În prealabil postat de Mihnea Dragomir
100 fără unu, este remarcabil efortul apologetic pe care îl desfășurați. Deși nu era absolut necesar, aduceți în discuție pasaje în care episcopi și teologi ortodocși vorbesc despre faptul că Isus la Cină a folosit pâine nedospită. Spun "nu era absolut necesar" fiindcă Biblia singură, dacă ar fi să o citim și să o credem, ar trebui să fie suficientă.
Pe de altă parte, v-a trecut vreodată prin cap că faceți același tip de eroare ca și ortodocșii, doar că în alte privințe ? Cu alte prilejuri, v-am arătat că Biblia este suficientă pentru a crede că Petru a primit, pe lângă misiunea apostolică comună cu a celorlalți apostoli, o misiune deosebită, căreia azi îi spunem "minister petrin" și care a constat în a-i întări pe frații săi și a-i ține în unire. Nici pasajele biblice, nici citate din vechi părinți din perioada de început a creștinismului nu v-au convins. Câtă obstinație vedeți dv (pe bună dreptate) la ortodocși, care refuză să creadă, în contra evidenței, că Isus a folosit azime, tot atâta văd eu la dv, care refuzați să credeți (ca și ei) în ministerul petrin.
Când Biblia spune, clar: "întâia zi a azimilor", vedem că sunt oameni care înțeleg că era înainte de perioada azimilor. Absurd, nu ? Dar cu ce este mai absurd decât o altă situație, și anume aceea în care Biblia vorbește clar de "mormântul lui Moise", iar dv spuneți nu, Moise nu a murit și nu a avut niciodată un mormânt.
Și atunci ? Așa-i că noi, de fapt, nu citim Biblia, ci noi citim într-o cheie pe care alții ne-au dat-o, într-o oglindă nu de noi șlefuită, prin ochelari cu lentile deformate ?
|