|
#1
|
|||
|
|||
O noua generatie de teologi!
Doamne ajută!
Iată o știre deosebit de interesantă despre tinerii care au absolvit anul acesta studiile de licență în cadrul Facultății de Teologie Justinian Patriarhul din București: "Absolvenții Facultății de Teologie Ortodoxă "Justinian Patriarhul" din București, promoția 2011, au depus jurământul în prezența Întâistătătorului Bisericii Ortodoxe Române, Preafericitul Patriarh Daniel, în Biserica "Sfântul Spiridon - Nou", Paraclis patriarhal.
Ziua de ieri a avut o însemnătate deosebită pentru absolvenții Facultății de Teologie din București, întrucât au fost declarați în mod solemn licențiați ai acestei instituții de învățământ, după ce au depus jurământul de credință față de Biserica Ortodoxă Română. Ziua de absolvire a tinerilor teologi a fost marcată prin rugăciune de mulțumire pentru finalizarea bună a studiilor. În Biserica "Sfântul Spiridon - Nou", Paraclis patriarhal, tinerii teologi au participat la Sfânta Liturghie săvârșită de Preasfințitul Varlaam Ploieșteanul, Episcop-vicar patriarhal, înconjurat de un sobor de slujitori din care au făcut parte părintele Ștefan Buchiu, decanul Facultății de Teologie Ortodoxă din București, părintele Daniel Benga și părintele Emanoil Băbuș, prodecani ai aceleiași facultăți, precum și alte cadre didactice ale instituției de învățământ teologic. La festivitate a participat și profesorul Romiță Iucu, prorector al Universității București. După Sfânta Liturghie, Preasfințitul Varlaam, alături de soborul de preoți și diaconi, a săvârșit un Te Deum în prezența Preafericitului Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române. În cuvântul festiv, părintele decan Ștefan Buchiu a subliniat că tinerii teologi sunt chemați să îndeplinească o misiune specială față de Biserică, dar și față de societate, întrucât aceștia au o calitate dublă, absolvenți de facultate de teologie, dar și de universitari ai celei mai vechi instituții academice din România, Universitatea București. "Această nouă promoție este alcătuită din 150 de licențiați de la specializarea Teologie pastorală, 27 de la Teologie didactică, 38 de la Teologie socială și 29 de la Artă sacră. Suntem îndreptățiți să spunem că avem o promoție foarte meritorie, cu tineri pe deplin pregătiți pentru a-și începe misiunea pe ogorul Bisericii în calitate de preoți, profesori de religie, asistenți sociali și pictori sau restauratori bisericești. Avem convingerea că ei vor corespunde pe deplin exigențelor pe care Sfânta noastră Biserică, dar și societatea românească le manifestă într-un context istoric și social foarte complex", a spus părintele decan Ștefan Buchiu. Dificultățile sunt încercări ale credincioșiei noastre față de Hristos În cuvântul de învățătură, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a arătat că Sfinții Apostoli Petru și Pavel reprezintă pentru noii absolvenți de teologie modele de misiune creștină și de rugăciune către Dumnezeu. "Cel dintâi sfat pe care vrem să-l împărtășim celor care sunt acum absolvenți și vor fi misionari ai Bisericii este să cultivăm conștiința că am fost iubiți și suntem iubiți de Dumnezeu, căci altfel nu ne-ar fi chemat la misiune. În al doilea rând, trebuie să avem ca misionari practica cererii ajutorului lui Dumnezeu în fața dificultăților. Cu cât sunt dificultățile în misiune mai mari, cu atât trebuie să cerem mai mult ajutorul de la Hristos. Dumnezeu nu trimite niciodată omului încercări mai mari decât le poate duce împreună cu Hristos, nu singur. "Toate le pot cu Hristos care mă întărește", zice Sfântul Apostol Pavel, misionarul prin excelență al Bisericii lui Hristos, iar Mântuitorul în altă parte zice: "Fără de Mine nu puteți face nimic", adică nimic bun. Această chemare presupune înfruntarea multor încercări și dificultăți", a spus Preafericirea Sa. Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române a arătat că unele din cele mai importante și grele dificultăți cu care tinerii misionari trebuie să lupte sunt secularizarea, sărăcia, fenomenul migrației și diminuarea comunităților din țară, care în cele din urmă sunt încercări ale fidelității și credincioșiei noastre față de Hristos." Dumnezeu să le dăruiască multă râvnă și puterea de a-și împlini misiunea deosebit de importantă, pe care și-au asumat-o prin jurământ! Să le dăruiască Dumnezeu mult spor duhovnicesc și succes în tot ceea ce vor dori să realizeze spre slava Sa! :) O seară binecuvântată! Laura Stifter |
#2
|
|||
|
|||
Precizare
Am preluat știrea de mai sus de pe site-ul ziarului Lumina.
Doamne ajută! Laura Stifter |
#3
|
||||
|
||||
Citat:
Secularizarea e pericolul cel mai mare. In alte cuvinte, Patriarhul e ingrijorat de ceva ce in Romania se remarca prin absenta. Dar da, asa se justifica bisericile si orele de religie din scoala, ca o lupta contra secularismului. E mult mai usor sa combati ceva invizibil (si aproape inexistent), in loc sa iti asumi o responsabilitate reala, si sa pui umarul la scoaterea Romaniei din saracie.
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu Question everything. |
#4
|
|||
|
|||
Combaterea sărăciei prin practicarea milosteniei este o datorie morală pentru noi, creștinii. Domnul nostru Iisus Hristos ne-a poruncit să ne iubim unii pe alții și să fim milostivi, iubirea față de aproapele fiind una dintre principalele condiții ale mântuirii (cf. Matei 25). Îi putem ajuta pe semenii noștri dăruindu-le cele necesare vieții pământești. De asemenea, putem și trebuie să practicăm așa-numitele "fapte ale milosteniei sufletești", ajutându-i pe semenii noștri să cunoască și să primească adevărul revelat. Deci, Biserica noastră nu promovează pasivismul și neimplicarea în viața socială, ci mărturisește că filantropia este una dintre virtuțile indispensabile mântuirii.
Cred că P F Patriarh a avut dreptate, atunci când a menționat secularismul drept cel mai grav pericol al societății noastre, deoarece această maladie spirituală îi poate îndepărta de Dumnezeu pe cei neinformați sau indiferenți față de religie. Secularismul este o formă gravă de sărăcie spirituală, de unde rezultă faptul că teologii zilelor noastre (și, în general, toți creștinii) au datoria de a se strădui să rezolve atât problemele duhovnicești/spirituale ale societății (ateismul, secularismul etc.), cât și cele materiale, ajutându-și semenii să progreseze în toate planurile existenței (în special în relația cu Dumnezeu). În privința orelor de religie din școli, în opinia mea, acestea sunt absolut necesare, din mai multe motive. În primul rând, în urma educației religioase, elevii învață să creadă în Dumnezeu și să-L iubească. În al doilea rând, sunt educați în spiritul evanghelic al iubirii și toleranței față de semeni. Și nu în ultimul rând, prin păstrarea orei de religie în învățământul laic, elevilor li se oferă libertatea de alegere a propriei credințe. Cum ar putea fi liberi tinerii să-și aleagă o concepție de viață, să adere la o credință, de vreme ce nu li s-ar oferi mai multe alternative, ci li s-ar prezenta realitatea doar dintr-o anumită perspectivă - cea laică, raționalistă - și nu ar învăța nimic despre credința creștină? Oare elevii nu au dreptul de a cunoaște tot ceea ce cuprinde "patrimoniul spiritual al civilizației noastre europene" (pentru a mă exprima în limbajul susținătorilor secularismului), pentru a-și putea forma o imagine de ansamblu asupra principalelor sisteme de gândire existente astfel încât, în cunoștință de cauză, să-și alcătuiască o proprie filosofie de viață, să-și asume o serie de convingeri? Argumentul anumitor asociații așa-zis umaniste, potrivit căruia ora de religie ar constitui o încălcare a libertății elevilor, este total ilogic, deoarece elevii, pentru a-și asuma în deplină libertate (nu constrânși prin manipulare) o credință, trebuie să-și formeze o opinie avizată despre principalele opțiuni pe care le au, iar pentru a-și forma o opinie avizată, este necesar să fie bine informați, să cunoască mai multe alternative. Dacă în cărțile de istorie de clasa a XII-a scrie că relativismul este "una dintre valorile fundamentale ale Uniunii Europene", alături de libertate, democrație ș. a. m. d. iar necesitatea orei de religie este combătută cu strășnicie tocmai de către susținătorii relativismului, atunci elevii, cunoscând o singură perspectivă, vor ajunge să creadă - fără a analiza în mod critic această ideologie - că relativismul este, într-adevăr, o valoare spirituală deosebită. Această inducere în eroare a elevilor prin omiterea adevărului nu este, oare, o tehnică de manipulare? Oare nu și în perioada regimului totalitar comunist copiii erau îndoctrinați cu o singură ideologie și, pentru că nu cunoșteau nicio altă concepție religioasă sau filosofică, se obișnuiseră să creadă (sau să simuleze că ar crede, nu știu) tot ceea ce li se spunea? Iată care este intenția reală, nedeclarată, a "apărătorilor libertății copiilor" din asociația... care combat educația creștină din școli! Îmi cer iertare dacă acest mesaj al meu a fost excesiv de dur și intransigent... În general, stilul meu de a contraargumenta este pașnic, dar mă deranjează profund această încercare de manipulare a copiilor și tinerilor, tocmai sub pretextul respectării libertății lor. Dumnezeu există! Viața are sens! Hristos este Dumnezeu! |
#5
|
|||
|
|||
Konijiro scrie: "Dar da, asa se justifica bisericile si orele de religie din scoala, ca o lupta contra secularismului".
Biserica n-are niciun motiv să-și justifice existența prin ideea necesității combaterii secularismului, ci secularismul are nevoie să-și justifice existența, deoarece este o concepție mult mai nouă decât creștinismul. Cum puteți afirma că Biserica, existentă de 2000 de ani, se justifică prin combaterea secularismului, care a apărut doar de câteva secole? :) Și cum să fie lupta contra secularismului unicul scop al orelor de religie, care există în învățământul românesc laic încă din secolul al XIX-lea, când disciplina "religiune" era menționată drept materie obligatorie în "Legea instrucțiunii publice"? În plus, necesitatea educației religioase în școli nici nu este necesar să fie argumentată, la fel cum nimănui nu i-a trecut prin minte să justifice predarea limbii române în școală... O zi bună! |
#6
|
|||||||
|
|||||||
Citat:
De la vorbe pana la fapte e o cale tare lunga. Citat:
Cu alte cuvinte, o natie care este religioasa nu are absolut nici un avantaj observabil. Din contra, religiozitatea unei natii este direct proportionala cu lipsa de educatie, credinta in diverse superstitii si saracia. Citat:
Dar bineinteles, nu se poate, pentru ca asta s-ar face pe banii BOR. Si nu e mai bine sa se faca pe banii Statului, in timp ce se asigura astfel si o paine miilor de absolventi de teologie ortodoxa? Cat despre toleranta, cred ca glumesti. Sunt deja nenumarate cazuri de profesori de religie care au vorbe de ocara fata de catolici, evrei, etc. Asa se invata toleranta? Citat:
Stimularea libertatii de alegere ar fi existat daca in loc de ore de ortodoxie se face un curs de istoria si filosofia religiilor, predata la nivel de liceu, in care toate religiile sunt prezentate in mod egal si echidistant. Sa spui ca predarea ortodoxiei in mod confesional de la 6 sau 7 ani stimuleaza abilitatea de a alege denota ori o negare a realitatii, ori o lipsa de onestitate. Citat:
Cat despre manipulare, unde vezi tu manipulare in a nu avea ore de religie in scoala? Eu vad manipulare in insasi existenta acestor ore. Cum altcumva pot sa o numesc, cand unor copii care nu fac inca diferenta intre real si imaginar li se vorbeste despre iad si rai? Si li se explica clar unde ajung daca nu cred in zeul ortodox? Citat:
Citat:
Deja stam prost la cunostintele legate de stiinta si lume, o sa stam si mai prost dupa ce vor iesi din scoli generatii intregi care vor crede ca Pamantul are 6000 de ani. Dar ce conteaza ca vor fi ignoranti, atata timp cat vor fi ortodocsi, nu?
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu Question everything. |
#7
|
||||
|
||||
Citat:
Intre timp, in ultimii doua sute de ani, am aflat ca raspunsurile oferite de Biserica sunt gresite. Deci, rolul Bisericii ca izvor de cunostinte a disparut. Le-a mai ramas moralitatea, pe care au monopolizat-o, spunand tuturor celor care sunt dispusi sa ii creada ca ea nu poate exista fara Dumnezeu. Din pacate, incep sa piarda teren si acolo. In Europa de vest, unde educatia chiar exista, lumea s-a prins de mult ca religia vinde perdele de fum. In Romania inca nu, dar Patriarhul e constient de trend, si acum isi sapa transee. Secularismul e bun de pus pe rana, pentru ca poti sa declari ca te lupti cu el, dar e o lupta ale carei rezultate nu poti fi evaluate. Asa ca tu te faci ca lucrezi, si ce e mai frumos, o faci pe banii Statului, care finanteaza orele de religie in scoli, constructia de biserici si salarizarea preotilor. Pe de alta parte, sa incerci sa rezolvi probleme reale, ca saracia sau lipsa de educatie, e mai dificil, pentru ca te costa bani, si rezultatele pot fi evaluate. Citat:
Citat:
Intr-adevar, e fix acelasi lucru.
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu Question everything. |
#8
|
||||
|
||||
Citat:
|
#9
|
||||
|
||||
consider ca poporul roman are mare nevoie de acesti oameni in primul rand.
|
#10
|
|||
|
|||
dar de ce sa-si ia ban? Doar pentru ca are o alta opinie decat tine? Atat timp cat exista dreptul la libera exprimare, fiecare are dreptul sa-si expuna opinia in limitele unui vocabular adecvat, fie ca ne convine sau nu asta!
__________________
"Nu te teme de clipă! așa cântă glasul eternității". Rabindranath Tagore |
|
Subiecte asemănătoare | ||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noua Dreapta | vlad90 | Generalitati | 70 | 30.05.2012 16:17:29 |
O intrebare pentru teologi sau pentru cei care cunosc | Delirul | Generalitati | 7 | 21.02.2010 19:51:02 |
Luna Sfintilor Teologi! | geo.nektarios | Teologie si Stiinta | 10 | 13.01.2010 15:58:48 |
MUZICA NOUA ?! | mirelat | Muzica Bisericeasca | 42 | 17.06.2009 18:26:16 |
o stire noua | albinuta | Stiri, actualitati, anunturi | 134 | 06.12.2008 12:34:15 |
|