Genealogie
In Noul Testament s-au pastrat doua "genealogii", in care este descrisa istoria neamului lui Iisus : Genealogia lui Matei (1, 1-17) are o linie descendenta, care porneste de la Avraam si se opreste la Iosif, cu scopul de a arata ca Iisus apartine, dupa nasterea Sa fizica, poporului iudeu, inscriindu-Se in linia de descendenta davidica. In aceasta linie, evanghelistul Matei marcheaza trei serii a patrusprezece neamuri : de la Avraam la David, de la David la exilul din Babilon, de la exil, la nasterea lui Iisus. Matei demonstreaza ca Iisus din Nazaret este insusi Mesia, Care, desi provine din neamul iudeu, va mantui intreg neamul omenesc, asa cum Dumnezeu vestise prin glasul profetilor din Vechiul Testament.Genealogia lui Luca (3, 23-38) are o linie ascendenta, care pleaca de la Iisus si urca pana la Adam, cu intentia de a arata ca Iisus apartine intregului neam omenesc. Importanta acestei genealogii consta tocmai in aceea ca de la inceput Biserica a inteles pe Iisus Hristos ca mintuitor al tuturor. In spiritul acestei genealogii, apostolul Pavel numeste pe Iisus "al doilea Adam" (I Cor. 15, 45), incat prin umanitatea Sa El este legat de toti oamenii si toti oamenii sunt legati de El (Rom. 12, 21). A nega firea omeneasca a lui Iisus inseamna deci a nega firea purtata de noi toti. Nascut intr-o familie de iudei, Iisus este supus tuturor randuielilor Legii cultice mozaice, care aveau loc la templul din Ierusalim (Le. 2, 27). Astfel, este supus ritualului circumciziunii, care se aplica tuturor nou-nascutilor de sex barbatesc, la o saptamana dupa nastere (Fac. 17, 12 ; Lev. 12, 3) cand I se da si numele de Iosua (Lc. 2, 21), nume ebraic destul de cunoscut, care inseamna "Dumnezeu mantuieste" si care s-a tradus in greceste cu Iisus. La 40 de zile dupa nastere, Maica Domnului vine la templul din Ierusalim ca sa indeplineasca ritualul de curatire dupa nastere si ritualul de oferire si de "rascumparare" a pruncului (Lc. 2, 22).
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.