Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave
Merci pentru prezentare,da lucrurile sunt putin mai complicate.Scurt:alegerea,luata singular,nu mantuieste pe nimeni.Hotaraste.Are legatura cu doctrina vinovatiei,rascumpararii si regenerarii.Alegerea facuta de Tata,este legata de lucrarea rascumparatoare a Fiului si de lucrarea inoitoare a Duhului.
|
Cu plăcere. Adevărat, sunt cam complicate lucrurile și vorba ceea:
multi sunt vocati, pauci vero electi. Din fericire, Tatăl dorește ca toți să fim aleși, că de chemat ne cheamă pe toți.
Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave
Inca ceva:stii ce sustine Barth despre somnul de dupa moarte?Nu l-as cita in locul tau.Ia vezi,in Church Dogmatics vol III,pag 778,din ce imi aduc aminte.Sau mai bine posteza,daca tot citezi din el si ai cartea.Odata,poate iti spun un autor protestant care a avut o disputa de mare anvergura teologica cu el pe tema asta.Mai ma gandesc ca nu cumva sa devii prea entuziast :)
|
Se vede treaba că dorești să mă vezi în
Hadesul binar înainte de termen!

Cât privește entuziasmul, eu dacă aș crede în nemurirea sufletului, și aș fi admin pe acest forum, m-aș teme teribil de "aproape Centuria" de fantome bântuindu-mă la ceasuri mici...
Din câte știu, nu prea știu multe despre ce susține Barth cu privire strict la somnul morții, însă aud că în secolul nostru s-a făcut un progres vizibil în tratarea biblică a naturii omului. Teologi renumiți s-au reîntors la învățătura sănătoasă a Bibliei, refuzând platonismul creștin referitor la nemurirea necondiționată a sufletului. Amintesc numai câteva nume dintre teologii cu greutate: Emil Brunner, Rudolf Bultmann, Oscar Cullmann, Hans Walter Wolff, André Nygren, R. Niebuhr, P. Tillich. Parcă era și Barth printre ei...