Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Care anume?
Dacă stai să analizezi atent, comparând B.O. cu B.A.Z.Ș. vei afla cu surprindere multitudinea de obiceiuri evreiești... în B.O.
Cam inutilă această scrupulozitate, căci Paștele în sine e o sărbătoare iudaică. Primii creștini nu [mai] serbau Paștele, căci pentru ei Hristos era Paștele (1 Cor.5,7). Cei care au urmat după apostoli au reintrodus Paștele. Hai să zicem nimic rău în asta, deși pe undeva era superfluu: atât față de Cina instituită de Hristos, cât și față de duminica instituită de cler.
Rămâne doar părăsirea sfatului dat de Epifanius la anul de grație 135:
"Să nu schimbi socotirea timpului, ci să-l sărbătorești în același timp cu frații tăi care au părăsit tăierea împrejur. Cu ei odată să ții Paștele.” (Epifanius, Împotriva ereticilor, 10, Patrologie greacă 42,356)
200 de ani mai târziu la Conciliul de la Niceea se modifică data sărbătoririi Paștelui.
Aici ai dreptate, neoprotestanții nu au așa ceva, ei respectă doar Biblia. E ceva rău în respecta prescripțiile Bibliei?
|
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
|
Epiphanius of Salamis (inter 310–320 – 403) was bishop of Salamis at the end of the 4th century. He is considered a
saint and a
Church Father by both the Eastern Orthodox and Catholic Churches.
Deci nu putea scrie Epiphanius asta ceva in anul de gratie 135 asa cum sustii tu pentru ca el a trait 2 secole de gratie mai tarziu.