![]() |
![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
În învățătura catolică există ceea ce se cheamă "extrema contrițiune": este situația în care cineva, ajuns în pragul morții cu păcate grave, se poate mântui fără spovadă. Pentru aceasta, este necesar ca penitentul:
-să se afle în imposibilitate materială de a se spovedi (exemple: nici un preot nu este disponibil, nu poate vorbi încât cei din jur nu au cum să știe că ar dori să se spovedească, etc) -să facă o căință perfectă (căința perfectă înseamnă o căință din iubire față de Dumnezeu, iar căința imperfectă înseamnă o căință din teama de iad). În cazul spovezii sacramentale este suficientă căința imperfectă, dar în cazul extremei contrițiuni este necesară căința perfectă. -să fie hotărât ca, dacă s-ar ivi posibilitatea, să facă o spovadă sacramentală Deci, extrema contrițiune (=extrema căință) are ceva comun cu botezul sângelui și botezul dorinței: fără a fi, propriu zis, sacramente, au același rol. Există o asemenea învățătură în Biserica Ortodoxă ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Simeon Noul Teolog - sfantul 'de o curatie extrema' | Marius22 | Diverse Sarbatori | 9 | 12.03.2012 21:37:44 |
|