Forum Crestin Ortodox

Forum Crestin Ortodox (http://www.crestinortodox.ro/forum/index.php)
-   Intrebari utilizatori (http://www.crestinortodox.ro/forum/forumdisplay.php?f=5063)
-   -   Despre moarte si pomenirea mortilor (http://www.crestinortodox.ro/forum/showthread.php?t=15058)

AnnaEnache 03.06.2012 20:06:15

Nu inteleg
 
De unde se știe ce au zis Ăźngerii? Cum se justifica parastasul in Biblie? Si pana la urma ce seintampla cu noi cĂąnd murim?
Acest articol nu prea m-a luminat.

Adriana Cluj 03.06.2012 21:05:39

Editat......................

glykys 03.06.2012 21:17:01

Dupa moarte vine judecata, spune Biblia. Scrie foarte clar in pilda bogatului nemilostiv si a saracului Lazar ce se intampla dupa moarte: in functie de faptele fiecaruia, unii ajung in rai, altii in iad si acolo asteapta judecata de apoi, de la sfarsitul lumii. Credinta crestin ortodoxa ne invata ca aceste stari sunt temporare si ca pana la judecata de apoi, starile aceste pot fi modificate.Noi suntem in comuniune cu cei adormiti in Biserica si in rugaciune. Biserica se roaga pentru sufletele celor adormiti, pentru iertarea pacatelor lor, mai ales la Sfanta Liturghie, cea mai importanta slujba. In Biserica ortodoxa sunt anumite zile fixate special pentru pomenirea mortilor (parastase), dar acestia pot fi pomeniti la fiecare Sfanta liturghie.

Niste perspective ortodoxe referitoare la ce se intampla cu sufletul dupa moarte:
Seraphim Rose - http://www.crestinortodox.ro/carti-o...l-dupa-moarte/
pr. Cleopa - http://www.crestinortodox.ro/carti-o...rte-81200.html

parastasele si folosul lor - http://www.parohiamacin4.org/foloasele_parastaselor.htm

Sper sa va foloseasca.

ioanna 03.06.2012 21:39:51

Citat:

În prealabil postat de AnnaEnache (Post 449903)
De unde se știe ce au zis Ăźngerii? Cum se justifica parastasul in Biblie? Si pana la urma ce seintampla cu noi cĂąnd murim?
Acest articol nu prea m-a luminat.

Moartea e o Taina ce nu poate fi cunoscuta pe deplin, insa din putinul pe care-l stim este ca ea nu inseamna nefiinta, nu e un sfarsit, ci e o trecere spre o alta existenta, cea vesnica. La moartea crestinilor se spune ca si-au dat „sufletul in mainile Domnului”, asa cum s-a predat Hristos strigand: „Parinte, in mainile Tale imi dau duhul Meu” (Lc. 23: 46). Sufletul celui adormit se afla intr-o stare in care se impartaseste cu fericire sau cu suferinta, iar noi ne rugam pentru el si-l pomenim pentru ca ne dorim sa ajunga la Judecata Universala, cand are loc invierea trupeasca, intr-o stare mai buna decat a plecat dintre noi. Ne rugam pentru ca doar bunatatea nemarginita a lui Dumnezeu ii poate usura un eventual chin si sa-i aduca mangaiere, caci dupa moarte, omul nu mai poate sa faca fapte bune prin care sa se dezlege de legaturile "iadului", ce implica suferinta, doar Dumnezeu il poate elibera. In aceasta raspundere a noastra pentru fratii nostri decedati se reflecta voia lui Dumnezeu care vrea sa ne tina legati mai departe si prin aceasta legatura sa-si reverse iubirea Sa peste cei decedati prin iubirea celor vii fata de ei.

stefan florin 03.06.2012 23:21:08

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 449920)
Dupa moarte vine judecata, spune Biblia. Scrie foarte clar in pilda bogatului nemilostiv si a saracului Lazar ce se intampla dupa moarte: in functie de faptele fiecaruia, unii ajung in rai, altii in iad si acolo asteapta judecata de apoi, de la sfarsitul lumii. Credinta crestin ortodoxa ne invata ca aceste stari sunt temporare si ca pana la judecata de apoi, starile aceste pot fi modificate.Noi suntem in comuniune cu cei adormiti in Biserica si in rugaciune. Biserica se roaga pentru sufletele celor adormiti, pentru iertarea pacatelor lor, mai ales la Sfanta Liturghie, cea mai importanta slujba. In Biserica ortodoxa sunt anumite zile fixate special pentru pomenirea mortilor (parastase), dar acestia pot fi pomeniti la fiecare Sfanta liturghie.

Niste perspective ortodoxe referitoare la ce se intampla cu sufletul dupa moarte:
Seraphim Rose - http://www.crestinortodox.ro/carti-o...l-dupa-moarte/
pr. Cleopa - http://www.crestinortodox.ro/carti-o...rte-81200.html

parastasele si folosul lor - http://www.parohiamacin4.org/foloasele_parastaselor.htm

Sper sa va foloseasca.

aici sunt cateva lucruri putin "incalcite". BO spune ca toate sufletele pana la moartea si invierea Domnului mergeau in iad, inclusiv sufletele dreptilor datorita pacatului adamic asa cum bine spune NT: "nimic spurcat nu v-a intra in imparatia cerurilor".Totusi in pilda bogatului nemilostiv si a saracului Lazar, acest sarac cand a murit s-a dus in...sanul lui Avraam si nu in iad, asa cum s-a dus bogatul. Mai mult aici il intalneste si pe Avraam, ceea ce inseamna ca in Rai erau mai multi drepti pana la invierea lui Hristos. Cum se poate una ca asta? Cineva greseste nu?

Mihnea Dragomir 04.06.2012 00:10:09

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 449965)
Cum se poate una ca asta? Cineva greseste nu?

Termenul de "iad" (sheol) are în Vechiul Testament mai multe înțelesuri, începând cu acela de "mormânt". De aici pot apărea niște înțelegeri greșite.

stefan florin 04.06.2012 00:13:39

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 449985)
Termenul de "iad" (sheol) are în Vechiul Testament mai multe înțelesuri, începând cu acela de "mormânt". De aici pot apărea niște înțelegeri greșite.

asa este. Dar in pilda cu pricina nu are intelesul de mormant. Sanul lui Avraam in perioada tarzie a VT inclusiv in perioada Mantuitorului are intelesul de Rai

Mihnea Dragomir 04.06.2012 00:23:36

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 449986)
Sanul lui Avraam in perioada tarzie a VT inclusiv in perioada Mantuitorului are intelesul de Rai

"Sânul lui Avraam" nu este raiul. Avraam nu se bucura de Viziunea Beatifică și Mântuitorul nu susține așa ceva. "Sânul lui Avraam" este limbus patrum, care are următoarele trei caracteristici ce îl deosebesc de Rai:
- este un loc temporar. Se va goli după Înviererea lui Cristos (mai precis: după Înălțarea Sa) și toți de acolo vor fi trecut în Rai.
- este un loc de fericire naturală, spre deosebire de rai, care este un loc de fericire supranaturală pe care nu o putem înțelege pe deplin, deocamdată. Deci, sufletele din acest "Iad" erau într-o stare asemănătoare cu a noastră când suntem fericiți, când avem tot ce ne trebuie. În plus față de noi, aveau certitudinea mântuirii și se aflau într-o stare de așteptare a "transferului".
-este un loc în care oamenii (sufletele de acolo) nu îl puteau vedea, nici auzi pe Dumnezeu. Nici pe îngerii Săi.

ucenic 04.06.2012 00:31:38

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 449989)
"Sânul lui Avraam" nu este raiul. Avraam nu se bucura de Viziunea Beatifică și Mântuitorul nu susține așa ceva. "Sânul lui Avraam" este limbus patrum, care are următoarele trei caracteristici ce îl deosebesc de Rai:
- este un loc temporar. Se va goli după Înviererea lui Cristos (mai precis: după Înălțarea Sa) și toți de acolo vor fi trecut în Rai.
- este un loc de fericire naturală, spre deosebire de rai, care este un loc de fericire supranaturală pe care nu o putem înțelege pe deplin, deocamdată. Deci, sufletele din acest "Iad" erau într-o stare asemănătoare cu a noastră când suntem fericiți, când avem tot ce ne trebuie. În plus față de noi, aveau certitudinea mântuirii și se aflau într-o stare de așteptare a "transferului".
-este un loc în care oamenii (sufletele de acolo) nu îl puteau vedea, nici auzi pe Dumnezeu. Nici pe îngerii Săi.

Desi nu avem multe repere in Scripturi, si eu impartasesc aceasta incredintare.

stefan florin 04.06.2012 00:34:31

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 449989)
"Sânul lui Avraam" nu este raiul. Avraam nu se bucura de Viziunea Beatifică și Mântuitorul nu susține așa ceva. "Sânul lui Avraam" este limbus patrum, care are următoarele trei caracteristici ce îl deosebesc de Rai:
- este un loc temporar. Se va goli după Înviererea lui Cristos (mai precis: după Înălțarea Sa) și toți de acolo vor fi trecut în Rai.
- este un loc de fericire naturală, spre deosebire de rai, care este un loc de fericire supranaturală pe care nu o putem înțelege pe deplin, deocamdată. Deci, sufletele din acest "Iad" erau într-o stare asemănătoare cu a noastră când suntem fericiți, când avem tot ce ne trebuie. În plus față de noi, aveau certitudinea mântuirii și se aflau într-o stare de așteptare a "transferului".
-este un loc în care oamenii (sufletele de acolo) nu îl puteau vedea, nici auzi pe Dumnezeu. Nici pe îngerii Săi.

Sa le luam pe rand
1. Un loc temporar care se v-a goli dupa Inaltarea Domnului. Nicaieri in Biblie nu gasim suport pentru asa ceva.
2. Un loc de fericire naturala. Nici aici nu avem suport biblic
3. Hristos spune ca pe Lazar tocmai ingerii l-au dus in Sanul lui Avraam. Nu cred ca pe Lazar ingerii l-au parasit tocmai la poarta acelui loc si nu au intrat acolo avand interdictie

Mihnea Dragomir 04.06.2012 00:37:25

Citat:

În prealabil postat de ucenic (Post 449991)
Desi nu avem multe repere in Scripturi, si eu impartasesc aceasta incredintare.

Multe nu sunt, dar câteva sunt, iar una singură ajunge. Efeseni 4 cu 9 este un exemplu, mai sunt și altele.
Crezul Apostolic sau Crezul Baptismal, fiindcă romano-catolicii îl folosesc la Botez, spune explicit despre Isus, după ce menționează moartea Lui și înainte de a menționa învierea Lui, că "a coborât în Iad" (locuința morților, Sheol).

stefan florin 04.06.2012 00:52:47

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 449993)
Multe nu sunt, dar câteva sunt, iar una singură ajunge. Efeseni 4 cu 9 este un exemplu, mai sunt și altele.
Crezul Apostolic sau Crezul Baptismal, fiindcă romano-catolicii îl folosesc la Botez, spune explicit despre Isus, după ce menționează moartea Lui și înainte de a menționa învierea Lui, că "a coborât în Iad" (locuința morților, Sheol).

aici ai dreptate, Hristos s-a pogorat in iad.

ucenic 04.06.2012 00:53:09

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 449993)
Multe nu sunt..

Da... cu siguranta sunt alte "adevaruri" pe care Dumnezeu a vrut sa ni le descopere.

Ce parere aveti, frate Mihnea, de ceea ce scrie Petru in prima sa epistola, in cap. 3 cu 18 la 20 si cap. 4 cu 6?

iuliu46 04.06.2012 01:01:40

Citat:

În prealabil postat de ucenic (Post 449996)
Da... cu siguranta sunt alte "adevaruri" pe care Dumnezeu a vrut sa ni le descopere.

Ce parere aveti, frate Mihnea, de ceea ce scrie Petru in prima sa epistola, in cap. 3 cu 18 la 20 si cap. 4 cu 6?

Vorbeste despre Noe iar dincolo la 4 cu 6 mortilor li s-a vestit Evanghelia atunci cand erau vii. :1:
Daca nu ma credeti intrebati un adventist.:71:

glykys 04.06.2012 01:12:38

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 449965)
aici sunt cateva lucruri putin "incalcite". BO spune ca toate sufletele pana la moartea si invierea Domnului mergeau in iad, inclusiv sufletele dreptilor datorita pacatului adamic asa cum bine spune NT: "nimic spurcat nu v-a intra in imparatia cerurilor".Totusi in pilda bogatului nemilostiv si a saracului Lazar, acest sarac cand a murit s-a dus in...sanul lui Avraam si nu in iad, asa cum s-a dus bogatul. Mai mult aici il intalneste si pe Avraam, ceea ce inseamna ca in Rai erau mai multi drepti pana la invierea lui Hristos. Cum se poate una ca asta? Cineva greseste nu?

Foarte buna observatia. Lazar ajunge "in sanurile lui Avraam", dar noi stim ca pana la Inviere portile raiului au fost inchise. Insa tot din Scriptura stim ca sunt multe locasuri acolo. Iata aici un articol lamuritor care prezinta atat perspectiva ortodoxa, cat si cea catolica, a starii dreptilor de dinaintea Invierii Mantuitorului (ca este tarziu acum). Daca nu aveti timp de lecturat tot, cititi la cap. 5:
http://www.crestinortodox.ro/paste/s...tos-71149.html

Mihnea Dragomir 04.06.2012 01:28:52

Citat:

În prealabil postat de ucenic (Post 449996)
Ce parere aveti, frate Mihnea, de ceea ce scrie Petru in prima sa epistola, in cap. 3 cu 18 la 20 si cap. 4 cu 6?

În 1 Pt 3:18 sqq aflăm un lucru imporant: când anume a coborât Isus în "iad". Perioada în care El era mort cu trupul, dar nu cu spiritul este perioada de 3 zile (mai exact: o zi și două capete de zile) în care a stat în Sfântul Său Mormânt.

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 450002)
Daca nu aveti timp de lecturat tot, cititi la cap. 5:
http://www.crestinortodox.ro/paste/s...tos-71149.html

Un articol care, într-adevăr, merită a fi citit și studiat!

ucenic 04.06.2012 01:37:52

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 450004)
În 1 Pt 3:18 sqq aflăm un lucru imporant: când anume a coborât Isus în "iad". Perioada în care El era mort cu trupul, dar nu cu spiritul este perioada de 3 zile (mai exact: o zi și două capete de zile) în care a stat în Sfântul Său Mormânt.

Da, de aceea spune Domnul nostru Mariei, atunci cand a inviat si i S-a aratat:
"Nu ma tine", i-a zis Iisus, "caci inca nu M-am suit la Tatal Meu." (Ioan.20:17)

Intelegem ca ei i S-a aratat asa cum si predicase, in Duh. Urmand apoi a se arata ucenicilor in trupul preaslavit, in acel trup cu care intra prin pereti dar putea si manca cu ei la masa.

ucenic 04.06.2012 01:41:03

Citat:

În prealabil postat de Mihnea Dragomir (Post 450004)
http://www.crestinortodox.ro/paste/s...tos-71149.html
Un articol care, într-adevăr, merită a fi citit și studiat!

Multumesc, frate Mihnea. Si lui glykys, deasemenea. Ma voi apleca asupra lui.

Mihnea Dragomir 04.06.2012 01:46:54

Citat:

În prealabil postat de ucenic (Post 450005)
"Nu ma tine", i-a zis Iisus, "caci inca nu M-am suit la Tatal Meu." (Ioan.20:17)

"Ai să ai tot timpul necesar să faci aceasta, acuma du vestea" este înțelesul atribuit de cei mai mulți comentatori catolici. Alții consideră că Isus a spus aceasta ca răspuns la ce gândea Maria că el a înviat ca să trăiască cu ei, în felul lui Lazăr, și nu spre viața veșnică. "Trupul Meu este chiar Trupul meu, dar nu are aceleași proprietăți pe care le cunoști" ar fi înțelesul versetului, în interpretarea lor.
În orice caz, un lucru e clar: când S-a arătat Mariei, Domnul era în trup glorios.

ucenic 04.06.2012 01:58:17

Mda, greoaie pentru mine teologia asta. Prefer smerit la picioarele Lui.

(E un loc mai sigur...)

Multumesc si binecuvantari!

Mihnea Dragomir 04.06.2012 02:08:15

Citat:

În prealabil postat de ucenic (Post 450008)
Mda, greoaie pentru mine teologia asta. Prefer smerit la picioarele Lui.

De fapt, prea multă teologie nu este aici. Isus se arată Mariei și celorlalte purtătoare de mir pentru ca să ducă vestea mai departe. El însuși spune aceasta. Mai știm că "cealaltă Marie" era sora Martei și a lui Lazăr: ea fusese martoră la învierea lui Lazăr și este de presupus că gândea că Isus a înviat tot așa: ca să mai trăiască o vreme și apoi să moară ca orice muritor. Dacă, înainte de Pentecoste, până și cei inițiați în doctrină în mod direct precum Sf Ap Toma nu credeau în învierea în glorie, de ce ne-am mira că nu credea Sf. Maria ?

tabitha 04.06.2012 06:19:06

"ucenicul vrajitor"
 
Citat:

În prealabil postat de ucenic (Post 450005)
Da, de aceea spune Domnul nostru Mariei, atunci cand a inviat si i S-a aratat:
"Nu ma tine", i-a zis Iisus, "caci inca nu M-am suit la Tatal Meu." (Ioan.20:17)

Intelegem ca ei i S-a aratat asa cum si predicase, in Duh. Urmand apoi a se arata ucenicilor in trupul preaslavit, in acel trup cu care intra prin pereti dar putea si manca cu ei la masa.

Ce e asta, "Nu ma tine"???

La Ioan cap. 20, v. 17 noi (ortodocșii) citim :
"Iisus i-a zis: Nu te atinge de Mine, căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu."

Și da, cum zicea și Mihnea, Iisus era în TRUP, nu duh.

Asta cu "predicase, in Duh", de unde ai mai scos-o?
Apropo, din ce confesiune crestină ziceai că faci parte? Și pe deasupra, fost ortodox?! și aici pe forum, cu ce treburi?

ucenic 04.06.2012 09:46:54

Citat:

În prealabil postat de mirela.t (Post 450017)
Ce e asta, "Nu ma tine"???

La Ioan cap. 20, v. 17 noi (ortodocșii) citim :
"Iisus i-a zis: Nu te atinge de Mine, căci încă nu M-am suit la Tatăl Meu."

Și da, cum zicea și Mihnea, Iisus era în TRUP, nu duh.

Asta cu "predicase, in Duh", de unde ai mai scos-o?

Prin "Nu ma atinge" sau "Nu ma tine" Domnul Iisus spune acelasi lucru. Ce vrea insa Domnul sa spuna prin motivatia: "Caci inca nu m-am suit la Tatal"?

Iar daca Domnul era in duh sau in trupul glorios, nu stiu; acea afirmatie a mea era una personala, nevinovata si nu cred ca Domnul ma va judeca pentru aceasta.

De aceea l-am si intrebat pe fratele Mihnea, d-lui ce parere are. Iar raspunsul, oricare ar fi el nu este nici erezie nici blasfemie, ci ramane doar intelegerea particulara a fiecaruia.

O zi binecuvantata.

stefan florin 04.06.2012 10:20:43

Citat:

În prealabil postat de glykys (Post 450002)
Foarte buna observatia. Lazar ajunge "in sanurile lui Avraam", dar noi stim ca pana la Inviere portile raiului au fost inchise. Insa tot din Scriptura stim ca sunt multe locasuri acolo. Iata aici un articol lamuritor care prezinta atat perspectiva ortodoxa, cat si cea catolica, a starii dreptilor de dinaintea Invierii Mantuitorului (ca este tarziu acum). Daca nu aveti timp de lecturat tot, cititi la cap. 5:
http://www.crestinortodox.ro/paste/s...tos-71149.html

multumsc mult doamna!

ucenic 04.06.2012 10:29:17

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 450041)
multumsc mult doamna!

Si eu multumesc. Inca citesc materialul...

Cornel Urs 04.06.2012 12:25:37

Citat:

În prealabil postat de ucenic (Post 450030)
Ce vrea insa Domnul sa spuna prin motivatia: "Caci inca nu m-am suit la Tatal"?

exact ce spune, ca inca nu se suise la Tatal.

osutafaraunu 04.06.2012 17:48:58

Citat:

În prealabil postat de Cornel Urs (Post 450056)
exact ce spune, ca inca nu se suise la Tatal.

Dacă nu Se suise încă la Tatăl, cum putea fi în Rai cu tâlharul pocăit?

stefan florin 04.06.2012 17:58:02

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 450121)
Dacă nu Se suise încă la Tatăl, cum putea fi în Rai cu tâlharul pocăit?

Dumnezeu este omniprezent amice. Poti explica atunci versetul acesta?
"Nimeni nu s-a suit în cer, afară de Cel ce S-a coborât din cer, adică Fiul omului care ESTE în cer" (Ioan 3:13)-Biblia Cornilescu
Hristos unde se afla atunci: pe pamant de vorba cu Nicodim sau in ceruri cu Tatal?
Cine stie...poate Dumnezeul adventistilor nu este omniprezent asa cum NU este nici Iehova al martorilor lui Iehova (afirmatia asta le apartine). Doctrina lor se aseamana cu a voastra cam in proportie de 90%. Si in privinta asta va asemanati?

delia31 05.06.2012 00:43:21

Citat:

În prealabil postat de Cornel Urs (Post 450056)
exact ce spune, ca inca nu se suise la Tatal.



recomand si eu linkul postat de glykys
http://www.crestinortodox.ro/paste/s...tos-71149.html

osutafaraunu 05.06.2012 07:36:38

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 450123)
Dumnezeu este omniprezent amice.

Știu. Dacă zici că era în Rai, de ce scrie că încă nu Se suise la Tatăl?

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 450123)
Poti explica atunci versetul acesta?
"Nimeni nu s-a suit în cer, afară de Cel ce S-a coborât din cer, adică Fiul omului care ESTE în cer" (Ioan 3:13)-Biblia Cornilescu
Hristos unde se afla atunci: pe pamant de vorba cu Nicodim sau in ceruri cu Tatal?

Nu te baza prea mult pe Cornilescu, Anania, ori chiar pe versiunea greacă a Bisericii Ortodoxe, căci ultima propoziție ("care este în cer") nu există în manuscrisele mai vechi. Probabil a fost adăugată ulterior de un copist, care gândea bine că Fiul Omului ESTE în cer. Dar nu și la data la care vorbea cu Nicodim. Iată textul Bisericii Ortodoxe Grecești:

καὶ οὐδεὶς ἀναβέβηκεν εἰς τὸν οὐρανὸν εἰ μὴ ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς, ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ὁ ὤν ἐν τῷ οὐρανῷ. (Ioan 3,13)

și versetul în cele mai vechi manuscrise păstrate: Codex Sinaiticus și Codex Vaticanus:

http://img43.imageshack.us/img43/510...sinaiticus.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/8...3vaticanus.jpg


Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 450123)
Cine stie...poate Dumnezeul adventistilor nu este omniprezent asa cum NU este nici Iehova al martorilor lui Iehova (afirmatia asta le apartine).

Afirmația aceasta îți aparține. Martorii cred că Iehova este omniprezent, doar că nu-I pot atribui lui Hristos titulatura de Iehova.

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 450123)
Doctrina lor se aseamana cu a voastra cam in proportie de 90%. Si in privinta asta va asemanati?

Proporția este mult exagerată, iar în privința aceasta nu ne asemănăm deloc!

Pelerin spre Rasarit 05.06.2012 13:07:05

Citat:

În prealabil postat de AnnaEnache (Post 449903)
De unde se știe ce au zis Ăźngerii? Cum se justifica parastasul in Biblie? Si pana la urma ce seintampla cu noi cĂąnd murim?Acest articol nu prea m-a luminat.

Inmormantarea si pomenirea mortilor.Daca mai sunt si alte neclaritati sa nu ezitati sa va uitati in coloana din dreapta,in linkul indicat,unde veti gasi multe articole folositoare.Doamne ajuta!+

osutafaraunu 07.06.2012 19:33:21

Acum că s-a închis încă un topic despre stare morților, postez aici un verset foarte ontopic:

"Cei vii știu măcar că vor muri, pe când cei morți nu mai știu nimic; nu mai au parte de nici o plată; până și pomenirea le este dată uitării" (Ecl.9,5 - versiunea NTR)

Ekaterina 13.06.2012 02:09:44

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 451023)
Acum că s-a închis încă un topic despre stare morților, postez aici un verset foarte ontopic:

"Cei vii știu măcar că vor muri, pe când cei morți nu mai știu nimic; nu mai au parte de nici o plată; până și pomenirea le este dată uitării" (Ecl.9,5 - versiunea NTR)

Versetul postat de dumneavoastra difera substantial de acelasi verset intalnit in Biblia ortodoxa: Cei vii știu că vor muri, dar cei morți nu știu nimic și parte de răsplată nu mai au, căci numele lor a fost uitat.Ecl.9,5; de aici se vede clar ca si intelegerea asupra lucrurilor este diferita.

osutafaraunu 13.06.2012 07:16:57

Citat:

În prealabil postat de Ekaterina (Post 452475)
Versetul postat de dumneavoastra difera substantial de acelasi verset intalnit in Biblia ortodoxa: Cei vii știu că vor muri, dar cei morți nu știu nimic și parte de răsplată nu mai au, căci numele lor a fost uitat.Ecl.9,5; de aici se vede clar ca si intelegerea asupra lucrurilor este diferita.

Aveți dreptate. Biblia ortodoxă prezintă această diferență notabilă față de alte versiuni, acesta fiind și motivul pentru care am ales să postez versetul în altă traducere. Deoarece topicul despre diferențe între versiuni a fost închis, postez aici în ce constă diferența:
  • substantivul folosit în originalul ebraic este [זִכְרָ] zeker și are sensul de amintire, pomenire, memorie, memorial; nu nume.
  • substantivul folosit în traducerea Septuaginta este [μνήμη] mneme și înseamnă pomenire, memorie, amintire, în niciun caz nume.
Versiunea din care Biblia Sinodală Ortodoxă s-a inspirat este Septuaginta. Iată cum sună versetul într-o versiune literară a Septuagintei:

"cei vii știu că vor muri, dar cei morți nu știu nimic; și nu mai este pentru ei nicio răsplată, căci s-a șters amintirea lor." (Septuaginta - Polirom 2006, p.561)

Deci nicio legătură cu substantivul "nume". Probabil că autorul ortodox a forțat textul, deoarece venea în contradicție cu practica ortodoxă a pomenirii morților. Păi e frumos, spuneți dumneavoastră?

ucenic 13.06.2012 08:14:25

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 452478)
Aveți dreptate. Biblia ortodoxă prezintă această diferență notabilă față de alte versiuni, acesta fiind și motivul pentru care am ales să postez versetul în altă traducere. Deoarece topicul despre diferențe între versiuni a fost închis, postez aici în ce constă diferența:
  • substantivul folosit în originalul ebraic este [זִכְרָ] zeker și are sensul de amintire, pomenire, memorie, memorial; nu nume.
  • substantivul folosit în traducerea Septuaginta este [μνήμη] mneme și înseamnă pomenire, memorie, amintire, în niciun caz nume.
Versiunea din care Biblia Sinodală Ortodoxă s-a inspirat este Septuaginta. Iată cum sună versetul într-o versiune literară a Septuagintei:

"cei vii știu că vor muri, dar cei morți nu știu nimic; și nu mai este pentru ei nicio răsplată, căci s-a șters amintirea lor." (Septuaginta - Polirom 2006, p.561)

Deci nicio legătură cu substantivul "nume". Probabil că autorul ortodox a forțat textul, deoarece venea în contradicție cu practica ortodoxă a pomenirii morților. Păi e frumos, spuneți dumneavoastră?

Fii binecuvantat, fratele meu!

Vin in sustinerea intelegerii tale cu o varianta ortodoxa - Bartolomeu Anania:
"Fiindcă cei vii știu că trebuie să moară; cei morți însă nu știu nimic și pentru ei nu mai este nici o răsplată, căci amintirea lor a fost dată uitării." (Ecl.9:5 - var.Bartolomeu)

sursa: http://www.biblia-bartolomeu.ro/inde...p?id=VT-Ecc-09

Cornel Urs 13.06.2012 08:32:38

Citat:

În prealabil postat de ucenic (Post 452485)
Fii binecuvantat, fratele meu!

Vin in sustinerea intelegerii tale cu o varianta ortodoxa - Bartolomeu Anania:
"Fiindcă cei vii știu că trebuie să moară; cei morți însă nu știu nimic și pentru ei nu mai este nici o răsplată, căci amintirea lor a fost dată uitării." (Ecl.9:5 - var.Bartolomeu)

sursa: http://www.biblia-bartolomeu.ro/inde...p?id=VT-Ecc-09

"ucenicule", acum chiar ca nu te mai inteleg! faci front comun cu "osutafaraunu" pe o problema la care cultele voastre nu invata acelasi lucru ! (adventistii spun ca mortii buni sau rai, sunt in adormire, penticostalii ca sufletul iese din trup si se duce la Cer daca a fost om drept sau se duce in Iad unde va fi chinuit de demoni, daca a facut pacate fara remuscari).

osutafaraunu 13.06.2012 08:33:33

Citat:

În prealabil postat de ucenic (Post 452485)
Fii binecuvantat, fratele meu!

Vin in sustinerea intelegerii tale cu o varianta ortodoxa - Bartolomeu Anania:
"Fiindcă cei vii știu că trebuie să moară; cei morți însă nu știu nimic și pentru ei nu mai este nici o răsplată, căci amintirea lor a fost dată uitării." (Ecl.9:5 - var.Bartolomeu)

sursa: http://www.biblia-bartolomeu.ro/inde...p?id=VT-Ecc-09

Mulțumesc pentru completare, frate ucenic! Într-adevăr am uitat să-l pomenesc pe Bartolomeu Anania.

Cu atât mai surprinzătoare pare menținerea acestei erori (intenționate ori ba) în versiunea oficială a Bibliei Ortodoxe, cu cât Sinodala anterioară traduce corect:

"Căci cei vii știu că vor să moară; iar cei morți nu știu nimic, și mai mult plată lor nu este, căci s-a stins pomenirea lor." (Ecl.9,5 - versiunea Sinodală 1914)

stefan florin 13.06.2012 08:41:09

Citat:

În prealabil postat de osutafaraunu (Post 450289)
Știu. Dacă zici că era în Rai, de ce scrie că încă nu Se suise la Tatăl?

Nu te baza prea mult pe Cornilescu, Anania, ori chiar pe versiunea greacă a Bisericii Ortodoxe, căci ultima propoziție ("care este în cer") nu există în manuscrisele mai vechi. Probabil a fost adăugată ulterior de un copist, care gândea bine că Fiul Omului ESTE în cer. Dar nu și la data la care vorbea cu Nicodim. Iată textul Bisericii Ortodoxe Grecești:

καὶ οὐδεὶς ἀναβέβηκεν εἰς τὸν οὐρανὸν εἰ μὴ ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς, ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ὁ ὤν ἐν τῷ οὐρανῷ. (Ioan 3,13)

și versetul în cele mai vechi manuscrise păstrate: Codex Sinaiticus și Codex Vaticanus:

http://img43.imageshack.us/img43/510...sinaiticus.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/8...3vaticanus.jpg


Afirmația aceasta îți aparține. Martorii cred că Iehova este omniprezent, doar că nu-I pot atribui lui Hristos titulatura de Iehova.

Proporția este mult exagerată, iar în privința aceasta nu ne asemănăm deloc!

iar NU esti sincer amice. Codex Sinaiticus contine termenii " care este in ceruri" din Ioan 3:13. Se poate verifica usor pentru ca se gaseste online pe net acest codex. Si in Biblia King James se gasesc aceste termeni. Poate in Biblia adventista NU se gasesc.
In legatura cu martorii lui Iehova afimmatia NU imi apartine. Orice om care sta de vorba cu ei si ii intreaba daca Iehova este omniprezent li se va raspunde ca NU.

nutucutu 13.06.2012 08:50:43

Citat:

În prealabil postat de Cornel Urs (Post 452492)
"ucenicule", acum chiar ca nu te mai inteleg! faci front comun cu "osutafaraunu" pe o problema la care cultele voastre nu invata acelasi lucru ! (adventistii spun ca mortii buni sau rai, sunt in adormire, penticostalii ca sufletul iese din trup si se duce la Cer daca a fost om drept sau se duce in Iad unde va fi chinuit de demoni, daca a facut pacate fara remuscari).

Eroarea cea mai mare in care cad adeptii "Sola Scriptura" este sa-si imagineze ca ei pot interpreta singuri Sfinta Scriptura. Crestinii ortodocsi si catolici cred in interpretarea Sfintei Scripturi aprobata oficial de Biserica. Adeptii sectelor cred in interpretarea Sfintei Scripturi facuta de intemeietorul sectei, doar ca sustin ca este si interpretarea lor (cum ar fi adventistii: acestia adopta interpretarea lui Ellen White, care, zic ei, e identica cu interpretarea lor personala). Iar altii iau se de colo, si de colo, ce li se pare ca li se potriveste.

osutafaraunu 13.06.2012 08:51:53

Citat:

În prealabil postat de stefan florin (Post 452494)
iar NU esti sincer amice. Codex Sinaiticus contine termenii " care este in ceruri" din Ioan 3:13. Se poate verifica usor pentru ca se gaseste online pe net acest codex.

Poți să-mi indici exact unde apar acești termeni? Ți-am extras în facsimil versetul din Codex Sinaiticus.


Ora este GMT +3. Ora este acum 18:37:39.

Rulează cu: vBulletin Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.