View Single Post
  #91  
Vechi 22.03.2012, 20:39:37
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
N-am uitat. Dar poate ai uitat tu că acesta nu e un argument. Ucenicii frângeau pâine în fiecare zi, nu doar duminica (Fapte 2,46). Ori vrei să zici că e un argument pentru slujba de la miezul nopții? Din câte știu eu, liturghia duminicală nu se ține la miezul nopții...
Aici voiam sa ajung, adventistii cand frang painea? Eu stiu ca sambata, nu si in alte zile si in niciun caz duminica. Daca e asa in Biblie aici nu mai respectati? Dar in Fapte 2,46 nici nu scrie ca frangeau painea in fiecare zi, doar daca spunem si aici ca au schimbat unii virgula si numai adventistii au gasit-o. Din textele de dupa stim ca frangeau painea si tineau slujba duminica, nu in fiecare zi. Pentru ca probabil se mai ocupau si cu munca, nu tineau sapte zile de odihna.
In pasaj nu scrie nici ca s-a tinut la miezul noptii, ci ca predica s-a prelungit pana la miezul noptii.
Citat:
Cuvântul "ziua Domnului" e de fapt... două cuvinte, iar interpolarea ortodoxă "duminică" cam miroase a smoală și pucioasă la cazan..
Probabil nu stii care e originea cuvantului Duminica, cuvântul provine din latinul Dies Dominus, adică Ziua Domnului.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Dacă te pun să cauți în Biblie "Rusaliile la evrei"
A fost o confuzie, am vrut sa raspund profetului si am gasit un articol pe wikipedia in care nu se preciza provenienta cuvantului. Desi imi aminteam ca era o sarbatoare latina. Asadar Rusaliile a fost o sarbatoare romana, s-a pastrat doar denumirea. Noi serbam coborarea Duhului Sfant si intemeiarea Bisericii la Cincizecime.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Interesant și amuzant totodată că în cazul Cincizecimii nu mai folosiți argumentul justificativ "sărbătoare evreiască care amintește că au fost robi în Egipt" folosit în dreptul sabatului.
Asta era si ideea, ca noi nu serbam o sarbatoare iudaica, ci coborarea Duhului Sfant, intamplarea a facut ca aceasta sa aiba loc in timpul sarbatorii evreiesti. In schimb voi serbati Sabatul dupa modelul evreiesc.
Citat:
Măi să fie! În NT scrie "ziua Domnului" de vreo 10 ori, niciodată cu referire la prima zi a săptămânii!
Doar că în Apoc.1,10 nu e vorba de ziua de odihnă, ci de ziua revenirii Domnului (citește în context).
Asta e o noua gaselnita adventista, in felul asta se poate schimba orice pasaj din Biblie dupa orice invatatura existenta in lume. Sf. Ioan spune ca era in Patmos si in ziua Domnului a avut o viziune, adica spune ca in ziua aceea a venit Duhul si a avut acea viziune. In traducerea protestanta "În ziua Domnului eram în Duhul." nu ar avea nicio logica daca e vorba de ziua de pe urma.
Dar eplicatia asta e de la tine, pentru ca cea oficiala adventista spune ca e vorba de ziua sabatului, nu de ziua de pe urma. http://www.adventist.ro/index/convin...7-sabatul.html Macar urmeaza explicatiile adventiste, ca sa nu analizam si interpretarile personale.
Iar ca scrie ziua Domnului in loc de Sabat in Noul Testament as dori sa vad si eu un citat (scrie doar de ziua din urma cand spune "ziua Domnului").
Citat:
"Minciuna" inventată de adventiști fiind care? Că în Scriptură nu scrie nimic de poruncirea ținerii duminicii? Demonstrează cu Scriptura că e o minciună! Ai acum ocazia! Pe cât punem pariu că n-o vei face?
In concluzie cel putin in doua exemple date de mine scrie de ziua Domnului, duminica, prima zi a saptamanii. In schimb tinerea sabatului de apostoli si crestini e doar in imaginatia adventista, nu exista nici cea mai mica referire in Noul Testament. Afara de explicatii puerile, ca predicau in templu de sabat, logic ca in prima zi, ziua Domnului nu mai aveau cui sa predice decat femeii de serviciu care facea curat la templu.
Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Mulțumesc frumos, noi suntem cu "Sola Scriptura", nu cu Sola Tradiția.
Nici nu e vorba de o treditie orala, e scris negru pe alb in acele documente ca tineau duminica. Pentru ca tu ai spus ca abia Sf. Constantin a impus duminica, atunci nu era vorba de istorie? Sf. Constantin a dat o lege pentru tara, cand a dat decretul cu ziua de odihna duminica. Pentru imperiu, nu pentru Biserica, dar luat dupa ce sarbatoreau crestinii atunci. Asadar Sf. Constantin a luat sarbatoarea crestina si a dat-o in imperiu, nu decretul a impus sarbatoarea crestina.