![]() |
![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Buna!Intrebarea mea se refera la una dintre tainele ortodoxiei si anume nunta,sunt doua idei pe care eu vreau sa le discutam:unu nunta este una dintre tainele ortodoxiei si conditie pentru mantuire iar a doua in Sfanta Scriptura(nu-mi mai amintesc locul)Mantuitorul afirma la un moment dat ca aceia care nu rezista sa se casatoreasca.As vrea sa stiu care este parerea voastra de ce exista 2 pareri care sunt contrare si voi pe care o preferati si de ce.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
:dozingoff: nu vad care-i contradictia, sau poate nu te-ai facut tu inteles, ptr ca:
1. eu n-am mai auzit pana acum ca nunta este conditie pentru mantuire 2. se refera la cei care nu-si pot domoli instinctele sexuale (si nu numai), ca mai bine sa se casatoreasca "decat sa arda" -- o solutie f. rezonabila, dupa umila mea parere :) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eu cred ca nunta devine conditie pentru mantuire atunci cand oamenii isi doresc sa traiasca in lume. Dar nu cred ca este in contradictie cu faptul ca cine "nu rezista" sa se casatoreasca. Unii Sfinti Parinti, nu stiu daca toti, spun ca e bine sa ne dam seama de dorinta inimii noastre, si astfel sa alegem nunta sau calugaria. Pentru asta trebuie sa ne rugam, pentru ca e greu sa stii asa de-odata ce ti se potriveste, si nu poti nici sa-ti asculti doar instinctul (sau poate doar o dorinta mareata in cazul calugariei - pt ca ar fi mandrie...), sau sa urmezi unor idei dinafara, fie ca acestea se refera la viata in lume sau in manastire. In sfarsit, eu cel putin nu vad nici o contradictie, de fapt nici nu prea are cum sa fie vreo contradictie in cuvintele Mantuitorului, pentru ca toate sunt pentru acelasi scop - mantuirea noastra. De fapt eu am avut tendinta sa cred ca totul tine de vointa fiecaruia, atunci cand ajungem sa ne cunoastem pe noi insine si sa alegem singuri, daca o putem face pentru Domnul, in oricare din situatii. Uneori dorinta este mai mare pentru manastire, sau pentru o viata alaturi de cel ales/cea aleasa, si atunci e usor. In orice caz, daca ne rugam, Dumnezeu ne va lumina cand suntem in dubii. Si oricum, "minunate sunt caile Domnului, si frumoase darurile Sale" ...sau ceva de genul, nu? :p :rolleyes:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Contradictia intervine atunci cand nu cunosti nici ceea ce este casatoria si nici ceea ce este monahismul. Pe muntele Taborului, atunci cand Hristos descopera dumnezeirea Sa prin firea umana, se arata Moise si Ilie de o parte si de alta. Unul casatorit, altul necasatorit. Deci, cele doua moduri de a exista, pot avea o finalitate fericita. Conditia: sa nu introduc nefirescul in ele.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
nefirescul ar fi ceva ce vine din fire, iar cu omul spre firea cea scurta a dracului trage despre ce tip de firesc vorbeshti? ca pana la firea Omului-indumnezeit shi sfintzit este cale lunga, foarte lunga... tu vorbeshti de ceva ushuratate... shi tare imi pare mie ca pe acolo este poata aia larga... fireasca... a naturii, a naturalului... a chermezelor campeneshti... a betziilor shi a aratarii goliciunilor prin padure sau flori sau in iarba... asha cum sunt muzele pictorilor... 3x???:(:(
deci despre ce firesc vorbeshti? shi ce nefiresc? ca mie imi pare ca firescul e sinonim cu ushurintza in a te lua dupa pofte, dupa lacomie ca lucrurile sa curga spre iad.... din duhul rau spre iad... caci ce se intampla in momentul cand ceva nu mai este firesc? sa vezi atunci ce nemultzumiri shi razvratiri apar.... shi unii le shi denumesc, frustrari fireshti :) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ovidiu, insusirile proprii firii omenesti daca nu sunt tinute in limitele firii pot introduce o stare de pacat si pot duce la coruptie si moarte. Nu-i rau sa mananci, e rau sa mananci peste masura. Iata diferenta dintre firesc si nefiresc.
Mirajul patimii consta in faptul ca "superficialul ne atrage ca ceea ce este mai profund, consistent si durabil. Atractia si setea de satisfactie a patimii este produsul amagirii. Cu o sete infinita vrem "nimicul", il marim, ne inflacaram de el, ne consumam pentru el, ne miscam in zona lui, departandu-ne de sursele pozitive ale existentei. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sf.Ap.Pavel a spus ceva de genul: Cei care nu pot trai ca el (ca Sf.Ap.Pavel/ adica cu infranare/ ca sfintii), sa se cunune in Legea Domnului. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
1 Corinteni 7
8. Celor ce sunt necasatoriti si vaduvelor le spun: Bine este pentru ei sa ramana ca si mine. 9. Daca insa nu pot sa se infraneze, sa se casatoreasca. [color=red]Fiindca mai bine este sa se casatoreasca, decat sa arda. [/color] Noi nu avem voie sa impunem un singur drum in privinta a fi casatoriti sau necasatoriti, pentru ca trupul bisericii trebuie sa fie unul armonios: 1 Corinteni 12 [color=red]17. Daca tot trupul ar fi ochi, unde ar fi auzul?[/color] Si daca ar fi tot auz, unde ar fi mirosul? 18. Dar acum Dumnezeu a pus madularele, pe fiecare din ele, in trup, cum a voit. 19. Daca toate ar fi un singur madular, unde ar fi trupul? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Eu as vrea sa va intreb altceva. E posibil ca doi tineri ortodocsi sa se cunune de 2 ori?
Cunosc eu pe cineva care s-a cununat in ascuns de parinti si cand a venit vremea s-au mai cununat o data-banuiesc ca nu le-au spus ca au mai facut-o. Taina e una si ramane in veci, dar ce se intampla daca e repetata? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
nunta | cojanete | Nunta | 3 | 24.03.2010 11:31:35 |
nunta | maria_ioana789 | Generalitati | 33 | 15.09.2008 20:37:51 |
Despre nunta | strajeru | Secte si culte | 0 | 26.11.2007 01:46:57 |
nunta | copilu | Nunta | 1 | 25.07.2007 19:46:24 |
|