea pensionari. Am rămas cu impresia că, dacă ar fi fost cursuri plătite și oamenii ar fi dat niște bani ca să vină, ar fi tras mai mult folos și ar fi avut succes mai mare. O altă experiență, de astă dată ca martor, am avut-o în ceea ce privește corurile de la parohii. Unele parohii își permit să plătească psalții, altele (de exemplu a mea) nu își permit, lucrează cu voluntari. Diferența este ca de la cer la pământ. La Catedrală sau la Bărăția, unde există coriști plătiți și capel-maistru care își ia banii, se văd rezultatele. La noi, grupul vocal al pensionarelor care îndeplinește slujirea la strană cântă atâta cât poate, și anume nu prea mult. Nu e vorba că nu ar avea voci, ci diferența e de repetiții și de lipsă a conducerii. Voluntarii au impresia că deja fac mult cântând Duminica (și așa și e), nu mai poți să-i chemi la repetiții, că doar nu "s-au căsătorit cu parohia". Pe urmă, ascultarea de șeful corului e inexistentă. Nu-i convine ? Plec, să cânte singur ! Dincolo e disciplină: dacă nu asculți indicațiile capel-maistrului, ai să descoperi că nu ești de neînlocuit. Din aceste experiențe și observații, am tras concluzia că, în general, activitatea pe bază de voluntariat este mai puțin eficientă în comparație cu activitatea pe bază plătită.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 08.06.2011 at 01:11:16. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Rostul bisericii , al preotilor si al duhovnicilor , daca vorbim din considerente crestine, de viata duhovniceasca, de traitor adevarat in duh si adevar (si nu de taietor de frunze la ciini de tip occidental care se ocupa cu orice ii pare atractiv decit cu ceea ce trebuie defapt,) ca dealtfel si din punctul de vedere al celor 7 ani duhovnicesti de la mamica, este ca omul sa fie format duhovniceste pt. aceasta viata : - daca medicii si asistentele ca si infirmierele si-ar face treaba pe care singuri si-au ales-o si pentru care mai si primesc remuneratie , cu frica si cu rusine de Dumnezeu , cu dragoste si cu iubire fata de omul aflat in suferinta si deci fata de aproapele ,daca ar fi crestini cu adevarat induhovniciti , nu ar mai fi nevoie de voluntariat nu stiu de care !!! - daca oamenii ar intelege ca a creste animale in case , al caror rol si mediu de viata nu este intr-un trai uman si pt. satisfacerea unor mofturi ale oamenilor ... nu ar mai fi nevoie de spitale pt. animale dotate cum nu sunt multe spuitale pt oameni, nu ar mai fi nevoie de politia animalelor , spre risul dracilor , fata de politia pt. oameni care este cu totul depasita de realitate , s.a.m.d. - daca in casele de batrini ar fi suficient personal si acesta ar fi cu adevarat crestin , fiti convinsa ca ca nu mai este nevoie de nimic ! Si exemplele pot continua la nesfirsit . Am spus ca nu ati inteles nimic din ce am scris mai inainte deoarece eu nu vorbesc de relatiile f. bune bazate pe singe, pe neamuri pe intrajutorarea dintre ele, ci eu vorbesc de cum trebuie sa arate un crestin adevarat si cum trebuie sa traiasca el in fiecare clipa a zilei si a vietii , atit acasa cit si la servici ... cit si oriunde s-ar afla ! Nu degeaba duhovnicii ne invata : fa din casa ta biserica sfinta si din familia ta neam preotesc ... Exemplul ar putea fi extrapolat oriunde in lume, in orice timp si loc, fiind siguri in acest mod ca acolo unde suntem noi , exista si Dumnezeu iar trairea noastra este in duh si adevar si nu in duhul lumii si in minciuna ei cotidiana ! Dar cum noi suntem cu totul prea departe de adevarat credinta si de viata in duh si adevar si ca ne indeletnicim mai mult cu gindul la Dumnezeu si nu cu fapta si viata noastra la El, ca noi insine refuzam apropierea f.f. intima cu Dumnezeu speriindu-ne si zicindu-ne in barba : ei, ce Dumnezeu, pai si eu sunt credincios , dar nu asa habotnic, nu chiar asa ... mai cu masura, mai cu eleganta , mai cu ,,discernamint" ca doar nu suntem taranoi prosti, ce vreti sa rida lumea de noi !!!!!!!" Din clipa in care gindim asa si din lipsa tariei credintei noastre si din lipsa vietii traite in credinta curata (asa cumn este intreg Occidentul si americile) , la care se adauga si oculta neostoita de la Revolutia Franceza incoace prin care voieste cu orice pret sa stam departe de Dumnezeu, ne apare chipurile Marea Nevoie de voluntariat pt. te miri ce . Ia judecati , cite secole a trait omenirea fara acest voluntariat , si ce s-a intimplat ? Nu va repeziti in orice aiureala care vine de la straini ! Cercetati mai mult si mai profund pe Dumnezeu si veti gasi raspunsuri care sa va rezolve problemele , ne invata intotdeauna batrinii nostrii ! Nu ni se spune mereu ? : ,,...face-ti mai inti cele ale lui Dumnezeu si cautati imparatia cerurilor si restul se vor adauga voua" ! Pai am dat uitarii cuvintele lui Dumnezeu pe un ... ,,frumos si atractiv" voluntariat ? Asta vreau eu sa spun !!! Spunea un parinte aghiorit ca in vremurile din urma vor fii calugarii ca si mirenii iar acestia precum dracii ! Ei intreb eu , in aceste vremuri din urma, cum vor fi preotii mireni care cica ii invata viata in duh si adevar pe mireni ? Caci acestia ne conduc ! De la cine vom mai invata viata curata in duh si adevar ? Si ne mai intrebam (eu, desigur si nu dvs !) de ce primim cu zimbetul pe buze toate aiureluile straine de duhul omului dar prezentate asa, cu lacrimi, frumos, de te taie pe sub burta ? Probabil ca de la preotii nostrii mireni , dintre care multi apreciaza cu multa caldura voluntariatul, vom invata mai putin cuvintul lui Dumnezeu si mai mult si mai bine voluntariatul !! Pai ne vom tot intreba atita vreme cit nu stim clar ce este cu noi si cu Dumnezeu pe lumea aceasta , si care mai este rostul nostru de crestini pt. mintuire ! Aceasta este parerea mea ! Fiecare poate considera ce si cum voieste !
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . Last edited by zaharia_2009; 08.06.2011 at 09:48:16. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Cititi pina la sfirssit ce am scris ca veti gasi justificarea
__________________
Credinta dreapta este medicamentul cel mare si cel dintii al mintuirii !- Sf. Maxim Marturisitorul . |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Rolul Bisericii noastre, ca institutie, este unul spiritual, un rol de educatie crestina, de rugaciune. Biserica ne invata iubirea aproapelui si ca sentiment si ca fapta. Noi, comunitatea ortodoxa avem rolul si mai ales datoria crestineasca de a ne ajuta din punct de vedere material (si spiritual) apropiatii nevoiasi. Nimic nu ne opreste pe noi – medici, profesori, zidari, zugravi, bucatari etc – sa facem gesturi crestinesti si sa consultam gratuit sau sa dam meditatii gratuite, sau sa-i ajutam cu ce putem pe apropiatii nostri. In mod personal, individual. Fiecare din noi poate ajuta cumva cu ce se pricepe si cu ce are. Nu este frumos sa acuzam Biserica pentru neimplicare materiala. La biserica unde merg eu , foarte des se fac donatii pentru cei care au nevoi urgente : operatii, tratamente sau altele. Noi suntem Biserica, si nimic nu ne opreste sa ne grupam cate 4 cate 5 sau mai multi si sa-i ajutam pe nevoiasi. Multi prefera s-o faca individual, in secret, fara tam-tam… Biserica se implica. Chiar daca ar face numai rugaciune pentru oameni, pentru mantuirea lor este foarte mult. Dar face mult mai mult. |
![]() |
Tags |
voluntariat |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Voluntariat | alexdu | Generalitati | 5 | 29.05.2012 00:28:34 |
voluntariat | silvimiha | Generalitati | 2 | 14.06.2008 15:39:59 |
|