![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Cand au intrat dreptii Vechiului Testament in Paradisul Ceresc ? In ziua Invierii, sau in ziua Inaltarii ? Ce spun, despre aceasta, Sfintii Parinti ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Deodata cu talharul, nu? Adica "maine vei fi cu Mine in Rai". :)
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Astazi, nu maine.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Da. Ai dreptate. Scuze. Ideea e ca portile Raiului s-au deschis odata cu biruirea mortii si "penetrarea" Seolului de catre Hristos. Atunci au intrat pe portile Raiului dreptii Vechiului Legamant impreuna cu talharul. Singura diferenta, e ca talharul s-a mantuit in timp real, nu a mai trebuit sa astepte in Seol, spre deosebire de dreptii care au murit pana atunci.
Cam asa am inteles eu treaba... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cam asa si eu...:)
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Totusi, poate ne lamureste Mihnea unde vrea sa bata...:D
Din cate imi amintesc, Mantuitorul dupa Inviere le spune ucenicilor ca pleaca la Tatal ca sa le pregateasca un loc in Imparatie. Deci se mai intampla ceva in Rai si la Inaltare. Si daca e sa fiu mai migalos, la Liturghia din noaptea Invierii, se zice Hristos a fost in Mormant cu trupul, in iad cu sufletul si in Rai cu talharul, in acelasi timp... Niste completari ar fi interesante...:D |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Dintre dreptii VT Ilie si Enoch au intrat mai devreme, nu-i asa?
Asta demonstreaza ca mantuirea este disponibila dintotdeauna pentru initiati, iar Hristosul a venit sa propovaduiasca la tot omul Calea.
__________________
Sublimă fărâmă a Sfintei Chemări, Zvâcnită din Vrerea divină, Mi-e sufletul vultur ce spintecă zări Și sus, printre stele, se-nchină.(pr. Dumitru) Last edited by Demetrius; 11.05.2016 at 03:13:08. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Enoh si Ilie au fost doua exceptii. Singurele. Dumnezeu stie de ce. Ei n-au murit trupeste.
Totusi: Avraam, Iacov, Iosif, Moise, David etc. nu au scapat de Seol. In cartea lui Enoh, daca bine imi amintesc, se zice despre o fantana in Seol, care alina setea dreptilor. |
|